Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Interessant link van Sunnycars. Het is niet standaard 10pct zie ik. Voor verschillende boekingen (buiten VS) krijg ik kortingen tussen de 2 en 12 procent te zien.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door goState »

BahamaOne schreef:
04 feb 2026, 16:53
US travel is een broker, dus er zit een schakel tussen. Zolang het goed gaat is het prima, maar ik deal toch liever direct met de huurmaatschappij zelf.
Zeker in verband met vooruitbetalen loop je een risico. Er zijn hier in het verleden een aantal gevallen gemeld van vooruitbetaling waarbij of de reservering niet was doorgezet naar de uiteindelijke verhuurder. Stel dat de broker in financiele problemen komt? Je bent de overeenkomst aangegaan met USTravel en niet met Alamo. Ik vind dat toch een risico. vandaar de
Zojuist geboekt bij US travel, gekozen voor To Pay on Arrival. Account aangemaakt bij Alamo en de reservering staat gewoon bij Alamo in het systeem. Als we alles invullen dan is het Skip the counter.

Premium SUV
Ford Expedition Max, Jeep Wagoneer L or similar
Sun, Sep 27 2026 7:00 PM Fri, Oct 16 2026 6:00 PM
$1,469.71 USD

Dus als de dollar nog een duikvlucht neemt dan wordt hij allleen goedkoper!! :blob1: :blob1:
Laatst gewijzigd door goState op 10 feb 2026, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@goState En als je alles invult voor skip the counter heb je tot max 3 dagen voor ophalen om te annuleren?
Het gaat erom dat jij blij bent met je boeking, toch? Als jij via US Travel wilt boeken (bij Alamo) dan is dat helemaal prima. Ik zou het nooit doen, en ik boek ook nooit (meer) bij Alamo omdat ze voor mij meestal te duur zijn (als in: meer dan $30 per dag) en ik geen keus heb, zoals met een PC of Emerald boeking. :thumbup:

Edit: ik zie dat je $77 per dag betaalt, tja, dat heb ik er niet voor over....wij reizen maar met 2 en ik ben blij met een VW Atlas (zoals nu) of een Ford Explorer.....een klasse zoals jij die boekt meekrijgen is de sport in de garage...maar dan wel voor een midsize sedan prijs :clap:
Padje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Padje »

dejong89 schreef:
10 feb 2026, 11:10
Zoals hier al omgeschreven, voor de V.S, is Sunnycars 9 van de 10x niet interessant en te duur.
Als je dan toch via hun gaat boeken, gebruik dan een partnerlink. Scheelt je weer 10%, bijvoorbeeld https://booking.sunnycars.de/?ak=2394758.
Een mooi alternatief voor Sunnycars is TUI cars. https://www.tuicars.com/ibe/?agk=vacationatsea
Via beide links is het 200 -300 eu duurder ongeveer voor dezelfde auto en duur.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

BahamaOne schreef:
10 feb 2026, 14:01
ik ben blij met een VW Atlas (zoals nu) of een Ford Explorer.....
DE Ford Explorer is hier DE Cult Auto......maar die VW Atlas is een heerlijk rijdende auto...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
goState
Amerikafan

Bericht door goState »

BahamaOne schreef:
10 feb 2026, 14:01
ik zie dat je $77 per dag betaalt, tja, dat heb ik er niet voor over....wij reizen maar met 2 en ik ben blij met een VW Atlas (zoals nu) of een Ford Explorer.....een klasse zoals jij die boekt meekrijgen is de sport in de garage...maar dan wel voor een midsize sedan prijs
Inderdaad voor 2 is hij te groot :-D . Maar wij reizen met 4 volwassenen met elk een grote koffer, ook komen er op de trip nog 2 volwassenen ons paar dagen vergezellen. Qua sport is het niet z'n uitdaging als de vorige keer :lol: , toen hadden we een ford transit 15 persoons, breedte lengte en hoogte. Dat was pas een sport met name de hoogte in feet en inches snel omrekenen, terwijl je naar binnen rijdt. :crazy:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Padje Voor nu wel ja. Maar afgelopen maand heb ik 2x via TUI cars geboekt. 1x voor mijn partner, die reist naar Portugal en dit scheelde 70 euro met Sunnycars en 1x voor Afrika. Scheelde helemaal veel geld met Sunnycars, ruim 300 euro. Wel jammer dat ik er geen pratende spiegelhangers bij kan krijgen. :blink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Edit: never mind...
Heb de pagina naar het nederlands omgezet en toen zag ik duidelijk de prijs voor de one-way in het ter plekke te betalen bedrag. Nog altijd een mooie prijs tov de overige aanbieders.

@dejong89 Bedankt voor die linkjes, Tui zat niet in mijn standaard lijst van verhuuropties. En ik krijg tot mijn verbazing bij Tui een geweldige prijs via Avis voor Chicago - LA. Heb tot op heden alleen een schappelijke prijs via Autoeurope met Hertz kunnen vinden. Het is me alleen niet duidelijk of bij Tui de one-way toeslag inbegrepen is.

Dit staat in de 'kleine' lettertjes:
Einwegmieten
Möglich auf Anfrage. Teilweise gegen Gebühr.
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door DreCubeUSA »

Mijn idee is de prijs welke je ziet bij TUI exclusief de one way fee.
Voor mijn LAX-DFW ook even gekeken, en als ik een National full size kies:

er staat namelijk:
Huurprijs (Wordt in rekening gebracht)
€ 601,01

én:

Kosten ter plaatse:
one-way autohuur:
USD 398,12 per enkele reis
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Glorious Exclusief
Die fout maakte ik ook. Als je naar het laatste scherm gaat zie je een X bedrag staan met daarnaast het bedrag '' lokaal te betalen ''
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De daling v.w.b. de autohuurprijzen lijkt voor nu even gestopt te zijn. Sterker nog, prijzen stijgen weer bij enkele aanbieders. Althans, voor enkele klassen. Was ik een week geleden nog blij met een mooie prijs voor een Convertible bij ustravel.nl, vandaag zie ik dat de prijs van diezelfde Convertible die ik vastgelegd heb inmiddels alweer met USD 480 gestegen is. :o

Blij dat ik 'm vorige week al vastgelegd heb. :D

Overigens zijn de prijzen van de andere klassen nog wel zeer acceptabel.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Gisteren overigens mijn autohuur ook aangepast voor Las Vegas --> San Francisco.
Besloten de auto maar in te leveren voordat we San Francisco in gaan (beetje onnodig om daar aan te houden).
Zag dat je bij Hertz de datums kunt aanpassen maar de prijs per dag/week de prijs van je boeking blijft dus wel netjes.
Heb overigens geen One-Way-Fee staan, is dat vaker dat je die niet betaalt bij Hertz (ook niet achteraf ;))
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Koen70
Amerikafan

Bericht door Koen70 »

Hoi,
Ik lees hier regelmatig om altijd betalen bij ophalen te kiezen, en niet betalen bij reserveren. Is daar een bepaalde reden voor?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Kosteloos kunnen annuleren omdat de prijzen nogal eens veranderen
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Koen70 schreef:
23 feb 2026, 00:20
Hoi,
Ik lees hier regelmatig om altijd betalen bij ophalen te kiezen, en niet betalen bij reserveren. Is daar een bepaalde reden voor?
Als je vooraf betaald zijn er vaak beperkingen aan annulering van je boeking. Soms kan helemaal niet zonder kosten geannuleerd worden en meestal kan maar tot bijv. 48 voor afhalen geannuleerd worden.
Dit beperkt je flexibiliteit om bij o.a. prijsverlagingen een andere boeking te maken. (ondanks: ik heb ik het verleden meerdere keren bij AutoEurope geboekt, vooruit betaald en toch meerdere keren zonder problemen mijn boeking aangepast en het prijsverschil teruggestort gekregen).

Alleen bij reservering met pay-later heb je ook de mogelijkheid om een 2e boeking achter te hand te hebben en pas in de garage te beslissen welke auto/verhuurder je neemt. Dus bijv. boeking bij Hertz met PC keuze: je reserveert een cat C auto en mag uit de President Circle kiezen; staat er niets bijzonders tussen kan je weglopen en bij bijv. Alamo je gereserveerde SUV ophalen (die je als 2e reservering had staan omdat deze duurder is).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Goedemiddag, wij zijn bezig met een autoreis van Washington naar Houston. Pickup op 23-5 en dropoff op 14-6. Het is niet de eerste keer dat we een roadtrip doen in de VS en in het verleden hebben we diverse keren Alamo en ook Avis gebruikt. Overigens plannen we de heenreis al op de 21e maar kosten van de huur en parking in Washington wegen waarschijnlijk niet op tegen een Uber heen en weer naar de verhuurder.

Ik heb al een beetje rondgekeken op Alamo.de met de THPPS15 code en op Avis met een AWD code. Ook TUI, UStravel en USA to go bekeken. Daarnaast heb ik de recente posts hier bekeken of er ergens een geweldige aanbieding of een nieuwe code te vinden was. Maar kon niet echt iets vinden dat nieuw was voor me.

Inclusief one way fee kom ik op dit moment op de beste prijs van rond de 1200* voor een standard SUV (2e bestuurder niet nodig). Die klasse is prima. Kleiner willen we vanwege bagage niet en ik wil de bagage graag ook uit het zicht kunnen houden. Die prijs is niet heel slecht maar wellicht heeft iemand nog een tip waar/wanneer ik zou kunnen kijken voor een betere deal. Ik ben AMEX platinum houder (dus ik weet dat daar in principe ook de verzekering mee gedekt is) en heb in het verleden ook status match gedaan bij Hertz en National dacht ik maar om eerlijk te zijn is die kennis behoorlijk weggezakt.

Alvast bedankt voor de hulp! :thumbup:

EDIT: AVIS preferred, inloggen vanaf de Avis.nl site geeft met AMEX code A756900 de beste deal voor 1185 voor SUV klasse S die ik kan vinden. Wel Pay Now tarief maar dat kan ook volgens mij tot 48 uur voor het ophalen nog gratis worden geannuleerd.

Mvg,
Mark
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Je zou deze post eens kunnen lezen ;):
viewtopic.php?f=30&t=82297

Er staat een Hertz AMEX Platinum EMEA code bij die je misschien een betere prijs geeft.
Bij zowel Hertz als Avis kun je ook een beetje spelen met de landen!

Als je de vliegvelden + tijden (hoe laat) geeft kunnen we uiteraard meekijken!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Kan iemand mij vertellen of dit prima is via Hertz? Betreft Hybrid Small SUV (B8) Kia Niro Hybrid of gelijksoortig, locatie Las Vegas vliegveld en reis solo.

Volgens mij zijn dit gewoon crossover suv's, toch?

Ben verder ook geen PC member meer, en wil mij daar ook niet meer bezig houden en 5 star aisle optie nu nog wel heb.
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

nwolf schreef:
23 feb 2026, 19:58
Je zou deze post eens kunnen lezen ;):
viewtopic.php?f=30&t=82297
:clap: Thanks! Had ik nog niet gezien maar mooi lijstje huisvlijt en huiswerk voor mij.
AVIS sites ben ik allemaal afgegaan met de A756900 code maar ga de andere codes dus nog even doen. NL en FR lijken identieke prijzen te geven maar iets andere selectie. De rest is voor sommige klassen vergelijkbaar maar voor de grotere SUV's beduidend duurder.

Alamo was beduidend duurder hoewel ik wel ergens een Jeep Wrangler vond voor een aardige prijs (~1400 EUR). Bij Alamo.co.uk waren een paar leuke acties maar helaas stond in de voorwaarden at je UK resident moet zijn dus die gok neem ik maar niet.
nwolf schreef:
23 feb 2026, 19:58
Als je de vliegvelden + tijden (hoe laat) geeft kunnen we uiteraard meekijken!
Sorry, ik was incompleet. Dulles (IAD) in Washington & George Bush (IAH) in Houston. Tijden kunnen op 3pm (15:00) worden gezet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Markd1973 schreef:
23 feb 2026, 23:08
Alamo was beduidend duurder hoewel ik wel ergens een Jeep Wrangler vond voor een aardige prijs (~1400 EUR).
Wellicht had jij onderstaande ook al gevonden maar ik vind het absoluut geen rare prijs:

Bij Alamo (via ustravel.nl) voor jouw huurperiode nl. een Standard SUV voor € 1.140,20 (pay now) of € 1.193,77/ $ 1.406,73 (pay on arrival). Dat is incl. een drop off fee van € 254,58. Voor een rit van Washington DC naar Houston vind ik dat geen gekke prijs voor een Standard SUV. Overigens, de Midsize SUV is even duur mocht je die liever willen hebben. De Jeep Wrangler is inderdaad zo € 1.400 maar zou niet weten waarom je die voor deze rit zou kiezen ipv een Midsize SUV of Standard SUV.

Mijn voorkeur zou trouwens wel Alamo zijn ipv Avis. Bij Alamo vrije keuze als je Skip the Counter doet. Bij Avis krijg je naar verwachting een auto toegewezen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer