Tesla huren bij Hertz

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
els70
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door els70 »

rb666 schreef:
04 apr 2023, 08:21
I

Naast de lagere huur is het natuurlijk ook goedkoper aan brandstof en een stuk beter voor het klimaat. Compenseer je toch nog een klein beetje de zeer belastende vlucht!

Vanwaar denk je dat de electriciteit komt die je nodig hebt om je auto op de laden, juist van vervuilende steenkoolcentrales. :roll:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Bushmaster »

Nou dat is wel erg kort door de bocht, er zijn ook nog wel andere vormen van elektriciteit opwekking in de US.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_l ... ted_States
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:
21 jul 2023, 20:34
Kijk wel uit, na een Tesla voelt iedere brandstofauto ouderwets aan….😉
Mwwwwa....De Kia EV6 is toch different cook.
En dan is er die Ford EV waar ze de verkeerde naam aan hebben gegeven waar je als een vorst in rijd...

Hertz geeft de keuze tussen de Tesla en de Polestar.
Waarbij ze de laatste lager inschalen
Dat begrijp ik niet ; want vergeleken met de Polestar is de Tesla eigenlijk ouderwets
Laatst gewijzigd door bedeve op 25 jul 2023, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Pete.Z »

Polestar komt geeneens in de buurt van de Tesla qua techniek hoor, batterij, motoren en software, alles van de Tesla is echt veel beter. Polestar is een fijne auto, maar echt een stuk minder dan een Model 3.
En het imago zal ook meespelen bij het bepalen van de huurprijs….
Maar gelukkig zien we steeds meer goed bruikbare EV’s, en daar gaat het om.
rb666
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2023, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door rb666 »

We zijn net weer een weekje terug van ons avontuur in Chicago/Michigan, etc.

Dit was ongeveer de route, iets van 2600 km gereden in 8 dagen:

Afbeelding

Hoogtepunten van de trip:
  1. Niagara falls: We waren bang voor een soort Kinderdijk, maar daadwerkelijke weergaloos.
  2. Museum of Science and Industry, Chicago: Nemo, maar dan x10
  3. Mackinac Island: Soort droomwereld, ook superleuke gids op de paardenkar
Tesla
Maar ik wou vooral even posten om de ervaringen met de Tesla van Hertz te delen. Wij vonden het echt super. Uiteindelijk hebben we $600 betaald voor 8 dagen huur, incl. brandstof. Het laden is zo eenvoudig in een Tesla, ruim voldoende superchargers, en bijna altijd op een handige plek. In Chicago hadden we een voetbal gekocht en tijdens het laden gingen we meestal even een balletje trappen. Verder zijn dingen als file rijden (douane) of wachten in een drive-in veel prettiger in een EV.

Maar het meest relaxed is nog wel autopilot, handje chill in je stuur en verder gaat alles vanzelf. Het maakt een lange roadtrip zoveel ontspannender!

Bij een paar hotels konden we ook tijdens de overnachting laden, dan is het helemaal handig want je vertrekt weer met 100% in de ochtend. Een volgende keer zou ik het zeker weer doen, maar dan zou ik niet meer zoeken naar laders bij hotels, aangezien het superchargen gewoon ideaal is.

Als er nog specifieke vragen zijn hoor ik 't wel!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

@rb666 Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Zo stel ik het me dus ook voor en ik zit er dus niet naast. :wink:

Voor wat betreft het opladen, heb ik mij al voorgenomen om dit altijd bij een Supercharger te doen. Voor mijn route kan dat prima. Ik houd dan ook geen rekening met oplaadpunten bij motels.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

rb666 schreef:
03 aug 2023, 16:29
Het laden is zo eenvoudig in een Tesla, ruim voldoende superchargers, en bijna altijd op een handige plek.
Hier heb ik nog wel een vraag over. Hoe ging de afrekening bij de Superchargers? Via Hertz of via Tesla? En gebeurde dat na elke keer opladen of achteraf in één bedrag? Niet dat het mij uitmaakt, maar meer voor mijn beeldvorming. Gebruik je een ander oplaadstation dan de Supercharger dan moet je terplekke betalen voor zover ik heb begrepen van de Hertz site, bij Superchargers is dat niet nodig.

Verder was ik nog wel benieuwd of je de Tesla app ook kon gebruiken/hebt gebruikt in combinatie met je gehuurde Tesla. En zo ja, hoe ging dat?

Laatste vraag: welke type Tesla reden jullie in? Model 3 (Standard of Long Range) of Model Y?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Pete.Z »

Superchargers worden afgerekend door Hertz, en dus later naar jou doorberekend, bij de supercharger zelf heb je niks nodig, je koppelt aan, en de charger herkent het vin van je auto, en het daaraan gekoppelde account om te betalen, van Hertz dus.
De Tesla app is in principe beschikbaar nu voor huurders bij Hertz, afhankelijk van de software versie in de auto, maar ik neem aan dat Hertz dat op orde heeft.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Harry »

Leuk dat je een Tesla gaat huren Roland, je zou ter voorbereiding alvast de handleiding op internet een beetje door kunnen nemen, dan kun je heel snel alles instellen zoals jij dat graag wilt. Ik vraag me af of ze de prestaties een beetje getemperd hebben, van 0 naar 100 in iets meer dan 4 seconden in een LR is wel iets om rekening mee te houden. Nog niet zo heel lang geleden had je daar een dikke Porsche enz. voor nodig. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

@Pete.Z Bedankt voor de toelichting. Het meeste was mij bekend, behalve het stukje hoe de afrekening bij Hertz zelf gaat. De Tesla App is dus even afwachten. Die kan ik in ieder geval gebruiken om Superchargers op te zoeken (met bijbehorende prijzen).

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 06 aug 2023, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

@Harry Ja, ben gewoon benieuwd of dit bevalt als huurauto in Amerika. Over een uurtje staat trouwens weer een Tesla ritje in Nederland op de planning. :wink: Mijn broer en ik gaan 'even toeren door Friesland' :mrgreen: Ik weet dus al het nodige over de instellingen, het gebruik en het opladen van een Tesla.

Overigens ben ik ook nog wel benieuwd naar de verschillen tussen een Long Range en een Standard Range. Uiteraard de langere afstand die door een Long Range afgelegd kan worden. Maar zou je dat verschil tijdens het huren in Amerika echt merken? Ik ga ervan uit dat ik toch elke dag ga opladen. Ik vraag dit omdat ik de Standard Range op dit moment voor ruim USD 120 goedkoper kan huren. Hertz heeft nu een zomeraanbieding waar ik nog gebruik van zou kunnen maken (CDP 907005). Ik kan dan echter geen Long Range meer kiezen, enkel de Standard Range of Model Y. Sowieso komt de Long Range niet meer naar voren als ik nu wil huren, met of zonder code. :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Harry »

Wij hebben alleen maar ervaring met de RWD, standaard range dus, het grote voordeel is dat daar een LFP accu inzit die je altijd tot 100% kunt laden i.t.t. de LR waar aangeraden wordt niet verder dan 80% te laden voor dagelijks gebruik, maar dat maakt voor een road-trip niet uit, dan laad je ze beide tot 100%. De LR laad met maximaal 250 kWh, de SR tot 170 kWh, maar de LR heeft een grotere accu dus moet meer laden. En de SR is natuurlijk minder snel, je hebt 6 seconden nodig om naar de 100 te gaan i.p.v. 4,4, en de topsnelheid is 225 i.p.v. 232, ik de praktijk voor beiden meer dan voldoende. Wij komen in de praktijk met de rijstijl van Jaap (die rijd met de Tesla net als voorheen met de BMW) tot een bereik van 350 kilometer op langere afstanden, dan is er nog zo’n 50 tot 75 kilometer bereik over. En dan is het de hoogste tijd voor koffie met wat lekkers of wat te eten, de auto is altijd eerder klaar om verder te rijden dan wij, het kijken van Netflix of gamen in de auto hebben we alleen maar een keer uitgeprobeerd, maar gebruiken we in de praktijk nooit. Ik verwacht dat je met de LR zo’n 75 tot 100 kilometer verder komt in de praktijk, de accu is 30% groter, maar de LR is ook net iets minder efficiënt. Ons verbruik sinds het begin, dus over 1,5 jaar en 31000 kilometer is 14,4 kWh per 100 kilometer.
Veel plezier met de proefrit.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

@Harry Bedankt voor je uitgebreide reactie. :thumbup: Daar kan ik wel wat mee voor mijn beslissing om de autohuur wel of niet aan te passen.

Mijn broer heeft sinds een half jaar een Model 3 SR. Inmiddels meerdere ritjes mee gemaakt dus heb bij de SR al een aardig beeld. En of ik nou in 4 sec. of 6 sec. op 100 zit, vind ik niet zo belangrijk voor mijn reis in Amerika. :wink: Efficiency en oplaadduur vind ik dan weer belangrijker.

Waarom zou ik de LR wel tot 100% opladen als het niet aangeraden wordt? Of bedoel je dat het dan niet uitmaakt omdat ik 'm die periode toch dagelijks gebruik (en oplaad)? Kan het daarom wel?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Harry »

Het is voor een Lithium ion accu niet zo goed voor de levensduur als de accu voor langere tijd boven de 80% geladen is, dus er wordt aangeraden niet meer dan 80% te laden bij dagelijks gebruik, veel mensen laden de auto elke nacht thuis op en dan zou de accu dus dagelijks langere tijd boven de 80% geladen zijn. Voor een road trip maakt dat niet uit, je laad tot 100% en gaat meteen weer rijden, en het is natuurlijk ook niet zo dat de accu meteen te lijden heeft als je deze af en toe tot 100% op laad. Een LFP accu heeft een heel andere chemische samenstelling en heeft veel minder “last” van laden tot 100%, sterker er wordt aangeraden deze minimaal eens in de 2 weken tot 100% te laden. Het nadeel van een LFP accu is de lagere energie dichtheid, in het geval van de model 3 heeft de LFP accu zo’n 60 kWh capaciteit en de Lithium ion 80 kWh terwijl ze fysiek even groot zijn. Een voordeel van LFP is weer dat deze niet brand, zelfs niet bij een zware beschadiging.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

Na lang wikken en wegen, toch gekozen voor de Tesla Model 3 Standard Range. Zojuist mijn bestaande boeking bij Hertz gewijzigd. :D

De reservering inmiddels 3x gewijzigd sinds de eerste boeking. Ik begon op USD 830 voor een LR, toen werd het USD 785 voor een LR en nu is het uiteindelijk USD 667 voor een SR geworden (met de 'Extend Your Summer' CDP 907005). Ik ben tevreden en vind het geen rare prijs voor 16 huurdagen. :clap: Punten kan ik helaas niet inzetten maar die heb ik wel terug gekregen (had ze ingezet voor de prijs van USD 785).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Pete.Z »

Mooie prijs!
Ik zit te kijken voor 3 of 4 dagen in San Diego in oktober, maar kom nog niks echt aantrekkelijks tegen qua prijs. En ik wil echt een Tesla….
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:
05 aug 2023, 14:47
De Tesla app is in principe beschikbaar nu voor huurders bij Hertz, afhankelijk van de software versie in de auto, maar ik neem aan dat Hertz dat op orde heeft.
De Tesla laadprijzen zijn variabel in de VS .
Is het zo dat je bij een huur EV een door de verhuurder bepaalde KWH betaalt ?
Kun je onder die (in dit geval Hertz ) prijs uitkomen met een eigen pas/app ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:
08 aug 2023, 19:29
Mooie prijs!
Ik zit te kijken voor 3 of 4 dagen in San Diego in oktober, maar kom nog niks echt aantrekkelijks tegen qua prijs. En ik wil echt een Tesla….
Hoe ist met de beschikbaarheid van de KIA EV6 in de verhuur ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Pete.Z »

Je kan, althans bij de Superchargers, niet met een pasje of app terecht, dat zit echt gekoppeld aan het vin van de auto.
Kan wel bij andere laadstations natuurlijk, maar over het algemeen zijn de SC het goedkoopst.
En een KIA wil ik niet. 😉
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tesla huren bij Hertz

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:
08 aug 2023, 19:29
Ik zit te kijken voor 3 of 4 dagen in San Diego in oktober, maar kom nog niks echt aantrekkelijks tegen qua prijs. En ik wil echt een Tesla….
Bij 4 dagen betaal je net zoveel als een week. Bij 3 dagen scheelt het zo'n USD 100 op de huurprijs tov 4-7 dagen zie ik. CDP 510K lijkt niet te werken en de code die ik gebruikt heb, is dan niet meer geldig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer