Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis robreflo: reisplan deze zomer.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
robreflo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis robreflo: reisplan deze zomer.

Bericht door robreflo »

Hoi,
Na het lezen van al jullie tips en dit interessante forum, zou ik ook graag jullie mening over onze reisroute.
We zijn een gezin van 5 (3 kids van 11-12-13jaar).

1/ landen LA om 21.16u ( :?: auto ophalen - kan dat nog zo laat of moeten we met taxi naar hotel en dag erna terug komen?)
2/ Beverly hills - Hollywood - hollywood sign wandeling (the tree of life trail)
vertrek naar Needles via Bagdad café - slapen Needles
3/vertek Needles stuk via route 66 -Oatman - naar Grand Canyon (las op internet dat de zon tegen 19.30u ondergaat) Dus dacht om toch tegen 16u op de parking te staan van Grand Canyon Village en te wandelen via rim trail naar Hermits rest (view point) ( :?: is er dan nog een busje terug na de zonsondergang die ons terug brengt naar de auto?)
4/naar Page rijden via desert view-horseshor bend
5/ :!: 9.30u antelope canyon met jeep - namiddag: waterpret aan een strandje ( :?: of bootje huren)
rijden naar Kanab
6/naar Las Vegas rijden via Zion NP - daar bezoek weeping rock trail en wat verder riverside walk en the Narrows button up tot orderville canyon en terug wandelen) ( :?: gevaarlijk voor kids?)
7/bezoek las vegas
8/ vertrek naar Mammoth Lakes via dode vallei (rhyolite - stovepipe wells dunes - darwin falls)
9/vertrek naar yosemite (mono lake)
10/wandelen mist trail - john muir trail)
11/vertrek naar San Fransisco, bij aankomst nog bezoek van het mission district.
12/ :!: 10u alcatraz :!: 14u fietsen ophalen
13/vertek naar Cambria (point lobos - bixby creek bridge - big sur - eten in Nepenthe restaurant ( :?: is reseveren nodig) - mc way falls - piedras blancas lightstation)
14/ vertrek naar LA (morro bay - santa barbara - volgens de tijd nog effen aan een strand liggen eventueel venice beach of santa monica of malibu)
15/ om 17.55u stijgt vliegtuig op, dus om 15u auto afzetten (Avis) en naar luchthaven. Ons hotel ligt aan de metro halte Mariposa ik zou in de voormiddag en middag graag nog Down town bezoeken. Zou er heen gaan met metro (52min rijden).( :?: haalbaar / andere sugesties om nog te doen)

Zo dat is het zo wat.
! dit zijn dingen die al geboekt zijn.
Alle hotels zijn ook al geboekt (zonder annulatie).
? zijn dingen die ik me af vraag

Ben eens benieuwd naar jullie bedenkingen en tips....
ik zit klaar om alles te lezen.

Alvast bedankt!!
Groeten Robreflo; en Amerika, nog 32 keer slapen en we komen er aan!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reisplan deze zomer

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, maar wel heel erg veel voor 2 weken!
De meeste mensen trekken hier 3 weken voor uit. Er kan dus niets meer geannuleerd worden? Mocht er nog wel een mogelijkheid zijn, dan zou ik Kanab vergeten en doorrijden naar Springdale, zodat je nog tijd hebt voor Zion. Nu heb je wel erg veel plannen daar in heel weinig tijd.
Antelope Canyon: ga je naar de Upper? Ik heb daar geen ervaring mee, maar op dat tijdstip, en met kinderen zou ik de Lower adviseren.
Loop in Zion langs het visitor center om te zien of er waarschuwingen zijn voor de Narrows: als het verderop regent kan het heel gevaarlijk zijn. Het is een behoorlijk eind lopen tot aan Orderville canyon. Zorg voor goede schoenen en eventueel stokken.
Ik zou Rhyolite vergeten, en de gangbare viewpoints in Death valley doen. Buiten het park kun je nog lans de Alabama Hills bij Lone Pine. Bij voldoende tijd kun je doorrijden naar Bodie, Maar dan wordt het een erg lange dag. Ik weet niet of ik met zo weinig tijd langs de Darwin Falls zou gaan. Het zal dan heel erg heet zijn.

Kijk voor de shuttlebussen in de Grand Canyon een op http://www.nps.gov/grca. Ook voor de andere parken is een bezoek aan de NPS-site een aanrader.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis robreflo: reisplan deze zomer.

Bericht door Marcopstal »

De auto afhalen is geen probleem. Dat kan uiteraard nog de dag zelf.

Let goed op met het uur van zonsondergang, men miskijkt zich hier nogal eens op. Nu als je vroeg genoeg aan de rim bent zal je zelf wel zien hoe snel de zon aan het zakken is. Een bus terug is er uiteraard nog, let wel, het kan soms zeer druk zijn op dat moment want bijna iedereen wil terug.

Kanab lijkt mij niet de beste keuze, ik zou ook Springdale proberen.

Death Valley - Mammoth lakes is ver voor één dag. Zeker als je ook zaken zoals Rhyolite wil gaan bezoeken, want daar kom je normaal gezien niet eens in de buurt.

Hoe slaag je erin hotels te boeken zonder annulatie ????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

super bedankt voor reactie, ik bekijk het nog eens waar je tips geeft!
Inderdaad JAMMER genoeg maar 2 weken.... (meer verlof lukt niet :sadcry: )
GENIETEN zal de boodschap worden!! Daarom heb ik graag alles op punt qua planning voor we vertrekken.

:thumbup:
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

Aangezien het de eerste keer is dat we ons in zo'n avontuur storten wou ik eigenlijk op mijn gemak zijn/zeker zijn/mooie hotels hebben / qua vlucht en hotels....dus heb deze dingen allemaal via een reisbureau (connections) geboekt. Ik zend eens een mailtje naar hen om te vragen of ik Kanab idd kan wisselen voor Springdate. :clap:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Helaas is dat het eerste wat we hier afraden: boeken via een reisbureau. Je verliest de flexibiliteit en annuleren is er meestal niet bij. 20 jaar terug had je weinig andere keuze, vandaag de dag met het internet is het perfect mogelijk zelf hotels te boeken.

Als ik "reisbureau" zie passeren vrees ik vaak ook voor de locatie van de hotels, maar uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.

Als je nog teruggaat zal je wel zelf boeken !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BjornStorme »

Hoi Robreflo,

Bekijk gerust even het roadbook die ik gemaakt heb voor onze reis vorig jaar: https://1drv.ms/b/s!AmWAduq6akHVhzJaXbkPruUXSpqQ
We hebben een gelijkaardige reis gedaan en ik denk dat je wel enkele dingen zal kunnen gebruiken.

Laat maar weten of je nog vragen hebt. :wink:

Foto's van deze reis kun je vinden op mijn flickr: https://www.flickr.com/photos/bjornstor ... 439947442/

Grts
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@BlornStorme: mooi roadbook, maar qua route zou ik zeker de TIoga Pass nemen, waarom hebben jullie die niet gedaan?

Marianne
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

waaaaaw!!!!! printer schiet in actie! Dank u :thumbup:
BjornStorme
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:@BlornStorme: mooi roadbook, maar qua route zou ik zeker de TIoga Pass nemen, waarom hebben jullie die niet gedaan?

Marianne
Was heel simpel :wink: we kwamen van Las Vegas en sliepen de nacht voor Yosemite in Visalia, wat dus reeds ten westen was van Yosemite. Het was al heel laat toen we van Death Valley kwamen, ritje van 765km en savonds zijn we in een hels onweder terecht gekomen en zag het niet zitten om nog eens ons geluk te tarten via een berg pas. heb dus maar rond gereden richting Visalia.

Staat nog op ons to-do lijstje voor ons volgende bezoek aan Yosemite ... het is allemaal zo gigantisch dat je niet anders kan dan keuzes maken. Maar is niet negatief, reden te meer om nog eens terug te gaan :D
BjornStorme
Amerikafan

robreflo schreef:super bedankt voor reactie, ik bekijk het nog eens waar je tips geeft!
Inderdaad JAMMER genoeg maar 2 weken.... (meer verlof lukt niet :sadcry: )
GENIETEN zal de boodschap worden!! Daarom heb ik graag alles op punt qua planning voor we vertrekken.

:thumbup:

Wij hadden hetzelfde probleem, mijn vriendin kon ook niet meer dan 2 weken verlof nemen. Dit was onze eerste keer USA en hadden ook geboekt via reisbureau, zoals je kan zien in mijn roadbook heb ik wel mijn eigen dagplanning gemaakt.

Voor onze tweede reis dit jaar heb ik alles zelf gedaan, maakt toch wel een beetje verschil uit, je hebt wat meer flexibiliteit.

Toch nog een paar tips:
2) in LA hou zeker rekening met heel veel verkeer in LA, google maps tijden zijn alle behalve representatief, doe gerust x5. Wij hebben ook on the fly ons schema moeten aanpassen voor LA. We hebben wel effkes tijd genomen om klapke te doen met Astrid Bryan, heel sympathieke dame :D :wink:
3) busjes Grand Canyon: yep er is nog een bus die je etrug brengt, je kan de tijden bekijken op de borden en de chauffeur zal je het ook laten weten wanneer de laatste bus rijd en waar je moet staan, zijn heel vriendelijke mensen. Hou wel rekening met de drukte en het is grooooot ... we hebben toch eventjes moeten zoeken om de correcte bus te vinden.
4) Horseshoe bend, één woord prachtig, blijf er gerust even hangen want wij vonden het wel gezellig, redelijk druk met de gekende aziaten die nogal luidruchtig en arrogant zijn ... maar dat ter zijde. Wij hebben ruim onze tijd hiervoor genomen en ook een babbelke gemaakt met enkele Belgen die we er tegen het lijf zijn gelopen. Let wel: het is een pittige wandeling, neem voldoende water mee, zeker 1L per persoon. het is er erg warm en totaal geen beschutting voor de zon ...
5) Doen jullie ook lower antelope canyon? want dit is toch echt wel een aanrader hoor, echt prachtig. Je kan online boeken via Ken's Tours. Wij zijn nadien, zoals je in roadbook kan zien naar lake Powell geweest, zalig om in te gaan zwemmen en wat een zicht ... onbetaalbaar.
6) Zion: riverside walk is heel erg mooi zeker voor de kids ook, The narrows hebben wij nog niet gedaan maar staat zeker nog op ons verlanglijstje. heb je wel goed waterdicht schoeisel voor nodig want je loopt effectief door de rivier, hebben verschillende mensen gezien met kids, maar die doen inderdaad maar het eerste stuk. Weeping rock hebben we ook gedaan.
8 ) Death Valley ... hotter dan hot, zorg dat je voldoende water in de koelbox hebt, je zal het kunnen gebruiken. zie mijn planning, we hebben alles kunnen doen zoals beschreven, echt mooi ook.
9) Yosemite, wees er erg vroeg bij want hier is het echt mega druk. nog drukker dan Grand Canyon, hier hebben wij ons wat mispakt jammer genoeg. maar toch nog een paar leuke dingen kunnen doen zoals de Yosemite falls trail (erg mooi!!!) en dan rijden tot aan Glacier point. Mariposa Grove was jammer genoeg gesloten voor restauratie.
14) mocht ik van jullie zijn zou ik met de kids zeker naar santa monica gaan, erg tof, gezellige drukte maar niet overweldigend. Wij hebben er een fietstoch gedaan met die echte amerikaanse fietsen, superleuk ... en de pier is natuurlijk een must see ...

Grts
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1/ landen LA om 21.16u
2/ LA - Needles
3/ Needles - Grand Canyon
4/ Grand Canyon - Page
5/ Page - Kanab
6/ Kanab - Zion - Las Vegas
7/ Las Vegas
8/ Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
9/ Mammoth Lakes - Yosemite
10/ Yosemite
11/ Yosemite - San Francisco
12/ San Francisco
13/ San Francisco - Cambria
14/ Cambria - LA
15/ LA - naar huis
16/ aankomst thuis

Ik heb je route even anders opgeschreven, want dat is wat duidelijker.
Ik denk persoonlijk dat je je op sommige dagen echt even vergist met je plannen en de afstand die je ook nog af moet leggen.

Als je op zaterdag of zondag in LA aankomt kan je in de ochtend nog wel wat in LA doen op dag 2, maar op een doordeweekse dag zou ik er echt maar 1 ding uit plukken en evt. een andere bezienswaardigheid op dag 14 in de middag doen. Vergeet ook niet dat jullie, maar vooral ook de kinderen met een tijdsverschil in het hoofd zitten en dat je in de middag wat vermoeid kunt raken, zeker de 1e dagen.

Antelope Canyon kost je normaal gesproken incl halen en brengen max 2uur. Zo te lezen doen jullie de upper antelope canyon. Je kan idd een bootje huren, maar let wel op dat dit heel prijzig is. Je kan ook kayaks huren bv.

In principe is de narrows niet erg gevaarlijk. Ga vooraf altijd even in het visitor centrum kijken. Als het bv geregend heeft (en dat kan ook bij wijze van spreken 50km verderop zijn) dan is er een kans op flashfloods, dat is in heel het zuidwesten en daar moet je altijd rekening mee houden. Maar als het al dagen mooi weer is geweest in de hele omgeving dan is het ook voor jouw kindenen (leeftijd bedoel ik dan) goed te doen.

Dag 8 is een hele lange dag. Ik zou persoonlijk Rhyolite laten zitten en via Pahrump en de state line weg naar Furnace Creek rijden en kiezen uit Dantes View en Badwater en de Stovepipe wells sand dunes. Pak dan dag 9 Bodie Ghost town (3u op en neer vanuit Lee Vining incl kijktijd) mee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even je vragen uit je voorsteltopic hier neergezet, dan heb je alles over je reis bij elkaar.
robreflo schreef: -kunnen we overal cash betalen?
Je kunt vrijwel overal met cash betalen, maar waarom zou je dat willen doen? Wij gebruiken onze pinpas (vergeet niet om je kaart op wereld te zetten), en onze CC. Als we contant geld nodig hebben (bijvoorbeeld voor fooien, toegang tot stateparks, ...) vragen we in een winkel cash back - je betaalt dan met je pinpas (debet card) en vraagt of je een hoger bedrag kunt betalen. je krijgt dan je wisselgeld contant, tegen lagere kostend dan wanneer je pint. Lukt niet bij alle winkels, maar is zeker het proberen waard.
robreflo schreef: -dollars hier wisselen of euro's meenemen en daar wisselen?
Geen euro's wisselen. Meenemen of ter plekke pinnen.
robreflo schreef: -leuke tips voor de vliegtijd te overbruggen?
Een boek lezen? Doet niemand meer geloof ik. In het vliegtuig heb je meestal wel voldoende entertainment.
robreflo schreef: -soms is ontbijt niet inbegrepen...ontbijten jullie dan in het hotel of gaan jullie op stap en is er wel iets te vinden van 'ontbijtbars'?
Hangt er helemaal van af wat het hotel biedt. Wij ontbijten bijna altijd buiten de deur. Als je aangeeft in welke plaatsen/hotels je overnacht kunnen we gerichtere tips geven. Ik zou zeker eens een keten als Denny's, IHOP, etc uitproberen. Wij gaan altijd voor een American Breakfast (met eieren, toost, hashbowns etc). Veel hotels bieden alleen maar een continental breakfast. Dan maak ik liever zelf een ontbijt klaar. Wij kopen een koelbox en broodbeleg etc op de eerste dag. Ook handig voor de lunch (hoewel je die wel over kunt slaan als je een American breakfast neemt).
robreflo schreef: -kunnen er in yosemite beren gespot worden? (op welke wandeling?)
Ze zijn er wel maar je weet nooit waar ze zijn. Wij hebben nog maar een keer in Yosemite (in de vallei) een beer gezien - en wel heel dichtbij. En wij hebben toch al aardig wat dagen in Yosemite doorgebracht.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij pinnen altijd cash voor een paar dagen. Vinden we prettiger dan alles pinnen of CC te gebruiken. Als bij ons het ontbijt niet inbegrepen is gaan wij net als Martin & Marianne ontbijten bij een IHOP of Denny's. Ik kom alleen meestal niet verder dan wat toast met kaas. Ben niet zo'n grote ontbijter :lol: En over de beren. De eerste keer Yosemite geen beren gezien, de tweede keer wel. Op weg naar Hetch Hetchy heb ik 3 beren (vanuit de auto) gezien.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

super bedankt voor de vele reacties al!! :wav:
Ik neem er mijn planning bij en jullie tips. Als ik dan nog vragen heb, horen jullie me weer.
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

nog een vraagje:

Had graag in het Zion park een wandeling gedaan vanaf Temple of Sinawava.
The riverside walk en een klein stuk in the Narrows.
Kunnen we met de auto tot Temple of Sinawava in de zomer?
Kunnen we de riverside walk doen en een klein stukje in the Narrows wandelen en dan gewoon terug keren? Of kan de wandeling in The Narrows maar in één richting?
Ik zie dat op de website (www.nps.gov/zion) de wandeling 'the riverside walk 1.5 uur is (is dit tot the Narrow rivier of is dit heen en terug?)

We zouden 4 tot 5 uren uitrekken om te wandelen in Zion NP. Zouden jullie een andere wandeling doen ? of wat raden jullie aan te doen ?

Groetjes Robreflo
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

en eigenlijk nog een zelfde vraagje voor Yosemite.
Daar hebben we een hele dag om te vertoeven.

Wat denken jullie van de wandeling: Mist Trail en John Muir trail. Ik denk dat dit zo'n 5 à 6 uren wandelen is.
Mooiere, betere, andere suggesties? (kids zijn 11-12-13 jaar)(zij kunnen super goed wandelen....maar het is soms mij (hun mama) dat ze moeten trekken :wink: )
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In Zion moet je in de zomer een shuttlebus nemen. Dus nee, je kan met de auto niet tot aan Temple of Sinawava. Je kan een klein stukje in de Narrows wandelen en dan terugkeren. Je moet hoe dan ook terugkeren, want het is geen lus. De riverside walk duurt 1,5 uur heen en terug, maar ik denk dat veel mensen dat sneller doen. Het is een aangelegd wandelpad. De Narrows zullen je kinderen zeker leuk vinden.
Andere mooie wandelingen vonden wij Angels Landing en de combinatie Lower Emerald Pool + Upper Emerald Pool + Kayenta. Ook de korte wandeling naar Wheeping Rock vonden we leuk. Ik denk dat je in Zion eigenlijk geen verkeerde keuzes kan maken.

In Yosemite vonden wij en onze 4 tieners de Mist Trail en afdalen via de John Muir Trail een prachtige wandeling. Wij hebben er ongeveer 5 uur over gedaan, met de nodige pauzes.

Lees gerust ons reisverslag voor meer details.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de zomer kun je alleen met de shuttlebus Zion Canyon in. Kijk eens op http://www.nps.gov/zion voor een kaart van het park en informatie over de shuttlebus. Het kan lastig zijn om een parkeerplaats te vinden bij het park. Je kunt ook in Springdale parkeren en met de shuttlebus vanuit Springdale naar het park gaan.
Meet informatie over wandelingen vind je op mijn wandelsite.
In Yosemite is Mist Trail mooi. Je kunt ook de Panorama Trail doen als je een volle dag hebt. Kijk eens in ons 2004, 2006 en 2008 verslag voor onze bezoeken met onze kinderen.

Marianne
robreflo
Amerika-ontdekker

Bericht door robreflo »

nog een vraagje:
De laaste nacht slapen we in LA. De dag erop vertrekt ons vliegtuig om 17.55u.
Zou het lukken om downtown te bezoeken?
We slapen in hotel aan de metro halte (mariposa), ik zie dat het met de metro 52 min is naar downtown.
Dus ik zou plannen om 9 uur metro op, 10u in downtown, van metro station (7th street) wandelen tot el pueblo en terug - nog iets eten (liefst langs de weg aan een Food Truck) ( :?: waar staan die meestal?)
13u metro terug naar Mariposa - 14u auto gaan inleveren bij Avis - tegen 15u op de luchthaven.

Is dit een planning dat mogelijk is?
Andere suggesties om die dag te plannen (Hollywood en Bevely hills doen we de eerste dag)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer