Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RoadTrippen: San Francisco - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RoadTrippen: San Francisco - San Francisco

Bericht door PSVwally »

Ja, ik begrijp die start in LA niet,
Nou, met 6 personen zou ik het misschien nog kunnen snappen als je bij wijze van spreken €100/200 pp meer zou moeten betalen om naar Phoenix en terug van LA te vliegen ipv een retour LA?

TS gaat pas in 2017 lees ik. Maar ik heb voor de gein eens met kayak gezocht op tickets AMS-PHX,LAX-AMS in de zomer (18-7/6-8) en op dezelfde data een retour LA (4 volw, 2kinderen).
AMS-PHX-LAX-AMS = €7011
AMS-LAX-LAX-AMS =€5810

Nu zegt dit niets over de prijzen van 2017 en evt. goede aanbiedingen die je tegen gaat komen natuurlijk. Ik ben tot nu toe altijd goedkoper uit geweest met een multicity ticket dan met een retour ticket. Maar die €1200 is wel een bedrag waarvoor ik er toch ook eens goed over na zou denken als ik nu zou moeten boeken. Zo ben ik tot nu toe altijd stukken goedkoper uit als ik op Las Vegas zoek ipv Phoenix.
Nogmaals, je gaat pas in 2017, dus probeer eens allerlei variaties waar je dezelfde route (ongeveer) kunt gebruiken. Een retour SF of Las Vegas zou in principe bv hetzelfde rondje op moeten leveren als deze hierboven, alleen in een andere volgorde.
De enige lokatie waar ik meestal een one way qua route niet fijn vind lopen is als je een 'standaard' route wilt doen en begint in SF. Dan zit je altijd met die kronkel tussen Yosemite en (al dan niet via de kust naar LA), of dat 'relatief' saaie stuk tussen de Grand Canyon en LA.

Maar naar LA vliegen en de dag erop gelijk die misschien wel 10u durende rit naar de Grand Canyon zou ik echt afraden. Doet dat met minimaal 1 tussenstop, zeker als je nog moet wennen aan die 9u tijdverschil.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als je met z'n zessen bent dan zou ik sowieso kiezen voor de goedkoopste vluchthaven. Het scheelt al gauw honderden euro's. Als je eenmaal tickets hebt is het nog tijd genoeg om de uiteindelijke route te bepalen.
Wij keken ook altijd welk vliegveld het goedkoopst was. Dat is voor ons nog nooit San Francisco geweest. LA, Phoenix, Las Vegas of Denver waren voor ons de winnaars :lol:
RoadTrippen
Amerika-ontdekker

Bericht door RoadTrippen »

Kun je tegenwoordig wel rechtstreeks vliegen op Las Vegas, dan zullen de deze keuze zeker en vast overwegen.

Groetjes

Tom
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is dat een must dan? Want dan ben je verbonden aan San Francisco of Los Angeles. Naar Vegas of Phoenix heb je altijd een overstap.
RoadTrippen
Amerika-ontdekker

het liefs hebben we graag een rechtstreekse vlucht inderdaad.

Groetjes

Tom
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Een rechtstreekse vlucht is ook vaak voor veel duurder.
We reisden met 5 in 2014 E630 pp met overstap of E1000 pp rechtstreeks scheelt heel veel zakgeld.
Maar het is nog koffiedik kijken voor tickets in 2017, al is de voorpret wel leuk.
RoadTrippen
Amerika-ontdekker

De keuze van de luchthaven is inderdaad afhankelijk aan de ticketprijzen.

Groetjes

Tom
RoadTrippen
Amerika-ontdekker

Is het misschien een ideetje om een soort van lus van LA naar LV te doen via SF etc.?
Ik weet niet als het qua ticketprijzen duurder/goedkoper is voor een ticket van ... - LA/LV-... of ...-LA/La-...

Qua route zal het ongeveer zo worden dan.

Dag 1: ... - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles- Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Sequoia
Dag 8: Sequoia - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Valley Of Fire
Dag 13: Valley Of Fire - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Bryce
Dag 16: Bryce - Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef - Monument Valley
Dag 18: Monument Valley - Page
Dag 19: Page - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - ...

Deze route staat helemaal niet vast. Ik kreeg ineens een ideetje om eventueel een lus te maken. De route zal er zo dan ongeveer er uit zien.

Graag had ik jullie mening gehad hierover, wat er verbeterd kan worden.

Alvast bedankt!

Nog een gelukkige nieuwjaar en met vriendelijke groeten,

Tom
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook de beste wenesen

Dag 12 tm 23 ziet er prima uit. De rest in grote lijnen ook, beetje persoonlijk schaafwerk zeg ik dan maar.

Op welke dag in dit verhaal haal je dan de camper op?
Maar met een camper is vooral dag 5 fors.
Ik zou dan dag 8 nog overnachten in Sequoia. Dag 9 en 10 heb je dan voldoende tijd voor Yosemite
Dag 11 met een camper is te ver. Dat is met een camper een rit van een uur of 10 zonder stops.

Dus als ik dat voor mezelf een beetje samenvoeg zou je eigenlijk die volle dag Grand Canyon eraf kunnen halen. Die komt dan bv rond Lee Vining/Mammoth Lakes. Dan dus de overnachtingen rond Sequoia/Yosemite wat ordenen.
Dat zit je eigenlijk vooral met die dag 5. Want als je niet doorrijd richting SF heb je eigenlijk daar weer te weinig tijd. Puur qua rijden is het wel te doen naar SF, maar dan kan je onderweg niet veel stoppen langs hw1, dat is dan de keuze.
Je zou dat kunnen oplossen door de nacht VoF of Zion eruit te halen of Capitol Reef uit de route te halen en bryce, page, monument valley, Grand Canyon te doen, maar dat vind ik nou eigenlijk juist het beste stuk van heel je route.
Misschien toch gewoon sequoia skippen en een nacht rond Monterey blijven?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer