Wij hebben afgelopen zomer onze auto gehuurd bij Dollar.
Wij haalden hem op in San Diego en hebben hem afgezet in Las Vegas. Bij het ophalen waren we gans voorbereid op agressieve verkoopsmethoden, maar helemaal niets van dit. Een simpele nee en hij hield erover op.
Het terugbrengen van de auto was een gans andere zaak. En voor ons ook een reden om niet meer bij Dollar te boeken.
We dienden onze auto af te zetten in Swensonstreet om 18.00u. Wij komen er netjes aan om 17.30u, maar alles was afgesloten. Na 5 minuten rond te draaien (ja, waar moesten we anders naartoe?) kwam er uiteindelijk iemand van de security af. Het kantoor sloot om 17.00u, dus we dienden ons aan te melden op de luchthaven. (Geen probleem, maar dit had men ons ook vooraf kunnen melden).
We komen toe op de luchthaven, ik doe mijn verhaal dat we hem normaal in Swensonstreet dienden af te zetten etc. Geen enkel probleem volgens dollar, na sluitingstijd mag je hem op de luchthaven brengen,... Dan krijg ik een bonnetje in mijn handen dat er 300$ aan kosten worden aangerekend. Uiteraard vraag ik enige uitleg waar die kosten voor zijn en ik krijg als antwoord: drop-off kosten voor CA en Nevada. Ik heb hem dan duidelijk gemaakt dat er geen drop-off kosten tussen CA en Nevada zijn. Tja daar kon hij niets aan doen, daar moesten we ons wenden tot zijn collega zijn.
Op naar deze man dus. Weer hetzelfde verhaal: Swensonstreet gesloten, ten onrechte drop-offkosten aangerekend. Ook hier hetzelfde antwoord: dat zijn de dropoffkosten voor CA en Nevada. Maar de manager kon ons vast helpen.
Wij naar de manager, weer hetzelfde verhaal: Swensonstreef gesloten, ten onrechte drop-offkosten, blabla. Ook hier zei de manager: dit zijn de kosten die aangerekend worden tussen CA en Nevada, maar we moesten maar een e-mail versturen en dan ging hij het bekijken. Ik weigerde echter om te vertrekken, want ja als ik een e-mail stuur hoor ik er wellicht niets meer van. Uiteindelijk moest hij de voucher hebben. Gelukkig had mijn vriend zijn blackberry bij. Wij de voucher doorgestuurd en de bevestiging van USA-reisen waarin zij expliciet vermelden dat er geen drop-offkosten waren. Komt de manager terug naar mij: 'Sorry ik versta geen Duits'.
Ik geantwoord dat ik ook geen Duits sprak, vandaar dat alles in het Engels was.

Uiteindelijk komt hij toch met mijn voucher af. Ik opgelucht dat ik kon tonen waar er stond dat ik geen drop-offkosten moest betalen. Dat zag de manager echter anders. Dat waren immers de algemene voorwaarden, en dit stond niet bovenaan op de voucher, maar slechts onderaan. Ja kom hé seg.. Dollar schrijft de algemene voorwaarden hé, niet ik.
Uiteindelijk heb ik 2.5 uur (!!!!) met deze man staan discussieren.

Ik heb mijn geld teruggekregen want na 2.5 uur zag hij 'plotseling' de verwarring. De auto moest normaal de auto afgezet worden in Swensonstreet!!! Zowel ik en mijn vriend hadden zoiets van: 'Huh? Ben je nu serieus ofwat?'.
Uiteindelijk hebben we maar even onnozel teruggedaan met: 'Oh, was dat het probleem, hadden we dat niet gezegd?' (We hebben het zo'n 10 keer gezegd!)
Ik ben er zeker van dat ik men geld heb teruggekregen omdat hij zag dat ik niet ging vertrekken zonder terugbetaling.
In elk geval ik boek niet meer bij Dollar.