Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@MatthioP
Denk dat je vraag hier misschien beter past.
viewtopic.php?p=1315859#p1315859
Ik vind de tickets aardig aan de prijs, maar misschien omdat het een combi ticket is?
En een hospitalisatieverzekering is een reisverzekering??
Een camper verbruikt veel benzine, maar als je een route hebt kun je een rekensommetje maken. Excursies kun je natuurlijk ook exact berekenen en een potje onvoorzien houden. Voor het eten hangt het ook weer af of je zelf gaat koken of veel uit eten gaat.
Zelfde met commerciële campings of campings in de parken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

oei, dat is natuurlijk erg lastig te bepalen.
De brandstof kun je redelijk inschatten, die is ook een beetje afhankelijk van hoe lang je in welke staat bent. En natuurlijk het aantal mijlen. Ik heb je route even bekeken en via de kortste weg is die 2100 mijl. Met wat heen en weer rijden, rijden in de parken, boodschappen, etc, denk ik dat je op ca. 3000 mijl gaat uitkomen. Reken met een gemiddelde gallon prijs van ca 4,30 dus op zo'n 1500,- usd aan brandstof !
Eten is natuurlijk ook lastig, ga je vaak langs de Subway, gaan jullie altijd zelf koken etc. Reken erop dat groente kostbaar is, evenals brood. Maar altijd nog goedkoper dan iedere dag uit eten. Koop de eerste dag bij de Walmart een (gas)BBQ (gas als er veel droogte is, dan mag je geen (open) vuur maken). Daar ga je veel voordeel mee hebben. Ik denk echter dat met je 500,- aan de lage kant zit. Verder: alcohol is schreeuwend duur in de USA. Of je moet van dat Bud-bocht drinken :-)). De Walmart is niet per se heel goedkoop. Wij gaan vaak naar de Saveway. Tip: loop bij de eerste even langs de balie voor een Saveway-card (digitaal). Daar heb je wel een USA telefoonnummer voor nodig (verzin een 1, ze controleren niet echt). Wij hebben nog steeds een kaart die op het telefoonnummer van onze dochter staat en die is inmiddels alweer 5 jaar terug in NL :-).
Een nationale parken pas gaat per auto, dus dat is maar éénmaal 80 usd en geen 3x.
Excursies zijn wél wat weer ruim berekend. Een keer een fiets huren kost geld (leuk in SF), een walvisexcursie wellicht (heb je daar tijd voor?), maar verder is het natuurlijk vooral veel natuur waar je naar toe gaat. En natuur kost niks...
In Moab is het erg leuk om een sunset tour met een 4x4 te doen. Dat is héél duur, maar erg gaaf: https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/ Kosten zijn per karretje. En bij Page is natuurlijk Antelope Canyon kostbaar (de Lower is een dollar op 50,0 nu volgens mij).
Je zegt dat campground kosten natuurlijk vast liggen. Dat geldt natuurlijk voor de parken, die kun je dus eenvoudig berekenen. Voor de campings ''onderweg'' heb je wel wat keuze. Ga je naar een commerciële camping zoals een KOA (reken op usd 75,-) of zoek jij bijvoorbeeld een State Park op (voor rond de 20-25 usd).
Paul
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@paulr over alcohol gesproken 😁 in ons gezelschap hadden we bier en wijn drinkers. De wijndrinkers zijn overgestapt op de mix drankjes. In verhouding vonden wij dat echt veel goedkoper. 😊
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MatthioP »

Oke bedankt, de tip van de saveway is wel interessant!
BonnyR schreef:
17 sep 2023, 17:44
@MatthioP
Denk dat je vraag hier misschien beter past.
viewtopic.php?p=1315859#p1315859
Ik vind de tickets aardig aan de prijs, maar misschien omdat het een combi ticket is?
En een hospitalisatieverzekering is een reisverzekering??
Een camper verbruikt veel benzine, maar als je een route hebt kun je een rekensommetje maken. Excursies kun je natuurlijk ook exact berekenen en een potje onvoorzien houden. Voor het eten hangt het ook weer af of je zelf gaat koken of veel uit eten gaat.
Zelfde met commerciële campings of campings in de parken.
Het is een combi ticket, van AMS - SF en van SLC naar AMS.
kammie2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2009, 16:44

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door kammie2007 »

Goedemorgen,

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een geschikte camper voor ons rondje las vegas in de meivakantie. Het early bird tarief vind ik nogal prijzig, al zie ik de voordelen er ook wel van. Het laat ophalen vinden we niet zo'n probleem, het vroeg terugbrengen wel, ook omdat we de laatste dag nog wel een stukje moeten reizen. ( voor 11u inleveren is best vroeg ) . Nu heb ik het idee om een dag extra de camper te boeken. Dit kost ons slechts € 50,00 meer. En dan wel de camper op het eind van de dag inleveren ipv een dag later, omdat we deze toch niet meer nodig hebben in Las Vegas.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit mogelijk zijn, of is het een domme gedachte? :D
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Een dag eerder inleveren is geen probleem, controleer wel even of de verhuurder open is. Op zondag vaak gesloten. En je kunt die laatste nacht natuurlijk ook gewoon in LV overnachten op een camping. Dat doen wij.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Jedinja »

@kammie2007
Wij hebben bij Road bear gehuurd en leveren de camper ook een dag eerder in de middag in. Vroeg inleveren zie ik echt niet zitten. We nemen ook geen early bird pakket. We hebben bij Road Bear geboekt. We halen hem op zaterdag op en dan is de verhuurlocatie alleen s morgens open en transfer zit er al bij in.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

@kammie2007

Vlakbij Roadbear op een paar minuutjes heb je KOA Sams, en tegenover Roadbear Roadrunner RV park.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Zeker geen domme gedachte… vorig jaar ook gedaan (Roadbear). Toen moesten we er voor 16.00 uur zijn. Wij vinden slapen in een hotel in LV fijner dan op de camping en een hotel kamers is nog vaak voordeliger ook (doordeweeks).
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

MatthioP schreef:
17 sep 2023, 16:31
80 pp voor de national park permit
Ik ga ervan uit dat je hiermee een (jaarlijkse) National Parks Pass bedoeld (een "permit" is weer iets anders).

Een enkele pas is over het algemeen geldig voor alle inzittenden van een voertuig.
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MatthioP »

Vorige week boekten we onze camper bij drive-usa.de . Het werd uiteindelijk een camper van Cruise America.
Eerst krijg je een mail dat je binnen de 48u een bevestiging van reservatie krijgt en vervolgens moet je wachten tot je bevestiging krijgt dat ze de camper bij Cruise America hebben kunnen vastleggen.

Vandaag krijgen we mail terug dat het niet is gelukt om de camper vast te leggen, de route SF - SLC is niet beschikbaar bij Cruise America voor een C25. De omgekeerde route voor een C30 gaat wel of ze geven de optie om voor El Monte te gaan, maar dat is "op aanvraag". De prijs van El Monte is ook 1000euro duurder. Heeft iemand dit al meegemaakt? Zo'ja wat doe je dan, want onze vliegtuigtickets liggen al vast.
Heeft het nog zin om bij een andere organisatie te kijken en daar Cruise America te kiezen? Bij bestcamper.de bijvoorbeeld geven ze voor die route wel Cruise America C25 als beschikbaar.

Wanneer ik bij Cruise America zelf kijk geven ze het ook als beschikbaar, ik kan zelfs boeken en zou 300 euro opvoorhand moeten betalen.
https://www.cruiseamerica.com/checkout

EDIT:
Ik vind er hier nog een topic over, maar er staat niet bij hoe het afgelopen is
viewtopic.php?t=73131
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niets van campers maar een paar ideeën:
- vraag bij Drive USA hoe het kan dat zij geen camper kunnen aanbieden terwijl rechtstreeks boeken bij CA die mogelijkheid wel geeft
- probeer het bij bestcamper
- huur de camper in bijvoorbeeld Las Vegas en doe het eerste stuk met de auto
- doe alles met de auto en koop 1 of 2 tenten.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Geen paniek ! Althans...nog niet. Heb je al gekeken bij Victoria Camperholidays, Tioga, Travelhome of Camperdays. Er is een kansje dat zij het (wel) voor elkaar krijgen. Als dat echt niet kan is wellicht de optie van Marianne niet gek om vanaf Las Vegas te huren. Tussen LAS en SLC worden meer campers one way gehuurd dan tussen SLC en SFO. Soms moet je ook wat geluk hebben met de one ways.... Een hele reis met de auto en tent is wel heel wat anders dan een camper. Maar de eerste dagen kust in hotels en dan in Yosemite in Curry Village is wellicht wel een aardig alternatief.
Andere aanbieders hebben wellicht ook andere tarieven zoals bijv. met Roadbear of andere camperverhuurders die wél one way kunnen aanbieden.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Wij boekten bij bestcamper.de een one way met Cruise America SFO-LAS. Die werd wel goedgekeurd maar is natuurlijk ook een meer gereden route. Uiteindelijk hebben we dit toch geannuleerd omdat een huur LAS-LAS zonder de one way een heel stuk goedkoper was (geboekt via drive-usa). We vullen Yosemite nu op met Yosemite valley lodge (waar nu plots terug plaats is voor de zomer. De vorige maand niet). Dus mss is dit ook wel een optie voor jullie om, zoals @paulr aangeeft, te starten in Las Vegas.
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MatthioP »

Bedankt voor de tips allemaal! We hebben op andere websites die jullie zeiden offertes/beschikbaarheid aangevraagd van campers.

Ik had een mailtje naar Cruise America gestuurd met de vraag of die route effectief beschikbaar was. Het resultaat was een mail met een offerte en iets later een telefoon van een medewerker van CA die me zei dat de route wel degelijk mogelijk was voor die dagen, als ik confirmeerde zou de reservatie effectief doorgaan. Ik heb niet toegezegd want de prijs ligt op 9600 dollar.
Ik ben dus zeer benieuwd waarom drive-usa.de zegt dat het niet kan en nog meer benieuwd of andere websites wel positief zullen reageren op onze aangevraagde offertes voor CA campers.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Peutje »

Hoi, heeft een van jullie al eens overnacht in Dead Horse Point State Park (Kayenta Campground)? Er is daar electra beschikbaar, dat maakt het voor ons het overwegen waard om hier te gaan staan (naast een nacht in Arches) in plaats van de commerciele campings in Moab. Maar ik vind er relatief weinig reviews over.
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

Nog ff terugkomen op mijn eerdere vraag hier gesteld in verband met de verlaging van de huurprijs van onze camper. Het heeft even geduurd @Big Al @paulr @Elendan maar ik heb toch via USAreisen de korting kunnen regelen. Hoop gedoe wel omdat er geannuleerd moest worden en vervolgens opnieuw geboekt is. Verzorgd door het reisbureau. Toch n leuke besparing zo!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Angelique67 Fijn dat het goed gekomen is. Kijk ook even op black friday of de prijzen lager zijn. Dat heb ik ook eens gezien, helaas had ik toen geen annuleerbare boeking, maar het verschil was destijds slechts € 50. Dat gratis annuleren tot X dagen bij Duitse aanbieders is iets dat na corona pas uit de hoge hoed is gekomen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door IngridUSA »

Tioga heeft weer een nieuwe aanbieding voor wegbrengcampers:
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... -specials/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Volgend jaar zomer (2025 dus) willen we voor de 4e keer op camperreis; na 3x Cruise America (C25 en C30) wil manlief nu een wat nieuwer model; Road Bear of El Monte bijvoorbeeld. Ik vraag me af of het het prijsverschil waard is en dat kom ik hier vragen :-) Hoor namelijk ook weleens dat de duurdere modellen net zo uitgeleefd kunnen zijn.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer