Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
jeppiepruts
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@robinthart jep, mits het bij de betreffende vestiging beschikbaar is, dat is niet overal, maar in de meeste gevallen wel.
Dat kun je van te voren checken door op google alamo.com en de naam van je ophaallocatie op te zoeken. Bijvoorbeeld met alamo.com Las Vegas airport, vervolgens de website aanklikken en naar beneden scrollen onder het kopje location services. Via US travel en meer van dat soort partners boek je rechtstreeks in het boekingssysteem bij alamo. Je krijgt ook een alamo reserveringsnummer en daarmee kun je skip the counter doen
Dat kun je van te voren checken door op google alamo.com en de naam van je ophaallocatie op te zoeken. Bijvoorbeeld met alamo.com Las Vegas airport, vervolgens de website aanklikken en naar beneden scrollen onder het kopje location services. Via US travel en meer van dat soort partners boek je rechtstreeks in het boekingssysteem bij alamo. Je krijgt ook een alamo reserveringsnummer en daarmee kun je skip the counter doen
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
robinthart
- Amerikafan
d_vdploeg schreef: ↑08 okt 2025, 19:22@robinthart jep, mits het bij de betreffende vestiging beschikbaar is, dat is niet overal, maar in de meeste gevallen wel.
Super! Dat wilde ik weten. Heel erg bedankt voor je hulp!!
- bedeve
- Amerika-expert
Maar er is een nieuw antwoord aan de lange lijst toegevoegd....net alsof het hier niet vindbaar zou zijn....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wel voor pay later kiezen in laatste stap (prijsoverzicht)
-
robinthart
- Amerikafan
Maar kan je dan nog wel skip the line gebruiken als je pay at later kiest?
Juist alleen dan!
-
robinthart
- Amerikafan
Wat bijzonder. En waar betaal je dan uiteindelijk? Bij de kiosk bij de slagboom?
@robinthart
Bij Pay later moet je tijdens het reserveringsproces alvast een geldige Creditcard opgeven. Op het moment dat je de auto hebt opgehaald wordt er automatisch een reservering op je Creditcard geplaatst.
Bij Pay later moet je tijdens het reserveringsproces alvast een geldige Creditcard opgeven. Op het moment dat je de auto hebt opgehaald wordt er automatisch een reservering op je Creditcard geplaatst.
-
robinthart
- Amerikafan
Oh ok. Super. Dat is helemaal fijn. Bedankt nogmaals
-
robinthart
- Amerikafan
Sorry, toch nog 1 vraag. De auto wordt wel
100 euro duurder wanneer ik achteraf betaal. Mocht ik toch vooraf betalen kan ik dan wel alsnog gebruik maken van skip the counter?
Sorry voor de vele vragen
100 euro duurder wanneer ik achteraf betaal. Mocht ik toch vooraf betalen kan ik dan wel alsnog gebruik maken van skip the counter?
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja, dit staat er los van.
Het verschil is dat het meteen van je CC wordt afgehaald of dus pas als je de auto gaat halen en dat je vaak bij een no-show niks hoeft te betalen.
Daarnaast hebben sommige verhuurbedrijven een cancelationfee als je een vooraf betaalde auto annuleert.
Het verschil is dat het meteen van je CC wordt afgehaald of dus pas als je de auto gaat halen en dat je vaak bij een no-show niks hoeft te betalen.
Daarnaast hebben sommige verhuurbedrijven een cancelationfee als je een vooraf betaalde auto annuleert.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Dankjewel Harry! Ik had al een aantal landen geprobeerd maar die nog niet (ik blijf een beetje hangen in het Suriname / VK cirkeltje dat vorige keer goed werkte).
En bedankt voor de tip dat ik zelf meerdere boekingen kan maken nu, ga ik het zo doen!
robinthart schreef: ↑08 okt 2025, 22:57Sorry, toch nog 1 vraag. De auto wordt wel
Mijn ervaring is dat het inchecken (na het boeken) dan niet lukt. Je moet bij Alamo met je reserveringsnummer inloggen, je rijbewijs gegevens en je creditcard gegevens invoeren. Bij het invoeren van creditcard gegevens ging het toen mis, omdat het bedrag al betaald was.
Misschien dat dit nu wel weer werkt. Bij post-paid was het inchecken geen probleem.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, de moeite waard voor 100 euro. Je kunt immers direct weer annuleren als het niet lukt. Enige nadeel is dat je dan weer even op je geld moet wachten.
Laat je het ons weten?
- nwolf
- Amerikakenner
En dat is dus niet helemaal waar en kijk dus uit!
Bij Hertz betaal je gewoon een fee van 150,- als je een vooraf betaalde auto annuleert:
If a prepaid reservation is cancelled more than 24 hours before the pickup time, a $100 cancellation fee will be assessed. If the prepaid reservation is cancelled within 24 hours before the pickup time, a $200 fee will be assessed.
Het is dus niet altijd wachten op je geld terug (zoals bij Avis nog het geval is).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Dit ging over Alamo toch?
- nwolf
- Amerikakenner
Ik dacht meer generiek gezien Robin wat algemene vragen stelt
.
Maar meer om te waarschuwen dat het dus niet overal zo is
Maar meer om te waarschuwen dat het dus niet overal zo is
Al mijn opmerkingen gingen in ieder geval over Alamo specifiek (https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/)
Daar is het bij Pay now annuleerbaar tot 3 dagen van te voren Bij Pay later, altijd annuleerbaar (en dus Skip-the-counter)
Daar is het bij Pay now annuleerbaar tot 3 dagen van te voren Bij Pay later, altijd annuleerbaar (en dus Skip-the-counter)
-
robinthart
- Amerikafan
Heel erg bedankt allemaal. Voor mij is het nu helemaal duidelijk!
-
robinthart
- Amerikafan
Nou het is helemaal gelukt. Achteraf betalen en skip the counter. Heel fijn!! Nogmaals dankpeterz84 schreef: ↑09 okt 2025, 09:53robinthart schreef: ↑08 okt 2025, 22:57Sorry, toch nog 1 vraag. De auto wordt wel
Mijn ervaring is dat het inchecken (na het boeken) dan niet lukt. Je moet bij Alamo met je reserveringsnummer inloggen, je rijbewijs gegevens en je creditcard gegevens invoeren. Bij het invoeren van creditcard gegevens ging het toen mis, omdat het bedrag al betaald was.
Misschien dat dit nu wel weer werkt. Bij post-paid was het inchecken geen probleem.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, de moeite waard voor 100 euro. Je kunt immers direct weer annuleren als het niet lukt. Enige nadeel is dat je dan weer even op je geld moet wachten.
Laat je het ons weten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 23829 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-