Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Tantelotje »

Coyote Buttes schreef:
27 jun 2022, 16:37
@Tantelotje
Avis deed vervolgens een dappere poging om ons nog langer te laten wachten en helaas is dat ze gelukt :lol:
Ooh, vertel...
:offtopic: Ik had ons niet aangemeld voor Preferred (stom) en we moesten in de 'gewone' rij. Die was niet eens zo lang, 6 mensen voor ons ofzo, maar duurde een eeuwigheid voor we aan de beurt waren. Daar werd tot vervelens toe een poging gedaan een upgrade aan te smeren. Want we hadden dan wel een Expedition or similar geboekt, het moest toch echt een luxury zijn. Nee dank je.
De toegewezen auto moest nog gewassen en zou voorgereden worden. Kennelijk was de auto kwijt maar uiteindelijk werd onze superdeluxe Jeep Grand Wagoneer dan toch voorgereden. Wel anderhalf uur na binnenstappen van het Avis kantoor...
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Ik zie dat onze vlucht (united) weer te boeken is (augustus); eerst waren alleen premium economy en business class te boeken.
Ik vat dit maar op als positief en dat United ook in augustus niet aan de vlucht naar Chicago komt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Op de site van travmagazine lees ik nu dat alleen in de 1e week van augustus minder passagiers vervoerd kunnen worden (1000 per dag minder)
Rest van augustus kan volgens planning doorgaan. Opluchting hier!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door phoonke »

Ondertussen zijn we aangekomen en wat doet het deugd om hier terug te mogen zijn…

Ervaring Schiphol:
Ik ga direct eerlijk zijn, wij waren er al om 5 uur in de ochtend, terwijl onze vlucht om 10 u15 was.
Met al die verhalen wou ik geen risico’s nemen en moest ik wachten in de Plaza, dan was het maar zo … er stond niemand en wij konden direct vertrek-2 binnen, na iets meer dan 2 uur stonden wij voorbij de paspoortcontrole.
Dus op zich allemaal wel oké, alleen het was in mijn ogen wel nog rustig en het gaat inderdaad wel moeizaam vooruit met momenten. Nadat wij ingecheckt hadden was de rij al maal 3 van toen waar wij aan het aanschuiven waren.
Oké, wij liepen dan veel te vroeg op de luchthaven tussen de Gates, maar we waren relax en dat vind ik toch nog altijd belangrijk als je op vakantie gaat. Wat ik wel gezien heb, vertrek-1 daar waren wel serieuze rijen.
Al bij al viel het allemaal nog goed mee.
Ik ga nog wat proberen te slapen, want ja, zoals bij velen wordt je bij de eerste nacht wel midden in de nacht klaarwakker. 😁

Groeten, Koen.
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

@phoonke veel plezier👍🏻
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door miro »

Met de berichten van vandaag over Schiphol dat de 4uur van te voren aanwezig mogelijk te kort is krijg ik toch wat stress voor onze reis over twee weken. Ben vast niet de enige... :?
Het helpt als iemand mij kan vertellen hoe het eraan toe gaat.
Je komt op Plaza en dan mag door als je aan die vier uur zit. Dan de checkin/bagage drop off (met rij?) Staat er ook een rij voor self service drop off? En weet iemand hoe vroeg die self service drop off open gaat?
En word je dan daarna naar buiten geleid voor de rijen die we op tv zien voor de security?
Iemand de laatste weken ervaring met Privium? Ik neem aan dat we dan niet de rij in hoeven die buiten loopt, maar gelijk door kunnen richting roltrappen achter de check in?
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Nessiezzz »

Ik vloog vorige week donderdag naar Spanje (waren er om 8uur - hal 1) en er was totaal geen rij binnen. Dit terwijl het een zeer drukke dag zou gaan worden. Ik hoorde later dat het zo per dag en uur kan verschillen.

Toen ik naar SFO vloog was ik er om 5 uur en er stond in hal2 een rij richting de incheckbalie, die stil stond want de balie was nog niet open. Hier 1 uur stilgestaan, toen 1 uur gewacht tot ik aan de beurt was. Bij de security om en nabij de 1.5 uur gewacht.
Nu controleren medewerkers of je voldoet aan die 4 uur, wanneer het druk is. Als het rustig is laten ze deze controle los.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door phoonke »

Klopt toen wij aankwamen was het nog rustig en was er geen controle ivm de 4u. Wij waren er ook veel te vroeg ivm de verhalen en dergelijke, maar we waren wel relax. Het gaat opmerkelijk minder vlot dan het zou moeten zijn.
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

Om 6.10 op Schiphol aangekomen. Zit nu al aan de koffie. Vloeistof en paspoort al gehad. Vertrek 3. Nu nog 3,5 uur wachten.

Uiteraard alleen handbagage.

Bij vertrekhal 1 staat buiten al een rij van honderden meters. Ik snap er niks van. Dit moet toch anders kunnen?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Pepito »

Dat is lekker vlot, goede reis!

En een intercontinentale of Europese vlucht?
En met vloeistof bedoel je de security controle of wat anders? Op schiphol is het toch niet meer nodig om laptop en vloeistof uit je handbagage te halen? Of is dat in vertrek 2, maar niet in vertrek 3?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

Ik blijf het nog steeds vloeistof noemen. Maar inderdaad security.
Op 3 hoef je niks uit je tas te halen. Maar heb het idee dat dit de volgende dag weer anders kan zijn…

Mijn vrouw en ik naar de US. Mn dochter naar Turkije. Toevallig allemaal uit 3. En allemaal binnen 20 minuten oorspronkelijk. Wij hebben al anderhalf uur vertraging te pakken. Maar kunnen we onze dochter uitzwaaien. Ook leuk!
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door DavyA »

Ik kom morgen via Brussel aan in Schiphol om dan 2u45 later door te vliegen naar LAX en weer verder naar Maui.
Zijn die lange wachtrijen vooral buiten, als je nog moet inchecken? Of is er bij een 'overstap' ook hetzelfde probleem?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pumi1000 »

Ik heb hetzelfde traject en eerder werd gezegd dat je dan alleen paspoortcontrole hebt, niet de security waar al die rijen zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote Buttes »

@DavyA Klopt. Geen security meer op Schiphol bij een overstap aldaar.
Is niet op jou van toepassing, maar als je op Heathrow een overstap zou hebben, zou je wel opnieuw door de security moeten.
Janneman99
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 apr 2022, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Janneman99 »

Één van de redenen voor mij om nooit meer een overstap op LHR te doen.
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Aulani »

Hi Allen,

Ik lees al een tijdje mee op jullie forum en heb veel aan alle tips gehad (waaronder goedkope huurauto bij Avis), duizendmaal dank daarvoor :D. Alleen nu heb ik zelf twee kleine vraagjes die ik graag beantwoord zou willen om mijn zorgen met betrekking tot de flinke wachttijden weg te nemen.

Over 1,5 week vlieg ik rond 10:00 in de ochtend naar Amerika met KLM in Economy Class. Ik heb dus helaas geen toegang tot de priority check van KLM. Ik heb daarom, naar aanleiding van dit forum, gekeken naar de mogelijkheid van Meet & Assist van Schiphol, alleen is dit voor mijn reisdata niet meer te boeken.

Omdat de mogelijkheden om de rij te stippen opraken, zal ik graag van jullie willen horen of het volgende mogelijk en aan te raden is:
1. Op de site van Schiphol staat dat je max. 4 uur van te voren aanwezig mag zijn. Maar wat gebeurd er als ik rond 01:00 in de nacht aankom, door alle checks ga en in een lounge ga zitten? En is dit mogelijk, of word je gecontroleerd bij de ingang of je niet eerder dan 04:00 aanwezig bent?
2. Privium aan te vragen is niet meer mogelijk i.v.m. de vele aanvragen, maar bij aanschaf van een AMERICAN EXPRESS Platinum kaart krijg je Privium erbij. Gelden de wachttijden voor Privium aanvraag ook als je via AMERICAN EXPRESS komt, en ben ik nog op tijd als ik de AMERICAN EXPRESS Platinum kaart aanvraag?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Een bezorgde reiziger
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Pepito »

Reis je met alleen handbagage, of moet je ook wat inchecken? Met bagage in het ruim moet je ook even controleren hoe laat je je bagage af kan geven. Ik dacht dat dat voor KLM iets van half zes is, maar dat kun je vast wel op de site vinden.
Het schijnt dat men heel vroeg nog niet controleert wie er de vertrekhal in gaat, of je daar dan ook verder kan om en je bagage kan afgeven? En dan weer door, wie weet?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Zijn er lounges die 24 uur open zijn?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Pepito »

Noemt Schiphol de ruimtes met winkels en restaurants achter security niet ook ”Lounge” tegenwoordig?
Los van de airline-lounges.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

Aulani schreef:
05 jul 2022, 15:57
Privium aan te vragen is niet meer mogelijk i.v.m. de vele aanvragen
Dat ga je niet halen. De kaart van AE goedkeuren duur al een paar dagen dan de CC kaart nog opsturen, duurt ook 3 dagen. Worden in Sittard gedrukt (200 m van ons vandaan). Dan kan je pas Privium aanvragen en moet je van te voren ook nog bij Privium zijn op Schiphol om alles af te halen en je Iris te scannen. Tevens heb je dan een afspraak met de Douane om je paspoort te scannen en zeg maar te koppelen aan je Iris scan. Dus je merkt dat dat niet zomaar haalbaar is. Scannen en afhalen moet op afspraak en ik denk dat het er heel druk is gezien de aanmeldingen.
Zou persoonlijk niet hierop hopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer