Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Con5421 Mijn Culver City tip (inclusief de Visa kortingscode) ging over Hertz. Dit had ik er niet duidelijk bij vermeld, maar heb het er in mijn post bij gezet.
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bensiegel »

Heeft er iemand ervaring met de "Luxusklasse" (Cadillac XTS oder ähnlich) via Alamo.de met kortingscode?
Welke auto's zijn de opties in deze klasse bij Alamo? Heb een mooi aanbod in Seattle a.s. April.
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Belenos »

Ervaring niet, maar het gaat hier om de Luxury (LCAR) klasse. In die klasse zitten in ieder geval de Cadillac CT4 en CT5 (de XTS wordt niet meer gemaakt) en de Chrysler 300. Denk dus aan een amerikaanse sedan in het hogere segment.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Alamo vloot lijst, weliswaar uit 2018, maar geeft toch enig inzicht in klassen. Weet niet of jouw categorie er tussen staat.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Hoe kan het dat elke week als ik Alamo.de met code check het weer 50 dollar goedkoper is? Ik zit nu al op 850 dollar voor 3 weken in premium klasse ? Zie ik iets over het hoofd? Is deze prijs nog realistisch?
edit: sneller nog, vorige keer dat ik boekte was de 15e.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Fijn toch? Je doet niks verkeerd. Over het algemeen gaat de prijs omlaag hoe dichter je bij de huurdatum komt, en een paar weken voor die tijd weer omhoog.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan, blijven annuleren en boeken
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@wouterjanS geef even je exacte data en gekozen auto door. Dan kijk ik even mee.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Voor mij was alamo.de op 7 okt het goedkoopst 880 eur standwrd suv (ik kijk bijna elke dag) daarna 100 euro omhoog gegaan en nu zakt hij weer elke keer een beetje maar is nog steeds hoger . Nu 918 eur
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridZw »

@redeye Als ik de ophaallocatie Culver City in LA (via Hertz) invoer krijg ik steeds een melding dat de locatie gesloten is. En wordt er gevraagd om een andere tijd in te voeren. Ik heb nu meerdere tijden geprobeerd, maar krijg steeds hetzelfde bericht nl locatie gesloten. Doe ik iets verkeerd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@IngridZw De locatie Culver City is gesloten vanaf zaterdag 12:00 in de middag tot en met maandagochtend. Maandagochtend om 08:00 uur zijn ze weer open.

Mocht je je tickets al geboekt hebben, zou je kunnen overwegen het te doen zoals wij het hebben gedaan. Wij hebben vanaf LAX een auto opgehaald bij aankomst op zaterdag en die maandag bij locatie Culver City omgeruild voor de premium SUV. Het nadeel is dat je dan de maandag de auto moet omruilen, maar de voordelen zijn: direct een auto vanaf aankomst op LAX, het scheelt een Uber nemen en je rijdt dan als nog in je gewilde auto voor een hele mooie prijs.
Deze constructie vonden wij prima en zouden we zo weer doen. Je kunt dan een midsize (C klasse) huren en uitkiezen uit de PC (mits je die status hebt. Anders even statusmatchen. Deze status is gratis te behalen).
jan73
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jun 2023, 14:00
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jan73 »

Weet iemand wat de typische zetelconfiguratie is voor de categorie "Medium 7 passenger SUV" en "full size SUV" bij Hertz/AVIS en me wat suggesties doen over wat ik best kies) ?

Wij zijn met 5 (2 volwassenen, 3 tieners) en ik zou dus een wagen moeten hebben met 3 zitjes op de 2e rij om voldoende koffer te hebben.
Qua lengte is een "Medium size SUV" (bv. Nissan pathfinder) groter dan de Kia Sorrento, Toyota Fortuner of Mitsubishi Montero sport die we hadden in Ijsland/Zuid Afrika/Costa Rica, en deze wagen zou dus groot genoeg moeten zijn.

Echter, de foto's die ik online zie van de Pathfinder/Chevy Traverse/... zijn veelal met 2 zitjes op de 2e rij wat nogal moeilijk ligt met 5 personen.

De GMC Yukon geeft meer ruimte, maar is bij Hertz duidelijk duurder (~$450).
De Tahoe bij AVIS is beter geprijsd, maar heeft dan weer een TPL van $500k.

ons traject+ huidige reservaties:
pick up: 7 juli 24 - San Francisco (city/Fishermans Wharf)
drop off: 26 juli 24 - Salt Lake CIty airport
Hertz (DE, code MC platinum) medium size SUV (eg Nissan Pathfinder) $1719, TPL $1M
Hertz (BE, code MC platinum) full size SUV (eg GMC Yukon) $2164, TPL $1M
AVIS (DK, code VISA gold) full size SUV (eg Chevy Tahoe) $1587, TPL $500k
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Als je met 5 personen bent + bagage, zou ik gaan voor een full-size SUV. Of een minivan.
Een 7-zitter heeft bijna altijd 2 stoelen op de 2e rij een 3p bank achterin. Daarmee dus 7 stoelen.
(een Toyota Sienna is een 8-zitter). Ook een minivan heeft vaak 8 plekken.

Er zijn wel kleinere SUV's die aangeboden worden als 7-zitter (medium 7 seater SUV); daar wordt dan een 2/3-zits bank opgeklapt uit de bagageruimte. Dan houd je geen bagageruimte meer over. Plus die opgeklapte 3e rij is erg basic qua comfort.
Een minivan lijkt me in jullie situatie ook nog een redelijke optie: veel binnenruimte en de mogelijkheid om 1 zitplaats als extra bagageruimte te gebruiken. En vaak niet duurder dan een Standaard SUV.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
01 okt 2023, 14:26
Dat gezegd hebbende ; je hoeft bij autohuur helemaal niet langs een balie .
Hertz is heel actief met een mailcampagne om klanten Gold Member te laten worden..

Tis een kwestie van reisvoorbereiding en daarin keuzes te maken !
Hoewel deze discussie alweer afgelopen is, toch een opmerking hierbij.

Ook zonder bij de balie langs te gaan moet je opletten wat je uiteindelijk gaat betalen.

Vorige week zaterdag bij het inleveren van de Tesla bij Hertz op IAD was de eindafrekening zomaar ineens USD 300 hoger. En nee, ik was bij het ophalen van de huurauto NIET langs een balie geweest en ik heb ook NERGENS voor hoeven tekenen....

Toen ik er bezwaar tegen maakte tikte de dame van Hertz wat op haar tablet en was die USD 300 ineens weer verdwenen. Heb helaas niet gezien waar die USD 300 voor was, zo snel had ze het alweer weggehaald maar moraal van het verhaal: kijk ook goed bij het inleveren wat de eindafrekening gaat worden.

Enkele minuten na het inleveren overigens een mail van Hertz gehad met de eindafrekening en daarin werd die USD 300 niet meer vermeld maar stond keurig de afgesproken prijs als eindbedrag.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5772
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Was er een post van $ 300 of was je hurbedrag ineens $ 300 hoger @Coyote ?

Ben heel benieuwd te lezen hoe het rijden en intussen plannen waar en hoeveel te laden je bevallen is.
Je gaat dat One Pedal rijden nog missen !
Ik heb gisteren een ritje van ruim 1200 km gehad met bijna alleen addeptive cruisecontrol en one pedal rijden in een hybride.
In hoeverre kon jouw Tesla autonoom rijden ?
Krijg je nu nog een na calculatie van je geladen electriciteit ?
Heb je bij het huren van een EV ook de mogelijkheid met je eigen laadpasje op pad te gaan ?
Benieuwd op welke KWH prijs je uitkomt en hoe die prijs regionaal verschilt.
Kijk uit naar je posting !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

jan73 schreef:
21 okt 2023, 22:29
Weet iemand wat de typische zetelconfiguratie is voor de categorie "Medium 7 passenger SUV" en "full size SUV" bij Hertz/AVIS en me wat suggesties doen over wat ik best kies) ?
Zitten met hetzelfde "probleem" 2 volwassenen, 3 tieners waarvan 1 aanhang is. Voorgaande 2 keren met 4 personen een mini van gehuurd met op de 2e rij 2 losse zgn captain chairs. Dat was toen ideaal voor iedereen. Nu met z`n 5en wil ik liever niet de 3e tiener alleen op een 3e rij opklapbank laten zitten tussen de bagage ingeklemd. Zit daarom zelf aan een crossover SUV te denken. Een iets ruimere standaard bank als 2e rij. Maar ben benieuwd naar ervaringen/adviezen ....
lrs076
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2023, 18:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door lrs076 »

Goedenavond allemaal! Aankomende zomer gaan we voor de eerste keer naar de VS, superspannend dus! We zijn nu bezig met de huurauto vast te leggen, maar ik heb daar wel wat vragen over. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

We hebben vanmorgen via Hertz een auto gehuurd (18 dagen) voor bijna 1200 euro en dit ook meteen betaald (scheelt toch weer 150 euro met ter plaatse betalen). Hier zit nog geen one-way fee bij (we gaan van Chicago naar LA). Na het betalen kreeg ik netjes een reserveringsbevestiging. Klaar, dacht ik. Na twee uur ontving ik een tweede mail met weer een reserveringsbevestiging, maar nu dat ik bij de ophaallocatie nog eens 1444 dollar zou moeten betalen. Maar waarom / waarvoor is mij totaal niet duidelijk.

Meteen Hertz gebeld, maar een duidelijk antwoord heb ik helaas niet gekregen. Volgens de medewerker zou het gaan om 'eventuele opties', ik zou die rekening van 1444 dollar dus gewoon kunnen negeren (volgens hem). Is dit ook zo? Hebben meer mensen hier ervaring mee? Want ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan.

PS. wij hebben gekozen de auto in het stadscentrum af te halen (nabij hotel) en ook weer in het centrum af te leveren (ook nabij hotel). Zowel in LA als in Chicago hebben wij de auto namelijk niet de hele tijd nodig.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Welkom op het forum. :D
1e les: Altijd pay later. Waarom?
Omdat je nog heel vroeg bent met boeken en het vaak nog wel goedkoper gaat worden en je veel flexibeler bent met omboeken en annuleren. Annuleren is dan tot het moment van ophalen gratis en er is geen no show fee bij Hertz. Welke klasse hebben jullie gehuurd?
Die 1444 euro voor eventuele opties slaat nergens op. Jullie hebben al betaald. Is dit niet jullie huurbedrag + One way fee in USD en eventuele borg ( 200 usd naar mijn idee) . Neem aan dat er wel een specificatie bij staat van waar je voor betaald.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
lrs076
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2023, 18:23
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door lrs076 »

@dejong89 Dankjewel!

We kunnen het altijd nog annuleren en ons geld terugkrijgen. Omdat wij in het centrum van Chicago huren en zeker willen zijn dat we een auto meekrijgen hebben we voor pay now gekozen. We hebben een cat. C auto gehuurd. Op die 2e 'factuur' staat alleen iets van extra's (extra bestuurder + belasting) en de normale huursom, die we dus al voldaan hebben. Hertz laat telefonisch weten dat er gewoon betaald is. Lijkt dus dat er ergens iets fout is gegaan. Vervolgens nog twee mails ontvangen (gisteren einde middag en avond) met dezelfde reserveringsbevestiging, maar dan wel de correcte. Heb voor de zekerheid via de mail contact met Hertz opgenomen, want telefonisch kwam ik niet echt verder.

EDIT: Zojuist opnieuw met Hertz gebeld en gevraagd wat er nou precies bij hun in het systeem staat. Volgens Hertz alleen de reservering met het betaalde bedrag van 1165 euro. Het bedrag van 1444 dollar kunnen ze nergens terugvinden in het systeem. Het lijkt dus een foutje te zijn geweest. Ook zou er geen sprake zijn van een (one-way) toeslag / fee bij het ophalen van de auto. Klopt dit? We rijden vanuit Chicago naar LA en gingen eigenlijk uit van een fee van rond de 400 dollar.
Gijsje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mar 2015, 21:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gijsje »

@redeye We zijn net een paar dagen terug van onze rondreis en hier even mijn uiteenzetting van onze bevindingen en ervaringen.

Het is geen Culver City geworden. Onze vluchttijden waren dermate ongunstig dat het niet zeker zou zijn of we op tijd (voor 1700) op de verhuur locatie konden zijn om een auto af te halen. Een dag later ophalen was voor ons niet echt een optie. Toen we ook nog hoorde dat de piloten mogelijk voor een paar uur gingen staken op Schiphol hebben we dat risico niet meer genomen.

Het afgelopen jaar heb ik bijna obsessief dit topic en prijzen gevolgd van met name Hertz en Alamo. Bij Hertz heb ik mijn status opgewaardeerd naar PC maar aangezien het de eerste huur betreft zouden we alsnog langs de balie moeten om ID en CC te verifiëren. Ik ben nog langs een lokale NL vestiging geweest maar die konden dit niet vooraf voor ons doen. Tenzij ik een auto zou huren hier in NL.. Bij Alamo.de had ik een back-up reservering met code THPPS30 staan voor een standaard SUV (Ford Edge of gelijkwaardig) voor $950,-. Bij Hertz meermaals de boeking geannuleerd en opnieuw gereserveerd tegen beter tarief met flying blue CDP code. (Van $1065,- gezakt naar $765,- voor een midsize met PC keuze.)

Onze reis: LAX-LAX 24 dagen 2 personen.
De wens een zo groot mogelijke Amerikaanse SUV voor het 'USA' gevoel.

Op de laatste dag voor vertrek kwam ik door de tip voor het boeken via de Christmas Islands op een nóg scherpere deal. $625,- met flying blue CDP! Het leek me een beetje te mooi om waar te zijn, maar alle juiste verzekeringen zaten erbij. Dus toch nog een keer omgeboekt op hoop van zege.

Bij aankomst op LA de shuttle genomen naar Hertz en direct naar de Gold balie gegaan. Gelukkig was het niet zo druk en was ik vrijwel direct aan de beurt. De man aan de counter probeerde nog extra road assistance en verzekering bij te verkopen maar deze vriendelijk geweigerd. Bij berekening blijkt het een stuk voordeliger zelf te betalen voor het wisselen van een lekke band of af te slepen, dan deze verzekering te nemen.

Even rond gekeken, de aisles stonden niet overvol maar wanneer je niet zo kritisch bent als ik, was er voldoende keuze. Greeter gesproken maar had behalve wat er nu stond geen grote Amerikaanse SUV voor handen. Er stond een enkele voor mij niet aansprekende midsize SUV of ruime midsize wagens klaar. De Greeter adviseerde even binnen bij de gold balie te checken of er upgrades mogelijk waren. Hoewel ik niet van plan was om bij te betalen toch even gaan checken. Echter, vlak voor ik naar binnen wilde stappen hoorde ik een man in de verte schreeuwen. Dit bleek dezelfde Greeter te zijn die mij verwees naar een Ford Explorer die net in de aisle werd geparkeerd. :lol: :thumbup:

Super vriendelijk van deze man. Het is dat ik nog geen cash op zak had, anders had ik hem zeker een extra tip willen geven.

De Explorer stond weliswaar niet bovenaan mijn wishlist, had stiekem op een maatje groter gehoopt, maar voor ons 2 en deze prijs natuurlijk een absolute steal. De Ford Explorer XLT had 23000 miles. Was helaas niet super rijk uitgerust en ook niet superschoon(met name de buitenzijde en vettige ruiten), maar zeker een heerlijke reisauto en perfect voor onze trip.

Zo zie je maar dat je zelfs tot op de laatste dag nog wel eens een betere deal voor je autohuur kan vinden. De diverse kortingscodes of statusmatchen helpt natuurlijk ook om net wat meer voor je geld te krijgen. Echter verwacht niet de allernieuwste luxe uitvoeringen in de PC. Daarvoor zou je dan toch specifiek een hogere klasse moeten huren of eventueel met model garantie.

Wij hebben een fantastische reis achter de rug en voor ons denk ik ook wel het maximale eruit gehaald voor wat betreft de autohuur met alle tips en tricks van het forum. :thumbup: :clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Gijsje schreef:
24 okt 2023, 15:37
Echter, vlak voor ik naar binnen wilde stappen hoorde ik een man in de verte schreeuwen. Dit bleek dezelfde Greeter te zijn die mij verwees naar een Ford Explorer die net in de aisle werd geparkeerd.

Super vriendelijk van deze man. Het is dat ik nog geen cash op zak had, anders had ik hem zeker een extra tip willen geven.

De Explorer stond weliswaar niet bovenaan mijn wishlist, had stiekem op een maatje groter gehoopt, maar voor ons 2 en deze prijs natuurlijk een absolute steal. De Ford Explorer XLT had 23000 miles. Was helaas niet super rijk uitgerust en ook niet superschoon, maar zeker een heerlijke reisauto en perfect voor onze trip.
Zo werkt dat :thumbup:
enne... een Ford Explorer vind ik altijd goed en thuiskomen.

Jouw ervaring bevestigt wat ik afgelopen jaar bij Hertz iedere keer weer zie: Ze hebben minder uitgebreide pakketten bij autos (deze XLT bijvoorbeeld) ingekocht; Er staan steeds vaker meer miles op de teller; En in de aisles staan vaak auto's die niet goed zijn schoongemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer