Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzondere verkeersregels

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bijzondere verkeersregels

Bericht door tetouani »

1250 schreef:Meestal probeer ik mijn snelheidsovertreding onder de 10MPH te houden. Dus ik rij vrijwel dagelijks een groot deel van de I-25 hier in CO en probeer het dan meestal rond de 80 à 85MPH te houden (75MPH is normaal de speed-limit).
Behalve als ik in Wyoming ben... daar kan je gerust 100MPH rijden, haha!

:offtopic: Dennis, waar in Ft. Collins woonde jullie?

Nou, dat heb je dus verkeerd!!!!!!!!!!!!!

Ik ben nu iets meer dan een week in de VS, en heb overal keihard gereden, Nevada, Arizona, Utah.

Toen kwam ik aan in Colorado, staande gehouden door een State Trooper. Hij zei dat ik iets te hard ging, en gaf me een waarschuwing.

Gelukkig was het moment dat de State Trooper mij zag niet het moment waar ik volgas ging.

Toen was ik dezelfde dag in Denver, onderweg naar Wheatland. Ik stak de grens over tussen Colorado en Wyoming, en op de lange saaie stukken van Wyoming ging ik best hard.

Opeens zie ik een auto tegemoet komen, doet de zwaailichten aan, steekt de berm over (net een playstation spel) en komt achter me aan.

Ik zet de auto meteen aan de kant.

De State Trooper van Wyoming heeft me een bekeuring van 230 Dollar gegeven voor speeding. Hij klokte me op 111 MPH.

Hij zegt erbij, omdat je je gordel om hebt is het 230 Dollar, dus je hebt 10 Dollar korting, want het zou 240 zijn.

Wat is dit voor grap? HAHA!!

Ik moest dit contant betalen omdat ik een buitenlander ben. Ik moest hem volgen naar een tankstation om te pinnen.

Tijdens het pinnen kon ik maar 200 dollar pinnen. Dus toen zei die, ik verlaag je snelheidsovertreding naar 95 mph, en maak er 200 dollar van.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

tetouani schreef:
1250 schreef:............
Behalve als ik in Wyoming ben... daar kan je gerust 100MPH rijden, haha!
Nou, dat heb je dus verkeerd!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu iets meer dan een week in de VS, en heb overal keihard gereden, Nevada, Arizona, Utah.
...............
De State Trooper van Wyoming heeft me een bekeuring van 230 Dollar gegeven voor speeding. Hij klokte me op 111 MPH.
Even kijken of ik het goed begrijp.

1250 zegt voor de grap dat in Wyoming 100 mijl per uur (let op dit is 160 kilometer per uur!!!!!!) wel kan. Jij rijdt vervolgens in de hele VS keihard en in Wyoming word je betrapt op 111 mijl per uur, wat neerkomt op 178 km per uur en jij klaagt? Let wel die 111mijl per uur is al 11 mijl per uur harder dan 1250 voor de grap zei. En in totaal bijna 50 mijl ofwel 80 kilometer per uur te hard.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, als je bewust zoveel te hard gaat rijden, dan sorry, maar dan is het je eigen schuld. Je hebt te hard rijden, en te hard rijden. 111 mijl per uur is ook wel belachelijk hard, en ook vragen om problemen, ongeacht waar je bent. :roll:

Je hoeft denk ik ook niet op al te veel sympathie te rekenen, en met $200 ben je er nog verdomd goed van af gekomen. In Nebraska kreeg ik voor 10 mijl te hard al een bekeuring van $73.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

@tetouani

Je schijnt het zelf allemaal wel grappig te vinden, maar mensen zoals jij mogen ze van mij hun rijbewijs afnemen, liever nog vandaag dan morgen. Wat een belachelijke snelheden. Wel eens meegemaakt dat er ineens een hert voor je auto staat? Ik wel, al meerdere keren zelfs. Ik mag hopen dat je medeweggebruikers nooit het slachtoffer worden van jouw roekeloze rijstijl :!:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ter verdediging van Tetouani.....hij geeft aan dat hij te hard reed op de lange saaie stukken, dus niet echt een risico voor mede-weggebruikers.

Hard en goed rijden is meestal geen probleem, mits rekening houdend met weggebruikers. Degenenen die van mij van de weg af mogen, zijn degenen die menen dat ze als ze zich houden aan de speed-limit ze tevens kunnen multi-tasken, zoals telefoneren, texten, koffie drinken, opmaken etc.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

wiepster schreef:Degenenen die van mij van de weg af mogen, zijn degenen die menen dat ze als ze zich houden aan de speed-limit ze tevens kunnen multi-tasken, zoals telefoneren, texten, koffie drinken, opmaken etc.
Ook meestal geen probleem toch? :roll:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

wiepster schreef:Ter verdediging van Tetouani.....hij geeft aan dat hij te hard reed op de lange saaie stukken, dus niet echt een risico voor mede-weggebruikers.
Als je met zulke snelheden rijdt op wegen waar je niet bekend bent, dan is het wel degelijk onverantwoord. Je weet de conditie van het asfalt niet, er kan iets de weg op komen, en er is niemand die zulke hoge snelheden verwacht, wat extra gevaarlijke situaties op kan leveren.

Snel gaan op zulke wegen is prima, maar zó snel is erom vragen. Mijns inziens valt daar niets te verdedigen, sorry.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Je brengt alleen jezelf en je eventuele mede-inzittenen in gevaar, op die lange stukken zie je andere weggebruikers al ver van te voren. Ander verhaal als je binnen city-limits of bij druk verkeer zo rijd.
Als je betrapt word, moet je niet zeuren......dat is het risico wat je loopt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

wiepster schreef:Ter verdediging van Tetouani.....hij geeft aan dat hij te hard reed op de lange saaie stukken, dus niet echt een risico voor mede-weggebruikers.
Sorry, dit ben ik niet met je eens. Het is geen Duitsland, waar ik weet dat er soms enorm hard gereden wordt. In de VS verwacht ik dergelijke snelheden niet en hou je er dus ook geen rekening mee dat iemand met zo'n snelheid achter je zit.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad; ik heb in Duitsland ook 225 kilometer per uur gereden, maar daar verwacht iedereen het, en houdt iedereen er rekening mee. Hier is dat toch even anders. Ook al zijnnde wegen recht en eindeloos, en zie je dingen ver vantevoren, het gaat erom dat niemand er rekening mee houdt dat jij laag komt aanvliegen, en dan kun je nog zo goed oppassen, het is goed mogelijk dat andere bestuurders onverwacht reageren.

Nogmaals, ga je 90, of zelfs 95, oké dan, maar 111? Da's een graadje te veel.

Maar inderdaad, áls je gepakt wordt moet je niet zeuren, en al helemaal niet als je met $200 weg komt.

Onze website | Mijn blog
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

@ de mensen zeggen dat ik niet moet klagen.

Ik klaag ook niet. Vind het wel prima die bekeuring. Heb hard gereden, en risico is dus gepakt te worden.

111 mijl per uur is niet belachelijk hard. Ligt er maar net aan waar je dat rijdt, en hoelang je dat rijdt en welk auto je rijdt.

Ik rij heus niet met zo'n snelheid waar andere weggebruikers last van hebben. Af en toe trap ik het pedaal in om even vooruit te komen, tijdens die ellenlange rechte stukken in Wyoming waar niemand te zien is.

Enige risico is dat ik mezelf wat aandoe. Medeweggebruikers zie ik van mijlen ver al en dan rem ik weer af.

Ik vind mijn rijgedrag vele malen beter dan mensen die met andere dingen bezig zijn dan met auto rijden.

Namelijk met hun gedachte ergens anders zonder goed op te letten, praten met inzittenden zonder goed op te letten, bellen zonder op te letten, smsen zonder op te letten etc etc.

Ik rij wel hard maar ik ben wel bezig met auto rijden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@tetouani, je mist het punt behoorlijk. Je rijdt niet veilig en het is niet okee. Ongeacht wat jij zelf van je rijstijl vindt. En zelfs als jij rij in de dikste, veiligste SUV dan nog is het levensgevaarlijk, omdat andere mensen dat niet verwachten. Je kan wel blijven roepen dat jij flink vooruit kijkt, het is gevaarlijk en dat blijft het. Tenzij je op een circuit gaat rijden en dat doe je dus niet. Het verbaast me dan ook dat de State Trooper je door heeft laten rijden.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Misschien heeft de state trooper het "gevaar" ook goed ingeschat, en heeft hij daarom zo mild gehandeld, als er echt gevaarlijk rijgedrag in het spel zou zijn had de state trooper wel een hogere boete gegeven. 111 mijl op een geheel verlaten weg is nou ook weer niet zo hard. :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

tetouani schreef: 111 mijl per uur is niet belachelijk hard. Ligt er maar net aan waar je dat rijdt, en hoelang je dat rijdt en welk auto je rijdt.
Natuurlijk, als jij de 'juiste' auto hebt, en jij bent zo'n geweldige chauffeur, dan blijft je remafstand natuurlijk helemaal hetzelfde bij 111 mph dan bij 80. Helemaal veilig toch? En potholes, die zie jij toch al een kilomter op voorhand liggen. Daar zijn ze speciaal voor jou een grote rode vlag in gaan steken. :mrgreen:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Kom hier wel steeds meer moraalridders tegen :blink:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

tetouani schreef:@ de mensen zeggen dat ik niet moet klagen.

Ik klaag ook niet. Vind het wel prima die bekeuring. Heb hard gereden, en risico is dus gepakt te worden.

111 mijl per uur is niet belachelijk hard. Ligt er maar net aan waar je dat rijdt, en hoelang je dat rijdt en welk auto je rijdt.

Ik rij heus niet met zo'n snelheid waar andere weggebruikers last van hebben. Af en toe trap ik het pedaal in om even vooruit te komen, tijdens die ellenlange rechte stukken in Wyoming waar niemand te zien is.

Enige risico is dat ik mezelf wat aandoe. Medeweggebruikers zie ik van mijlen ver al en dan rem ik weer af.

Ik vind mijn rijgedrag vele malen beter dan mensen die met andere dingen bezig zijn dan met auto rijden.

Namelijk met hun gedachte ergens anders zonder goed op te letten, praten met inzittenden zonder goed op te letten, bellen zonder op te letten, smsen zonder op te letten etc etc.

Ik rij wel hard maar ik ben wel bezig met auto rijden.
Zou je ook in alinea's kunnen typen? Nu nemen je posts al gauw een halve pagina in beslag, dat leest niet echt lekker (geen kritiek, enkel een tip)

Ik rij meestal ook wel vlotjes, maar bij mij blijft't meestal bij 10-15km/u boven de limiet. Meestal rijdt dat nét wat vlotter & aangenamer, maar het brengt de algemene veiligheid van mezelf & andere bestuurders niet in gevaar. 111mph daarintegen, dat is buitensporig snel. Of je dat nu met een Aveo, een Ferrari of een Escalade doet, dat lijkt me buiten de kwestie te zijn. In alle auto's kan't slecht aflopen, het type wagen als excuus gaan gebruiken is belachelijk. Genieten van't landschap zit er ook niet in tegen die snelheid, ik zie het nut er dus niet meteen van in. Of ben jij iemand die zijn dagen gewoon ZO SLECHT kan inschatten dat ie constant 't risico moet lopen een flinke snelheidsbekeuring te krijgen?

Je klaagt niet zeg je, maar toch zie ik een pak frustratie in je post. Je hebt 't namelijk gemunt op mensen die volgens jouw kromme logica minder goede bestuurders dan je zelf zijn. Want andere mensen bellen, praten, sms'en, etc... Maar jij kan uren gefocust aan't stuur zitten, zonder één foutje? Als je dan toch zo'n geweldige bestuurder bent, waarom had je die politiewagen dan al niet van veel verder zien aankomen? Dan had je die boete zelfs kunnen ontlopen ;) Dat is trouwens vrij typisch aan hardrijders, ze denken allemaal dat ze het wel redden in een noodsituatie, want zij zijn nu eenmaal ZO GOED achter't stuur. Meestal zijn dat de mensen die meer risico's nemen & op een dag zullen ze dus ook eens tegen de lamp lopen. Nu was't nog maar een klein lampje, door die boete, maar wat als er ergens een kudde koeien de weg oversteekt? Iemand langs de weg geparkeerd staat & zijn kind loopt ineens de weg op? Er een grote pothole in de weg zit die je op die snelheid onmogelijk nog kan ontwijken? Het zijn voorbeelden waar bij te hard rijden de hele situatie van onveilig naar levensgevaarlijk brengt.

Vroeger reed ik hier ook altijd véél te snel & ik had altijd't excuus dat ik dat enkel deed op tijdstippen waar anderen er geen last van hadden. Ik verzeker je dat dat op een dag dik zal tegenvallen ;) Ik wil niet de moraalridder uithangen, zoals US-fanboy hier aangeeft, maar ik vind wel dat er een bepaalde grens is waarbij te hard rijden er voor zorgt dat je de gevolgen er van niet meer kan overzien. Of je je zelf dan dan een geweldige chauffeur vindt of niet, dat maakt niets uit.
Reisblog: thisisfraa.be
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat heeft dat nu met moraalridders te maken? Dat is nu weer zo'n opmerking... :roll:

Feit blijft, het is voor Amerika veel en veel te snel, de mensen verwachten het niet waardoor het hoe je het ook wendt of keert onveilige situaties op kan leveren, en het is bovendien gewoon niet toegestaan, terwijl hier geprobeerd wordt het wel even goed te praten onder het mom van "moet toch kunnen?" In dat licht wil ik graag nog wijzen op forumregel zes:

6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

US-fanboy schreef:Kom hier wel steeds meer moraalridders tegen :blink:

Ehhhhhh, we hebben het hier wel over snelheden waar je in Nederland het nieuws mee zou halen. Het zal jouw 16-jarige dochter maar wezen die net de weg op wil rijden terwijl er iemand met zo'n snelheid aankomt. Fijn, noem mij maar een moraalridder als je wilt, dat ben ik dan nog liever dan iemand die het geen bal interesseert wat andere mensen op de weg uitspoken.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Oeps, niet meer discussiëren over te hard rijden dus...
Anders krijg je een ban aan je broek :?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Let wel, we hebben het over een snelheid waarmee gereden werd die in Nederland het rijbewijs zou kosten. Zelfs op een "lege weg" blijf ik dat gevaarlijk vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer