Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis xxkiwi88: route en vraag over stanford of berkeley bezoeken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xxkiwi88
Amerika-ontdekker

Reis xxkiwi88: route en vraag over stanford of berkeley bezoeken

Bericht door xxkiwi88 »

Hallo,

Onze route is al 100x aangepast maar ik denk dat we voor deze route gaan.
Willen jullie even mee kijken?

Wel een paar dingen:
* Ik wil graag weten of we beter de campus van Stanford of die van Berkeley kunnen bekijken of hebben we tijd voor allebei?
* Kunnen we in september nog iets van wateractiviteiten doen in Yosemite?
* Ik heb de keuze gemaakt om Bryce over te slaan ;) we can live with that ;)
* We willen voldoende rust, vandaar bijv. 2 nachten in Monterey i.p.v. 1 en de stop in Bishop etc.
* We hoeven niet naar death valley ;)
* We vinden het wel erg jammer dat we Moab missen :(
* Phoenix is puur een makkelijke locatie om van te vertrekken en we hoeven dan ook geen one way fee te betalen ;)

De route:
1) ams - san fr (tellen we niet mee)
2) san fr
3) san fr
4) san fr
5) san fr - monterey --> (auto ophalen vroeg, die dag palo alto (Googleplex) en Stanford en/of Berkeley
6) Monterey (whale watching en rustdagje)
7) Monterey - Yosemite Village (via zuidkant, i.v.m. sequoia trees bekijken bij Mariposa Grove)
8 ) Yosemite hele dag
9) Yosemite - Bishop (hele dag Yosemite maar via Tioga Pass rijden naar Bishop, later op de middag)
10) Bishop - Vegas
11) Vegas
12) Vegas - Zion (springfield)
13) Zion
14) Zion - Page
15) Page - Grand canyon village (ochtend nog Antelope Canyon)
16) Grand canyon - Flagstaff (later op de dag naar Flagstaff rijden)
17) Flagstaff - Phoenix (die dag willen we naar de Sedona Slides en dan tegen +- 18:00 de auto inleveren)
18) Phoe - NYC
19) NYC
20) NYC
21) NYC (avond terug naar huis)

Graag reacties :)
Gr Kim
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: route en vraag over stanford of berkeley bezoeken

Bericht door SanFran »

Je kunt NY het beste vooraan doen. Nu verlies je al 3 uren aan tijdsverschil. Flagstaff zou ik vergeten. En de kustroute is het mooist als je verder rijdt dan Monterey. Bijvoorbeeld tot Cambria. Daar zou je Flagstaff voor kunnen opofferen. Dan rij je vanuit Cambria naar Yosemite. Je zou ook een dag SF minder kunnen doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis xxkiwi88: route en vraag over stanford of berkeley bezoeken

Bericht door Martin & Marianne »

Als er nog niets vastligt zou ik ook aanraden om NY in het beging te doen.
De Mariposa Grove is gesloten. Ik zou via de mooier 120 of 140 het park binnenrijden. Als je via de 120 rijdt kun je naar de Merced Grove. Zie daarvoor ons 2015-verslag bij 25 juli.
Raften zal niet meer gaan in Yosemite. Zwemmen kan wel.
Waarom niet naar Death Valley? Rij je er niet doorheen? Hoe wil je dan rijden?
Je zult bij Zion Springdale bedoelen. Dat is een leuk dorp en een mooie uitvalsbasis voor Zion.
De itjd voor SF is aardig rui, wat hebben jullie allemaal gepland daar? Ik zou zelf daar een nacht minder doen en die gebruiken om Bryce toe te voegen.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een route in september met Bryce. En Death Valley.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inderdaad NY in het begin doen. Als je dan een vlucht hebt die op tijd naar SF gaat kan je evt. al naar Monterey rijden.

Verder zitten er toch een aantal vraagtekens in.
De mariposa grove is tot 2017 gesloten, dus daarvoor moet je niet omrijden.
Dag 9 pas laat in de middag de tioga pass doen geeft je minder tijd voor stops op de pass zelf en geen tijd voor Mono Lake en Bodie.
Dag 10 kom je door death valley. Je kan er ook bovenlangs rijden, maar dat ziet er niet zo heel veel anders uit en is ook warm.

Waarom niet een stukje doorrijden naar Sedona ipv Flagstaff? Je hebt er tijd genoeg voor.

* Stanford University ligt redelijk op de route, Berkeley niet. Ik ken ze beide niet, maar routetechnisch dus Stanford.
* Waarschijnlijk weinig water in de merced river dus grote kans geen leuke wateractiviteiten in Yosemite
* Als je nog eens terug gaat Bryce doen is prima, wij hebben dat ook overgeslagen op reis 1. Is wel mooie aparte plek.
* Je rust zit voornamelijk aan het begin, daarna is het best druk qua route. Bishop of omgeving is sowieso een logische stop tussen Yosemite en Las Vegas en geeft je niet meer rust iig. De meesten doen een nacht rond Lee Vining/Mammoth Lakes en nog 1 rond Death Valley. Dat is dus nog rustiger
* Geen Death Valley kan, maar je komt er eigenlijk doorheen. Bovenlangs is ongeveer hetzelfde maar eenzamer.
* Moab volgende keer meepakken en er minimaal 3 nachten voor uittrekken, heb je nu helemaal geen tijd voor ook al zou je bv NY eraf halen
* Phoenix is prima in je route om terug te vliegen... nogmaals NY zou je beter in het begin kunnen zetten.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Als je van SF naar Monterey rijdt ligt Stanford op de route, en Berkeley totaal niet. Ik zou via de 280 rijden, da's mooier rijden dan 101, en via die kant rijdt je makkelijk de campus op. De meest imposante entree is echter Palm Drive vanaf El Camino (280 -> Sand Hill Road - El Camino -> Palm Drive -> Quad. Het meest interessante gedeelte van Stanford is rondom de 'Quad', een plein met een mooie kerk en campusgebouwen. Parkeren is betaald. Er is iets verderop een erg mooi gratis museum (Cantor), met oude en moderne kunst (heel veel beelden van Rodin), en een gedeelte over de Stanford familie. Vlakbij is ook de Arizona Garden, een (redelijk compacte) cactustuin. De rest is vooral kronkelige brede wegen waar je je orientatie kwijtraakt met universiteitsgebouwen waar als buitenstaander niet bar veel te zien is. Ik zou een kaartje van de campus downloaden zodat je de highlights makkelijk kan vinden.

Naast de campus zit het Stanford shopping center, een redelijk sjiek openlucht shopping center (met de Stanford campus winkel waar je sweatshirts etc kunt kopen).
xxkiwi88
Amerika-ontdekker

Bericht door xxkiwi88 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.

@Psv Wally: Ik zie net dat ik de oude route heb geplakt met Mariposa Grove (ik weet dat die gesloten is).
We rijden nu idd via de 120 en ik had Merced Grove al gevonden ;) thanks anyway.

Ook is het niet zeker dat we pas later op de dag weg gaan in Yosemite, maar als we willen kan dat ;) Maar misschien kiezen we ervoor om die meren en de Pass zelf te gaan bekijken. Dat zien we daar wel. We hebben nu iig een keuze :)

We rijden van Yosemite naar Bishop (over de Tioga pass) en dan naar Vegas. Mammoth lakes is wat verder van Las Vegas (daarom Bishop) en Bishop is qua overnachten ook goedkoper. En Death Valley, we komen toch niet door het park? Het is er idd net zo warm e.d. maar ik hoef daar dus geen overnachting bij Death Valley. Misschien komen we er langs en hebben we tijd om er te gaan kijken, maar misschien in het 10000 C en hebben we er geen zin in... We zien wel. We rijden in ieder geval door naar Vegas die dag.

Moab is een keuze. We hadden eerst de route SF - Denver en daar zat Moab bij. Maar nu we naar NY gaan en Monterey erbij doen gaat dat idd niet. Een andere keer hopelijk ;)
........................................................

@Golden Hills en PsWally --> Bedankt voor de Stanford tip, was ook favoriet ;)

.........................................................
@Martin en Marianne:

Mijn vriend is helemaal weg van San Francisco dus die wil daar voldoende tijd hebben.
We komen de eerste dag wat later aan dus dan hebben we nog 3 volle dagen voor SF en 1 dag voor Palo Alto/ Stanford.

New York aan het einde vinden we eigenlijk wel prima. Maar ik zal de vluchten qua prijs en tijden nog eens even vergelijken.
Maar met NY aan het einde kunnen we onze auto lekker dumpen in Phoenix en dan vliegen we de volgende ochtend rond 06;00 of 07:00 uur.
We zijn dan tegen 14:00 in NY. We hebben dan die dag, nog 2 hele dagen en de laatste dag vliegen we pas tegen 21:00 uur terug.
En waarschijnlijk met een directe vlucht, vind ik wel lekker op de terugweg.

Als we NYC aan het begin doen dan kom je meteen BAM in de het drukke schema (we willen toch veel doen in NYC).
Voor San Francisco hebben we nu de tijd ;)

En Marianne, Zion is Springdale idd :$ oeps... Maar als we 1 nacht SF weg halen dan hebben we nog maar erg weinig tijd voor Bryce. Ik wil in zo'n park dan ook echt wel een wandeling maken e.d. als ik het op mijn lijstje zet. In Yosemite en Zion hebben wij daar nu wel ruimte voor. En in SF willen we ook lekker een dagje fietsen huren e.d.

.....................................................

@SanFran --> dat van die kustroute weet ik, maar we moeten keuzes maken... ;)
En we hebben een hele dag in Monterey, misschien gaan we nog wel gewoon een stukje kust rijden. Een stuk en weer terug. Als we zin hebben...

Flagstaff zit er puur in omdat we vanuit Page in de ochtend naar de Antelope Canyon willen en dan naar de Grand Canyon willen.
We slapen daar dan en dan hebben we die dag in het park en dan willen we later op de dag naar Flagstaff rijden.
waarom Flagstaff? Redelijk dichtbij, goedkope accommodaties en weer dichtbij Sedona Slide park.
We willen die laatste dag lekker naar het Slide Park en dan rustig verder rijden naar Phoenix om daar te eindigen.
Als ik een nacht Flagstaff er uit haal en direct naar Phoenix moet rijden dan hebben we weinig tijd in de GC of geen tijd voor het Slide Park...

Conclusie

Ik snap jullie reacties en ik ga het nog even overwegen qua vlucht, vluchttijden en hotelprijzen om NY aan het begin van de reis te zetten of toch aan het einde van de reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Bryce heb je aan 1 nacht voldoende, zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag. Beide keren hadden we er een overnachting en toch hebben we voldoende kunnen wandelen.
Als je van Bishop naar Las Vegas rijdt is de mooiste route via Death Valley. Het is maar een half uur langer dan wanneer je bovenlangs rijdt. Wij reden in 2015 van Lone Pine naar LV met een kort bezoek aan DV, kijk eens in ons verslag daarvoor (en voor de Alabama Hills).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer