Bij Pay later, altijd annuleerbaar (en dus Skip-the-counter)
Wil het nu niet ingewikkelder maken of onnodig verwarrend; maar ik heb dit jaar via ustravel / alamo gehuurd en heb volledig vooraf betaald. (Dus geen pay later). Met de bevestiging die ik toen kreeg kon ik gewoon skip the counter aanvragen, wat ook gelukt is.
Inderdaad daarbij wel even rijbewijsgegevens invullen en creditcard gegevens aanvullen. Dit was overigens wel dezelfde creditcard als waarmee ik de boeking plaatste.
Het maakte mij overigens niet uit de annuleren evt lastiger zou worden. Ik was op dat moment gewoon tevreden over het getoonde tarief en ging dus zeker niet annuleren om later opnieuw te boeken.
Is lastig te zeggen qua prijzen. Het kan geld schelen, maar kan net zo goed duurder zijn. Kwestie van vraag en aanbod. Voor huurauto's in september 2026 is nu vrij vroeg. Het loont om regelmatig te kijken. Ik boek altijd annuleerbaar, op het moment dat je dan een betere deal ziet kun je gewoon annuleren.
Mijn voorkeur heeft het persoonlijk niet om te huren in de stad. Je moet de stad in vanaf de luchthaven met iets van een uber of taxi of gaan zeulen met koffers in het OV. Als je er uiteindelijk voor kiest om je auto wel op de luchthaven op te halen en je hebt net 3 dagen stad achter de rug moet je ook weer met koffers terug zien te komen naar de airport.
Scheelt het honderden euro's (wat het vermoedelijk niet gaat zijn) zeg ik ja doen, anders zeg ik, voor zeg 100 euro verschil, niet doen. Het is aan jullie om te bepalen welk verschil je daarin acceptabel vindt.
Wij kiezen ervoor om de auto wel op te halen bij de airport en de auto in een parkeergarage te zetten, dan wel bij het hotel te laten en lopend de stad te verkennen. Kost misschien wat meer, maar is wel makkelijker wegrijden op de dag dat je Calgary verlaat en je eigenlijke roadtrip aanvangt. Anders mag je op de dag zelf eerst naar een stadskantoor of naar de airport om je auto op te halen. Vergis je niet in hoeveel tijd je daarmee kwijt kunt zijn. Zonde als je bijvoorbeeld richting Banff of Jasper gaat, wat aan de andere kant van de airport ligt en je dus in feite eerst de verkeerde kant op reist.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Ik ben voor volgend jaar Canada ook aan het kijken, 17 juli ophalen Vancouver en 8 augustus inleveren Calgary.
Ik heb in USA eigenlijk steeds bij Avis gehuurd en dat bevalt prima maar is Avis minder actief in Canada of zou het voor de genoemde periode ook nog te vroeg zijn?
Ik krijg maar 4 opties en niet wat ik wil; gewoon weer een hele dikke bak .
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Twee jaar geleden hebben wij een auto gehuurd bij hertz via de PC statusmatch methode en stond er een Cadillac XT6 in de garage. De totaalprijs was rond de 700 euro voor 19 dagen.
Nu ben ik voor volgend jaar aan het kijken om weer bij San Francisco te gaan huren en kom op dit moment via autoeurope uit bij sixt: Chevrolet Suburban (GFAR) voor ongeveer 1100 euro. Leek mij een goede deal voor 20 dagen. Deze heb ik geboekt met gratis annuleren maar weet niet zeker of de verzekeringen en dergelijke voldoende zijn. Pas na het boeken rechtstreeks via sixt kon ik het volgende zien op de bevestiging:
20 rental days
24/7 Roadside Assistance Hotline
Supplemental Liability Insurance
Unlimited kilometers
No Deductible
Bij Sixt kan je ook Peace of Mind aanvinken, hier zit LDW bij en persoonlijke verzekeringen (die ik al heb via mijn reisverzekering).
Nu komt mijn vraag:
Houdt de No Deductible in dat er geen LDW/CDW nodig is of kan ik beter voor de Peace of Mind protection gaan?
Laatst gewijzigd door TKLTB op 22 okt 2025, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Deductible = eigen risico. In de VS is er geen eigen risico, dat ze dat noemen is leuk maar kost dus ook niets, geen voordeel.
Je moet wel die CDW/LDW hebben, plus SLI.
Wij hebben voor komende zomer ook bij Sixt gehuurd (via een kortingsprogramma van het werk) dus ik ging ook eens kijken maar zie dan inderdaad hetzelfde:
- Geen eigen risico
- Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering
- 24/7 Hulplijn voor pech onderweg
Als ik die Peace of Mind aanklik komt er $500 bij en krijg ik:
- Afstand van schadevergoeding voor aanrijdingsschade, krassen, deuken en diefstal.
- Dekking voor persoonlijke eigendommen
- Dekking persoonlijk ongeval
- Uitgebreide Wegenhulp
Ik vond dat een beetje raar want ik was altijd in de veronderstelling dat wanneer je vanuit Nederland huurt, alle noodzakelijke verzekeringen er al bij horen te zitten?
Toen vond ik de pdf met de huurbevestiging die ik een paar maanden geleden al had opgeslagen en daarin staat wel weer:
- inclusief alle mls
- Dekking tegen de schade en diefstal
- Afstand van schadevergoeding voor aanrijdingsschade, krassen, deuken en diefstal.
- 24/7 Hulplijn voor pech onderweg
- Blijvend eigen risico per schadegeval: 0.00 USD
- Blijvend eigen risico bij diefstal: 0.00 USD
- Alle toegestane kortingen zijn inbegrepen in de aangeduide eindprijs.
Dit lijkt mij toch wel weer compleet zo?
Ben even niet zeker waar ik nu goed aan doe, of ik het zo laat of dat ik toch die extra verzekeringen moet nemen...
voor 500,- meer krijg je niet echt heel en een aantal dingen zoals persoonlijke eigendommen en persoonlijk ongeval zit in je reisverzekering (die je waarschijnlijk ook al hebt).
Ik vermoed dat dit inspelen is op een stukje angst, of meer voor de US citizens is die niet zo ver verzekerd zijn als wij.
ASls je je eigen risico wilt verminderen denk ik trouwens dat een polis zoals huurautopolis.nl altijd goedkoper uitvalt (7,- per dag, dus kun 71 dagen mee rijden voor je aan die 500,- komt).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Ja ik snap dat ze op je gevoel proberen in te spelen.
Het gaat er mij voornamelijk om dat ik andere dekkingen zie wanneer ik de bevestiging volledig afdruk, dan wanneer ik online of in de app kijk.
Als ik enkel kijk wat er in de app is vermeld lijkt het me gewoon niet compleet, maar als ik hem afdruk dan staat wel alles erbij en lijkt het me niet nodig om die Pease of mind dekking er nog bij te nemen.
@Peterm@TKLTB de Sixt website geeft uitsluitsel bij het maken van een nieuwe boeking:
"Bescherming Smart", wat al is ingebrepen, heeft al SLI en CDW, "Peace of Mind" heeft enkel de niet noodzakelijke uitbreidingen "Uitgebreide Wegenhulp, Dekking persoonlijk ongeval en Dekking voor persoonlijke eigendommen".
Ja maar ook "Bescherming Smart" zie ik er niet bij staan, en als ik op wijzigen klik kan ik enkel Peace of Mind kiezen.
Misschien is dit nieuw want kan me niet herinneren dat ik dat bij de boeking heb kunnen aanklikken.
Maargoed, ik hou er over op want voor zover ik kan zien is het voor mij dus in orde
We reizen naar Orlando van 7 augustus t.e.m. 28 augustus 2026 (2 volwassenen en 1 kind) en willen graag een wagen huren vanaf MCO Airport.
Via Hertz zie ik momenteel een kleine SUV aan ongeveer €1.000 voor die periode.
Aangezien we een Amex Platinum kaart hebben, vroeg ik me af of er nog betere opties of kortingen beschikbaar zijn volgens jullie?
We gaan ook in 2026 weer naar Amerika. Ik heb nu een 4x4 geboekt bij Hertz Curacao met de amex codes en zie voor het eerst dat het totaal op mijn reservering hoger is dan wanneer ik zelf alle kostenposten bij elkaar op tel: $ 932,54. Is dat jullie ook eerder overkomen of opgevallen?
Ik heb mijn eerdere boekingen bekeken en daar is dat niet het geval daar kloppen de bedragen wel. Ik moest nu wel de Protect yourself from liability apart toevoegen waar dat eerder steeds al included was.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
@Elendan ; Welke bedoeling heb jij met die extra verzekering van $371,80 ???
Als je toch aan t zwerven bent in het Caribisch gebied kijk dan ook even via de Dominicaanse Republiek ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
@bedeve bedankt weer voor jouw altijd snelle reacties
Ik heb deze los toegevoegd omdat die niet standaard aanstaat bij Curacao vandaag:
image.png (241.09 KiB) 647 keer bekeken
.
Ik heb CDW en SLI nodig, omdat we geen verzekering via de creditcard hebben. De Dom. Rep. is dezelfde prijs. Maar nu krijg ik die ook als ik ingelogd ben als gold member, dus die ga ik nog even opnieuw boeken, dan hoef ik 'Veerle' niet lastig te vallen
Blijft het wel nog vreemd dat er een verschil zit in de twee optelsommetjes van Hertz en mij.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Niet zozeer een prijsgerelateerde vraag hier, maar een voor de ervaren automobilisten Ik ga in januari een weekje in de buurt van Vegas (lake mead) en DV hiken. Leek me tof om eens een jeep te huren, want ja wanneer heb je die kans anders :p Maar hoor ook van mensen dat dit eigenlijk helemaal niet lekker rijdt. Herkennen mensen dit? Ben overigens niet van plan hele grote afstanden te gaan rijden of heel erg off-road te gaan. Eerdere keren had ik altijd een suv of medium suv.
@TradeMarkNL83 Wij hebben dit jaar (ook in Las Vegas) een Jeep Wrangler gehuurd en dit is ons perfect bevallen. Helaas hadden ze geen V6, maar een Hybrid. We hebben een km of 2500 gereden (ook (mild) Off road en dat beviel dus prima). We hadden ook reviews gelezen dat het weggedrag niet je van het was, maar viel dus 100% mee. Qua ruimte was het ook voldoende. We waren met 4 personen, handbagage, grote koelbox, 2 tenten, 4 stoelen, luchtbedden etc. Het was even zoeken naar de ideale inpakmethode, maar na 2 dagen, ging ook dat zonder problemen. Zou er zo weer eentje huren...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.