SF - Sequoia
Waar overnacht je in Sequoia? en wat wil je daar doen? Je kunt onderlangs rijden, via de 198, maar vanuit SF en naar Yosemite zou ik voor de 180 kiezen. Verder de snelste route, dus vanuit SF naar Fresno en dan verder. Er is weinig interessants, je kunt je tijd hier het beste in de parken gebruiken.
Bij de ingang van de parken krijg je een kaart van het park; gebruik die, de navigatie wil hier wel een verkeerd gaan.
Sequoia - Yosemite
Gebruik geen Half Dome; daar gaat geen weg naar toe.

Overnacht je in Yosemite Village? Je rijdt vanuit Sequoia via de 41 het park binnen. Ook hier zou ik de snelste route nemen, hoewel de route via Bass Lake wellicht mooier is (bijna alles is mooier). Stop in Yosemite bij Tunnel View voor het uitzicht. En als je voldoende tijd hebt kun je eerst naar Glacier Point rijden.
Als je niet onderweg naar Glacier Point wilt kun je ook via Mariposa rijden; dan kom je het park via de 140 binnen. Wij deden dat vorig jaar. Het laatste stuk langs de Merced is mooi.
Yosemite Village - Mammoth Lakes
Hier rij je over de Tioga Road (de CA120) en je komt over de Tioga Pass. Langs deze weg is ontzettend veel te doen, zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag bij 25 en 26 juni. Mooie uitzichtpunten: als je de vallei uitrijdt Valley view (vlak voor de Pohono Bridge), Olmsted Point, Tuolumne Meadows en Tenaya Lake aan de Tioga Road.
Buiten het park: Bodie, Mono Lake. Navigatie is niet nodig. Ik neem aan dat je wel een kaart hebt? De Hallwag nr 5 is erg prettig vind ik.
Mammoth Lakes - Furnace creek
Je neemt hier de 395. Er is erg veel te zien onderweg, zie daarvoor ons 2013- en 2015-verslag.
Navigatie is volkomen onnodig hier.
Furnace Creek - Springdale
Hier heb je meerdere mogelijkheden. Kijk eens
hier voor routes tussen DV en Las Vegas.
Een mooie stop is Valley of Fire, maar ik weet niet of je daar tijd voor hebt. Je moet dan van de I15 af.
Springdale - Bryce
Je rijdt hier via de Ut 9. Een leuke stop is de Canyon Overlook Trail, net voorbij de tunnel in Zion (parkeerplaats meteen rechts als je de tunnel uit komt, als die vol is, dan iets verder aan de linkerkant van de weg). Vlak voor Bryce kun je stoppen bij Red canyon (zie ons 2015-verslag). Ook hier weer: gemakkelijk te vinden, en de snelste weg is ook de mooiste.
Bryce - Page
Je rijdt nu een stuk dezelfde weg. Of je zou de Cottonwood Canyon road (dirt road) moeten proberen. Informeer dan naar de toestand van de weg. Onderweg: Toadstool Hoodoo. Zie ook
http://www.ontdek-amerika.nl voor tips hierover.
Page - Grand Canyon
Ook hier gewoon de snelste weg nemen (de 89). Je hebt ook de 89T maar die ken ik niet. Als je de 89 neemt kom je langs Horseshoe Bend.
GC- LV
Je komt hier inderdaad langs de Hooverdam.
Marianne