Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hibiscus1: route advies Denver - New Mexico - San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hibiscus1
Amerika-newbie

Reis Hibiscus1: route advies Denver - New Mexico - San Diego.

Bericht door Hibiscus1 »

Na een aantal Europareizen willen we weer graag naar de States. Maar ik kom er niet helemaal goed uit en hoop op tips en adviezen. :thumbup:
Ik kon trouwens op geen enkele manier meer inloggen, dus nu ben ik maar Hibiscus1 ipv Hibiscus.

We hebben al de klassieke zuidwestrondreis gedaan met SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-Moab-GC-MV-LA en we zijn vanuit Denver al naar het noorden gereden. Ook kennen we de route van SF naar LA al goed. De oostkust kennen we ook goed, en we gaan in mei al twee weken die kant op. We willen graag naar Amerika, maar weten niet zo goed wat nou nog meer leuk is. We dachten aan de Rocky Mountains, New Mexico en Zuid Cali.

We willen starten (juli 2022) in Denver, de Rocky Mountains in, naar New Mexico en eindigen in San Diego/LA waar we dan een paar dagen willen relaxen aan de kust. We hebben 3 weken en rijden met de auto, 3 volwassenen. Is deze route haalbaar en leuk? Mis ik iets? We vinden een paar lange stukken geen probleem. New Mexico gaat heet worden, te heet?

Denver - Estes - Black canyon of the Gunnison - Durango - Santa Fe - Albuquerque - White Sands - Silver City - Tucson - Phoenix - Lake Havasu - Joshua Tree - San Diego - LA

Alvast weer mijn hartelijke dank voor het meedenken!
Mineke
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Hibiscus1: route advies Denver - New Mexico - San Diego.

Bericht door IngridZw »

In New Mexico en delen van Arizona (Phoenix, Tucson) is het in de zomer heel heet. Het kan er soms ver boven de 40 graden komen. Je kunt dan niet veel doen behalve in de vroege ochtenduren iets ondernemen. Wij zijn er niet geweest, wel in Palm Springs en Lake Havasu waar we temperaturen hadden boven de 40 graden. Ik vind dat niet prettig maar dat is persoonlijk.
Als je die hitte wilt vermijden is het misschien een optie om wat meer tijd door te brengen in Colorado. Daar is veel meer te zien dan dat je nu op je lijstje hebt staan. Denk aan omgeving Aspen, Crested Butte, Great Sand Dunes NP, leuke stadjes en scenic routes.

Deze route hebben wij specifiek voor Colorado in onze planning staan mochten wij daar in de toekomst nog een keer naar toe gaan. Misschien heb je er iets aan.

Denver – Colorado Springs (Garden of the Gods etc.)
CS – Great Sand Dunes
GSD – Gunnison (via de CO 149 en Creedle)_
Gunnison – Buena Vista (via Crested Butte / Cottonwood rd)
Buena Visita – Snowmass Village
SV – Montrose
Montrose - Durango
Vervolgens richting Holbrook en Sedona
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met New Mexico maar meer tijd voor Colorado lijkt mij heel mooi.
De route van Ingrid is heel mooi. Misschien heb je iets aan ons 2013-, 2017- en 2019-verslag voor Colorado.

Marianne
Hibiscus1
Amerika-newbie

Bericht door Hibiscus1 »

Dank. Ik ben toch erg aan het twijfelen. Man wil graag NM maar ik ben bang dat het veel te heet wordt. We waren al bij Needles en de 47 graden die we daar 1 dag meemaakten, was niet prettig. Dus misschien bewaren we dat beter een keer voor het voorjaar. Maar waar dan heen? Blijven we zoals Ingrid aanraadde in Colorado. maar ik denk nu ook aan het Noord Westen, of vanuit Seattle naar Denver rijden. Yellowstone kennen we al en daar hoeven we niet nog een keer heen. Ik vond het prachtig, maar ook veel te druk. Is het het waard om vanuit Seattle naar Denver te gaan ( alleen voor RMNP denk ik dan) of blijven we beter in Oregon en Washington. Dat gebied ken ik nog helemaal niet, man was er 35 geleden. Decisions decisions....
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

New Mexico is echt de moeite waard. Er is een hoop te zien, o.a. Kasha Katuwe Tent Rocks NM, Santa Fe, Taos Pueblo, Bisti Badlands, White Sands NM, Albuequerque, de Turqoise Trail, Carlsbad Caverns NP, Bandelier NM, Tucumcari (Route 66) en nog meer.
Het is inderdaad warm in de zomer, maar de omgeving van Santa Fe ligt wat hoger in de bergen en is daarmee ook wat koeler.

Ik vond deze website. Ik heb hem niet helemaal doorgelezen, maar misschien heb je er wat aan.
https://www.usaroadtripfan.nl/rondreis- ... o-bezoeken
Hibiscus1
Amerika-newbie

Bericht door Hibiscus1 »

Leuke site!
We hebben ervoor gekozen toch naar het NW te gaan. Beginnen in SF en dan naar Vancouver en Vancouver Island. NM bewaren we voor een volgende keer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat wordt ongetwijfeld een mooie reis. :thumbup: In het noordwesten subforum zijn veel tips te vinden.
Hibiscus1 schreef:
22 okt 2021, 09:30
Dus misschien bewaren we dat beter een keer voor het voorjaar.
Bedenk wel dat in het voorjaar combineren met Colorado niet zo handig is. Maar een combinatie met Arizona en Californië is dan heel mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer