Nee hoor, mensen met een visum en die met een hun visum reizen, die moeten een geldigheid hebben van hun paspoort van 6 maanden na teruglanding.PSVwally schreef:Bedoel je dit met die smiley erachter nou als grap? Dit klopt namelijk helemaal niet.Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér.
Ik moet wel zeggen dat ook in Nederland veel jongeren het niet weten hoor. Ook omdat je op je identiteitskaart wel binnen de Europese Unie kan reizen (Met een Nederlandse identiteitskaart kunt naar de hierna genoemde landen reizen. België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Tsjechië en Zweden, Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.) denken velen dat het daarbuiten ook gewoon kan.
Maar ik heb het idee dat (nogsteeds) veel mensen zich ook niet inlezen waar ze nou daadwerkelijk heen gaan. Ik herinner me dan ook altijd vol afschuw (en overigens ook humor) nog een terugkerend item van de Vakantieman die mensen op een kaart liet aanwijzen waar ze dachten te zitten.
Of dezehttps://www.youtube.com/watch?v=hLTtsuAJLxs
En dit is toch overal zo? Als je op de vlieger zelf stapt kijken ze naar de geldigheid van je ID kaart (binnen EU) en naar de paspoort (buiten EU).
Je kan nooit reizen met een paspoort dat geldig is tot na paar dagen na je terugkéér