Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nwolf »

@habbekuk Ahh Check, (weer) niet goed gelezen dus :lol:.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

Dank voor jullie input, maar zo klopt het dus wel dan?
PS @nwolf gaaf die large pick up, die wilde ik eigenlijk ook maar kan ik (nog) nergens vinden :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
WM-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door WM-USA »

Ik heb een aantal reserveringen geplaatst voor autohuur volgende week.

Echter alleen bij Hertz heb ik een reservering gemaakt met credit card gegevens. Als ik hier niet kom opdagen krijg ik dan een "no show fee" of wat is jullie ervaring hier mee ?
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

JVDP78 schreef:
31 okt 2025, 08:46
Zie bijgaand
Ik ben al een paar keer in Canada geweest. Belangrijk bij ophaling van de auto dat de eventuele schade duidelijk genoteerd staat op je papier.
Anders kan je problemen hebben bij inlevering.
Hou ook rekening bij het inleveren van de auto dat dit wat langer duurt dan in USA, omdat ze echt checken op eventuele schade!
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

WM-USA schreef:
31 okt 2025, 14:01
Ik heb een aantal reserveringen geplaatst voor autohuur volgende week.

Echter alleen bij Hertz heb ik een reservering gemaakt met credit card gegevens. Als ik hier niet kom opdagen krijg ik dan een "no show fee" of wat is jullie ervaring hier mee ?

Talloze praktijkervaringen zijn te vinden in het hertz topic.
Maar bij deze; pay later = geen no show fee. Na 24u verdwijnt je reservering uit het systeem.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Pete.Z schreef:
31 okt 2025, 01:24
Je kunt bij Hertz in Vegas de categorie ‘Jeep Wrangler guaranteed” nemen, dan staat hij ook echt voor je klaar.
Ik heb nu zelf zo’n Wrangler bij me, inderdaad de hybride uitvoering, maar het rijdt op zich aardig, al zou ik zelf voor een lange roadtrip echt wat anders nemen, let ook goed op als je met meer personen bent dat je ook een 2-deurs kan krijgen, en dan ga je het met zijn vieren niet redden.
Off-road is het wel een echte Jeep, al zijn de banden wel een beperking, dat zijn meer straat dan terreinbanden, maar vanmiddag naar Cerro Gordo geweest, en dan is de 4x4 toch echt wel lekker. En het mag vast niet, ok.
Ja thnx, goeie tip! En ik reis alleen en ga alleen vanuit Vegas wat hikes doen en heen en weer naar Death Valley, dus echt een lange road-trip is het niet. Leek me gewoon cool om eens in gereden te hebben :)
XetIVaX
Amerika-ontdekker

Bericht door XetIVaX »

Goedemorgen,

Zie door de bomen het bos niet meer.
Hoe zit het met toll bij alamo en hertz?
Ik reis van Chicago, Lexington Knoxville, Asheville, Nashville, Tupelo, Memphis, St. Louis, Springfield en terug naar Chicago.

Is het gewoon roll by plate of moet je persé zo’n kastje nemen?

Bedankt voor de moeite.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

XetIVaX schreef:
08 nov 2025, 08:04
Is het gewoon roll by plate of moet je persé zo’n kastje nemen?
Je MOET helemaal niks. De keuze is aan jou.

Bij zowel Alamo als bij Hertz heb ik nog nooit met 'zo'n kastje' rondgereden. Ik heb het altijd via Toll by Plate laten afrekenen. Daarvoor hoef je niets te doen. De verhuurbedrijven hebben hun auto's daar automatisch geschikt voor gemaakt en de afrekening komt achteraf. Kijk bij Alamo en Hertz even naar de voorwaarden van Toll by Plate. Ooit heb 1x vooraf een vast bedrag betaald bij Alamo. Dat leek mij op dat moment voordeliger omdat je dan zoveel als je wilde van tolwegen gebruik kon maken.

Houd er rekening mee dat de afrekening van Tol by Plate soms meerdere maanden kan duren. Zo kreeg ik 2 jaar geleden mijn afrekening van Toll by Plate bij Hertz voor mijn trip door het noordoosten verspreid over meerdere afrekeningen over een periode van 3 maanden. Na controle (je kunt online de kosten bekijken) klopte het allemaal.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer