Speeding ticket Nevada

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Speeding ticket Nevada

Bericht door USAtheBest » 24 sep 2019, 07:16

Hallo iedereen,

Ik ben op dit moment in Amerika en heb mijn tweede bekeuring te pakken :shock:
De eerste was een parkeerboete in LA, die heb ik om geheel onduidelijke reden gekregen. Waar ik stond was het gewoon gratis parkeren. Die boete kan ik ook niet betalen, want er zat alleen een envelop achter mijn ruitenwisser waar de bekeuring normaal in zit, de envelop was dus leeg. Ik vroeg het na bij mijn hotel en die vertelde me dat omdat ik uit Europa kom me sowieso niet echt zorgen hoefde te maken en dat het erg vreemd was dat de envelop leeg was, maar ik er dus inderdaad niets mee kon.

Nu gebeurde het vandaag dat ik op weg van Las Vegas naar Death Valley werd aangehouden voor te hard rijden. Ja stom en terecht, ik wil het ook niet goed praten, maar het was een driebaansweg waar echt niemand reed. Je mocht er 70, ik reed volgens zijn radar 93 (terwijl ik de cruisecontrol op 91 had staan). Ik wil de boete op zich betalen, maar heb een vermoeden dat hij echt belachelijk hoog gaat zijn (ik heb nog geen bedrag gekregen, de beste agent had het over 'a few hundred dollars'...

Eenmaal bij het hotel had ik het er hier ook over en diegene gaf ook al aan dat als ik uit Europa kom ik het net zo goed niet kan betalen en het toch niets zal uitmaken. Na wat onderzoek zie ik op veel websites staan dat het inderdaad niet erg zal zijn, maar alleen als je in dezelfde staat wordt aangehouden de bekeuring open zou kunnen staan.

De agent heeft wel een aantal zaken van mijn paspoort genoteerd (op het papier wat ik heb meegekregen vind ik in ieder geval mijn documentnummer van mijn paspoort terug). Mijn vraag is nu, wat is jullie ervaring? Is deze info correct en nog actueel, of kan ik problemen krijgen mocht ik in de toekomst een bezoek willen brengen aan de VS?

Bedankt alvast!

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Speeding ticket Nevada

Bericht door Vito » 24 sep 2019, 07:55

Neem je verlies, betaal je ticket en ga met een gerust hart op vakantie!
Betaal je in Nl je boetes ook niet?

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tantelotje » 24 sep 2019, 08:35

Dit inderdaad.
Beetje flauw maar als je niet wilt betalen, moet je niet te hard rijden.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 24 sep 2019, 08:39

Je reed dus 33 kilometer per uur te hard in een vreemd land. 146 in plaats van 112. Sorry, dan heb ik geen medelijden met je.

Als het goed is heb je gewoon instructies gekregen hoe je moet betalen of hoe dit zal verlopen. Ik zou in ieder geval het personeel van het hotel niet op hun mooie blauwe ogen geloven. Ben je al bij een willekeurig politiebureau geweest? Ik heb even voor je op Google gekeken en kwam dit tegen: https://nvcourts.gov/Supreme/How_Do_I/Pay_a_Ticket/

Succes!
Afbeelding

Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman » 24 sep 2019, 09:35

Ik zou er niet zondermeer vanuit gaan dat als je vanuit Europa komt je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb alweer ruim 10 jaar geleden een bekeuring ontvangen in Miami. Vanuit praktische overwegingen heb ik toentertijd de bekeuring laten verrekenen met de borg bij het inleveren van de huurauto bij Hertz. Desondanks heb ik nadien zeker 2x een aanmaning ontvangen vanuit de USA op mijn mailadres. Weliswaar had ik alle gegevens dat ik de bekeuring wel degelijk voldaan had, maar zou er dus niet vanuit gaan dat bij een 2de keer naar de USA dit vergeten is.
Laatst gewijzigd door Zantman op 24 sep 2019, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaireVHaut
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 24 sep 2019, 09:39

Natuurlijk betaal je je boete , wat een rare vraag zeg.

Je kon van te voren weten dat je een bekeuring zou kunnen krijgen als je je cruise op 90 zet en je maar 70 mag..

Ik zou langs dichtstbijzijnde politie bureau gaan en vragen hoe of wat.

En nee.. ik ben zeker de braafste niet, maar als ik ergens niet te willens en wetens te hard rijd, is het wel in het buitenland. Daar zit je toch helemaal niet op te wachten ?

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 24 sep 2019, 09:45

Betalen!

Je bent een gast in de usa, maakt bewust een fout als je je cruisecontrol verkeerd instelt en wilt zo zonder consequenties het land verlaten....... :oops:

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 24 sep 2019, 11:46

Als je denkt dat je niet hoeft te betalen dan betaal je gewoon niet. Die beslissing moet je zelf nemen. Daar heb je ons advies niet voor nodig.

Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nathalie21 » 24 sep 2019, 12:29

Wat ik bijzonder vind te lezen in jouw verhaal is dat je eerder de informatie aan neemt van hotel personeel dan van een politie agent?
Zou je dit in Nederland ook zo in twijfel trekken? Ik denk het niet.. Boetes zijn altijd zonde geld maar wie zijn billen brandt :wink:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida (eerste keer met onze dochter ❤)
2019: New York en Westkust Florida

The world is a book, and those who do not travel read only one page.

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 24 sep 2019, 13:47

USAtheBest schreef:
24 sep 2019, 07:16
De eerste was een parkeerboete in LA, die heb ik om geheel onduidelijke reden gekregen. Waar ik stond was het gewoon gratis parkeren. Die boete kan ik ook niet betalen, want er zat alleen een envelop achter mijn ruitenwisser waar de bekeuring normaal in zit, de envelop was dus leeg. Ik vroeg het na bij mijn hotel en die vertelde me dat omdat ik uit Europa kom me sowieso niet echt zorgen hoefde te maken en dat het erg vreemd was dat de envelop leeg was, maar ik er dus inderdaad niets mee kon.
Waarschijnlijk stond je in de verkeerde rijrichting geparkeerd. Dit heb ik in LA ook al eens gehad, ook in een gratis parkeren gebied (rondom Venice Beach). De envelop is leeg, omdat je daar je geld in kan doen en opsturen. Maar er staat ook een code op die envelop als het goed is, en daarmee kun je online de boete betalen. Doe je dit niet, dan komt de boete terecht bij de autoverhuurder en die verhalen dan de kosten alsnog op jou, plus een mooie extra handling fee. Gewoon zelf betalen dus met die code op de envelop.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 24 sep 2019, 14:13

Ing schreef:
24 sep 2019, 13:47
verkeerde rijrichting geparkeerd
Dat is een grote valkuil voor Nederlanders inderdaad. Ook wij liepen tegen zo'n boete op vlakbij het Hollywood Sign. Gelukkig had de controleur nog niet op print gedrukt dus hij wilde het door de vingers zien.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 24 sep 2019, 15:24

90 miles per hour :shock:
Dat is echt snel naar Amerikaanse normen hoor. Hier op de interstate waar wij wonen(6 vaks!) mag je maar 65.
Heel terechte boete dus en gewoon betalen zou ik zo zeggen.

Overigens zijn Amerikaanse boetes niet per se heel hoog..
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 24 sep 2019, 17:27

Tipsy_1 schreef:
24 sep 2019, 15:24
Overigens zijn Amerikaanse boetes niet per se heel hoog..
Nou, had ik ook toevallig iets gezocht over boetes in SF op gehandicapte parkeerplaatsen n.a.v. een tv programma, maar in the USA worden echt toch forse boetes uitgeschreven voor snelheidsovertredingen. Dit is ook afhankelijk van de staat maar soms kun je tot $1000 aftikken. Deze had ik bewaard, omdat mijn broer tijdens onze reis ook wel eens iets te veel op het gaspedaal leunde.
http://cost-finder.com/what-is-the-spee ... st-in-usa/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 24 sep 2019, 17:51

23 miles per hour speeden is dan ook niet niks! (en zeker als het niet per ongeluk is maar bewust, wat uiteraard mbt boete niet uitmaakt)
In Belgie zou je dat veel kosten + ik denk ook rijbewijs kwijt (stel je rijd 157 km (beetje vergelijkbaar) op de autostrade).

Wij hebben ondertussen al enkele boetes hier gekregen en ik vind ze relatief meevallen (als je bedenkt dat je door een officer aan de kant gezet wordt). Enkel "block the box" is buiten proportie duur naar onze mening :lol:
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

pumi1000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door pumi1000 » 24 sep 2019, 18:32

Geen speeding ticket, wel een andere. Wij hebben afgelopen mei er eentje thuis gekregen vanuit Amerika.......in Florida bij stoplicht wat op rood stond rechtsaf gegaan, dan mag je dus door rood doorrijden, maarrrrrr je moest 3 seconden stilstaan en dan pas doorrijden en dat wisten we niet. Ik kon via internet het filmpje terugkijken. Dit werd via Budget via CC afgehouden. Schade was 150 euro.

Gelden die 3 seconden stilstaan trouwens in alle staten??
1998-2010-2011 florida
2012 - west usa
2013 - NY - oosten - deep south - florida
2014 - west en noordwest usa (incl yellowstone)
2015 - rondje NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - Florida
2019 - west usa
2020 - west en noordwest usa

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 24 sep 2019, 19:24

Interessant. Stond er een stopbord? Dan moet je sowieso stoppen namelijk.
Afbeelding

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 24 sep 2019, 20:01

Stop = full stop, en niet een 'rolling stop' zoals ik vaak deed. Mijn Amerikaanse vrienden wezen me er snel op dat je echt moet stoppen en dan tot 3 tellen.
Moet toegeven dat ik toch vaak op verlaten kruispunten bij 1,5 stop met tellen en verder rij. 😣 Maar ik weet ook dat dat niet zo hoort en zal het ook accepteren als het me een boete oplevert.

Voor zover ik weet geldt die stop regel zowel in de US en Canada. Soms hangt er trouwens ook een bord dat aangeeft dat je niet rechtsaf mag slaan bij rood licht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 25 sep 2019, 10:41

USAtheBest schreef:
Je mocht er 70, ik reed volgens zijn radar 93 (terwijl ik de cruisecontrol op 91 had staan).
Je neemt bewust het risico om in een ander land 34 km per uur te hard te rijden. Daar zou je ook in Nederland een flinke rekening voor gepresenteerd krijgen plus nog 2 jaar voorwaardelijk als je ze weer pakken met zo'n snelheid.
USAtheBest schreef:
heb een vermoeden dat hij echt belachelijk hoog gaat zijn (ik heb nog geen bedrag gekregen, de beste agent had het over 'a few hundred dollars'...
Je hebt de pech dat Nevada de staat is met de hoogste verkeersboetes. Maar dan nog valt het mee volgens mij. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betaal je voor je eerste overtreding $205 of $215.
USAtheBest schreef:
of kan ik problemen krijgen mocht ik in de toekomst een bezoek willen brengen aan de VS?
Tsja, wat gebeurd er met openstaande boetes in Nederland als je op Schiphol staat om het land te verlaten?? Je hebt bewust het risico genomen. Je krijgt nu de rekening gepresenteerd. Iets met brand en blaren denk ik dan.
BonnyR schreef:
24 sep 2019, 17:27
had ik ook toevallig iets gezocht over boetes in SF op gehandicapte parkeerplaatsen n.a.v. een tv programma,
Dat geintje kost je in Nederland ook gewoon €380.
pumi1000 schreef:
24 sep 2019, 18:32
in Florida bij stoplicht wat op rood stond rechtsaf gegaan, dan mag je dus door rood doorrijden,
Niet altijd. Soms staan er borden met de tekst "no turn on red." Als het wel toegestaan is moet je inderdaad 3 tellen stilstaan. Dat geeft je de kans om te kijken of er niks aankomt. Aan de andere kant staat het licht immers op groen.
Als er een stopbord staat. Altijd stoppen!! Ook al sta je midden in de woestijn, is er in geen 10 mijl omtrek iemand te zien. Als je niet tot een complete stop komt en ze controleren je. Dan ga je voor de bijl. Rolling stop. Ook wel Californian stop genoemd zou ik dan ook alleen in California proberen.

groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom » 25 sep 2019, 12:29

Almere vak V schreef:
25 sep 2019, 10:41
pumi1000 schreef:
24 sep 2019, 18:32
in Florida bij stoplicht wat op rood stond rechtsaf gegaan, dan mag je dus door rood doorrijden,
Niet altijd. Soms staan er borden met de tekst "no turn on red." Als het wel toegestaan is moet je inderdaad 3 tellen stilstaan. Dat geeft je de kans om te kijken of er niks aankomt. Aan de andere kant staat het licht immers op groen.
Als er een stopbord staat. Altijd stoppen!! Ook al sta je midden in de woestijn, is er in geen 10 mijl omtrek iemand te zien. Als je niet tot een complete stop komt en ze controleren je. Dan ga je voor de bijl. Rolling stop. Ook wel Californian stop genoemd zou ik dan ook alleen in California proberen.
Dit is voor mij ook nieuw, met mijn ouders sinds 1983 regelmatig in Amerika geweest maar altijd afgeslagen zonder 3 seconden te stoppen. Wel iets om rekening mee te houden dus …. Thnx voor de info :thumbup:

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 25 sep 2019, 13:09

Volgens mij is dat ook een vuistregel. De officiele regel is dacht ik gewoon dat je eerst volledig moet stoppen, voorrang moet verlenen aan voetgangers, goed moet kijken, en dan pas moet rijden.

Voor wat betreft stoptekens, tja, ik doe dat in de US net als hier: goed kijken en vaak sta ik niet helemaal stil. Maar nog nooit een issue mee gehad. Maar als er ergens een politieauto in de buurt zit dan is het natuurlijk verstandig om wel echt helemaal te stoppen. Een goede chauffeur weet altijd welke andere auto's er achter en om hem heen rijden.

Bizar trouwens dat die stopregel in deze tijd niet eens tegen het licht wordt gehouden gezien de enorme onnodige milieuimpact.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer