Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BahamaOne »

habbekuk schreef:
17 aug 2026, 14:28
Zelf doe ik niet meer aan status boek de klasse die ik wil dat vaak Surburban en zit ik
rond de 30 a 35 euro en nu een Traverse voor 26 euro per dag.
Dat zijn pre-covid prijzen! :thumbup:
Ik ben zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik ben ook heel benieuwd @habbekuk! Via Avis neem ik aan, maar met welke kortingscode?
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar Alamo, via Alamo.de of USTravel, maar zag al dat Avis vaak goedkoper is.
Heb 1 keer eerder via Avis geboekt, jaren terug, ze probeerden me, tevergeefs, van alles aan te smeren. Bij Alamo nooit meegemaakt.
Maar scheelt ook dat je daar Skip de counter hebt.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

dejong89 schreef:
17 aug 2026, 15:43
Overigens (en dit heeft weinig met de V.S te maken) voor Europa is Hertz Brazilie echt een aanrader. Zit vaak onder de prijzen van Sunnycars (exclusief pratende spiegels) en all inn verzekerd. Scheelt soms echt honderd(en) euros met andere landen.
Geeft inderdaad goede prijzen maar zit dan op de $1280 met een IFAR waar ik bij mijn Alamo uit juli nog een SFAR voor heb.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Reny schreef:
17 aug 2026, 06:09
Ik heb bij Alamo.de geboekt (al langer geleden) en vorige week heb ik mijn boeking voor de 2e keer geannuleerd en opnieuw geboekt, weer 74 euro minder (uiteraard met code THPPS15).
Het is mijn 2e annulering, totaal heb ik ca. 120 euro "verdiend".
Zo ga ik normaal ook te werk!
Als ik nu bij Alamo.de kijk met die code lever ik juist ca. 90 eur in op de prijs waarvoor ik een boeking heb staan. Schijnbaar dan toch een goede boeking toen.

Maar het is voor een SFAR voor 26 dagen met $1427,97 toch wel aan de prijs. Kom met mijn dollars dan ongeveer op een dagprijs van 49 euro uit.
Vorig jaar april/mei in Texas was het gelukt om op een dagprijs van 43 euro uit te komen. En de dollar stond toen hoger.

Ik blijf proberen, we gaan het wel zien. Ook Avis maar weer eens in de mix meenemen.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@MichaelJohnson Ik denk dat ze de prijzen momenteel weer omhoog gegooid hebben. De Cabrio die ik heb gehuurd is nu maar liefst $ 340 (dat is ruim 42% !!) :shock: hoger dan mijn huidige reservering. Zowel via de site waar ik geboekt heb als via Alamo.de.

Het is mij wel eens vaker opgevallen dat juist net na het weekend de prijzen omhoog gaan. Hoewel dit wel een erg groot prijsverschil is bij mij.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

BahamaOne schreef:
17 aug 2026, 17:44
Dat zijn pre-covid prijzen! :thumbup:
Ik ben zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ik heb even naar mijn laatste 4 reserveringen gekeken en kom tot dezelfde conclusie als @habbekuk :thumbup:
April 2025: Ford Expedition bij Hertz $29/dag
Dec 2025: Jeep Wagoneer bij National $30/dag
Mei 2026: GMC Acadia bij Hertz $31/dag
Aug 2026: GMC Acadia (of groter) bij Sixt $26/dag.

En ja...ik heb soms "geluk" bij Hertz gehad :wink:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Nou, waren het maar post covid prijzen. Ik mis de tijden wel hoor, van National...
Wij hebben maanden geleden geboekt en de prijzen stijgen eerder dan dat ze dalen. Voor 18 dagen zitten we nu (inclusief 300 usd one way fee..) op 985 dollar voor een Fullsize bij Hertz en ik heb nog een back up voor een L4 SUV voor 100 dollar meer. Tripje van Washington D.C naar Atlanta in oktober.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:
13 aug 2026, 11:19

Laatste keer LAX was denk ik in 2021.
Das dan nu een wereld van verschil @Pete.Z
Gates, security , immigration, boarding, en dan nu ook het centrale car rental center...
Je weet niet wat je mist :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating...
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

@BahamaOne
Zoals aangegeven ik check dagelijks de prijzen vanaf moment de vliegtickets zijn geboekt.
Alles boeken om vrij te annuleren en net als @Coyote annuleer ik ook
met een verschil van bv. 20 euro.
Bij Alamo.com annuleren via de live chat en tijdens de chat komt de annulering al binnen.
Bij Avis soms bij boeken direct betaald met annuleren ca. 6 dagen het geld terug op de CC
Bij UStravel zelfde en staat het geld direct weer op de CC.

@Cindy1969
Huidige code bij Avis is W819200 Visa @nwolf heeft een mooi overzicht topic gemaakt
waar heeeeel veeeel code`s instaan. Verder volg ik natuurlijk het forum waar acties of goede prijzen combinaties
worden opgegooid. Bij Avis ben ik aangemeld en Prefered hiermee voor de eerste keer in de garage naar de balie
rijbewijs en CC laten zien en direct een vak toegewezen gekregen waar de auto stond ( denk 4 jaar geleden)
Nu stond mijn naam op het bord en loop je direct naar het vak toe. Dus geen last gehad van verkoop pratende lieden.

@HennyCox
Mijn periode is altijd augustus.

Verder heeft alles ook te maken met periode en vliegvelden dus voor iedereen verschillend.
Soms zijn een paardagen de prijzen hetzelfde maar ook buitensporig duurder bv. 900 euro duurder op mijn
geboekte totaal van 600 euro. Waarom dat soort verschillen zijn geen idee maar ik vind het leuker om te checken
dan het statusmatchen en afwachten of je upgrade erstaat. Wat in veel gevallen goed gaat dat lees je hier
in het forum ook.

Jullie zijn oud gedienden maar gooi ook je gegevens erin dan kunnen forumleden ook meekijken.
Dat scheelt enorm als je zelf de tijd niet hebt.

Nou heel verhaal inmiddels :D
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@habbekuk Dank je wel voor de moeite haha! Maar wat je oppert doe ik allemaal al. Wellicht is het gewoon
een dure periode dat ik ga (31 januari - 11 februari). Avis is voor mij nu het goedkoopst, dat topic met kortingscodes hou ik altijd bij de hand als ik weer ga vergelijken. Maar Midsize auto bij Avis is een Kia Soul, en daar wil ik nog niet dood in gevonden worden...
Wellicht toch maar voor een kleinere gaan dacht ik, maar die is weer duurder.
1e keer Avis heb ik al gehad, wellicht dat ik nu ook direct naar de garage zou kunnen.
Ik blijf zoeken :D
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

HennyCox schreef:
18 aug 2026, 07:23
Ik heb even naar mijn laatste 4 reserveringen gekeken en kom tot dezelfde conclusie als @habbekuk
April 2025: Ford Expedition bij Hertz $29/dag
Dec 2025: Jeep Wagoneer bij National $30/dag
Mei 2026: GMC Acadia bij Hertz $31/dag
Aug 2026: GMC Acadia (of groter) bij Sixt $26/dag.

En ja...ik heb soms "geluk" bij Hertz gehad
Hahaha, je had in (bijna??) alle gevallen gewoon een Groep C Sedan of midsize SUV gereserveerd toch? :thumbup:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

habbekuk schreef:
18 aug 2026, 14:38
@BahamaOne
Zoals aangegeven ik check dagelijks de prijzen vanaf moment de vliegtickets zijn geboekt.
Alles boeken om vrij te annuleren en net als @Coyote annuleer ik ook
met een verschil van bv. 20 euro.
Bij Alamo.com annuleren via de live chat en tijdens de chat komt de annulering al binnen.
Bij Avis soms bij boeken direct betaald met annuleren ca. 6 dagen het geld terug op de CC
Bij UStravel zelfde en staat het geld direct weer op de CC.
Ik snap wel hoe het werkt, maar ik vroeg hoe en via welke site je deze klasse auto's voor zulke lage prijzen kunt reserveren. Of doe je ook een @HennyCox'je?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

nwolf schreef:
06 aug 2026, 03:10
We zijn nu begonnen aan onze vakantie en goed aangekomen in Las Vegas. Alles ging goed totdat ik de auto ging ophalen bij Hertz.....

... twijfel alleen of ik hier nog iets mee moet (klacht, morgen naar de balie, ofzo..)
@Trom nog bedankt voor je opmerking!

Bij terugkomst in Las Vegas (na 5 dagen vakantie) weer langs Hertz gereden (we waren toch bij de outlet) en toen hadden we iets meer geluk, er stond een pickup, maar dan wel een Ram 2500 (groter), een kleinere F150/1500 die we hadden geboekt was er helaas niet en zou ook niet snel beschikbaar komen. We hebben die dus meegenomen. Hele leuke auto om eens te rijden en mee te maken. enorm groot maar hier zat ook gelijk de uitdaging....
Parkeren... een draaicirkel van een vrachtauto en de auto was hoog, zo hoog dat ik bij de golden nugget Valet parking nodig had en bij het inleveren in San Francisco centrum de garage niet in kon rijden :lol:. Kreeg van de baliemedewerker te horen dat ik moest doorrijden want het dak was hoger dan de balken die de hoogte aangaven. Zo gezegd zo gedaan en met een hele smalle bocht naar boventoe was de medewerker er ook niet blij mee dat hij die auto naar de kelder moest rijden :lol:.

Maar leuk om eens te hebben gereden/de vervaring, wel jammer van het gedoe er omheen! uiteindelijk waren we blij dat de RAM met de huidige benzine prijzen en parkeerhoogte (Las Vegas) niet de volle 2 weken hadden want sjezus.... wat zuipt die bak :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

BahamaOne schreef:
18 aug 2026, 16:48

Ik snap wel hoe het werkt, maar ik vroeg hoe en via welke site je deze klasse auto's voor zulke lage prijzen kunt reserveren. Of doe je ook een @HennyCox'je?
Nee hoor het bekende riedeltje die hier dagelijks voorbij komen.
Vroeger natuurlijk National maar denk al 10 jaar niet meer en Hertz vreemd genoeg ook altijd duurder,
ook met de voorbij komende tips bv. Suriname of een eiland met goede prijzen zit ik de laatste jaren
steeds bij Alamo of Avis en daar zoek ik dan ook op IS, DK en andere achter de .com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

@nwolf

Ik heb de laatste keren nooit een small of medium pickup gezien op Vegas, het enige wat ze lijken te hebben zijn die hele grote, en dat zijn zeker zuiplappen…..
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

Pete.Z schreef:
19 aug 2026, 17:03
nooit een small of medium pickup gezien op Vegas
Wij in juni van dit jaar wel. Een Chevrolet Silverado V8, helemaal achter in de garage bij Alamo, dus ze zijn er wel.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@habo1969 Een silverado is ook een full size pickup (vandaar ook de v8 motor), de Chevy Colorado is de medium size. :thumbup:
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

@BahamaOne, hij stond wel in de "Medium Size"-rij, dus mazzel gehad dus ;-)
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

The Chevrolet Silverado line includes light-duty half-ton trucks (1500) and heavy-duty models (2500HD and 3500HD).
Het kan dus de normale zijn (1500) die je hebt gezien. Maar linksom/rechtsom het blijven bakken die enorm slurpen. Wij hadden in 1 week (Las Vegas --> Death Valley --> Yosemite --> Monterey en stop in San Francisco en we waren ruim 290,- dollar armer.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@habbekuk Jij noemt het mazzel, @nwolf noemt het iets anders. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer