Wow, wat een hoop fijne reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Bedankt voor alle tips.
Ik reageer hieronder op alles en iedereen wat om toelichting vraagt of om meer info van iemand.
Vluchten
Marcopstal schreef:Aan welke vluchten heb je dan gedacht ? Naar San Diego en terug vanuit LA ?
Vluchten wilde ik pas over nadenken als het reisschema een wat definitievere vorm krijgt. Hoezo? Iets specifieks waar ik aan moet denken?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
San Diego
Marcopstal schreef:In San Diego is er best heel wat te beleven, je zal er zeker tijd te kort komen.
IngridZW schreef:Bedenk ook dat San Diego veel meer te bieden heeft dan alleen Sea World. Prachtige stad.
Ok. Point taken. We gaan ons er even in verdiepen; wij hebben nog nooit een stad gezien wat we mooi vonden. Of het nou Kaapstad, Berlijn of Barcelona is; mensen zijn er dol op. Wij gaan na een paar dagen (soms al uur) ons zuchtend afvragen wanneer we weg kunnen; de natuur in of iets leuks doen voor de kinderen....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Starten in Phoenix
Marcopstal schreef:Als je de ganse dag neemt voor de rit van San Diego naar Sedona dan is dit op zich wel haalbaar, een alternatief is een overnachting in Phoenix.
Martin & Marianne schreef:
Als je via Jerome en Sedona wilt rijden is starten in Phoenix en eindigen in San Diego (of andersom) ook een mogelijkheid. Scheelt je weet twee reisdagen.
IngridZW schreef:
In jullie geval is het handig om te starten in Phoenix zodat je het lange saaie stuk tussen San Diego en Sedona niet hoeft te rijden. De tijd die je daarmee bespaart kun je dan ergens anders in plannen.
Daar gaan we eens over nadenken. Ons idee was om juist de kust in 2 stukken te breken, juist vanwege dat daar voor ons idee de hoogtepunten voor de kinderen zitten (mooi weer, strand, disneyland, sea world, (zee)dieren).....
Maar ik moet zeggen dat vliegen naar Phoenix en even 600 km reizen elimineren niet gek klinkt
Vegas
Marcopstal schreef:
Voor Las Vegas is de tijd op deze wijze wel erg kort. Hier is heel veel te zien en te doen.
Vin.cent schreef:
Weinig tijd, of eigenlijk geen, voor Las Vegas! Wat ook gewoon leuk is met kinderen.
IngridZW schreef:
De tijd in Las Vegas is inderdaad erg beperkt terwijl juist dat ook leuk is voor de kinderen. Plus Je hebt er hotels met mooie zwembaden, ook fijn voor de kids.
Ok... Ons gevoel (ook na inlezen) zegt dat
Vegas niet zoveel is voor jonge kinderen, maar dat zien we dus verkeerd?
Death Valley
Marcopstal schreef:
Ik ontbreek hier toch Death Valley in dit verhaal, dat mag je toch niet overslaan.
Ok. Uiteraard waren we ons hier bewust van, maar we sloegen dit over omdat ons gevoel zegt; te warm en is het nou zo speciaal? We zijn bijv. ook in Namibië geweest in dit soort bijzondere droge gebieden en uiteraard is het speciaal, maar niet het ultieme voor ons en in onze beleving al helemaal niet voor de kinderen.... Maar overtuig ons gerust
Druk programma
Marcopstal schreef:
Al bij al is het een goedgevulde trip. Denk eraan dat less vaak more is. Met een camper is dit zeker veel te druk.
Sentinel schreef:Ik vind de route erg vol met 2 (jonge) kinderen. Kinderen verschillen (gelukkig) maar dit zouden wij niet moeten doen met onze zoon van 4 jaar omdat het iets te druk is. Het is net wat hier boven wordt gezegd "less is more".
Vin.cent schreef:Wat is je doel van je vakantie? Natuurlijk is het te doen, maar er zit natuurlijk wel een een bepaald tempo in dat je eigenlijk, behalve op het einde en begin, alleen maar aan het rijden bent. Ik ben meestal wel van het principe: less is more.
Martin & Marianne schreef:Hoeveel tijd hebben jullie? De dagen van de vluchten ontbreken nog in dit schema. Het is wel zo duidelijk om die ook te vermelden, zeker voor jezelf. Is het mogelijk om nog iets langer te gaan? De voorbeeldroute gaat uit van 21 dage, maar dat is zonder San Diego en Sedona. jullie doen dus meer in minder tijd. En dat met jonge kinderen. Vinden die het leuk om vrijwel elke dag te moeten reizen? En om elke dag ergens anders te slapen? Met een camper is het niet zo erg dat je elke dag ergens anders bent, maar dan moet je weer meer tijd rekenen voor het ophalen en wegbrengen van de camper en met meer reistijd. Met de huidige route zou ik dat niet doen.
IngridZW schreef:Is dag 1 en dag 19 inclusief de vliegreis, want dat maakt natuurlijk wel een verschil.
Dit signaal nemen we ook mee. Al verbaasd het ons wel zeg, we dachten echt relatief veel rust ingebouwd te hebben, mede door ervaringen uit het verleden. Onze kinderen kunnen dit op zich prima aan; hebben in Namibië in minder tijd fors meer kilometers gereden over (vermoedelijk fors) slechtere wegen.... Maar toch willen we graag goed kiezen. Iemand een tip qua wat we kunnen laten vervallen o.i.d. zonder iets geweldigs te missen en toch wat meer rust te creeëren?
We hebben an sich prima gelegenheid om iets te verlengen; de max als je het mij vraagt is 3,5 weken van huis. Gezien het prijskaartje wil ik niet langer weg dan 'nodig', maar tegelijkertijd wil ik ook gezien het prijskaartje er wel alles uithalen.
Vervoersmiddel
Wat betreft auto of camper; die keuze moet je zelf maken, dat is heel persoonlijk. Een mooie tussenweg kan zijn auto en motels + tent voor de parken.
IngridZW schreef:
Keuze tussen auto en camper is ook iets wat jezelf het meeste aanspreekt. Met een camper gaat het wat trager en is het wellicht beter om wat meer rust in te bouwen. Beiden hebben hun voor en nadelen.
Hoe werkt dat dan? Moet je die tent zelf meenemen? Of is die tent daar aanwezig?
Want ik ben totaal geen campeerder en zie een camper an sich ook eerder als 'obstakel' (langzamer rijden, dingen er in die voor niet campeerders vast even wennen zijn enz. enz.), maar het maakt het ook wel weer heel apart; zowel voor de kinderen als voor de ervaring. Daarnaast heb je dan ook nog eens niet elke keer andere slaap plekken; iets wat gevoelsmatig ook fijn is voor de kids. Al had ik ook wel gehoopt dat een camper goedkoper zou zijn, maar het lijkt eerder duurder....
Verslagen
Wij deden in 2002 een rondje zuidwesten met de kinderen; die waren toen 7 en 9; misschien heb je iets aan dat reisverslag. En bekijk ook eens verslagen van mensen die met een camper of tent reizen. Kijk daarvoor eens in het reisverslagen-topic hierboven.
Daar ben ik nog niet geweest. Dat is een goed idee; ga ik zeker eens doorheen spitten.