Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf 2010

Bericht door Tipsy_1 »

Type gehuurd: Standard SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk British voor een goede prijs :-)
Opgehaald in: Houston George Bush Airport
Afgeleverd in: Houston George Bush Airport
Meegekregen: GMC Acadia AWD
Wanneer: 4 oktober 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze, uit tientallen auto's! niet gemakkelijk
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9.5
Superauto. Heerlijk ruim, goede sterke motor.
Auto gekozen omdat hij AWD had, en ook het interieur comfort uitstraalde.
Satelietradio, leren zetels, zetelverwarming, mooie afwerking, elektrisch verstelbare zetels.
We hebben genoten van de vele kilometers die we met deze auto aflegden.
Met het platleggen van de tweede achterbank ontstond een zee van ruimte voor onze koffers. Geen afdekzeil voor de koffer maar hij had wel getinte ruiten.

Afbeelding
Yanggie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yanggie »

Type gehuurd: Convertible
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Sunnycars
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Chevrolet Camaro
Wanneer: september 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze, verschillende Camaro's en Mustang's.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Ik reed in me eentje met een grote reistas en een rugtas een enkele trip van LA naar LV. Qua kofferruimte is het werkelijk 0. Er kan hooguit een kleine rugtas in. Dat komt omdat het een convertible is en als het dak open is, deze grotendeels in de kofferbak verdwijnt. Reistas op de achterbank en rugtas naast me. Geen probleem. Als je met 2 personen + koffers/reistassen reist, is zo'n auto absoluut niet aan te bevelen.

De auto zelf is ontzettend gaaf. Ruim 320 pk's en dat voel je ook als je het gaspedaal vol intrapt. Je zit in no time op de 70 mph.
Ik had een vrij kale uitvoering. Ik had alleen een radio terwijl er veel snufjes op kunnen, zoals Bluetooth, audioverbinding, aux en USB.
Maar een achteruitrijcamera zit er dan wel op. Wellicht standaard omdat je nagenoeg niks in je achterruit ziet. Je voorruit is ook verrassend klein. Soms kan dat tot irritatie wekken.
Brandstofverbruik viel ook reuze mee. Ik heb ruim 300 miles afgelegd en heb maar driekwart van de tank leeg gereden.

Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan mijn auto en het was fantastisch om met een convertible over The Strip te rijden.
Volgende keer ga ik het zeker weer een keer huren.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Type gehuurd: fullsize SUV
Gereserveerd bij: Alamo.uk/brits
Opgehaald in: Las Vegas
Meegekregen: Chevy Tahoe
Wanneer: 18-31 oktober 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ongekend, maar we kregen de vraag of we niet een kleinere auto wilden. Vriendelijk bedankt, toen kregen we een upgrade aangeboden voor een Escalade. $50,00 per dag extra vonden we iets to much. Werd ook navigatie aangeboden, terwijl de 2014 Tahoe standaard navi heeft.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: uitzoeken, veel Tahoe's en Yukon's (GMC), keuze uit zeker 12 auto's
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Alamo Las Vegas is inmiddels bekend terrein, standaard vragen en truckjes, met nee nee nee ben je er zo door.
Superfijne reisauto, loopt verrassend zuinig voor zo'n slagschip, mede waarschijnlijk doordat de motor indien mogelijk 4 van de 8 cilinders uitschakelt.
Siriusradio (zojuist zelf de twee maanden gratis kunnen activeren), USB-poorten, 12-volt aansluitingen, SD-kaart-aansluiting, navigatie, alles zit er op en er aan.
Elektrisch verstelbare stoelen, met twee geheugenfuncties, reuze handig als je met twee mensen rijdt met verschillende lengte.
Laatst gewijzigd door markro op 13 nov 2014, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De link naar een foto werkte niet en is verwijderd.
Tamarahh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tamarahh »

Gereserveerd bij: www.alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee
Wanneer: 25 mei 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee. De vriendelijke dame probeerde ons wel een grotere en duurdere auto aan te smeren, omdat daarin o.a. leren stoelen, een ingebouwd navigatiesysteem en een zonnedak zaten. Nadat we dit vriendelijk weigerden, werd onze reservering snel afgewikkeld.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: we hebben gevraagd of er een Jeep Grand Cherokee beschikbaar was en deze werd vervolgens voor ons klaar gezet.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10! We kregen een spiksplinternieuwe wagen met nog geen 200 mijl op de teller. Leren stoelen, een zonnedak, ingebouwde (gratis) navigatie, alles elektrisch verstelbaar/bestuurbaar...een topwagen die ook nog eens heerlijk reed. We missen de auto nog dagelijks. We zijn dus nog blijer dat we de dure upgrade niet hebben genomen. :thumbup:
2014: Zuidwesten
2015: NY en Florida
2016: Zuidwesten
2016: Orlando
2017: Noordwesten

Onze reisverslagen: https://daantamara.wordpress.com/homepage/
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Type gehuurd: Standard SUV (SFAR)
Gereserveerd bij: Rentalcars.com
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seatlle
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 26-9 t/m 17-10
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, ook niet aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: uitzoeken, alleen maar keuze uit 2. De Dodge vond ik net wat beter dan een Chevrolet die er stond.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; prima auto ruim 10.000 km in gereden met verbruik van 1 op 12 km. Siriusradio werkte perfect, verschillende USB-poorten en 12-voltaansluitingen. Geen navigatie, maar navigeren met een kaart vonden wij veel leuker.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Dave_m
Amerikafan

Bericht door Dave_m »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Rentalcars
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Chevrolet Traverse
Wanneer: 08-09-14 tot 30-09-14
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis gekregen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: ze probeerden eerst een upgrade aan te smeren, omdat ze vonden dat een midsize SUV voor ons 4en te klein zou zijn. Na vriendelijk nee te hebben gezegd, zijn we de auto gaan ophalen. Alleen ze hadden geen midsize suv staan, dus wij kregen een free upgrade. Laatste week van de trip een Dodge Familyvan gehad, omdat we een ongeluk hebben gehad met de SUV.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. De Chervolet Traverse is echt een heerlijke auto. Hij was volledig uitgerust en lekker groot (7-persoons). Omdat we een ongeluk met een hond hebben gehad en de auto niet meer te rijden was, hebben we wel na veel geregel met National een Dodge Grand Caravan gekregen (verder hadden we geen keuze). Aardige auto en veel plaats. De stoelen achterin zijn iets minder. Wel totaal anders dan de SUV. Mijn voorkeur is toch een SUV.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Type gehuurd: Fullsize SUV
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Las Vegas McCarran International Airport
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Wanneer: 16-07-2014 tot 09-08-2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9,5 (lang verhaal want ik ben hier erg enthousiast over. :lol: )
Sommigen van jullie weten misschien nog, dat ik voor de zomer een topic had dat 'Fullsize autohuur onder de 25' heette. Dat ging over het wel of niet kunnen huren van een bepaald type SUV onder de 25. Dat is een aardig potje touwtrekken geweest, wat maanden geduurd heeft. Zoek dat topic vooral op als het jou mogelijk ook aangaat! Aangekomen bij Alamo op LAX hebben we besloten niet het verkoopgesprek aan te gaan met een medewerker, maar gelijk naar één van de doe-het-zelf kiosken te gaan. Hier alles snel in kunnen vullen, zonder tussenkomst van medewerkers. Ik las ergens dat het systeem je ook upgrades aan kan bieden, maar dat hebben wij niet gezien. Eén van de medewerkers riep ons nog wel na dat de sleutels in de auto's zitten. Op het parkeerterrein stonden vooral Suburban's maar dat vond zelfs ik een beetje teveel van het goede (we waren met z'n 2en). ( :D ) Aan het einde van de rij stond nog 1 Tahoe, één van het één na laatste type. Zwart, met best wat miles op de teller. Ondertussen hadden wij al een nieuw model gevonden, dat in een hoek, fris gewassen met de ruitenwissers nog omhoog, stond te wachten om geparkeerd te worden. Leder, navigatie, alles erop! Dat leek ons wel wat. 8) Aan de jongedame die buiten de sleutels stond te verdelen (ze zaten dus NIET in de auto's) gevraagd of we die mee konden krijgen in plaats van de zwarte. Die begon heel lelijk tegen me te doen. Die witte is veel luxer en daardoor duurder, die mag je echt niet meenemen ....
Na ruim 10 uur vliegen en met de eerste tekenen van een jetlag was ik niet scherp genoeg meer om hier gelijk tegenin te gaan. Immers, een Tahoe (fullsize SUV) is een Tahoe en dat zij een nieuw model bestellen met leder en alles, is niet mijn probleem, toch? Mezelf dus in eerste instantie weg laten sturen met de sleutels van de zwarte Tahoe. Echter met het inladen van deze auto kwam ik erachter dat het knullige systeem om de achterste zitrij van de 7-zitter los te halen niet goed meer werkte. Na een paar pogingen (in de hete zon) hebben we een soort 'manus van alles' die er rondliep geroepen en het hem laten proberen. Hij begon wild te trekken aan de stoelen maar hij kreeg het ook niet voor elkaar. Wel liep het zweet ook al snel van zijn gezicht. Toen ik aan hem vroeg of we de nieuwe, witte Tahoe even verderop niet mee konden krijgen, zette hij het gelijk op een lopen en kwam aangescheurd met de nieuwe Tahoe. :clap: Wij blij natuurlijk. De man 5 dollar in z'n handen geduwd; hij ook blij. Ik was een beetje bevreesd dat de chagrijnige persoonlijkheid die me eerder vertelde dat deze auto niet mee mocht nog roet in het eten zou gooien, dus wij hebben de koffers in de auto gesmeten en zijn de poort uitgereden.

Moraal van dit verhaal: laat je niet zomaar iets ontzeggen door 1 medewerker. Met een beetje duwen, voelen en vragen bij andere personen en wapperen met dollarbiljetten kun je een hoop voor elkaar krijgen. Die oude Tahoe had heus geen straf geweest, maar deze auto was op alle fronten beter.

De auto zelf dan: HEERLIJK. Ik kan er niks anders van maken. Ruimte en opbergvakken te over. Geweldige airco, fantastisch navigatiesysteem, super stoelen. Wat is het jammer dat zulke auto's in dit land verketterd worden. Ik snap die Amerikanen heel goed, dat ze dit soort auto's omarmen. Het verbruik van tussen de 1:8 en 1:10 viel me ook alles mee, zeker met die benzineprijzen daar. Iemand die we daar ontmoetten reed met een gehuurde Dodge Grand Caravan en die verbruikte ruwweg hetzelfde. Daar heb ik ook een flink stuk in gereden .... Haalt het echt niet t.o.v. een Tahoe. Stoelen en airco zijn zoveel beter ... en dat wil je wel bij 53 graden in Death Valley. Blij dat we de 5000 kilometer in deze Tahoe hebben gereden en niet in een goedkopere klasse. Het is tevens een geweldige terreinauto, waar we erg veel lol mee hebben gehad op bospaadjes bij Bryce Canyon en zandpaden bij Lake Powell. Als je het kunt betalen en je hebt 'iets' met auto's: DOEN. Het is echt ons reismaatje geworden bij deze prachtige reis. :)
Foto's volgen nog.
Bijlagen
Chevy Tahoe
Chevy Tahoe
Chevy Tahoe
Chevy Tahoe
Laatst gewijzigd door V8muscle op 04 nov 2014, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Type gehuurd: Full size
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Usrentacar.co.uk
Meegekregen: Nissan Altima
Wanneer: 20-10-2014 t/m 21-10-2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Paar dagen in Las Vegas, en bij Dollar een full size gehuurd. Keuze uit Chevrolet Impala (matige stoelen) en Malibu. Nissan genomen. Lekker ruim, zachte vering en te zachte stoelen. Na dagje rijden al rugpijn.
Maar voor 1,5 dag prima. Stil en comfy. Heb niet gechecked of ik met 10 dollar in de hand een andere categorie kon pakken.
Weer gebruik gemaakt van Dollar Express, dat is ideaal. Je naam staat dan op de digitale borden. Skip the lines. Meteen doorlopen naar de kelder met de auto's en meteen doorlopen naar de rij met full sizes. Binnen 5 minuten sta je bij het hokje met creditcard en rijbewijs. Supersnel.
Inleveren was ook zo gebeurd.
Er wordt altijd veel geklaagd over de Dollar-balies op de luchthavens. Bespaar jezelf dat door Dollar Express-lid te worden. Heb het nu al drie keer gebruikt.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Tampa, FL
Afgeleverd in: Tampa, FL
Meegekregen: Jeep Compass
Wanneer: 1 november
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, zie persoonlijke ervaring.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7+

Bij aankomst in Tampa naar de autoverhuurbalie van Dollar. Nog nooit zo lang moeten wachten om een auto mee te krijgen, zeker 5 kwartier voordat we aan de beurt waren (9 mensen voor ons, 3 medewerkers). Sommige mensen voor ons moesten na de formaliteiten wachten totdat ze hun papieren om hun auto op te halen meekregen. Sommige autotypes waren niet meer aanwezig. We bereiden ons dan ook maar op zoiets voor. Toen we aan de beurt waren allereerst excuses gekregen voor het lange wachten. Probleem met het computersysteem enzo. Incheck ging snel en ons type auto was er wel. Met papieren naar de garage waar we de sleutels kregen van de op onze papieren aangegeven auto. Bijzonder: bleek een Jeep Compass te zijn van Hertz, inclusief het Hertz never-lost navigatiesysteem. Best raar als je bij Dollar huurt, maar ik denk dat ze zelf geen Midsize SUV's meer hadden en dus van Hertz hebben geleend. De auto zelf was nagelnieuw. Geen echte klachten over de auto: ruim genoeg en voldoende voorzieningen, maar het motorvermogen is niet echt om over naar huis te schrijven. Toch maar Dollar Express-lid worden om het lange wachten in de toekomst te voorkomen (we huren eigenlijk altijd bij Alamo, maar Dollar was dit keer veel voordeliger).
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Type gehuurd: midsize SUV
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Afgeleverd in:
Meegekregen: Kreeg eerst een JEEP toegewezen maar daar zat ik niet lekker in. Op dat moment kwam er net een Toyota RAV4 AWD aan en die heb ik dan ook meegenomen
Wanneer: 09-11-2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade; een RAV4 is voor mij alleen groot genoeg.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zie hierboven
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7.5, geen superauto maar doet wat ie moet doen.
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.com
Opgehaald in: Phoenix airport
Afgeleverd in: Phoenix airport
Meegekregen: Ford Mustang Convertible 2014
Wanneer: 10 nov t/m 17 nov 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen; stond al klaar in vak (Avis Preferred) maar met mogelijkheid van keuze andere auto
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Avis: uitstekend. Bord in hal verwees naar vak in garage. Auto stond klaar met sleutels erop; contract d.m.v. bon bij uitrijden. Auto was niet helemaal schoon: ik dacht schade te zien, maar bleek aangekoekt vuil op achterbumper. Binnenkant wel schoon. Auto, 14k miles, mei 2014, reed prima, maar was niet erg van het vasthouden van de lijn. Comfort prima. Opvallend dat inhoud kofferbak bij dustroads totaal onder het stof zat; afdekking en afdichting bij open rijden is kennelijk niet je van het. Kofferbak beduidend kleiner dan Camaro vorig jaar (maar solo reizend met 1 redelijke reistas en 1 bescheiden cooler geen probleem).
Laatst gewijzigd door JohnS op 24 nov 2014, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fer80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fer80 »

Type gehuurd: Intermediate SUV
Gereserveerd bij: Alamo/uk
Opgehaald in: SFO (San Francisco International Airport)
Afgeleverd in: SFO (San Francisco International Airport)
Meegekregen: Ford Edge Limited
Wanneer: 6 november - 25 november
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade naar ieder ander soort SUV (muv de premium SUV's)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze zat
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
De diverse autoverhuurders stonden prima aangegeven op SFO. Erg makkelijk te vinden, ook op de terugweg bij het inleveren van de auto. Bij de balie probeerde de verkoper mij een upgrade naar een standard SUV te verkopen. Hij ging eerst pontificaal naar onze bagage turen, maar gelet dat dat maar twee koffers waren, gaf dat weinig reden om een upgrade te nemen. Vervolgens kwam het verhaal dat zulk een lange rit als ik gepland had in een grotere auto moest. Etc.etc. Alles afgewimpeld.
Vervolgens bleek in de garage dat het allemaal alsnog niks uitmaakte. Na een rij met oa een Jeep Compass en andere 'kleine' SUV's spotte ik een GMC Acadia AWD. Helaas mocht ik die niet meenemen. De premium SUV's waren blijkbaar no-go. Toen gezocht naar een 4WD, bijvoorbeeld een Ford Explorer, maar behalve de GMC waren die er niet. Uiteindelijk een Ford Edge genomen die fully-loaded was met iedere optie die je kon verzinnen, al had deze 'al' 18k mijl op de teller staan. Ook twee gloednieuwe Chevrolet Equinox's hiervoor laten staan daarvoor die pas 200 mijl gereden hadden maar erg sobertjes uitzagen.
De auto reed heerlijk. Leren stoelen met veel steun, goed (elektrisch) verstelbaar. Gelet dat ik niet veel rij in dergelijke grote auto's was de achteruitrij/nachtcamera een uitkomst. Verbruik viel reuze mee met de V6 die erin zat. Ruim voldoende vermogen met bijna 300 pk. Ondanks dat dit het 'kleine' broertje is van de Ford Explorer, geen spijt hiervan gehad.

Link naar foto in de Eastern Sierra's: http://s1368.photobucket.com/user/Fer30 ... sort=3&o=0
M&MgoesUSA
Amerikafan

Bericht door M&MgoesUSA »

Type gehuurd: Convertible (week 1) & Standard SUV (week 2 en 3)
Gereserveerd bij: Rentalcars.com & alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: SFO, in Las Vegas halverwege de vakantie omgewisseld
Meegekregen: Ford Mustang Convertible 2014 & Jeep Grand Cherokee 2014
Wanneer: 9 t/m 28 nov 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Ford Mustang vroeg ik naar en kregen we, Jeep Grand Cherokee gekozen uit een hele rij auto's waarvan wij deze het mooist vonden
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Ford Mustang: 10! Jeep Grand Cherokee: 9,9

Allereerst in SFO de Ford Mustang opgehaald en wat een bak! Wij hadden 2 (grote) koffers, een koelbox en 2 kleine rugzakken, de rugzakken en één grote koffer gingen achterin, de koelbox en 1 koffer ging op de achterbank. Maar dat wisten we van tevoren en eigenlijk ook geen last van gehad. Koelbox was wel handig zo dichtbij. Verder is het echt een auto waarin je soms behoorlijk wordt nagekeken, kregen ook een paar keer leuke opmerkingen ("I like your car!") en een enkele keer werden we op de foto genomen.. De auto heeft enorm veel power, gewoon heerlijk om te rijden. Wij reden meestal met de kap open, behalve op de snelwegen in L.A. tussen alle stinkende vrachtwagens.

Dan de tweede auto, de Jeep Grand Cherokee. We hebben bewust voor deze auto gekozen omdat we dit in de bergen en nationale parcen wat fijner vonden dan een cabrio. in het begin wel even wennen dat er beduidend minder vermogen is in verhouding tot het gewicht vergeleken met de Mustang. Nadat we daaraan waren gewend was het weer puur genieten!

Alamo zijn we overall wel tevreden over, uiteraard een hoop reclamepraatjes vooraf, maar het verlengen van de auto met enkele dagen was geen enkel probleem (voor hetzelfde dagtarief).
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 08 dec 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Type gehuurd: Fullsize (Ford Mondeo)
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: Eautohuur
Opgehaald in: Miami airport
Afgeleverd in: Miami airport
Meegekregen: 2,5 maand Kia Optima, daarna Nissan Altima
Wanneer: april - september 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: de auto's bevielen allebei prima; waar de Nissan iets ruimer was dus een 9 als cijfer krijgt, tegen een 8 voor de Kia.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Dago Red
Amerika-newbie

Bericht door Dago Red »

Type gehuurd: FFAR Full Size SUV
Gereserveerd bij: Alamo UK
Opgehaald in: San Diego
Meegekregen: Chevy Tahoe 2015
Wanneer: juli 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: neen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9/10. Auto afgehaald via Self Check Inn. Ideaal, geen gezeur over upgrades, naar garage, kies maar wat er staat. Geen al te ruime keuze FFAR aanwezig op dat moment (3 stuks).
De Chevy Tahoe zelf: zalige wagen, lederen interieur, GPS met touchscreen en een V8 motor. We waren met 2 volwassenen en 3 pubers, dus aardig wat bagage. Derde zetelrij niet aanwezig, dus plaats genoeg.
Ideaal voor 2 weken toeren en je toch een beetje ruimte wenst.
Haldon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Haldon »

Type gehuurd: Full-Size car
Opgehaald in: Dallas Fort Worth Airport
Afgeleverd in: Dallas Fort Worth Airport
Meegekregen: Ford Fusion
Wanneer: October 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Extra verzekering, Betalen voor volle tank (niet aftanken)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Prima auto, reed goed en was aardig nieuw. Hier en daar wel wat deukjes maar dat vond ik niet belangrijk.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Tijd geleden dat ik ze gehuurd heb, maar wilde het niemand onthouden.

Gereserveerd bij: Drive-USA.de
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: San Diego
Meegekregen: Chevrolet Camaro 2014
Wanneer: 11-19 sept 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: soort van keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 voor de auto, 6 voor de service

Foto:
camaro.jpg
In mijn weblog heb ik er 1,5 jaar geleden over geschreven, dit beschrijft wel goed de situatie ;)
Bij inleveren was er niets aan de hand. Spullen uitgeladen en wegwezen. De vestiging ligt namelijk niet ver van de tramhalte.
Woensdag 11 september - In cabrio naar Yosemite.
Het is weer vroeg, maar het begint lastig te worden, aan het tijdsverschil ben ik wel gewend, denk ik. Ontbijt, airportshuttle, eindbestemming: het verhuurcenter. De automatische check-in werkt niet, het geeft geen reden en dat is natuurlijk irritant. Ik moet dus in een rij staan waar ik niet voor had gekozen. Kort, licht aangezet van frustratie leg ik aan de balieambtenaar uit dat ik gewoon wil inchecken, verder niets. Hij luistert niet, want hij vraagt alles wat de automaat ook al wilde weten, en nog een beetje meer. Wil ik navigatie? Nee. Wil ik de brandstof vooraf betalen? Nee! Wil ik een extra verzekering? NEE! Ik heb toch niet voor niets de check-in via het apparaat gekozen? Geef me een accoord voor de auto en klaar. "Sorry Sir, but convertibles aren't available at this moment. You probably have to wait two hours." Euhm, u zegt wat? Ik heb een reservering en ... pfff.. 1.. 2.. 3.. Hij biedt mij een auto uit de premium klasse aan, maar ik weet al dat die goedkoper zijn en hij wil geen korting geven, dus dat doe ik niet. En ik wil mijn cabrio! In de parkeergarage zit er een stel ook te wachten op een cabrio. Ze zitten er al een half uur. Niet veel later komt er een Nederlands setje aan die ook wacht op de cabrio. Het eerste uur gaat redelijk snel met het doornemen van onze plannen en opdoen van ideeën. De manager wil ondertussen niets voor ons betekenen en wil al helemaal niets versnellen. Zelfs een kop koffie ter compensatie van het wachten zit er niet in. Drie jonge gasten komen aanrijden in een Chrysler Sebring, lijkt wat afgetrapt, niet een cabrio die ik zou willen rijden, hopelijk brengen ze die niet terug. Gelukkig horen mijn nieuwsgierige oren dat ze problemen hebben met de auto, dus die zal niet zo snel worden vergeven. Het eerste stel krijgt dan een auto, een Chevrolet Camaro, mooi wagentje en met de wachtenden zwaaien we ze jaloers uit. Een andere manager komt langslopen en vraagt ons om nog een half uur geduld te hebben, hij heeft een paar auto's bijna klaar. Nog iets later zegt hij dat hij een Ford Mustang en een Camaro heeft. Het Nederlandse jonge stel wil wel graag de Mustang, hij had al uitgevonden dat de bagage daar makkelijker in past. No problemo, ik neem de Camaro wel! Wat een ge-wel-dig toffe auto om een week in te rijden. Slechts 13-en-nog-wat miles op de teller, kenteken afgegeven dit jaar. Na snel alles te hebben ingeladen rij ik weg en test een paar knoppen uit. Dacht ik ook nog voordat ik instapte een navigatiesysteem te hebben ontdekt, maar dat bleek gewoon het mediasysteem te zijn met o.a. satellietradio (SirusXM). Dan maar de navigatie op mijn tablet gebruiken.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Gereserveerd bij: Drive-USA.com
Opgehaald in: San Diego
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Wanneer: 21-24 sept 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 voor de auto, 7 voor de wachtrij

Foto:
equinox.jpg
Inleveren ging hier wat minder handig. Ik had Treasure Island gekozen als inleverlocatie, maar daar zijn ze 's avonds niet meer aanwezig. Kostte me nogal wat tijd om dat uit te zoeken. Daarnaast was de parkeerplaats vol en had ik 'm illegaal ergens anders gezet, maar dat heeft mij uiteindelijk geen boete opgeleverd.

Citaat uit het weblog:
Rond 9 uur ga ik met de tram naar het verhuurbedrijf waar ik mijn tweede auto op kan halen. Er staat een wachtrij en het duurt best lang naar mijn gevoel. Bij de balie mag ik nog even 20,7 gallon benzine afrekenen voor 4 dollar per liter. Helaas is dat niet anders, dat is de voorwaarde van het contract. (..) Ik mag kiezen uit 3 SUV's die vooraan staan. Een Dodge die wat ouder lijkt en best smerig is, een Nissan die de beste optie zou zijn volgens de medewerker die hem net neer zet, maar het is geen Amerikaan natuurlijk, en ik neem uiteindelijk de laatste, een grijze Chevrolet Equinox. Wederom een Chevrolet, dus dat maakt het bedienen eenvoudiger. Vrijwel alles is hetzelfde, inclusief cruise control, mediasysteem, de lage stand van 13700 mijl en de leeftijd.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Opgehaald in: Phoenix, AZ
Afgeleverd in: San Francisco, CA
Meegekregen: Dodge Durango
Wanneer: 24 mei - 3 juni 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: geen keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10, dit keer geen lastige vragen aan de balie. Aangezien we midden in het Memorial Weekend zaten, was de parkeergarage van Alamo zo goed als leeg. Dat was balen, want ik had me verheugd op het uitzoeken van een leuke SUV. Er werd door een medewerker gezegd dat de eerstvolgende auto uit de wasstraat voor ons zou zijn. Tot mijn verbazing werd een schitterende, full loaded Dodge Durango voorgereden. Hij reed heerlijk met z'n krachtige motor en had o.a. leer, achteruitrijcamera, gescheiden airco voor en achter, automatische kofferbaksluiting. 10 dagen genoten!
Bijlagen
DSCN8465_opt.jpg
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 12 jan 2015, 21:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Type gehuurd: Fullsize car
Gereserveerd bij: Ebookers.nl
Opgehaald in: Sanford Orlando Airport
Afgeleverd in: idem
Meegekregen: Chevrolet Malibu lt
Wanneer: 2-11 januari 2015
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze (keuze uit 5x Chevrolet Malibu, 4x Toyota Camry, 1x Nissan Altima, 1x Hyundai Sonata, 1x Chevrolet Impala (oud model))
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 (service) en 7 (auto). Vrij lange rij voor de balie, maar eenmaal aan de beurt werd zonder verder aandringen 1x gevraagd naar upgrade en roadservice wensen, daarna direct contract meegekregen. Buiten konden we vrij kiezen uit ongeveer 12 fullsize auto's. Een paar auto's roken van binnen niet erg fris en/of hadden een karige uitrusting. Uiteindelijk gekozen voor sportief uitziende Malibu LT met slechts 2900 mile op de teller. In de praktijk een prima auto, al miste ik Xirius radio (was niet geactiveerd), trekkracht (geen V6 in deze auto) en al helemaal miste ik parkeersensoren vanwege een belabberd zicht naar achteren. Misschien had ik beter voor de mooi donker rode Altima kunnen gaan.
Onze Chevrolet Malibu in Myakka River State Park
Onze Chevrolet Malibu in Myakka River State Park
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer