Hoi!
Had even niet door dat er nog gereageerd was... Hier dan een update...
Gisteren nog naar de marechaussee geweest om alvast een nooddocument te organiseren, om eventueel vandaag te proberen een visum te krijgen. Met een visum en een nooddocument kan je amerika wel in. Maar helaas gaf de marechaussee geen nooddocument af, omdat dit alleen niet voldoende is om amerika in te komen. Ik moest eerst toestemming van de ambassade hebben voordat een nooddocument opgesteld zou worden. Vanmorgen vroeg naar Amsterdam gereden en voor de deur bij het Amerikaans Consulaat gebeld voor een afspraak om een visum te organiseren. Tja je moet wat he... Eerst 15 euro armer voordat ik iemand aan de lijn kreeg, na veel vijven en zessen werden m'n gegevens wel doorgestuurd. Wanneer ze het als urgent geval zouden zien zou ik binnen 12 uur teruggebeld worden. Helaas geen telefoontje natuurlijk, haha. Nadat mijn gegevens doorgestuurd waren en ik er een hard hoofd in had, zijn we weer terug richting huis gereden. Onderweg nog gestopt bij Schiphol om even na te vragen of ik nog problemen zou hebben met ESTA als ik morgen zou vertrekken. Dat zou geen problemen moeten opleveren volgens een KLM medewerker, dus weer door naar huis, om naar het gemeentehuis te gaan om een paspoort met spoedprocedure aan te vragen. Ik hoop dat morgen mijn paspoort klaarligt op het gemeentehuis. Na 10 uur kan ik het ophalen. Ik vroeg nog of het weleens mis gaat, maar dat was nog niet voorgekomen, tenzij de post gaat staken, nou lekker dan, moet ik dus op de tnt vertrouwen... hahaha. Maar toen moest ik natuurlijk nog een vlucht gaan regelen... Er was nog 1 stoel beschikbaar met dezelfde terugvlucht als mijn familie. Dus dat was mooi, maar dan moest ik wel een nieuw ticket kopen... We hadden al meerdere malen met KLM gebeld om de vlucht om te laten boeken, ipv een nieuw ticket te kopen. Maar dat lukte steeds niet. Toen ik onderweg naar huis was, zijn mijn ouders en vriend ondertussen naar Schiphol vertrokken om hun vlucht te gaan halen. M'n pa heeft toen nog 1 poging gedaan om de boeking om te laten zetten op Schiphol. Het is toch altijd makkelijker om mensen telefonisch af te wimpelen dan face to face. Blijkbaar had m'n pa nu iemand getroffen die wel bevoegd was iets te regelen. M'n pa heeft het voor elkaar gekregen om de heenvlucht om te laten boeken naar morgen 16:55 en de terugvlucht is blijven staan. Hij zegt dat het niets gekost heeft, maar ik weet niet of dat waar is...

Ik hoop het dat zou natuurlijk super zijn! Dus morgen ga ik mijn paspoort ophalen en richting Schiphol, 50 min. rijden, dus moet helemaal goed gaan komen! Wel alleen de reis maken, maar dat gaat goedkomen! Vandaag nog even naar m'n werk geweest om nog wat dingen af te maken en ik werd natuurlijk flink uitgelachen, haha. Nouja ik lach er maar om, het helpt niet om nu sacherijnig te zijn...
Groetjes!