Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welk navigatiesysteem

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kaiman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

welk navigatiesysteem

Bericht door kaiman »

Hallo

Vanmorgen is mijn TomTom overleden. Aangezien ik over 3 weken weer naar Amerika ga :thumbup: :thumbup: lijkt het me verstandig om een nieuwe te kopen.
Nou zie ff door de boomjes het bos niet meer :o .......wat een navigatiesystemen kan men vandaag de dag kopen zeg.

Ik ben wel een fan van TomTom.

Welke gebruiken jullie en wat is jullie ervaring met de TomTom. :?: :?:
jeweetje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: welk navigatiesysteem

Bericht door jeweetje »

Wij hebben een garmin bij wallmart gekocht 2 jaar geleden, voordeel is dat er een micro sd kaart in kan voor extra opslag of een Europa kaart, weet niet of dit bij de TomTom ook kan?
Op onze 1e USA reis een TomTom one gekocht welke wij gebruiksvriendelijker vonden qua bediening en poi's waren uitgebreider. Lifetime kaart updates is bij alle merken mogelijk.
Navigatie op smartphone kan natuurlijk ook.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Waar ga je hem voor gebruiken?

Dagelijks gebruik in Nederland? Recreatief gebruik?

Wanneer je naar de beschikbare navigatiesystemen op de website van TomTom kijkt, kan je de producten zo indelen:

TomTom Start serie - Basis navigatiesystemen, prima om van A naar B te navigeren, geen toeters en bellen, geheugen uit te breiden met een Micro-SD kaartje
TomTom VIA serie - Vergelijkbaar met de Start serie, maar voorzien van hands-free functie om je mobiele telefoon mee te kunnen koppelen en voice command
TomTom Go serie - De meest complete serie die beschikbaar is. Afhankelijk van het systeem voorzien Live Services (file informatie en flitslocaties - werken niet in de VS), hands-free functie (afhankelijk van type) en een uitbreidbaar geheugen middels een Micro-SD kaartje. De hardware is wat beter, sneller met het berekenen van routes en afhankelijk van het model, betere schermen.

Dit geeft denk ik beter overzicht over de beschikbare navigatiesystemen.

De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa). Na aanschaf kun je de wegenkaart van de VS / VS & Canada / VS, Canada & Mexico toevoegen.

Aanschaffen in de VS kan voordeliger zijn, maar bij technische klachten moet het product naar de VS worden verzonden voor reparatie. Je moet dan echter weer een Europese wegenkaart aanschaffen (welke duurder is dan de aanschaf van de VS) en in de VS aangekochte Live toestellen ontvangen geen informatie in Europa.

TomTom is eventueel ook voor de smartphone beschikbaar. Apps zijn te koop via de Google Play en App Store.

Mocht je vragen hebben, let me know!
Laatst gewijzigd door Arends1989 op 16 aug 2013, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb mijn tomtom al lang de deur uit gedaan, en vervangen door Navigon op mijn iPhone, werkt perfect, is wat goedkoper, en het scheelt een compleet apparaat met snoertjes in de auto.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Arends1989 schreef:De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa).
dat is dan wel de nuttige levensduur, niet de technische levensduur:
Lifetime – dit is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, content of accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.
En als TomTom na een jaar besluit je toestel niet meer te ondersteunen dan krijg je er ook geen maps meer voor..
Arends1989
Amerikakenner

Njit schreef:
Arends1989 schreef:De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa).
dat is dan wel de nuttige levensduur, niet de technische levensduur:
Lifetime – dit is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, content of accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.
En als TomTom na een jaar besluit je toestel niet meer te ondersteunen dan krijg je er ook geen maps meer voor..
De Lifetime maps service is 10 jaar beschikbaar.

De eerste TomTom GO serie uit 2004 is ook nog steeds te updaten, dus dat is niet iets waar men zich zorgen over hoeft te maken. :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jij werkt bij TomTom? Je weet iig alles rooskleurig voor te stellen :)
Arends1989
Amerikakenner

Hmm... maybe! :lol:

TS gaf aan een fan van TomTom te zijn. Hetgeen ik hier heb vermeld zijn feiten.
odysseus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door odysseus »

We zijn net terug uit de States en hebben daar op 30 juli een Tomtom Start gekocht met kaart van de hele usa erop. Hij werkt prima, hij houdt rekening met carpool lanes en met onverharde wegen.
We hebben een autorondreis gemaakt driehoek las vegas - san francisco - los angeles. Huren van een GPS kost ongeveer $ 100,- per week bij Alamo, voor 16 dagen zou dit voor ons ongeveer $ 200,- gekost hebben. Daarom hebben wij er eentje gekocht bij Fry's (soort media markt) voor $ 100,-.

Omgerekend kost je de aanschaf van de tomtom momenteel dus zo'n € 75,-. Dit is bijna even duur als een Nederlandse tomtom van een VS kaart te voorzien, alleen heb je dan alleen nog maar je ene tomtom :lol:
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Wij hebben net 3,5 week, zonder problemen met onze iPhone en de Copilot Live app, rond getoured.. Scheelt een hoop gesleur, kost 9$ en heeft ook nog eens zowat alle POI's erop staan die je maar wilt (van Walmart, Starbucks tot Mall). Echt ideaal ! Of Navfree, werkt ook prima maar dan zonder de extra's.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

Arends1989 schreef:Waar ga je hem voor gebruiken?

Dagelijks gebruik in Nederland? Recreatief gebruik?

Wanneer je naar de beschikbare navigatiesystemen op de website van TomTom kijkt, kan je de producten zo indelen:

TomTom Start serie - Basis navigatiesystemen, prima om van A naar B te navigeren, geen toeters en bellen, geheugen uit te breiden met een Micro-SD kaartje
TomTom VIA serie - Vergelijkbaar met de Start serie, maar voorzien van hands-free functie om je mobiele telefoon mee te kunnen koppelen en voice command
TomTom Go serie - De meest complete serie die beschikbaar is. Afhankelijk van het systeem voorzien Live Services (file informatie en flitslocaties - werken niet in de VS), hands-free functie (afhankelijk van type) en een uitbreidbaar geheugen middels een Micro-SD kaartje. De hardware is wat beter, sneller met het berekenen van routes en afhankelijk van het model, betere schermen.

Dit geeft denk ik beter overzicht over de beschikbare navigatiesystemen.

De nieuwe navigatiesystemen zijn bijna allemaal voorzien van Lifetime Maps, welke je gedurende de levensduur kosteloos voorziet van kaartupdates (kaart van Europa). Na aanschaf kun je de wegenkaart van de VS / VS & Canada / VS, Canada & Mexico toevoegen.

Aanschaffen in de VS kan voordeliger zijn, maar bij technische klachten moet het product naar de VS worden verzonden voor reparatie. Je mist dan echter weer een Europese wegenkaart aanschaffen (welke duurder is dan de aanschaf van de VS) en in de VS aangekochte Live toestellen ontvangen geen informatie in Europa.

TomTom is eventueel ook voor de smartphone beschikbaar. Apps zijn te koop via de Google Play en App Store.

Mocht je vragen hebben, let me know!

Wow thanks. Aan deze informatie heb ik wat! Al heb ik geen TomTom voor mijzelf nodig, (wil er 1 kopen voor moeders). En nu weet ik precies wat het verschil is. Helemaal top :thumbup:
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

bedankt voor jullie reactie. geweldig !!!!
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Als je een iPhone hebt raad ik Sygic aan -> Dit is gratis navigatie met de maps van TomTom. Eerste zeven dagen het 'volledige' pakket. Daarna dien je te betalen als je een stem wilt die zegt waar je heen moet.

Ik rijd altijd zonder stem en dat is prima te doen :).
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Wij nemen gewoon onze Garmin mee, hebben er een kaart voor de VS bij gekocht afgelopen jaar.
Handig als je opzoek wilt naar bv een Wallmart of tank station :wink:
Het mooie bij zo iets is dat je naderhand ook thuis precies kunt zien waar je allemaal geweest bent en hoeveel km je gereden hebt.
We hebben hem al weer een paar jaar.

Karin
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Ik gebruik zowel TomTom als Navigon op mijn iPhone. Alhoewel ik Navigon niet slecht is, hebben beide wel af en toe hun nukken en foutjes. Overall kies ik bij voorkeur voor TomTom.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

vanmorgen een navigatie gekocht.
Het is de Tomtom start 60 geworden. Ben hem nu aan het update en de kaart van USA erop aan het zetten.
Mooi groot scherm :thumbup:
Arends1989
Amerikakenner

Goeie aankoop, met inderdaad een mooi groot scherm!

Mocht je nog vragen hebben, let me know! :thumbup:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Arends1989 schreef:
... in de VS aangekochte Live toestellen ontvangen geen informatie in Europa.
Misschien is dat dan een reden om een Garmin aan te schaffen. De Garmin Nuvi die ik hier in de US heb gekocht kwam met kaarten voor de US en Europa. De verkeersinformatie en informatie over filtskasten en dergelijke werkt ook op beide continenten. Inmiddels heb ik deze al gebruikt hier in de US, in Hawaii, Ierland (incl Noord-Ierland) Nederland en Duitsland. Ik kan het van harte aanbevelen.
Degene die ik heb is er niet meer, maar ik neem aan dat er wel een vervanger voor is. Als je ze overigens online bestelt kun je veel scherpere prijzen krijgen dan in de winkel of bij de fabrikant. De mijne werd destijds bij Garmin gelist voor $269, maar ik kocht het bij Amazon voor $70 minder.
Arends1989
Amerikakenner

De Garmin maakt dan waarschijnlijk gebruik van TMC, dit werkt bij TomTom ook.

De TomTom HD Traffic service werkt middels een simkaart, welke is gelocked op een continent. Europa, Noord-Amerika etc.

Je kan dus elk willekeurig navigatiesysteem met TMC aanschaffen en zowel in Europa als Noord-Amerika gebruiken. Met de Live Services, waar de HD Traffic service een onderdeel van is, werkt dat net even anders.

Meer informatie? Klik hier

EDIT: Het moge al duidelijk zijn dat ik volledig up to speed ben wat TomTom betreft, van de concullega echter wat minder.

Hier wat meer info over de verschillende services.

@Loek: Weet je toevallig hoe je die verkeersinformatie ontvangt? Wanneer het via een snoertje is, zal het middels RDS-TMC zijn informatie binnenhalen.
Wanneer er in de Garmin ook een simkaart zou zitten die data ophaalt en zo dus de file informatie verkrijgt, zou het netjes zijn als dit wereldwijd werkt. Ik kan het me echter niet voorstellen, want de fabrikant zal toch verantwoordelijk zijn voor roamingkosten? :geek2:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer