Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis matthijsdk: Twee maanden alleen door het Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
matthijsdk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis matthijsdk: Twee maanden alleen door het Westen

Bericht door matthijsdk »

Goed, toch maar even een eigen topic aangemaakt. Dinsdag 26 april vertrek ik voor ongeveer tien weken naar de VS. Ik vertoef eerst een weekje in NYC met twee vriendinnen, waarna ik in m'n uppie doorvlieg naar LA. Daar begint het echte avontuur. Ruim twee maanden lang door het Westen trekken. Alleen en grotendeels zonder auto.

In (heel) grote lijnen ziet mijn reis er zo uit:
- LA
- Highway 1
- SF
- Yosemite NP
- LV
- Grand Canyon NP
- LA

Het standaard rondje dus, maar dan met alle tijd van de wereld en voornamelijk met het OV. Omdat ik nog geen 25 ben is het huren van een auto behoorlijk aan de prijs, dus dat doe ik alleen als het echt nodig is. Bijv. om de Highway 1 omhoog te rijden. Verder wil ik zoveel mogelijk op de bonnefooi reizen en heb ik dus weinig van tevoren geboekt. Alleen een hostel voor mijn eerste week in LA, een hostel vlak buiten Yosemite NP en de Bright Angel Lodge bij de Grand Canyon heb ik alvast geboekt.

Nu zijn natuurlijk alle tips, tricks, ideeën, vragen en opmerkingen welkom, maar ik heb zelf ook alvast twee vragen die ik jullie wil stellen.
1) Tussen Yosemite NP en Vegas wil ik eigenlijk ook graag Death Valley meepakken. Dit is met het OV natuurlijk niet te doen, maar na flink wat Googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat het ook niet echt gebruikelijk is dat je ergens aan de Westkant van het park een auto kunt huren om die vervolgens in Vegas af te leveren. Klopt dit, of zien jullie toch nog mogelijkheden? En stel dat ik Death Valley uit mijn hoofd moet zetten, dan is de meest logische route om met het OV via Fresno en Bakersfield te reizen, neem ik aan?

2) Ik zou dolgraag ook Zion NP en Bryce NP willen meepakken (tussen Vegas en Grand Canyon, denk ik), maar dat lijkt ook een helse opgave te worden zonder auto. Bovendien lijken daar in de omgeving 0,0 hostels / goedkope motels etc. te zitten. Denken jullie dat het voor mij haalbaar is om Zion en/of Bryce mee te pakken? Ik heb in principe tijd zat, dus dat is geen belemmering. Het gaat mij meer om het OV (of daar in de omgeving voor een paar dagen een auto kunnen huren) en de mogelijkheden om relatief goedkoop te kunnen overnachten. Hostels/goedkope motels, maar ook kamperen hou ik nog altijd in mijn achterhoofd.

Ik hoor het graag! Ook alle andere vragen en opmerkingen zijn welkom :)
Matthijs
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Reis matthijsdk: Twee maanden alleen door het Westen

Bericht door lyan »

Als je goedkoop wilt overnachten, dan zou kamperen waarschijnlijk de goedkoopste optie zijn.

Ik heb even gegoogeld naar transport en kwam deze tegen: http://www.bundubus.com/grand_canyon_tr ... routes.php , misschien heb je er iets aan.

Succes met plannen!
Lyan
Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal »

Met een beetje zoeken is er best wel wat openbaar vervoer te vinden.

http://yarts.com/ openbaar vervoer rondom Yosemite National park. Van West tot Oost en naar bestemmingen zoals Mammoth Lakes.

http://www.estransit.com/routes-schedule/ Openbaar vervoer aan de oostkant van de Sierras.

Death Valley zelf is met het openbaar vervoer niet haalbaar.

Vanuit Inyokern kan je via Bakersfield in Las Vegas geraken met het OV, of je moet even terug via LA.

Of je kiest voor de bundubus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties!

Goedkoop kamperen is inderdaad een goede en leuke optie, maar dan moet je ook wel relatief goedkoop bij Zion en/of Bryce kunnen komen... Die Bundubus is duur joh! Wat een prijzen. Misschien toch maar her en der een autootje huren. Ook niet goedkoop, maar Death Valley, Zion en Bryce zijn anders dus zo goed als onmogelijk.

Is het bijv. een idee om, na mijn bezoek aan Yosemite NP, een auto te huren in Fresno. Naar Bakersfield rijden, daar overnachten en de volgende ochtend vroeg op pad om van Bakersfield, via Death Valley naar Vegas te rijden? Dat is zes uur rijden volgens Google Maps. In de praktijk ben je natuurlijk een stuk langer onderweg, maar daarom zeg ik ook 'vroeg op pad'. Is dat een idee?

Voor Zion en Bryce moet ik maar even iets anders verzinnen. Of bewaren voor een volgende keer...
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen overwegen om te wachten met je reis tot je 25e verjaardag. Scheelt zo te zien een hoop rompslomp, en je hebt de tijd om wat extra te sparen.
Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal »

Tenzij je ook Sequoia aandoet, maar dat doe je dan eigenlijk beter voor Yosemite, dan heb je in Fresno niets te zoeken. Het ideale is dat je naar de oostkant van de sierra's gaat via de Tioga pas wat met Yarts kan.

Van daaruit kan je richting LA terug. Ik zou dan in LA een wagen huren om via Death Valley naar Vegas te gaan. Het lijkt me evenwel doodzonde om hier niet te overnachten, zeker als je voor twee maand op reis bent. Dit op één dag proberen af te haspelen lijkt me doodzonde.

Overigens vind ik die bundubus helemaal niet zo duur. een hop on - hop off voor een maand kost slechts 600 dollar en brengt je bijna overal
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Doe Yosemite in elk geval zo laat mogelijk in je reis; in mei zullen de Tioga Pass en wellicht ook de Glacier Point Road nog gesloten zijn.
Misschien kun je wat contacten opdoen, zeker als je in een hostel zit in de steden, met wie je wat kunt afspreken, zodat je op sommige stukken een lift kunt regelen of een auto kunt delen.
Ook liften is wellicht een mogelijkheid, onze dochter is eens van Hurricane naar Zion en weer terug gelift, en dat ging erg vlot.
Kijk voor het vervoer in en rond de parken eens op de verschillende NPS-sites, zoals www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon. Zeker bij de GC, in Yosemite en bij de GC zijn er ov-mogelijkheden.

Marianne
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Wat een voorbarige reactie eoms. Ik ben 22 en net afgestudeerd. Dit is mijn kans om zo'n reis te maken en tof wordt het hoe dan ook. Het op de centen moeten letten en een hoop moeten regelen heeft juist ook wel weer z'n charme. Ik ben niet vies van een beetje avontuur! Natuurlijk is dit niet de meest efficiënte manier van reizen in de VS, maar so be it.

Dank voor je tips Marco! Dat is zeker een optie. 'Even snel' door Death Valley is misschien zonde inderdaad. In een tentje in Death Valley kamperen lijkt me een uitdaging op zich, maar ik ga er zeker naar kijken. En zo'n maandabonnement van Bundubus kan inderdaad wel voordeliger zijn dan het lijkt ja...

Contacten op doen is zeker het idee Marianne! Daar hoop ik ook voornamelijk op en dat is ook de reden waarom ik zo weinig mogelijk van tevoren wil boeken. Het zou zomaar kunnen dat ik mijn complete 'planning' ter plekke nog helemaal overhoop gooi, maar het is natuurlijk wel fijn om wel alvast een beeld te hebben van de diverse mogelijkheden wat betreft het OV en kamperen... Thanks!
Gast

Bericht door Gast »

Hee, het was maar een suggestie, hoor :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien ontmoet je in zo'n hostel wel iemand waar je een aantal dagen mee op kunt trekken die toevallig tussen de grote steden gaat rijden. Als je helemaal gek wilt doen zou je eens kunnen kijken in SF en LA qua kosten hoe het is om een fiets te huren voor een week ofzo. Al moet je je niet vergissen in de afstanden in LA (en dat het ook daar heuvelachtig is).

Ik zou denk ik toch voor heel het stuk om Las Vegas heen (of je moet dus weer met mensen mee kunnen rijden) een auto te huren. Neem bv Page, je zal toch ook nog naar het meer, de horseshoe bend en antelope canyon willen...lopend vanaf het dorp lijkt me daar niets als ik eerlijk ben. Het is alleen een beetje hoe je je reis indeelt. Stel je blijft in elke stad een week, dan heb je nog 5 weken over voor alle parken...dan ben je met die yurt wel veel goedkoper uit dan met een auto huren.

Wel een prachtig avontuur wat je gaat meemaken denk ik overigens :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er was een hele tijd geleden iemand op het forum die in zijn eentje ging rondtrekken. Het heeft wat tijd en creativiteit gekost om het terug te vinden, maar hier zijn blog: http://julianusa.nl.
Misschien heb je er iets aan.

MArianne
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Kort samengevat: nog even extra hard sparen, zodat ik zoveel mogelijk een auto kan huren rondom Vegas. En dan wat kampeerspulletjes aanschaffen voor Death Valley, Zion en Bryce... check!

Ik hoop inderdaad leuke contacten op te doen en op die manier regelmatig in gezelschap te kunnen reizen. Of het nu locals of andere toeristen zijn, maar dat komt vast goed. Het blog van die jongen is dan ook tof om te lezen!

In grote lijnen zou het dan zoiets worden:

LA -> SF - > Yosemite -> (Sequoia) -> LA -> Death Valley -> LV -> Zion/Bryce -> Page -> Grand Canyon -> LA
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne-Marie86 »

Gave plannen! Je kan natuurlijk ook eens de reisplannen van andere forumleden bekijken in het 'op een rijtje naar Amerika' topic. Misschien valt daar nog wel een lift uit te slepen ;-).
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Denk dat je in de meeste hostels makkelijk een lift kan regelen! En de gemiddelde Amerikaan kennende moet het in een gewoon hotel ook niet al te moeilijk zijn om mee te mogen rijden voor een dagje....
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Morgen begint het avontuur! Voor de liefhebber, hierbij de link naar mijn blog :)

https://mattgoeswest.wordpress.com/
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Leuk, ik ga je volgen! Hele fijne reis!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Have fun :thumbup:
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Nooit geweten dat tien weken zo snel konden gaan. Enfin, we zijn weer terug! Leuk dat sommigen van jullie mijn blog gevolgd hebben. Voor als mensen nog eens terug willen lezen... https://mattgoeswest.wordpress.com/

Nogmaals dank voor jullie tips etc. Vanaf nu heb ik ook weer tijd om mijn ervaringen te delen! :thumbup:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Net je verslag gelezen! Je hebt duidelijk erg van je reis genoten. Wat een reis!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring in de Grand Canyon. Hoe was het om in 1 dag helemaal tot beneden en weer terug te gaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer