Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdens vliegen: staatsgrens passeren.....riem om??

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Re: Tijdens vliegen: staatsgrens passeren.....riem om??

Bericht door Dennis »

:lol: Je had me nog bijna te pakken ook! Werk alleen nog een beetje aan je grammatica :wink:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Kennelijk zet men de campagne "Click it or ticket" wel erg ver door!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Martin & Marianne schreef:The Western Hemisphere Travel Initiative is a result of the Intelligence Reform and Terrorism Prevention Act of 2004 (IRTPA). The goal of WHTI is to strengthen U.S. border security while facilitating entry for U.S. citizens and legitimate foreign visitors by providing standardized documentation that enables the Department of Homeland Security to quickly and reliably identify a traveler and requiring all travelers to fasten seatbelts at crossing a stateborder.
Gezien de tekstfouten is dit geschreven door een illegale Mexicaan die waarschijnlijk het land binnen gesmokkeld is hangend onder een auto in gordels :D Heb weleens gehoord dat als treinen door een Dry County rijden, dus een gebied waar geen alcohol word verkocht en geschonken het ook niet in de trein mag.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Mijn schoonzus en zwager zijn na een goede vlucht weer in Nederland aan gekomen. Uiteraard heb ik ze gevraagd of ze de riemen weer ommoesten tijdens het passeren van een staatsgrens. Ehhhh, nee daar hadden ze dit keer niet zo veel van gemerkt. Ik heb ze dan ook verteld dat ze het op de heen vlucht waarschijnlijk echt verkeerd begrepen hadden. Ik heb ze maar niet de link van deze pagina doorgegeven :lol: .
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hebben ze de staatsgrenzen geteld op de heenreis? Als je via flightview.com kijkt, dan kan je misschien nagaan of dat klopte. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Hahahahahahah! Geniaal :lol: Echt moeilijk om niet te lachen...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Hahaha erg leuk verhaal :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mogelijk hebben ze vliegtuigen en auto's door elkaar gehaald. De meeste staten eisen (gelukkig) dat je je autogordels om hebt in de auto, en soms mag de politie mensen bekeuren als ze hun gordels niet omhebben. Dat staat ook meestal aangegeven op borden bij de staatsgrenzen. Als je een staat binnengaat waar die gordel niet verplicht is, kun je die dus theoretisch losmaken.

In een vliegtuig zeggen ze altijd dat je als je op je stoeltje zit beter je gordel om kunt houden, ook al is het bordje 'riemen vastmaken' uit. Je weet immers maar nooit wanneer er weer eens een gat in de lucht valt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Bennogr schreef:Je weet immers maar nooit wanneer er weer eens een gat in de lucht valt.
Dat zal ook niet zo snel gebeuren, een gat in de lucht... :roll: :lol:

Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is toch wel grappig om het zo te lezen lol
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Turbulentie en luchtzakken onstaan meestal vlak nadat je koffie hebt gekregen :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Texas Boy schreef:Turbulentie en luchtzakken onstaan meestal vlak nadat je koffie hebt gekregen :mrgreen:
Of wanneer je teveel chili hebt gegeten :roll: :mrgreen:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Of wanneer iemand heel erg blij en opgetogen is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Texas Boy schreef:Turbulentie en luchtzakken onstaan meestal vlak nadat je koffie hebt gekregen :mrgreen:
Of rode wijn. :wink:

Maar alle gekheid op een stokje, ik ben toch wel benieuwd waar ze dit vandaan hebben gehaald. Ik kan me niet eens iets voorstellen dat daar dicht bij in de buurt komt wat dit misverstand veroorzaakt zou kunnen hebben.

En inderdaad: NWA is al zo goed als verdwenen als merknaam. Alle NWA werknemers dragen sinds een maand of twee allemaal al Delta uniformen. En met het vervangen van de NWA logo's op de vliegtuigen is een half jaar geleden al begonnen. Eind dit jaar zal waarschijnlijk het laatste NWA vliegtuig te zien zijn. Einde van een tijdperk.
"Keep Georgia On Your Mind"
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Bandido schreef:Maar alle gekheid op een stokje, ik ben toch wel benieuwd waar ze dit vandaan hebben gehaald. Ik kan me niet eens iets voorstellen dat daar dicht bij in de buurt komt wat dit misverstand veroorzaakt zou kunnen hebben.
Ik denk dat er zo'n beetje bij ongeveer elke staatsgrens wel wat turbulentie was, dus dat ze het lampje aan moesten doen, en dat even later het weer uitging. Wellicht is er door de crew de grap gemaakt dat men bij elke staatsgrens de riemen om moest doen. Dit gevoel wordt bij mij alleen maar gesterkt omdat ze gebrekkig Engels spreken.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Mijn schoonzus was er stellig van overtuigd dat ze de riemen om moest doen bij het passeren van een staatsgrens. Nu vliegen wij regelmatig maar wij hebben het nog nooit mee gemaakt.. Ik heb haar gezegd dat ze het echt verkeerd begrepen heeft, maar….. een stewardess die naast hun zat bevestigde dit ook vertelde ze. Ja, vast en zeker, hahaha. Mijn schoonzus is een aardig mens maar soms……….Zo vertelde ze ons dat je in Nederland heel veel Hummers en ook veel van die grote trucks zoals hier rond ziet rijden……helaas, wij hebben ze niet gezien toen we in April in Nederland waren. Zo waren er volgens haar wel meer dingen…..tegenwoordig in Nederland….Ze vergeet dat wij pas 2 jaar weg zijn uit Nederland, ze gaf ons het gevoel of we al 20 jaar weg zijn
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Het lijkt mijn moeder wel. Die zal ook nooit toegeven dat ze zich vergist heeft :lol: .
manja schreef:Zo vertelde ze ons dat je in Nederland heel veel Hummers en ook veel van die grote trucks zoals hier rond ziet rijden……helaas, wij hebben ze niet gezien toen we in April in Nederland waren.
.... maar hier heb je zelf niet goed opgelet. Althans, bij ons in de buurt zie je de laatste echt steeds meer van die bespottelijke voertuigen rondrijden. Maar ook op de A2 sta je steeds vaker tussen die tractoren ingeklemd.

Hummers blijven gelukkig zeldzaam.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik woon maar in een klein dorp maar hier in de omgeving rijden een stuk of drie Hummers rond ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij ons in de omgeving zie je ze ook steeds meer en ook van die pick ups die op enorme hoge wielen staan.

Marjon
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Matrox schreef: .... maar hier heb je zelf niet goed opgelet. Althans, bij ons in de buurt zie je de laatste echt steeds meer van die bespottelijke voertuigen rondrijden. Maar ook op de A2 sta je steeds vaker tussen die tractoren ingeklemd.

Hummers blijven gelukkig zeldzaam.

Wat een onzin om deze auto's bespottelijk te noemen en er rijden steeds meer trucks in Nederland waarvan de meeste zakelijk worden gebruikt en op LPG rijden, dus schoner dan benzine auto's.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Texas Boy schreef:en er rijden steeds meer trucks in Nederland waarvan de meeste zakelijk worden gebruikt en op LPG rijden, dus schoner dan benzine auto's.
Normale auto's rijden natuurlijk nooit op LPG. Dus als je dat wil heb je eigenlijk geen enkele keus dan een truck.
En dat niet alleen. Ze nemen ook veel minder ruimte in op de overvolle en smalle NL wegen en passen ook veel beter in de parkeerhavens. Ze nemen daar helemaal geen anderhalve plek in. Last but not least zijn ze veel veiliger voor voetgangers en fietsende kinderen (die je bovendien ook veel beter ziet als ze onder je spiegel door fietsen als je rechtsaf wilt slaan) .

Eigenlijk is er geen land dat beter geschikt is voor deze giga-bakken dan Nederland :roll:.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer