Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

AnnekeAntwerpen schreef:
27 mei 2024, 12:19
Kun je die chat van Alamo.com gebruiken om een reservering via Alamo.de te wijzigen of te annuleren?

Ja die kun je gebruiken.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@AnnekeAntwerpen Ja dat kan :thumbup:
Klaasvaker
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

AnnekeAntwerpen schreef:
27 mei 2024, 10:27
Dank voor de reacties!
Conclusie: hopen op standaard navi (heeft toch mijn voorkeur :D ), auto kiezen met Apple carplay indien geen standaard navi, in het slechtste geval navi via scherm gsm :wink: Maar ik ga in ieder geval de geboekte gps annuleren :thumbup:
Ik heb altijd een USB-A en een USB-C stekker bij me om de telefoon aan te sluiten op de auto. Zonder uitzondering heb ik daarmee de laatste jaren altijd via Carplay kunnen navigeren.
Zorg dus dat je jouw telefoon aan beide USB poorten kunt koppelen EN zorg dat je van tevoren kaarten doet downloaden op je telefoon.

Zoals anderen al aangaven is het reserveren van een navigatiesysteem absurd duur en loont het niet.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1608
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Wij gebruiken ook al jaren apple carplay sinds 2018 en werkt uitstekend. Ik ben in de 5x keer dat wij nu in de VS zijn geweest (en ook sinds 2018 in Europa) nog geen auto tegengekomen zonder.

Voordeel van google maps is dat je heel makkelijk tussenstops kunt invoeren, zoals een trail, tankstation ect. Het meest afgelegen restaurant staat erop. Iets wat bij een navigatie in de auto lastiger is. Ook vraag ik mij af hoe up to date die kaarten dan eigenlijk zijn die in die navigatie in de auto zelf zit. Ik zou er zeker niet voor betalen. Maar wel benieuwd dat ALS je het boekt, dan moeten ze neem ik aan ook zorgen dat het geleverd wordt? Of zeggen ze dan gewoon, hebben we niet... Of ze verwijzen naar de apple carplay, wat tegenwoordig volgens mij standaard in zo'n beetje elke auto zit.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 28 mei 2024, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
manhattan
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door manhattan »

harryh schreef:
19 mei 2024, 22:34
Met CDP code 510000.
Een uitleg over Hertz Ultimate, boeken klasse C en uitzoeken uit een van de rijen, vind je hier viewtopic.php?p=1227776#p1227776

Je zou die Sixt boeking of bijv Alamo.de als backup boeking achter de hand kunnen houden, alleen daarvoor geen prepaid kiezen omdat je die backup waarschijnlijk niet nodig hebt en annuleringskosten hebt als je vooruit betaalt en hem niet gebruikt.

Zou je ook 2 boekingen kunnen doen bij hertz?

Ik ben alle stappen nog aan het doorlopen om een boeking met een c klasse te maken en uit president Circle te kunnen kiezen. De prijs die ik nu zie voor een c klasse boeking is 678 euro. (Met MasterCard code, heb een MasterCard via de Rabobank)
Maar nu zie ik dat ik een luxury 7 persoons suv kan boeken voor €948 bij hertz. Zou ik die als back up kunnen boeken? Dat is namelijk goedkoper dan de alamo.de boeking die ik heb staan voor een 5 persoons suv. (€1148) de Sixt boeking is namelijk prepaid dus zou ik niet als back up kunnen gebruiken want die moet minimaal 48 uur van te voren geannuleerd moeten worden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5056
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@manhattan dat werkt niet bij Hertz. Meestal kun je al niet eens een nieuwe boeking maken voor dezelfde datum en tijd als je er al een hebt staan en bent ingelogd. Als het wel lukt krijg je als je geluk hebt een mail van Hertz om 1 vd 2 te annuleren. Mij is het al gebeurd dat ik niet eens een mail kreeg en de goedkoopste boeking door Hertz was gecanceld.
Als je daar een backup boeking wilt is het makkelijkste om dat met een 2e account en andere CC en rijbewijs te doen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Dat is wel grappig ik heb bij Avis een dubbele boeking staan.
Avis .de en dk
Proberen of ik met de status de Tahoe mee krijg voor de prijs van de Passat.
Markd1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Markd1973 »

Gisteren aangekomen in Las Vegas dus zal even terugkomen op gebruik THPPS25 code bij Alamo.de en ervaringen met navi omdat ik wat recente berichten daarover las.

Over de code: laatste maanden minimaal 10 keer opnieuw geboekt (voorheen THPPS30) en uiteindelijk 818 Euro voor 23 dagen, Standard SUV, een berijder, zelfde locatie terugbrengen. Dag van vertrek Skip the Counter geregeld op Alamo.de en konden zo doorlopen naar de garage (na 10 minuten shuttlebus want de luchthaven is nogal uitgestrekt). Geen vragen gehad over de code. Greeter wees ons op de aisle waar de Standard SUV's stonden en daar stonden enkele Ford Edges onder anderen. Zeer goed georganiseerd en veel auto's in allerlei klassen voorhanden op dat moment. Het was ook bij de counter niet druk maar is allemaal vast een momentopname. Dan naar de slagboom gereden waar ze wel paspoort, rijbewijs en creditcard nogmaals wilden zien. Duurde daar wel zo'n 10 minuten maar ook GEEN vragen over de code.

De auto was vrij nieuw en had geen ingebouwde navi, wat ik wel had gehoopt maar natuurlijk geen 300 USD voor ga betalen. Ford Explorers hadden ze meestal wel maar die stond in een andere aisle en de Edge heeft een kofferbak die vrijwel net zo groot is. Dat terzijde, maar dus geen standaard navi in geen van de Edges die er stonden maar wel hadden ze allemaal CarPlay en Android Auto. De auto was binnen 1 minuut gekoppeld aan de telefoon en had USB-C en de ouderwetse USB aansluiting. Kabels hebben we bij ons dus die ga ik wel gebruiken want ik vind CarPlay (en of mijn telefoon) buggy en de verbinding met de auto klapt er nog wel eens uit. We hoefden maar 8 kilometer naar het hotel dus verder nog niet echt kunnen testen maar ik zal wel de kaarten moeten downloaden naar de telefoon omdat het bereik niet denderend is. Overigens maak ik gebruik van een e-sim via Airalo dus ook de vraag hoe die zich straks gaat handhaven als we Utah en een rits andere staten doorkruisen.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.
benme
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2019, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door benme »

Op alamo.de gereserveerd met THPPS30, nu aan het kijken naar een alternatief model. Maar met code THPPS25 die wel geaccepteerd wordt zie ik geen korting..bijvoorbeeld 29 dagen een pickup voor 2138 ipv de eerdere 1800 waar ik een reservering voor heb.
Wilde eigenlijk naar een SUV... Iemand anders ook problemen met deze code?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Werkt prima. Ik heb 'm meerdere keren gebruikt de afgelopen dagen. En een uur geleden ook nog.
Dus dat zal wel komen door je zoekcriteria (locaties en data).
THPPS20 al geprobeerd?
Er is ook nog de THPLS20 of -25 waarvan niemand echt weet wat de criteria zijn... Wat doen die?
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Glorious »

Heeft iemand ervaring met het eerder terugbrengen van de huurauto? Ik heb gelezen dat sommige maatschappijen een 'early return fee' in rekening brengen en andere alleen de kosten in rekening brengen voor de dagen dat je de auto daadwerkelijk gebruikt (Enterprise).

ps. zojuist Alamo.de met code THPPS30 geprobeerd. Die werkt niet. THPPS20 en THPPS25 daarentegen wel.
Little Finland
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2022, 12:36

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Little Finland »

Verleden week op 23/5 mijn SUV standard auto geboekt bij Alamo,de met nog oude code THPPS30 opgehaald.
Ik zou hem eigenlijk op 22/5 rond 19.00 uur ophalen op DFW airport. Helaas een gigantische vertraging vanaf Newark UA naar DFW.
Rond 23.00 uur kwam ik aan en ik ging er vanuit dat de office niet meer open was.
Dus gelijk met Hotelshuttle naar mijn Hotel. Flink balen !
Op mijn hotelkamer ingelogd bij Alamo.com en daar stond dat de vertraging bekend was en dat het kantoor wat langer open was.
Mmm, waarom krijg je daar geen bericht daarover? Tevens stond er dat ivm de vertraging je boeking langer geldig was dus kon je de auto ook de dag daarna nog ophalen.
Dus ochtends naar Alamo op DFW , met skip the line naar de garage en greeter wees me een rij aan die bij National stond.
OK , whatever en er stonden zeker 10 auto's .
Ik heb een Dodge Durango genomen met 11.000 miles op de teller .
Bij the exit , rijbewijs en creditcard gegeven en alles was goed.
Ook ging de huur pas op 23/5 in.
Ik denk dat het dus wel belangrijk is om je vluchtnummer door te geven bij je boeking!
marc08
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

Ik wil een back up boeking maken bij Alamo.de (code THPPS25 werkt prima voor trip naar Miami), maar ik vind helemaal niks terug in de voorwaarden omtrent cancellation of no show.

Enige wat ik in de pay later boeking zie staan is:

CANCELLATION INFORMATION

If your plans change, you can modify or cancel at any time!


Is dat ook het enige wat ze hierover melden, of mis ik iets? Moet ik de booking zelf nog cancellen op de dag zelf als ik toch voor mijn originele boeking ga (via Hertz, ook een betaal later boeking)?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 838
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door katrienenluc »

Glorious schreef:
28 mei 2024, 20:43
Heeft iemand ervaring met het eerder terugbrengen van de huurauto? Ik heb gelezen dat sommige maatschappijen een 'early return fee' in rekening brengen en andere alleen de kosten in rekening brengen voor de dagen dat je de auto daadwerkelijk gebruikt (Enterprise).

ps. zojuist Alamo.de met code THPPS30 geprobeerd. Die werkt niet. THPPS20 en THPPS25 daarentegen wel.
Wij kregen via Alamo het resterende bedrag terugbetaald. We moesten dus enkel de dagen betalen dat we de auto gebruikt hadden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5056
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

marc08 schreef:
29 mei 2024, 10:09
Moet ik de booking zelf nog cancellen op de dag zelf als ik toch voor mijn originele boeking ga (via Hertz, ook een betaal later boeking)?
Als je geen CC gegevens hebt toegevoegd, bijvoorbeeld met ship-the-counter, dan hoef je niets te doen. Als wel, dan zou ik toch even chatten of bellen.

Maar je hoeft bij Alamo skip-the-counter niet vooraf te doen, zie mijn bericht van begin mei. Heb toen skip-the-counter (incl CC) pas gedaan toen ik de auto al had uitgezocht, net voor langs het uitrijhok te gaan.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Glorious »

katrienenluc schreef:
29 mei 2024, 14:15
Wij kregen via Alamo het resterende bedrag terugbetaald. We moesten dus enkel de dagen betalen dat we de auto gebruikt hadden.
Top! Dan wordt het Alamo voor ons. Bedankt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

harryh schreef:
29 mei 2024, 14:36
marc08 schreef:
29 mei 2024, 10:09
Moet ik de booking zelf nog cancellen op de dag zelf als ik toch voor mijn originele boeking ga (via Hertz, ook een betaal later boeking)?
Als je geen CC gegevens hebt toegevoegd, bijvoorbeeld met ship-the-counter, dan hoef je niets te doen. Als wel, dan zou ik toch even chatten of bellen.
Nee hoor, als je de auto niet ophaalt dan heeft dat verder geen consequenties. De reservering vervalt gewoon.
marc08
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

harryh schreef:
29 mei 2024, 14:36
Als je geen CC gegevens hebt toegevoegd, bijvoorbeeld met ship-the-counter, dan hoef je niets te doen. Als wel, dan zou ik toch even chatten of bellen.

Maar je hoeft bij Alamo skip-the-counter niet vooraf te doen, zie mijn bericht van begin mei. Heb toen skip-the-counter (incl CC) pas gedaan toen ik de auto al had uitgezocht, net voor langs het uitrijhok te gaan.
Ik heb voor mijn boeking geen cc ingevuld, wel de rijbewijs details.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik heb een reservering bij Hertz. Maand of 3 geleden gemaakt voor zo'n €1500 (31/7 ABQ --> 25/8 SNA, category C met 510k). Sinds die tijd geen prijswijzigingen gezien. Ook Alamo.de (met code) blijft heel constant op ruim €1800 voor een Mid-size SUV (of €1880 Standard SUV).
Intussen komen via Autoeurope en Uscarhire steeds scherpere prijzen voorbij. Daar kan ik intussen voor €1350 een mid-size SUV huren. Maar die zijn pre-paid en niet tot het laatste moment te annuleren. Alles incl. one-way fee.
Dus dilemma: gok ik op Hertz in de hoop daar een Standard SUV te kunnen meenemen, of ga ik voor een iets lagere prijs en "zekerheid" van een mid-size SUV (wel bij Thrifty of Dollar dus waarschijnlijk via de balie en geen eigen keuze). Ik reis alleen dus zolang het maar geen Compact of Mini-SUV wordt is het snel groot genoeg). Advies/tips wat te doen?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5056
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

marc08 schreef:
29 mei 2024, 16:19
Ik heb voor mijn boeking geen cc ingevuld, wel de rijbewijs details.
Dan hoef je niets te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer