fa341009 schreef:Nu moeten er nog wat aanpassingen komen als we Colorado National Monument gaan schrappen, maar moet eerst nog eens goed nadenken waar we die tijd gaan insteken.
Je valt van het ene uiterste in het andere, van geen dag Moab tot een volle dag Moab. Je bent al een halve dag kwijt met de FF wandeling dus het lijkt me handig om de volle dag voor Arches te gebruiken en de volgende dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP. Maar vertrek niet te laat naar Torrey want het is jammer van de omgeving om dat in het donker te rijden. Als je voldoende tijd hebt is het mooi om de 128 mee te nemen hoewel dat ook de verkeerde kant op is. En wat zijn de plannen in Capitol Reef?fa341009 schreef:'s avonds pas naar Torrey rijden (rit van 2 u en 46 minuten)
Zoals gezegd is het wat onevenwichtig om voor Zion 2 volle dagen te hebben en voor de parken bij Moab maar 1 volle dag. Als je moet kiezen tussen Angels Landing en Observation Point zou ik voor die laatste gaan hoewel Angels Lading natuurlijk wel spectaculair is op het laatste stuk. Ik zou zelf een nacht minder bij Zion doen en een overnachting bij Bryce doen. Dat geeft je ook nog tijd voor Capitol Reef en voor de UT12 en voor een zonsondergang/-opkomst bij Bryce.
Die zou ik overslaan; je zult in die tijd van het jaar geen pupfish zien.fa341009 schreef: Salt Creek Interpretive Trail,
Waarom niet naar de Mariposa Grove? Dat zou je op weg naar SF kunnen doen. Daar hoef je ook niet op tijd aan te komen want je hebt daar voldoende tijd.fa341009 schreef:04/10/2018: Lee Vining -> El Portal // Bodie SP + Tioga Pass + Tuolumne Grove Of Giant Sequoias
Zoals gezegd kost Horseshoe Bend nog best wel wat tijd. Voor Waterholes Slot Canyon moet je eerst een permit halen, dus je rijdt daar heen en weer.fa341009 schreef:Onderweg nog stoppen bij Horseshoe Bend voor een fototje en indien er tijd is eens kijken bij de Waterholes Slot Canyon.
De South Kaibab Trail is een aanrader. Hou er rekening mee dat je niet met de auto naar de trailhead kunt; je zult de bus moeten nemen vanaf het visitor center.fa341009 schreef:Heb je een voorstel voor een (relatief korte) wandeling in de South Rim?
Wij liepen tot aan Cedar Ridge, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne