Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Reny »

@RubenH

Veerle kan er natuurlijk niets (weinig?) aan doen maar het blijft een raar systeem.

Bij hotels bouw je loyalty punten op, bij Hertz lijken ze weinig te doen voor loyale klanten.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Minimaal 20x (niet dagen) of $4.000 zijn de criteria helaas
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ze zetten je toch terug naar 1 niveau lager (en niet naar het laagste niveau)?

Ik snap wel dat mensen niet blij zijn, maar het zou wel handig zijn als 1 mailtje mij gelijk bj de airline of hotelketen, wederom de hoogste status zou geven, ondanks dat ik niet aan de gestelde criteria voldoe. Zo werkt het helaas niet....ook niet met repetitieve status matches.

Dat ze de afgelopen jaren (Veerle) soepel zijn geweest, wil niet zeggen dat dat automatisch blijft gelden.

De regels zijn duidelijk voor de verschillende levels van het programma: als je niet voldoet, krijg je een lagere status. Dat heeft imho niks met "weinig doen aan klantvriendelijkheid" te maken.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door MartijnL »

Had vorig jaar hetzelfde met Hertz.
Ik heb het via Veerle geprobeerd, maar dat lukte niet.
Wel via onderstaande website:
https://pub.emails.hertz.com/Hertz_Status_Match
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

BahamaOne schreef:
27 jan 2026, 17:57
Zo werkt het helaas niet....ook niet met repetitieve status matches.
Dat ze de afgelopen jaren (Veerle) soepel zijn geweest, wil niet zeggen dat dat automatisch blijft gelden.
De regels zijn duidelijk voor de verschillende levels van het programma: als je niet voldoet, krijg je een lagere status. Dat heeft imho niks met "weinig doen aan klantvriendelijkheid te maken"
Ik ga zeker niet opnieuw status matchen, mocht ik een mooie prijs bij Hertz zien (tot nu toe nog niet) wil ik daar wel weer boeken maar gelukkig heb ik al een redelijke prijs bij Alamo gevonden; het bedrijf waar ik vóór onze 3 boekingen bij Hertz altijd had geboekt en heel tevreden over was.

Ik heb niet gezegd dat het klantonvriendelijk is; het systeem van de meeste hotelketens is wat meer klantvriendelijk.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ONYX666
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

MartijnL schreef:
27 jan 2026, 18:02
bij mij lukte deze week deze site niet, ze kwamen ook met bewijs dat ik dat vorig jaar al gedaan had :) maar Veerle heeft het wel gedaan :)

Ik neem binnenkort een amex platinum FB als er een betere aanbieding komt anders had ik het daarmee gedaan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
18 jan 2026, 10:02
Hertz heeft ook weer eens opruiming gehouden. Ik ben geen PC lid meer maar Five Star. :(
Eehh...bovenstaande schreef ik 10 dagen geleden.

Wat schetst mijn verbazing? Ik heb momenteel weer President's Circle! :o Hoe dan?? :think:

Ik weet niet hoe het komt dat ik weer PC-lid ben. Ik heb er nl. niets voor gedaan, had de Five Star status eigenlijk gewoon maar geaccepteerd.

Gisteren ontving ik een e-mailtje van Hertz om 20% korting te ontvangen op autohuur als je voor 30 januari boekt en de auto voor 25 maart 2026 ophaalt. Dat lukt mij niet omdat ik pas in juni een huurauto nodig heb. Onderaan in de e-mail staan je gegevens en daar stond dat mijn lidmaatschapsniveau President's Circle was. Dat vond ik gek omdat ik 2 weken geleden net teruggezet was naar Five Star (toen nog online gecontroleerd). Nou lopen e-mails en lidmaatschapsniveau's niet altijd gelijk (geldt niet alleen voor Hertz) maar nu nog mailtjes krijgen waarbij ik PC-lid ben vond ik wat gek.

Dus zojuist online bij Hertz gekeken en als ik mijn digitale lidmaatschapskaart ophaal staat daar keurig: President's Circle. :mrgreen:

Nu maar hopen dat dit status zo blijft. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ha ha Roland, geweldig toch !

In mijn e-mail van 26.1.26 staat geen PC ?!? Deze e-mail geeft 1 dag gratis huur.
In mijn e-mail van 27.1.26 (19 uur) staat PC, deze e-mail geeft 20% korting als ik vóór eind maart een auto ophaal, gaat hem niet worden.

Bij het inloggen op mij account is de PC weer verdwenen..........raar !!

Reny
Onze verslagen:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Foutje van de bank in uw voordeel wellicht? :lol:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
RubenH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door RubenH »

ONYX666 schreef:
27 jan 2026, 19:52
MartijnL schreef:
27 jan 2026, 18:02
bij mij lukte deze week deze site niet, ze kwamen ook met bewijs dat ik dat vorig jaar al gedaan had :) maar Veerle heeft het wel gedaan :)

Ik neem binnenkort een amex platinum FB als er een betere aanbieding komt anders had ik het daarmee gedaan
ik had dus ook geupgrade naar AMEX Platinum met een super goede deal en heb inmiddels mijn PC status weer terug :thumbup: Net direct een auto gereserveerd op SF: Large Premium Sedan (Categorie G) was de goedkoopste optie voor €45 per dag. Nu hopen dat er straks wat moois staat in de PC, of er een mooie upgrade uit te slepen is.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Coyote schreef:
28 jan 2026, 07:10
Eehh...bovenstaande schreef ik 10 dagen geleden.

Wat schetst mijn verbazing? Ik heb momenteel weer President's Circle! :o Hoe dan?? :think:

Ik weet niet hoe het komt dat ik weer PC-lid ben. Ik heb er nl. niets voor gedaan, had de Five Star status eigenlijk gewoon maar geaccepteerd.
Ik was onterecht teruggezet en heb daar paar keer over gemaild dat het niet klopte, het zou mij niet verbazen als er meer fouten zijn gemaakt.

En als je in 2025 hebt gematched of voldoende hebt gehuurd zou je volgens de criteria tot 31dec26 PC moeten houden:
Lidmaatschapscriteria
Kwalificatie voor een Presidents’s Circle lidmaatschap vereist jaarlijks minimaal 20 huren of minimaal $ 4000 aan bestedingen. Een jaarlijkse herkwalificatie is vereist, beginnend op 1 januari en eindigend op 31 december van elk jaar. Status-upgrades worden dagelijks (binnen 24 uur) uitgevoerd per individueel lid nadat dit lid het vereiste aantal huren heeft voltooid. Leden behouden hun status tot het einde van het volgende kalenderjaar. Bijvoorbeeld: leden die hun niveau behalen in juni 2018 behouden hun status tot eind 2019.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@harryh met onze dagtarieven, die we iedere keer toch krijgen is $4000 toch al gauw zo'n 160 dagen huur per jaar....dat haal ik nooit, en jij net niet met al je reizen :D
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

minimaal 20 huren
Met dit neem ik aan minimaal 20 huurdagen en niet minimaal 20x een auto huren x aantal dagen per huur.
Dan zouden alleen bedrijven in aanmerking komen voor een PC status. Een individu haalt dat nooit.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dan zouden alleen bedrijven in aanmerking komen voor een PC status.

schreef @Ikverzinnogweliets

En dat is precies waar het om gaat !!
Zoals hier al vaker genoemd !
National s Emerald en Hertz Gold zijn loyalty systemen die bedoeld zijn voor de zakelijke markt.
Voor de werknemer die van zijn werkgever zelf een auto mag huren : als ie maar niet groter is dan een midsize !
En hoe krijg je die klanten naar je toe : door m te melden dat ie een midsize huurt en declarabel betaalt maar een ander formaat mag uitzoeken.
En vaker terugkomen geeft de huurder een hogere status...

https://www.hertz.nl/p/gold-plus-rewards-overzicht

De oplossing heb je in eigen hand : meer reizen ; meer autohuur
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ikverzinnogweliets schreef:
28 jan 2026, 12:59
Met dit neem ik aan minimaal 20 huurdagen en niet minimaal 20x een auto huren x aantal dagen per huur.
20x huren betekent dat, niet 20 huurdagen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat is het NL overzicht, daar staat 15x huren of €2.500, wat ik eerder aanhaalde zijn de Amerikaanse spelregels 20x of $4.000.

@bedeve weet jij dat nog, was het vroeger niet het aantal rental days wat telde?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Yep @harryh .. !

Ik heb het Nederlandse overzicht gegeven vanwege de inzichtelijkheid ....
Als een soor NOS journaal in simpel taalgebruik....dat bljft niet zonder gevolgen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Volgens die NL criteria heb ik dan gewoon recht op de PC status - goed om te weten als ze me weer eens proberen terug te zetten
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
28 jan 2026, 11:42
En als je in 2025 hebt gematched of voldoende hebt gehuurd zou je volgens de criteria tot 31dec26 PC moeten houden:
Ik heb het even opgezocht. In juli 2021 werd ik lid van het Hertz Gold Plus Rewards programma. In februari 2022 heb ik gematched naar President's Circle. Die status behield ik tot januari 2024 toen ik teruggezet werd. Vervolgens begin februari 2024 een verzoek ingediend cq opnieuw gematched om weer President's Circle te krijgen wat zonder problemen gehonoreerd werd. Die status behield ik tot deze maand toen ik werd teruggezet naar Five Star (gecheckt na ontvangst van de e-mail op 16 januari).

Vanaf juli 2021 heb ik nog nooit aan enige criteria van Hertz voldaan. Sterker nog, ik heb slechts enkele keren gehuurd via Hertz in die 4,5 jaar. Volgens mij 3 of 4 keer en max. 1x per jaar waardoor ik nooit aan die $ 4000 of € 2500 kwam. Wel maakte ik voor elke trip minimaal 1 reservering bij Hertz die ik vervolgens vlak voor de reis annuleerde dan wel liet vervallen door niet op te komen dagen. Ook nu had en heb ik een bestaande reservering voordat ik teruggezet werd.

Dus vertel mij maar waar de logica bij Hertz ligt. Alleen in januari 2024 teruggezet voor de rest altijd de PC status gehouden. Je hoort mij niet klagen maar het lijkt willekeur te zijn. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Op zich klopt het dan dat als je de PC status begin 2024 kreeg die nu verviel. Vroeger was het het aantal rental days wat telde, maar dat is - ik weet niet meer wanneer - gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer