Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SvenV
Amerikafan

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door SvenV »

Even een update. Eerste keer Ultimate Choice met Hertz gedaan (gold canopy nog kunnen laten toevoegen en dus niet langs de balie gegaan). Auto opgehaald rond 13u in Seattle. President’s Circle was niet veel soeps. Ik had graag een Standard SUV gehad, maar er stonden vooral midsize SUVs. De rij erachter stonden de Reserved en daar stond het werkelijk vol moois. Een aantal Ford Explorers o.a.
De tip van HennyCox in gedachten heb ik er daar dan een mooie Explorer van 2023 uitgehaald, met nog geen 500 miles op de teller. Op naar de exit booth, waar het eerst even misliep. “This car is reserved sir, are you Timothy?” :D Maar na een kort praatje kreeg ik ‘m mee. 4500 km later terug ingeleverd, met een kleine deuk vooraan vanwege een paaltje op de campground. Er werd niks over gezegd, eigenlijk zelfs nauwelijks bekeken. Alle verzekeringen zaten erin dus geen gedoe en had geboekt met de 20% korting Amex platinum cdp (die credit card heb ik niet, en heb betaald met MasterCard). Dus wie twijfelt om dat te doen, dat kijken ze dus echt niet na.
Zo, nu ben ik ook eindelijk ingewijd in de Ford Explorer mania 8) Heel fijne auto, alle snufjes, reed heerlijk en veel plaats voor de camping en tent gear.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@SvenV :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
htccone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door htccone »

Hoe kan je eigenlijk een auto reserveren bij President Circle? Een mooi alternatief voor de Ford is trouwens de nieuwe Jeep Cherokee 2023. Rijden deze momenteel en wat een auto. Super High tech en V6.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@SvenV :thumbup: :clap:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

htccone schreef:
29 jul 2023, 21:33
Een mooi alternatief voor de Ford is trouwens de nieuwe Jeep Cherokee 2023.
Of nog beter: de Jeep Wagoneer, hier heb ik in mei 2 weken mee mogen rondrijden; wat een feest :clap:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

htccone schreef:
29 jul 2023, 21:33
Hoe kan je eigenlijk een auto reserveren bij President Circle?
Hoe bedoel je? Je boekt een C of hoger en kiest een auto uit een van de aisles.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door htccone »

Omdat ik eerder las dat bepaalde autos gereserveerd waren op naam binnen President Circle
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Nope, principe van PC is juist uitzoeken uit de PC lane, kun je niet reserveren. En ja, er is wel boeking op naam maar da's dan wat je hebt geboekt, cat C.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

HennyCox schreef:
29 jul 2023, 11:11
Ik denk inderdaad dat het hier fout is gegaan. @htccone is met zijn auto zeer waarschijnlijk gewoon aangesloten in de "return"-rij en dan wordt inderdaad de km-stand en de auto gescand en is feitelijk de huur be-eindigd. Ik heb vorig jaar in mei bij Avis ook een exchange gedaan: niet in de rij aansluiten voor return, maar helemaal links en dan duidelijk aangeven dat je voor een exchange komt, binnen een minuutje was alles geregeld. Maarja je moet het wel weten natuurlijk, dus snap @htccone wel.
Vorig jaar juni op SLC ben ik ook gewoon naar de return rij gereden (zag geen mogelijkheid om buiten het terrein de auto even tijdelijk te parkeren en eerst naar binnen te lopen. In Las Vegas en Los Angeles heb ik dat in het verleden nl. wel gedaan). Ik reed dus gewoon in de rij waar iedereen zijn auto inlevert. Maar zoals gezegd, direct uitgestapt en heel duidelijk gemaakt dat ik de auto wilde omruilen wegens een kapot voorruit. Dat stukje is dus even belangrijk zoals @htccone ook ondervonden heeft. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

20 juli auto opgehaald op MCO (orlando). PC stond echt niet veel soeps bij. Ook errond was nagenoeg alles leeg. Een praatje met de greeter leidde enkel maar tot het verwijzen naar het kantoor in de garage. Ik liep dan maar eerst even naar Alamo voor m'n backup boeking. Daar stond een Jeep grand cherokee. Dat leek wel iets. Maar toen maakte ik de fout om niemand in de auto te laten wachten vooraleer ik terug naar Hertz liep om toch even in het kantoor te praten. Dat praatje leverde echt niets op enkel 'je mag ook uit GOLD kiezen' :lol: Toen ik terug bij Alamo kwam zaten de al mensen in de Jeep. Pech dus.
Dan maar met de santa fe van Hertz weggereden. Was echt heel slecht gepoetst. M'n kinderen vonden nog kroonkurkjes achteraan. Stond 13miles op de teller. Op zich reed de auto wel lekker maar niet echt veel soeps dus. MCO is dus duidelijk hit or miss wat betreft PC rij. Best toch maar een backup boeking doen als je daar huurt lijkt me.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Zie mijn ervaring in mei bij Hertz op MCO, te treurig voor woorden, vrijwel geen aanbod, van buiten en binnen niet schoongemaakte auto's in de PC, niet willen helpen om een andere te laten komen, een onbeschofte manager etc. De oplossing toen was om naar de andere terminal te lopen, A in mijn geval, daar stond wel van alles.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik had je ervaring idd gelezen vandaar mijn backup boeking bij Alamo :D Ik stond idd in de A terminal...daar was dus alles leeg. Had niet veel zin om nog om te lopen naar andere terminal. Bovendien heb ik de auto maar erg weinig gebruikt dus tilde ik er ook niet zo zwaar aan. Maar wees dus gewaarschuwd als je op MCO hoopt op een topkeuze in de pc aisle.
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

Ik heb nog een uitgebreide ervaring gepost, ik heb de mijne opgehaald op Terminal B. misschien had ik gewoon “weer” geluk :D

viewtopic.php?f=30&t=71561&p=1313753#p1313753
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
RubenH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door RubenH »

man man man wat een ellende heb ik meegemaakt met Hertz.

9-7 mijn mid size SUV opgehaald bij locatie Westin in San Francisco. Ik was zo naïef om te denken dat ze daar een President Circle hadden. Er stond een Hyundai Tucson voor me klaar, voor een upgrade moest ik betalen. Omdat ik haast had deze maar meegenomen, een keuze waar ik enorm veel spijt van heb gehad.

Eenmaal aangekomen bij het hotel, zag ik pas hoe smerig de auto was. We konden niet eens goed naar buiten kijken aan de bijrijders kant, toch besloten om door te rijden. Een dag later besloten om de klantenservice te bellen om te vragen of ik wellicht in Vegas de auto om kon ruilen, omdat we gezien de gold en PC status toch redelijk teleurgesteld waren over de auto. Dat moest ik daar bespreken werd me verteld, maar zou geen probleem moeten zijn.

In Vegas het verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik totaal niet blij was met de auto. De vriendelijke meneer aan de balie zei vervolgens: no problem: just pick one SUV you like at the gold section, come back with the keys and you are good to go! Je weet wat ze zeggen: als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dit het waarschijnlijk ook. Helaas kwam dit niet bij me op en dacht ik aan alle verhalen over Ford Explorers en andere grote SUV's in de PC sectie. Dus ik liep enthousiast door het aanbod SUV's heen. Uiteindelijk een Jeep Grand Cherokee uitgezocht, getekend voor uitgifte en helemaal in mijn nopjes vertrokken.

Een paar dagen later zag ik vervolgens dat Hertz een extra reservering van €756 op mijn creditcard had gemaakt! Omdat ik niet meer in Vegas was gelijk de klantenservice gebeld en die konden weer niks voor me doen. Las Vegas nummer werd niet opgenomen, dus de rest van de vakantie mezelf maar voorgenomen dit bij het inleveren op SF airport op te lossen. Daarnaast ook gedacht dat deze extra reservering voor de grotere auto was en er niet meer bij stilgestaan.

Afgelopen zondag kwam dan toch uit waar ik al bang voor was: deze €756 was voor een upgrade waar ik nergens voor getekend had of over geïnformeerd was. We waren redelijk op tijd voor onze vlucht dus ik ging vol goede moed naar de Gold members balie om het op te lossen. Vervolgens een uur aan het lijntje gehouden en afgescheept met het verhaal dat dit met Westin + Las Vegas locatie geregeld moest worden omdat ik daar het contract had. Omdat het zondag was werd de telefoon bij billing niet opgenomen en moest ik er op vertrouwen dat de supervisor maandag het hele verhaal op mail met mijn in de cc zou zetten. Nou je raadt het al: geen mail en nu zit ik in NL met een rekening van €756 die betaald moet worden.

Ik kreeg gisteren een mail van Hertz hoe tevreden ik was over de dienstverlening. Uiteraard in de enquête het hele beleid afgebrand en nu wordt er binnen 72 uur contact met me opgenomen. Iets waar ik gezien mijn ervaring tot nu toe totaal niet vanuit ga.

De les voor mij:
  • altijd bij een vliegveld reserveren met je Gold PC status
  • nooit switchen van auto's op andere locaties
  • altijd vragen naar extra kosten
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Gold Canopy toevoegen aan je boeking gaat dus niet meer op voorhand bij de eerste huur. Wat me nog het meest verbaasde, was dit zinnetje “after the registration, you may or may not get access to Ultimate Choise or an upgrade” in de mail die ik van Veerle terugkreeg.

Wat is het nu? Ik heb presidents circle én een boeking voor een CAT C auto - mag ik dan niet kiezen uit de aisles voor PC en lager?
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

Wij hebben op 10 juli onze auto op MCO opgehaald, terminal B. Toen we aankwamen was de PC helemaal leeg. Er stonden in de Gold sectie wat sedans en een Traverse met 30K Miles op de teller. We hebben daar voor de zekerheid de sleutels uitgehaald en dicht gedaan. Toen gingen we even wachten bij de PC. Toen kwam er een hagel nieuwe KIA sportage aan. Even gezwaaid naar de chauffeur en die kwam hem netjes brengen. Stond maar 1500 Miles op de teller en van alle extra voorzien. In ons geval (2 volwassenen en 2 kinderen) prima auto.

Vorig jaar viel het ons ook op dat het aanbod op Mco wat minder is bij Hertz. Ik ben benieuwd of het verschil anders is als je overdag aankomt?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Denk het niet, mijn indruk van een erg negatief gesprek met de manager op terminal B MCO is dat ze momenteel vooral oudere auto's en auto's met achterstallig onderhoud in de PC zetten omdat ze de rest toch wel verhuren voor het niet-PC tarief. Ze zei letterlijk "dan had je maar geen cat C moeten boeken".
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik heb op het forum eens op de zoekterm 'Veerle' gezocht. Mijn conclusie is dat Veerle een gespleten persoonlijkheid is die met meerdere stemmen spreekt/pennen schrijft. Het is wellicht minder Hertz beleid om bij de eerste huur geen gold canopy toe te kennen maar of je de 'Veerle' met de naam Tanja, Alexandra of een ander krijgt.
Is er trouwens geen Engelstalige site met een soepele 'Betty' of een Duitse site met een 'Gudrun' die een oogje dichtknijpt?
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

harryh schreef:
01 aug 2023, 16:00
Ze zei letterlijk "dan had je maar geen cat C moeten boeken".
Dat is sowieso onbeschoft. Jammer dat zo hun loyaliteitsprogramma langzaam wordt uitgekleed. Wij zitten te kijken om volgend jaar een rondreis te doen in de omgeving van Philadelphia. Ben benieuwd hoe het aanbod daar is.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Trom schreef:
01 aug 2023, 16:17
Ik heb op het forum eens op de zoekterm 'Veerle' gezocht. Mijn conclusie is dat Veerle een gespleten persoonlijkheid is die met meerdere stemmen spreekt/pennen schrijft. Het is wellicht minder Hertz beleid om bij de eerste huur geen gold canopy toe te kennen maar of je de 'Veerle' met de naam Tanja, Alexandra of een ander krijgt.
Is er trouwens geen Engelstalige site met een soepele 'Betty' of een Duitse site met een 'Gudrun' die een oogje dichtknijpt?

Haha :lol:
Ik kom mails tegen aan Hertz van jaaaaren geleden die ook door ene " Veerle " zijn ondertekend. Het is gewoon een fijne Hollandse naam denk ik
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer