Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mtjeme: Eerste keer reizen door West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mtjeme
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mtjeme: Eerste keer reizen door West Amerika

Bericht door mtjeme »

Hoi allemaal!

Ik heb al enkele uren gelezen en gekeken op het forum, en op basis van allerlei tips en meningen heb ik een poging gedaan om een reisschema samen te stellen. Ik heb geprobeerd om een combinatie van stedentrips/natuur/strand samen te stellen maar dat is toch lastiger dan gedacht. Er is zoveel te doen in het zuidwesten en iedereen heeft een andere mening en voorkeuren. Toch hoop ik op wat tips, vooral met betrekking tot de reistijden en het aantal dagen die ik voor sommige activiteiten heb ingepland. Mijn voorlopige reisschema is nu als volgt:

Dag 1: Amsterdam – LA
Dag 2: LA: (Venice Beach, Santa Monica, relaxen)
Dag 3: LA: Universal Studios
Dag 4: LA - Monterey
Dag 5: Monterey – San Francisco
Dag 6: San Francisco (fietstocht Golden Gate Bridge & shoppen)
Dag 7: San Francisco (Alcatraz & Anchor brouwerij, pier 39)
Dag 8: San Francisco – Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite NP – Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP – Las Vegas (door Death Valley heen)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas – Hoover Dam – Zion NP
Dag 14: Zion NP – Page
Dag 15: Page (Antelope Canyon, Monument Valley, Horseshoe bend
Dag 16: Page – Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon – San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego – Los Angeles (Hollywood blv)
Dag 21: Los Angeles – Amsterdam

Mijn vragen:

- Het stuk tussen LA - Monterey, is dat te doen in 1 dag? Ik heb begrepen dat dit een mooi stuk kust is, en dat ik regelmatig zal willen stoppen onderweg.
- Ik twijfel over het stuk Yosemite/Sequoia/Las Vegas. Het is blijkbaar toch een lang stuk rijden. Hoe kan ik dit het beste indelen, ook rekening houdend met de Tioga Pass? Ik ga tussen 12 september en 3 oktober.
- Ik wil heel graag San Diego ertussen laten, nu heb ik het aan het eind, maar wellicht is dit niet het aller handigst. Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Alvast heel erg bedankt! En ook bedankt voor alle tips die ik al heb gelezen via dit forum. :)
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste keer reizen door West Amerika

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! LA - Monterey is echt veel te ver voor 1 dag als je via highway 1 wilt rijden. Als je maar 1 overnachting op dat stuk wilt doen zou ik gaan voor een overnachting in San Louis Obispo of Morro Bay. Het mooiste is om vanaf SF naar Sequoia te rijden en dan door naar Yosemite. Als je dan vanuit Yosemite naar Las Vegas rijdt dan pak je meteen de Tioga Pass. Alleen moet je wel minstens 1 overnachting hebben tussen Yosemite en Las Vegas. Als je Monument Valley wilt zien is een overnachting daar aan te raden. De allermooiste uren zijn tijdens zonsopkomst en zonsondergang.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou alvast de volle dagen LA samen achteraan zetten, dan kan je vroeg op weg gaan. Niettegenstaande dit is de afstand LA- Monterey eigenlijk wel te ver voor één dag. Zeker in het najaar als de dagen al wat korter zijn.

Zoals het er nu staat heb je eigenlijk voor Sequoia geen tijd, daarenboven is de volgorde eigenlijk verkeerd. Met het drukke programma zou ik Sequoia gewoon schrappen want ook Yosemite - Vegas via Death Valley is niet haalbaar op één dag. De route die je wil nemen gaat via de Tioga Pass richting Mono Lake en zo via de oostzijde naar Death valley. (overigens heb je met Sequoia - Vegas via Death Valley geen tijd om Death valley ook te bezoeken)

De tijd voor Zion is te kort, zeker als je eerst nog naar de Hooverdam wil want die ligt niet op de route. Vraag is ook waarom want enkele dagen later sta je aan de Glenn Canyon Dam die maar een heel klein beetje kleiner is.

Monument Valley bezoeken vanuit Page is af te raden. Qua afstand is het nog wel enigszins te doen, maar je mist zo alvast de beste uren (zonsondergang en opgang) en je doet nutteloze kilometers.

Waarom twee overnachtingen Grand Canyon ? Tenzij je lange wandelingen wil doen heb je aan één nacht absoluut genoeg.

Grand Canyon - San Diego is een lange rit en je tijd voor San Diego is eigenlijk vrij beperkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het hangt natuurlijk allemaal ervan af wat je precies wilt doen. Als je op highway 1 wilt stoppen bij de bekende punten, http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html, dan red je Monterey - LA niet in 1 dag. Heb je daar allemaal geen behoefte aan dan kan je het rijden, maar het is een flinke tour zelfs zonder stops.

dag 10 geeft je weinig tijd voor Sequoia en Kings Canyon kan je echt helemaal vergeten. De dag erna is al een uur of 8 pure rijtijd, dat is ook weer een hele flinke dag. Ik zou Seki eruit laten en van Yosemite over de tioga pass naar Bishop rijden en de dag erna via death valley naar Vegas, dat is al veel, maar nog te doen.

Dag 13/14 geeft je veel te weinig tijd voor Zion, Page en Monument Valley. Zeker als je via de hooverdam wilt gaan. Hou ook rekening met de tijdzones die je doorkruist. Zion en Page zou nog kunnen, maar monument valley is echt niet in te passen of je moet een dag Grand Canyon eraf halen.

Daarnaast heb je ook nog eens die megarit naar San Diego voor daarna maar 1 volle dag en een beetje LA de dag erna. Ik zou die dag 20 al bij dag 3 doen. Gewoon 's avonds na Universal nog hollywood blv. En dan vanuit San Diego naar LAX rijden of dag 20 laat op de dag naar LAX rijden mocht jje vlucht vroeg vertrekken.

Maar ik zou persoonlijk eerst echt prioriteiten maken, want je hebt best veel te lange ritten erin zitten denk ik.
mtjeme
Amerika-ontdekker

Re: Reis mtjeme: Eerste keer reizen door West Amerika

Bericht door mtjeme »

Bedankt voor het meedenken!

Ik moet inderdaad prioriteiten stellen. Aangezien mijn vriend niet de allergrootste natuurliefhebber is (hij wil graag naar het westen voor de steden) Ik vind de natuur daar fantastisch, dus ik moet een balans vinden. Daarom heb ik ook niet alle natuurparken in mijn reis opgenomen, alleen de belangrijkste parken. Mijn prio is:

LA, Highway 1, San Francisco. Yosemite NP, Las Vegas, Monument Valley, Page, Grand Canyon, San Diego en LA. Death Valley kan dus best wegvallen wat mij betreft. Het is lastiger om dit te plannen aangezien normaal gesproken meer de focus ligt op de natuur, terwijl bij ons net wat meer focus ligt op de steden.

Met jullie tips heb ik een aantal aanpassingen gedaan:

Dag 1: Amsterdam – LA
Dag 2: LA - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco (fietstocht Golden Gate Bridge & shoppen)
Dag 6: San Francisco (Alcatraz & Anchor brouwerij, pier 39)
Dag 7: San Francisco – Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP – Bishop via Tioga Pass
Dag 10: Bishop – Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas – Zion NP
Dag 13: Zion NP – Page
Dag 14: Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend) - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - .....
Dag 17: ... - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego – Los Angeles (Venice Beach, Santa Monica, relaxen)
Dag 20: LA: Universal Studios, Hollywood Blv
Dag 21: LA – Amsterdam

Nu zijn mijn vragen:

- Nog steeds weinig tijd voor Zion NP, misschien beter om dat helemaal te schrappen? Ook al wil ik het graag zien, het heeft niet absolute prioriteit.
- Heb ik zo niet te weinig tijd bij de Grand Canyon?
- Wat raden jullie mij aan tussen Grand Canyon en San Diego? Daar vind ik namelijk op eigen houtje de juiste route niet voor. Of kan ik San Diego beter verplaatsen en bijvoorbeeld vanuit daar terug vliegen? Voor mijn gevoel heb ik ook nog steeds te weinig tijd in San Diego, maar ik weet niet wat ik nog het beste kan aanpassen om daar meer tijd te hebben.
- Is dag 13/14 op deze manier beter te doen?

Thnx again!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley laten vallen heeft geen zin want daar rij je toch door. Ook Zion overslaan heeft niet zoveel zin want ook daar rij je langs. Als je meer tijd wilt hebben overal moet je bijvoorbeeld MV weglaten. Of kijk eens naar een one way - ik begrijp dat er nog geen tickets geboekt zijn? Je zou dan een route van SF naar LA kunnen doen. Of begin in San Diego en eindig in Phoenix of Las Vegas.
Op zich kan jouw route prima zo, hoewel het niet echt ruim is. Tussen de GC en SD zou ik de snelste route nemen. Je kunt kijken hoe lang je bij de GC wilt blijven en bijvoorbeeld pas rond het middaguur vertrekken daar.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als er nog geen tickets geboekt zijn, dan is een one way inderdaad een goed voorstel.

Wat betreft Zion, het kan wel met 1 overnachting, tenminste als je geen lange wandelingen plant.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Death Valley kan dus best wegvallen wat mij betreft
Je rijd er tussen Bishop en Las Vegas doorheen...... Of je zou van Yosemite niet naar Bishop, maar naar Lee Vining/Mammoth Lakes moeten rijden en de dag erna buiten death valley om naar Vegas moeten rijden, maar daar win je dus niets mee.

Het is al jammer dat je Bryce er niet in hebt zitten, maar dat zijn keuzes. Ik zou echt voor die ene dag San Diego of LA eruit halen en voor 1 van deze steden kiezen, je hebt voor beide sowieso al te weinig tijd. Ook al zou je een one way doen is je tijd voor beide steden te kort.

Ik zou dag 16 overnachten in de regio Kingman/Lauhglin/Needles, dan kan je vanaf Williams ook nog een stukje route66 meepakken.

Dag 12/13. Vertrek heel vroeg uit Las Vegas en rij de snelste route naar Zion. Ga dus niet ook nog langs Valley of Fire Sp of de hoover dam, want dan heb je helemaal geen tijd meer voor Zion. Je gaat daar op zn vroegst pas rond de middag aankomen en het zal er wrs. goed druk zijn. Hou rekening met het uur tijdsverschil.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij zijn vanaf Bishop naar Las Vegas gereden via Death Valley en dat is goed te doen. Als je meer tijd wilt besteden in San Diego (staat ook hoog op ons verlanglijstje) zou ik Monument Valley laten vallen. Als je van Page naar Grand Canyon rijdt via de oostelijke ingang kom je sowieso al langs prachtige uitzichtpunten. Het ligt eraan hoeveel tijd je verder wilt besteden aan Grand Canyon. Als het alleen de uitzichtpunten zijn zou ik de volgende dag op tijd vertrekken naar San Diego zodat je daar 2 volle dagen hebt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
mtjeme
Amerika-ontdekker

Bericht door mtjeme »

Thanks! Ik ga eens kijken of ik niet kan starten in San Diego en dan terugvliegen vanuit Vegas. tussen vegas en san diego heb ik niet veel dat ik wil zien, dus dan kan ik op die manier wat tijd proberen te besparen.

Heb al eens gekeken naar 2 one way tickets, maar dat is in verhouding wel erg duur. Heeft daar nog iemand tips voor?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet naar de multicity optie kijken; dat is normaal gesproken niet duurder dan een retour.

Marianne
mtjeme
Amerika-ontdekker

Bericht door mtjeme »

Ik heb nog wat aan mijn reis zitten sleutelen, en ik hoop dat me nog iemand kan helpen! De reis ziet er nu zo uit:

• 10-09 Dag 1: Amsterdam – Las Vegas
• 11-09 Dag 2: Las Vegas
• 12-09 Dag 3: Las Vegas
• 13-09 Dag 4: ...
• 14-09 Dag 5: ...
• 15-09 Dag 6: ... – Yosemite NP
• 16-09 Dag 7: Yosemite NP
• 17-09 Dag 8: Yosemite NP – San Francisco
• 18-09 Dag 9: San Francisco
• 19-09 Dag 10: San Francisco
• 20-09 Dag 11: San Francisco
• 21-09 Dag 12: San Francisco - Monterey
• 22-09 Dag 13: Monterey – Pismo Beach
• 23-09 Dag 14: Pismo Beach - LA
• 24-09 Dag 15: LA
• 25-09 Dag 16: LA
• 26-09 Dag 17: LA – San Diego
• 27-09 Dag 18: San Diego
• 28-09 Dag 19: San Diego
• 29-09 Dag 20: San Diego
• 30-09 Dag 21: San Diego - Amsterdam

Zover ik het nu zie heb ik nu genoeg tijd in alle steden, alleen wil ik graag tussen Las Vegas en Yosemite NP nog de Grand Canyon erin passen. Ik heb ook gelezen dat het mogelijk is om een bustour oid vanuit vegas te boeken, maar het liefst wil ik er op eigen houtje naartoe rijden.

Wat is de meest ideale route om dit te doen?

Thnx!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nu wel heel erg veel tijd in de steden. Is dat echt nodig? Voor SF is 2 volle dagen (dus 3 nachten) ook al mooi.
De GC kun je echt niet tussen LV en Yosemite doen op deze manier. Als je naar de GC wilt zou ik in Phoenix beginnen; vandaar rij je naar de GC en dan naar Las Vegas.
Tussen Las Vegas en Yosemite kun je 1 of 2 stops maken.

Marianne
mtjeme
Amerika-ontdekker

Bericht door mtjeme »

Idd ook een goed idee om via Phoenix te reizen. Dan kan ik tenminste ook de south rim van de canyon doen.

• 10-09 Dag 1: Amsterdam – Phoenix
• 11-09 Dag 2: Phoenix – Grand Canyon South Rim
• 12-09 Dag 3: Grand Canyon – Las Vegas
• 13-09 Dag 4: Las Vegas
• 14-09 Dag 5: Las Vegas
• 15-09 Dag 6: Las Vegas - Bishop
• 16-09 Dag 7: Bishop – Yosemite NP
• 17-09 Dag 8: Yosemite
• 18-09 Dag 9: Yosemite NP – San Francisco
• 19-09 Dag 10: San Francisco
• 20-09 Dag 11: San Francisco
• 21-09 Dag 12: San Francisco - Monterey
• 22-09 Dag 13: Monterey – Pismo Beach
• 23-09 Dag 14: Pismo Beach - LA
• 24-09 Dag 15: LA
• 25-09 Dag 16: LA
• 26-09 Dag 17: LA – San Diego
• 27-09 Dag 18: San Diego
• 28-09 Dag 19: San Diego
• 29-09 Dag 20: San Diego
• 30-09 Dag 21: San Diego - Amsterdam

Ik denk dat dit 'm dan zo ongeveer gaat worden. Wellicht nog 1 dag minder San Diego om ergens anders meer tijd te hebben. Is de route zo wel te doen?
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Persoonlijk vind ik het echt zonde om tussen Grand Canyon en LV niet ook Page, Bryce en Zion te doen. Het zijn 3 extra nachten in parken maar dat gaat echt wel de moeite zijn.

Je hebt nu ook zowat 4 dagen in SD, daar kan er zeker 1 van weg. (LA - SD is niet zulk een grote trip dus op die dag kan je echt ook nog wat bezoeken) Waar je nog 2 dagen zou halen weet ik ook niet.

Als je natuurlijk zegt, we gaan echt voor de steden en een minimale tijd in parken is goed, dan is je route op zich prima. Doe misschien nog 1 nacht van SD naar Yosemite. Of neem Sedona mee onderweg van Phoenix naar DV.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Prima trip als je voor meer steden kiest. Ik zou dan wel snel terug gaan om ook de parken te bezoeken, maar grote kans dat je vriend wel om is na deze vakantie....
mtjeme
Amerika-ontdekker

Bericht door mtjeme »

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer. Ik heb nog één vraagje over mijn reis. Ik heb nu het volgende:

• 15-09 Dag 6: Las Vegas - Bishop
• 16-09 Dag 7: Bishop – Yosemite NP

Ik vraag me een beetje af of die dag Las Vegas - Bishop geen "zonde" dag is, want ik heb eigenlijk niet echt een idee wat ik in Bishop kan gaan doen. Het is puur een extra stopplek omdat we graag via de Tioga Pass naar Yosemite willen rijden. Ik vraag me dus af of ik het niet op de een of andere manier handiger kan inplannen. Bijvoorbeeld 1 extra dag voor dit stuk inplannen, en dan toch nog Death Valley mee pakken? Of mis ik juist de 'beauty' van Bishop en zijn daar wel allerlei mogelijkheden?

Thnx again! :D
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen. Ik denk dat je die dag meer dan genoeg te zien en doen hebt? Death Valley NP bijvoorbeeld. En bij Lone Pine zou je de Alabama Hills kunnen bezoeken, heel erg mooi. Zonder ergens te stoppen is het al bijna 5 uur rijden he, dus met stops in DV als Badwater Basin, Artist Point, Devils Golfcourse, Zabriskie Point, Dantes View, Mesquite Sand Dunes....Alabama Hills....dan hoef je in Bishop echt niets meer te doen hoor, behalve een hapje eten en slapen.
Groetjes,
Daniel
mtjeme
Amerika-ontdekker

Bericht door mtjeme »

Dat was inderdaad wel wat ik ermee bedoelde. Er is dus onderweg meer dan genoeg te doen begrijp ik :) Want dan laat ik het wel zoals het nu is.. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het ergens níet mooi is, maar ik wist even niet wat we nou op die dag konden gaan doen. Vandaar dat ik dacht, een dag alleen maar in de auto zitten en dan niets doen is ook zonde.

Ik ga eens kijken naar de bezienswaardigheden die je hier opnoemt :)!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wat willen jullie al die dagen in San Diego doen? Het is zeker een aardige stad, maar tenzij je heel specifieke interesses hebt en ook nog wat in de omgeving gaat ondernemen, heb je het na een dag of twee wel "uit".

Bij een eerste reis naar het zuidwesten van de VS ga je (denk ik) echt spijt krijgen als je op een dagje in Yosemite en een ochtend in Grand Canyon na geen enkel park hebt bezocht. Ik vind Los Angeles, San Francisco, San Diego en Las Vegas ieder hun charme hebben (en ben in die eerste twee meerdere weken geweest), maar dat blijven uiteindelijk gewoon steden, met naast dat unieke museum toch wéér een Starbucks en een Subway.

Niets is te vergelijken met die eerste keer die bizarre rotsformaties van Bryce zien, de stille hitte van Death Valley voelen, je hand in het ijskoude water van een beekje in Yosemite steken, een vuurtje stoken op een State Park camping en wat ouwehoeren met de mensen op de plek naast je, foto's van jezelf maken als Marlboro Man in Monument Valley, je verbazen over de hoogte van de General Sherman.

Succes met plannen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer