Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets: weet echt niet wat gedaan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
annick&erwin
Amerikafan

Vliegtickets: weet echt niet wat gedaan.

Bericht door annick&erwin »

Volgend jaar gaan we voor de eerste keer naar Amerika met het gezin. Omdat ik bang ben om fouten te maken bij het boeken van tickets via internet wil ik dat liever via een reisbureau doen. Al de rest boek ik zelf. Ik heb ook wat vliegangst een wil graag een wat grotere maatschappij dus graag Delta of Klm.

Eind september, 11 maanden voor vertrek dus naar het reisbureau. Daar belden ze naar Delta en die zei dat we beter nog even zouden wachten wat de tickets gingen goedkoper worden eind oktober. Kosten voor het boeken bij reisbureau 20 euro per dossier. De prijs voor een ticket was toen 1088 euro

Begin novermber was de prijs zelf wat gestegen dus wij terug naar het reisbureau. We konden beter nog wat wachten want de tickets zouden eind november, begin december goedkoper worden. Ook volgens deze meneer 20 euro per dossier voor het boeken.

Vandaag op het reisbureau. Reisbureau nam contact op met Delta en die vertelde nu dat ze niets konden zeggen over de prijzen in de toekomst. Prijs per dossier voor het boeken in een keer 30 euro per ticket omdat het buiten Europa is.

Hier heb ik dus echt de pest van in. Op het forum had ik al lang vernomen dat je geen voorspelling kan doen over de prijzen van de tickets. Maar omdat het reisbureau in ons bijzijn vernam van iemand van Delta zelf dat de prijzen wel degelijk gingen zakken vertrouwden we die natuurlijk. Maar ondertussen is de prijs wel al 80 euro gestegen, voor 4 mensen 320 euro.

Wat doen? Toch even wachten of het zekere voor het onzekere nemen? Ik weet het, een veel gestelde vraag! :cry:
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegtickets: weet echt niet wat gedaan.

Bericht door DVDGuy »

Van waar in Europ wil je vliegen en waar naar toe in de USA?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Welke data wil je heen en weer vliegen? Ik wil wel even kijken op internet wat daar nu voor prijzen worden aageboden.
Maar begrijp ik het goed dat het reisbureau nu al 80 euro per persoon heeft gerekend voor feitelijk 3 telefoontjes?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik begrijp dat je alleen met Delta en KLM wil vliegen omdat je vliegangst hebt? Je vertrouwt andere maatschappijen niet?
annick&erwin
Amerikafan

Ben precies niet duidelijk genoeg geweest. We willen op 30/7/02012 van Brussel naar San Francisco vliegen en op 18/08/2012 vanuit Los Angeles terug naar Brussel. Daarvoor is de prijs op de Delta site 1131euro en via het reisbureau 1160 euro.

Toen we de eerste keer gingen was de prijs via het reisbureau dezelfde als op de site nl. 1088 euro. Dus dat is ondertussen 80 euro meer per persoon.

Nu rekent het reisbureau ons natuurlijk nog niets aan. Maar bij de eerste twee bezoeken zeiden 2 verschillende mensen dat de kosten voor het boeken 20 euro per dossier zijn. En nu zegt een derde plotseling 30 euro per tickets dus 120 voor het dossier. De reden daarvoor: het zijn tickets voor buiten Europa.

Ja, ik wil graag met een grotere en bekendere maatschappij vliegen omdat ik denk dat die betrouwbaarder zijn. Jullie vinden dat zeker onozel maar dit is mijn eerste keer dat ik zo lang vlieg hé!

Nog een kleine vraag: als ik nu nog langer afwacht wordt de kans dan kleiner dat we plaatsen naast elkaar hebben in het vliegtuig?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb nu KLM getest en Vliegwinkel. Waarschijnlijk zijn de prijzen nog niet bekend, want bij KLM zijn op alle data rondom de data die je opgaf de prijzen exact gelijk.
Ik vermoed, maar weet het dus niet zeker, dat de prijzen nog wel omlaag zullen gaan.

De dagen die jij hebt gekozen zijn echter redelijk dure reisdagen. Je gaat in het hoogseizoen en een terugvlucht op zaterdag is meestal duur. Indien mogelijk vlieg op dinsdagen en donderdagen. Maar omdat bij deze dagen de prijzen gelijk waren aan jouw dagen vermoed ik dat KLM nog geen prijzen weet.

De kans op naast elkaar zitten wordt kleiner. Maar hoe klein precies is moeilijk in te schatten.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het zal per seizoen verschillen, maar wij hebben net onze stoelen vastgezet voor een KLM vlucht binnen vier weken. Er was nog genoeg mogelijkheid om met z'n tweeen naast elkaar te zitten, maar met 4 of 5 zal dat lastig worden. Bij elkaar in de buurt in groepjes van 2 gaat meestal wel.

Zelf boeken via klm.com is goed te doen. Wel opletten of je een directe vlucht hebt, als je dat wilt.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik zou me om die plaatsen nog niet meteen druk maken hoor . Ik heb ook al eind januari geboekt voor reizen in juli/augutus en daar was nog plaats genoeg over plaatsen naast raam+gangpad te krijgen .
Je zou zelf dit ook in 't oog kunnen houden als je bij bv. bij delta even de vluchtgegevens en datum invult en dan kan je kijken naar de bezetting in het toestel . (is toch zo het geval bij United ,alleen de economic plus zie je niet maar economic dus wel ).
Prijzen zakken dit jaar wel heel traag voor komende zomer maar ze zullen er heus wel komen ,alleen geduld hebben . Ik zou me pas zorgen maken tegen eind januari hoor en dan nog :wink:

Gr,
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zelfs met overstap kom je op 1100 euro (cheapticktes).
De data zijn inderdaad vrij ongunstig in TOP vh hoogseizoen en weekeinde. Kun je niet een paar dagen schuiven??
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

annick&erwin schreef:Nu rekent het reisbureau ons natuurlijk nog niets aan. Maar bij de eerste twee bezoeken zeiden 2 verschillende mensen dat de kosten voor het boeken 20 euro per dossier zijn. En nu zegt een derde plotseling 30 euro per tickets dus 120 voor het dossier. De reden daarvoor: het zijn tickets voor buiten Europa.
Het is bijna altijd per dossier. 120 euro in totaal om alleen te boeken zal geen enkel reisburo rekenen. Anders zijn ze stapelgek :roll: En om dan ook nog een verschil te maken tussen binnen europa en buiten europa is ook vreemd. De handelingen worden er niet anders van..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar komt de wijsheid dat de prijzen wel omlaag zullen gaan vandaan? Dat is mijn ervaring helemaal niet, integendeel. Het reisbureau weet duidelijk niet meer dan het internet, dus ik zou mezelf die 120 euro besparen en op je computer boeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De wijsheid komt bij mij uit mijn eigen ervaring. Elke keer als ik boek zie ik de prijzen schommelen. Maar een zekerheid is het niet.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wachten tot begin januari kan wel eens de moeite waard zijn. Maar zeker op populaire routes zal het niet veel omlaag gaan. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Heb net even op connections.be gekeken met finnair wel 2x overstappen voor nog geen 900 euro pp.
Albert.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Voor het boeken van vliegtickets berekenen veel reisburo's kosten per ticket. Dat is voor mij ook een van de redenen om ze zelf te boeken en het liefste bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Alle online ticket-aanbieders berekenen ook kosten ( administratiekosten, service-fee en alle andere namen die ze er aan geven)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ik vlieg regelmatig op-en-neer van San Francisco naar Europa (i.e. de andere kant op; Amsterdam vaker dan Brussel, maar meestal is de eerste landing op Parijs omdat Air France mij goed bevalt). Mijn vader vliegt wel vaak BRU SFO. E1160 per ticket is heel, heel veel.

Mijn ervaring is dat de beste tijd om te boeken ong. 3 weken van te voren via expedia.com is. Rond dat moment releasen de maatschappijen plaatsen aan Expedia die daarvoor alleen via hun eigen web-sites te boeken waren. Ik begrijp dat je niet zolang zult willen wachten, maar daar betaal je dan ook voor. Prijzen direct via delta.com zijn typisch hoger dan Expedia, maar keuze is (zeker zo vroeg) beter. Rond de 2-3 maanden voor de vlucht is het slechtste om te boeken, want dan boeken de meesten ("niet te laat, niet te vroeg"). Op dit moment zie ik echter niet in waarom je je zorgen zou maken met nog even wachten.

Daarnaast de gewone tips: 30/7/2012 is een maandag, 18/08/2012 is een zaterdag. Woensdagen en donderdagen zijn typisch goedkoper, dus als je flexibel bent, kun je de prijzen op de verschillende dagen rondom vergelijken.

Een reismaatschappij gebruiken wij alleen als deze speciale deals heeft weten te onderhandelen met de vliegtuigmaatschappij (typisch het geval voor onze vluchten naar China). In jullie geval kun je ze vragen (voor die E30 toch) om de ticketprijs in de gaten te houden en de tickets "on hold" te zetten zodra ze onder een vooraf afgesproken bedrag vallen.

Overigens, als je vliegangst hebt, voeg dan geen overstap toe: de rotste momenten zijn opstijgen en landen. Daarnaast zijn de vliegtuigen op de internationale stukken nieuwer en veel comfortabeler.

Gr., Flipje
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Met een gezin wachten tot 3 wk voor je reis zou ik niet durven gokken. Soms zijn er maar 2 of 3 stoelen van een prijs dat kan niet. Dat zou ik nooit doen. Leuk als je met 2 gaat en niet erg vindt om 2 dg later te gaan ofzo, maw flexibel bent. Ik zou echt even alle losse aanbieders afgaan en kijken wie het voordeligste en beste kan bieden (qua prijs, overstap en tijden).
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat het reisbureau eind september zei om nog even te wachten is niet zo vreemd. Je kunt pas tickets boeken 330 dagen voor de datum van je terugreis. Als je bijvoorbeeld eind september terugvliegt kun je pas boeken vanaf eind oktober.

Verder is het gewoon een kwestie van heel veel achter de computer gaan zitten, met je creditcard bij de hand. Struin meerdere keren per dag de bekende boekingssites af zoals bijv. www.vliegtickets.nl, www.vliegwinkel.nl, www.expedia.com, www.cheaptickets.nl. Goede sites zijn ook www.orbitz.com en www.Kayak.com. Die laten je van een heleboel boekingssites tegelijk de prijzen zien.
Als je een goed prijs ziet, niet aarzelen maar meteen boeken. De prijzen kunnen per uur anders zijn, dus je moet wel geduld hebben en alert zijn.

Ik zou zeker niet wachten tot een paar weken voor vertrek als je met een gezin reist,.

Wij reizen meestal van ongeveer 13 juli tot 10 augustus en hebben de laatste keer tot begin november moeten wachten voordat er mooie prijzen kwamen. Voor jullie periode zouden er dus ook nog best eens binenkort wat lagere prijzen kunnen komen.
Ik persoonlijk zou echt geen tickets gaan boeken voor €1100, Wij betalen in het hoogseizoen nooit meer dan € 900,- Als ik in jullie schoenen stond zou ik gewoon nog even gediuld hebben. Maar een garantie dat de prijzen omlaag gaan is er niet te geven.

Als je je vasthoudt aan een paar vliegmaatschappijen is de keuze natuurlijk ook erg beperkt. Naar Amerika vliegen meestal wel grote en veilige vliegtuigen hoor, ook van andere maatschappijen zoals Continental enz. KLM is naar mijn ervaring meestal erg duur.
Ook kun je misschien nog schuiven met de data, zodat je niet in het weekend vliegt.
Ik weet niet welke route je gaat rijden, maar heb je al eens aan een andere vluchthaven gedacht zoals bijvoorbeeld Phoenx? Die is vaak een stukje goedkoper dan bijvoorbeeld San Francisco of Los Angeles.
annick&erwin
Amerikafan

Dank jullie wel, dit is echt de goede raad die ik eventjes nodig had. :clap: Nu weet ik toch ongeveer wat een ticket mag kosten. En moet ik toch nog niet panikeren en rustig verder kijken.

Wat bedreft de dagen, door kunnen we niets meer aan veranderen. Bijna al onze hotels liggen alvast en de dagen zijn zo bekeken dat we op de drukste en duurste plaatsen niet in het weekend zijn bv. Yosemite, Las Vegas, Disneyland Anaheim.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Via Connections deze gevonden: 3775 euro voor vier personen.

ma
30/07 10:00 - 12:30 Brussel (BRU) - New York (JFK)
ma
30/07 18:10 - 21:40 New York (JFK) - San Francisco (SFO)

vr
10/08 17:55 - 14:15 Los Angeles (LAX) - Madrid (MAD)
za
11/08 16:00 - 18:20 Madrid (MAD) - Brussel (BRU)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer