Ik vond het nogal ingewikkeld maar dat kan aan mij liggen
@Wouterkaas heeft een (kort) stappenplan gemaakt, dat heeft mij goed geholpen!
(bovendien heb ik bij het uiteindelijk boeken van de auto veel hulp van @dejong89 .
Succes met uitzoeken en heel veel plezier met de verdere voorbereidingen.
Ik heb nu diverse mensen via chat en email van hertz gesproken maar allen spreken de no-show no fee uitspraak tegen.
Ik moet van hun voor de aankomsttijd cancelen anders krijg ik alsnog een fee omdat ik te laat ben met cancelen.
National geeft wel duidelijk aan no fee bij een no show. Begin nu wel erg te twijfelen
In de V.S nog nooit een fee betaald bij een no show, mits pay at location
Wel zo netjes om ter plekke je reservering te annuleren in het geval dat je hem niet gaat gebruiken.
Geldt alleen bij huren in Europa en voor betaal later tarieven.
Zie bullet 3.
Screenshot_20221212_204111_Gmail.jpg
ik vind hem toch lastig ik zie dat wel bij mijn NL reservering, maar dan kijk ik bij UK dan zie ik dit:
CANCELLATIONS PAY AT LOCATION RESERVATIONS
Pay at location reservations can be cancelled any time before your scheduled pick-up time without an administrative charge.
Failure to cancel the reservation before your scheduled pick-up time will result in a No-Show/Lost Rental Charge as per below.
NO SHOWS/ LOST RENTALS
If you fail to cancel your reservation prior to the pick-up time and do not collect the vehicle on the pick-up date, or if you fail to comply with the pick-up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to charge a No Show/Lost Rental Charge of GBP 70.00 / EUR 95.00 / CHF 65.00 which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.
Maar jullie hebben ervaring dus ik ga maar boeken.
Heb nu wel een nette boeking bij Hertz, naast m'n Avis boeking van 3 tientjes goedkoper. In m'n account zie ik alleen staan: Service Type: Standard Counter. Moet ik daar nog achteraan mailen of iemand weet? Want ben wel Gold Plus Rewards President's Circle uiteraard Of heeft dat er niks mee te maken...
Thnx doe ik! Nee @Stan.Gobien, wel amex maar geen platinum. Gaat dat gezeur opleveren? Vorige keer had ik gold card en volgens mij ook deze code gebruikt en niks gehoord. Of weet jij dat @dejong89 ?
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 14 dec 2022, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een vraag over mijn reservering bij Hertz: normaal gesproken reis altijd door Amerika, maar nu ga ik voor het eerst naar Canada (van 12/7 tm 9/8). Voor Amerika weet ik welke verzekeringen erbij moeten zitten, maar voor Canada wil ik hier dubbel checken. Volgens mij heb ik de noodzakelijke verzekeringen erbij zitten
Overigens heb ik bij Hertz een PC status, dus zal bovengenoemd mailadres gebruiken met het verzoek de reservering om te zetten in Gold Canopy
Ook voor Canada geldt dat je een LDW/CDW (schade/verlies) en SLI (aansprakelijkheid) moet hebben, en ook voor Canada geldt dat die meestal standaard inbegrepen zijn als je via de reguliere op Europa gerichte kanalen huurt.
Een verschil tussen de VS en Canada is dat er bij huren in Canada meestal nog een eigen risico van toepassing is op het LDW/CDW-deel. Toen wij in 2017 een auto huurden ging het om $300, maar ik zie op internet nu verschillende bedragen staan. Dus let daar even op.
Wij betalen onze autohuur altijd met onze ANWB-creditcard, waardoor een eventueel eigen risico op autohuur via de ANWB alsnog gedekt is.
Thnx dit is snel gedaan door ze! Stond niet goed in m'n profiel omdat m'n Amex niet stond opgeslagen. Maar dat heb ik nu gedaan en toen hebben ze het voor me geregeld. Maar ik heb dus overigens een Amex platinum CDP gebruikt terwijl ik een Amex Green card heb. Gaat me dat problemen opleveren?
Wellicht geen gezeur als er niks fout loopt, maar ik zou toch liever met de CDP 510000 boeken als ik van jou was.
Maar misschien vinden anderen dan niet?
Wellicht geen gezeur als er niks fout loopt, maar ik zou toch liever met de CDP 510000 boeken als ik van jou was.
Maar misschien vinden anderen dan niet?
Iemand die dit wellicht weet? @dejong89 misschien? Heel toevallig kreeg ik van de week ook net een uitnodiging om te upgraden naar platinum met 75k punten kado…
Met de 51k code krijg je niet voor alle categorieën mooie prijzen te zien. Voor de aisles geen probleem omdat je simpelweg niet meer nodig hebt dan een categorie C (midsize).
De Amex code heb ik in het verleden ook een aantal keren gebruikt, zonder Amex kaart. Zowel op Hawaii en in Italië. Beide keren geen vragen of problemen gehad. Als je inmiddels wel een Amex kaart hebt dan zou ik mij weinig zorgen maken. Ik zou wel een back up maken met de 51k code. Zeker als dit veel goedkoper is. Als er dan iets moois in de aisles staat dan is dat mooi meegenomen.
Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd wanneer je die code gebruikt en je hebt een ongeval.Zo lang er niets gebeurt is er natuurlijk geen probleem.Enkele jaren geleden zijn in LV in de parking van MGM verschillende wagens uitgebrand.Ook de mijne was zwaar beschadigd maar kon nog rijden.Op de luchthaven na een half uurtje buiten gereden met een Mustang Cabrio daar er anders niets beschikbaar was.Nergens een euro kosten moeten betalen,had toen via Expedia gehuurd bij Dollar.
Met de 51k code krijg je niet voor alle categorieën mooie prijzen te zien. Voor de aisles geen probleem omdat je simpelweg niet meer nodig hebt dan een categorie C (midsize).
Ah ja, stom. Ik had inderdaad gekeken met 51K maar dan kwam ik duurder uit. Wel kan ik idd een categorie C reserveren voor hetzelfde bedrag als ik de mini SUV heb met de Amex platinum code. En vanaf C kun je natuurlijk dan een hogere klasse meenemen als dat beschikbaar is, dat is waar ook.
Wij betalen onze autohuur altijd met onze ANWB-creditcard, waardoor een eventueel eigen risico op autohuur via de ANWB alsnog gedekt is.
T is off topic want in de USA heb je geen eigen risico , maar ....J
Jij doelt op de ANWB Visa Gold Card , de houder daarvan heeft een eigen risico dekking van Eur. 1500. -
Dat betekent niet dat elk eigen risico gedekt is...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.