Mijn vriendin en ik willen eind mei/begin juni een autorondreis maken door West-Amerika, alleen zijn we nog niet helemaal zeker van de route. We hebben de volgende route in gedachte:
Dag 1: Los Angeles (aankomst)
Dag 2: Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills, etc.)
Dag 3: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 4: LA - Carmel/ Montery (Big Sur)
Dag 5: Carmel - San Fransisco
Dag 6: San Fransisco (Golden Gate Bridge en Alcatraz)
Dag 7: SF - Yosemite
Dag 8: Yosemite (Park doorrijden)
Dag 9: Yosemite - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - (via Oatman) - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Terugreis naar Amsterdam
Dag 19: Amsterdam
- Een andere optie zou zijn dat we vanaf San Francisco beginnen en in Los Angeles eindigen. Wat geeft jullie voorkeur? Eindigen in LA of Las Vegas?
En maken jullie de reis met de klok mee of tegen de klok in?
- Hebben jullie de hotels etc. zelf allemaal geboekt of hebben jullie het laten vastleggen door een reisorganisatie? We hebben verschillende offertes al gehad en deze kwamen rond de 5200 voor twee personen ongeveer steeds (vlucht 700, auto 700 en hotels 3000). Nu ben ik ook zelf gaan googelen naar hotels etc., maar de meeste hotels zijn inderdaad redelijk aan de prijs en denk wanneer ik alle hotels zelf zou moeten boeken, ik niet veel voordeliger uit ben.
- Momenteel hebben we bij alle parken (behalve Yosemite) maar 1 overnachting staan. We hebben eventueel nog 1 of 2 nachten over, die we ergens extra kunnen toevoegen. We zijn beide niet van die echte natuurwandelaars, maar vinden het wel leuk alles gezien te hebben. Is de Grand Canyon voldoende voor 1 overnachting of moet er hier of misschien ergens anders een overnachting bij?
We horen graag jullie advies en tips

Alvast bedankt!
Groetjes Robert