Na wekenlang reisverslagen en informatie te hebben bekeken op AA dan ook hier ons initiele, al zeg ik het zelf: knotsgekke reisplan..
Na een aantal jaar op de Antillen te hebben gewoond, gaan wij voor 88 dagen naar the States, om erna weer te settelen in Nederland.
Omdat we vanaf de Antillen komen gaan we 30 april met United naar Houston, Texas, waar we twee dagen verblijven om vervolgens naar Lousiana te gaan met de Greyhound, om een week tussen New Orleans en La Fayette te pendelen. Vervolgens vliegen we vanaf N.Orleans naar Las Vegas op 10 mei, waar we na twee dagen onze mini "Escape" camper op gaan halen. We hebben hiervoor gekozen omdat we zo in Californië flexibeler zijn in de steden en aangezien we gaan boondocken hopelijk ook nog toegelaten worden op (volle) campgrounds vanwege de grootte van de bus. We hebben voor 7 weken de camper gehuurd.
Achteraf gezien waren we misschien liever in Californië begonnen, maar we hebben alles al geboekt. Het gekke aan de reis is de route, en daar zit ik als Amerikaleek een beetje mee id knoop.
Feiten - pick up: Las Vegas, drop off: Seattle, must visit: Denver (vrienden).
Hierbij onze eerste planning, zonder mijlen en hoelang we ergens blijven.. vooralsnog.. eerst zou ik graag willen weten onder de experts, is het realistisch, enigzins logisch, sla ik iets over wat ik niet moet overslaan! Welke wegen moet ik niet missen? Ik ben me heel bewust dat ik me nog moet verdiepen.
1. Vegas / Hoover Dam / Zion N.P
2. Zion N.P
3. Bryce Canyon N.P
4. Moab (Arches N.P)
5. Denver
6. Estes (Rocky Mountains)
7. Mesa Verde N.P
8. Monument Valley
9. Page (Grand Canyon)
10. Flaggstaff/Sedona (Red Rock County)
11. Phoenix
12. San Diego
Voor Californië hebben we ons nauwelijks verdiept, moet nog gebeuren..we willen/moeten in ieder geval omhoog.. Los Angeles, Santa Barbara, Sequoia N.P, highway 1 (zoveel mogelijk) Yosemite, San Fransico, Santa Rosa (Napa Wine Valley) en dan Oregon in, waar de tijd begint te dringen denk ik..Evt kunnen we ook 1/1,5 week verlengen.. via Pendelton, Portland, mt.Rainier naar Seattle (globaal) vanaf daar vliegen we naar NYC om dan na een week nog even naar Orlando te gaan voor wat achtbanen om erna naar "huis" te vliegen, waar dat dan ook ergens is.
Is de lus realistisch? Wil liever niet "dubbel" rijden aangezien we al flinke afstanden gaan maken (enkele dagen flink knallen) andere ideeën misschien. Heb veel opties gemaakt maar deze lijkt het meest logisch.
Roy