Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik heb momenteel 2 boekingen staan. 1 bij Avis (President Circle), 1 bij Sixt (Platinum).
Beide een Full Size SUV (Sixt FFAR, Avis group Z) voor ophalen Tampa airport.
De voorwaarden zijn vrijwel gelijk, echter zie ik dat SIXT de auto maar 60 minuten vasthoudt als je later dan het opgegeven tijdstip komt. Bij Avis is dat 24 uur (mits je de vluchtgegevens hebt toegevoegd).
Ik vind 60 minuten een beetje riskant eerlijk gezegd.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Beide een Full Size SUV (Sixt FFAR, Avis group Z) voor ophalen Tampa airport.
De voorwaarden zijn vrijwel gelijk, echter zie ik dat SIXT de auto maar 60 minuten vasthoudt als je later dan het opgegeven tijdstip komt. Bij Avis is dat 24 uur (mits je de vluchtgegevens hebt toegevoegd).
Ik vind 60 minuten een beetje riskant eerlijk gezegd.
Hebben jullie hier ervaring mee?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook bij Sixt, vluchtnummer opgeven, niet onbelangrijk.
Verder blijft je reservering wel staan, alleen als je een specifieke auto hebt gereserveerd garanderen ze na een uur niet meer dat je ook echt die meekrijgt.
Verder blijft je reservering wel staan, alleen als je een specifieke auto hebt gereserveerd garanderen ze na een uur niet meer dat je ook echt die meekrijgt.
Nee, alleen een klasse. Maar kan dat niet vervelend uitpakken dat ze de betreffende klasse niet meer hebben staan (uitgaande ook geen upgrade klasse)?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat kan. Maar dat kan altijd, je boekt een klasse, maar je boekt geen garantie dat je die krijgt. Vaak krijg je een upgrade dan, soms proberen ze je wat anders mee te geven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zijn er hier forumleden die de Avis code W819200 gebruiken maar zelf geen Visa Gold creditcard hebben? (waar de code eigenlijk voor bedoeld is). Ging het probleemloos?
Vraag 2 Als ik bij Avis.dk of ander buitenland kijk, krijg ik de prijzen in de valuta van dat land. Kan dat ook handiger?
Vraag 2 Als ik bij Avis.dk of ander buitenland kijk, krijg ik de prijzen in de valuta van dat land. Kan dat ook handiger?
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vraag 1 : Ja tot nu toe iedere keer en er is nog nooit naar gevraagd
Vraag 2 : Ik reserveer meestal via Avis.dk of avis.is (ES, BE, NL, etc. ook proberen), Nee, helaas krijg je de prijzen in de locale valuta te zien. een site als https://www.wisselkoersen.nl/ helpt dan wel een beetje
Vraag 2 : Ik reserveer meestal via Avis.dk of avis.is (ES, BE, NL, etc. ook proberen), Nee, helaas krijg je de prijzen in de locale valuta te zien. een site als https://www.wisselkoersen.nl/ helpt dan wel een beetje

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het gebruiken van de code, of welke andere geldige code dan ook bij autohuur is vaak geen probleem. Zelfs niet om de auto mee te krijgen. De vraag is echter of je er ook nadelige gevolgen van hebt bij bijv. schade. Zal men dan zeggen dat je niet aan de voorwaarden voldeed voor het gebruik van die specifieke code? Dat is de vraag die je je zelf moet stellen. Op dit forum zijn er, voor zover ik weet, geen verhalen bekend dat men dan in de problemen kwam. Echter, wil je dat risico lopen?
Roland
-
- Amerika-ontdekker
@coyote goed punt, was weer even in verleiding door korting, maar het moet geen goedkoop is duurkoop worden uiteraard.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@MattRob en anderen
Vandaag weer goedkoper geworden ustravel.nl
Heb ook opnieuw gereserveerd scheelde toch 220 dollar en standard en midsize SUV dezelfde prijs.
Vandaag weer goedkoper geworden ustravel.nl
Heb ook opnieuw gereserveerd scheelde toch 220 dollar en standard en midsize SUV dezelfde prijs.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- nwolf
- Amerikakenner
Coyote schreef: ↑21 jun 2025, 06:37Is wel een beetje doemdenken toch.
kortingscodes/vouchers/etc. zit in de Amerikaanse cultuur. Ik kan me echt niet voorstellen dat wanneer je schade zou hebben dat ze nog even naar je FlyingBluecode vragen of of je wel die ene visa in je bezit hebt. Er gaan vele vormen van codes hier voorbij in dit forum en ook de gevallen van schade/kapotte band etc.
De code is overigens voor een korting op je reservering, niet voor extra voorwaarden in je contract. Heb net ook even ChatGPT gevraagd hoe dit zit en ook daar kwam niet echt een antwoord op dat je contractbreuk pleegt.
Ik zou het risico wel durven te lopen, hooguit dat ze je het prijsverschil kunnen aanrekenen in geval je niet zou voldoen aan de regels.
Maar dat is ook (net als die van Roland) een mening.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@nwolf Je quote loopt niet helemaal lekker...
Kleine schades (voorruit, band, etc.) zullen wel meevallen maar hoe zit het bij een total loss van een auto? Die gevallen kennen we hier niet. Gelukkig ook maar zou ik zeggen maar ook dat kan gebeuren.
Mijn vuistregel is dan ook altijd, gebruik codes waar je aan voldoen kunt. Dan zit je altijd goed.
Roland

Kleine schades (voorruit, band, etc.) zullen wel meevallen maar hoe zit het bij een total loss van een auto? Die gevallen kennen we hier niet. Gelukkig ook maar zou ik zeggen maar ook dat kan gebeuren.
Mijn vuistregel is dan ook altijd, gebruik codes waar je aan voldoen kunt. Dan zit je altijd goed.
Roland
Ik heb eens bij alamo.de gekeken wanneer het nu het voordeligst is om een boeking te doen.
Daarvoor het ik Salt Lake City als vertrek- en aankomst genomen en steeds exact drie weken genomen aan het eind van elke maand dus b.v. 28 juli-18 augustus. Als auto heb ik de Standard SUV optie gekozen. Op dit moment zou je dan 1801 euro betalen. zie schema
Uit deze gegevens kun je opmaken dat boeken tussen 5-3 maanden voor vertrek voordelig is.
Echter zoals we allemaal weten, kan de reis ca 2-3 weken voor vertrek ook nog wel duiken. In dit schema kom ik dan 1227 tegen. Dat is strijdig.
Dat komt m.i. door het hoogseizoen en het feit dat de Standard SUV erg veel gevraagd is.
Dus boeken tussen 5-3 maanden voor vertrek en daarna regelmatig checken. De kans lijkt me groot dat andere verhuurders een vergelijkbare systematiek(logaritme) gebruiken.
Daarvoor het ik Salt Lake City als vertrek- en aankomst genomen en steeds exact drie weken genomen aan het eind van elke maand dus b.v. 28 juli-18 augustus. Als auto heb ik de Standard SUV optie gekozen. Op dit moment zou je dan 1801 euro betalen. zie schema

Uit deze gegevens kun je opmaken dat boeken tussen 5-3 maanden voor vertrek voordelig is.
Echter zoals we allemaal weten, kan de reis ca 2-3 weken voor vertrek ook nog wel duiken. In dit schema kom ik dan 1227 tegen. Dat is strijdig.
Dat komt m.i. door het hoogseizoen en het feit dat de Standard SUV erg veel gevraagd is.
Dus boeken tussen 5-3 maanden voor vertrek en daarna regelmatig checken. De kans lijkt me groot dat andere verhuurders een vergelijkbare systematiek(logaritme) gebruiken.
- Bijlagen
-
- afbeelding.png (9.36 KiB) 877 keer bekeken
-
- Amerika-ontdekker
Mijn Chatgpt zegt: Conclusienwolf schreef: ↑21 jun 2025, 15:04Maar dat is ook (net als die van Roland) een mening.Coyote schreef: ↑21 jun 2025, 06:37Is wel een beetje doemdenken toch.
kortingscodes/vouchers/etc. zit in de Amerikaanse cultuur. Ik kan me echt niet voorstellen dat wanneer je schade zou hebben dat ze nog even naar je FlyingBluecode vragen of of je wel die ene visa in je bezit hebt. Er gaan vele vormen van codes hier voorbij in dit forum en ook de gevallen van schade/kapotte band etc.
De code is overigens voor een korting op je reservering, niet voor extra voorwaarden in je contract. Heb net ook even ChatGPT gevraagd hoe dit zit en ook daar kwam niet echt een antwoord op dat je contractbreuk pleegt.
Ik zou het risico wel durven te lopen, hooguit dat ze je het prijsverschil kunnen aanrekenen in geval je niet zou voldoen aan de regels.
Ja, het gebruik van een niet-toegekende CDP-code is een geldige reden voor Hertz om dekking te weigeren of je tarief tijdens de verhuur aan te passen. Ze checken dat soms – en steeds vaker bij corporate codes. Het risico? Jij wordt volledig aansprakelijk bij schade.
Ik denk zelf ook dat de schade wel degelijk op de huurder neer komt (bij grote schades) als men ontdekt dat je op fraude hebt gepleegd (al dan niet bewust) bij het aangaan van de huur. Ook vraag ik mij af of het posten van bijv. foto's op socials waaruit blijkt dat je op onverharde wegen reed, niet ook een reden is om niet uit te keren. Verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om grote schades niet te hoeven betalen. De kans dat je een grote schade op loopt, is uiteraard niet groot.
- nwolf
- Amerikakenner
Check @Familyof4 , wel vreemd dat ik dus een ander resultaat kreeg waaruit bleek da de code idd gebruikt kon worden voor een tariefverhoging, maar waar ik in geval van schade niet kon halen dat je aansprakelijk zou worden gehouden.
Maar niemand hier die een real-life-experience heeft op dit onderwerp?
Maar niemand hier die een real-life-experience heeft op dit onderwerp?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Er wordt vaak niet gecontroleerd of je recht hebt op je code. Als je de balie kunt overslaan, zal de kans helemaal klein zijn. Je kunt natuurlijk altijd een medewerker treffen die er wel op controleert. Dan wordt waarschijnlijk de korting ongedaan gemaakt of ze maken ter plekke een nieuwe boeking tegen de dagprijs die veel hoger kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat de verzekering een verkeerde code ook zal aangrijpen om een groot bedrag niet uit te keren. Maar hier is volgens mij geen ervaring mee.
Ik kan me voorstellen dat de verzekering een verkeerde code ook zal aangrijpen om een groot bedrag niet uit te keren. Maar hier is volgens mij geen ervaring mee.
-
- Amerika-ontdekker
@mwolf
Het risico op een forse schade/ongeluk is in het algemeen niet heel hoog uiteraard en daarbij is de max 300.000 tegenwoordig sowieso een vrij laag bedrag, wat bij het veroorzaken van blijvende invaliditeit bij een ander in de USA mogelijk niet toereikend is. Zo gezien kun je beter via Sunnycars huren. Maar ook die zullen alles uit de kast trekken om niet te hoeven uitkeren (bij forse bedragen) en de nodige uitsluitingen hebben.
Daaronder kan (denk ik) zelfs vallen dat je aantoonbaar je niet aan de verhuurregels hebt gehouden als je bijvoorbeeld foto's hebt gedeeld van jezelf op plaatsen die alleen via niet toegestane onverharde wegen te bereiken zijn en je geen bewijs van een geboekte tour kunt tonen. Ook als je schade is ontstaan door bijvoorbeeld een uitbarsting van een vulkaan is niet gedekt. Zo gezien zou je nooit weer een auto durven huren.
Je hebt ook nog het euvel /risico van een grote schade/ongeluk met grote gevolgen veroorzaakt door een on- of onderverzekerde (in de USA niet ondenkbaar). Dat is vrijwel nergens afdoende gedekt. Bij Sunnycars tot ik meende 80.000 en met de nodig mitsen en maren. Als je heel goed kijkt naar verzekeringen zijn er heel veel uitsluitingen, die je niet meteen verwacht. Ook bij reisverzekeringen bijvoorbeeld hele lijsten soms met gevaarlijke activiteiten zoals bijv. raften die dan niet onder de verzekering vallen en de 'normale' uitsluitingen zoals bepaald natuurgeweld en onlusten. Procedeerkosten om een en ander aan te vechten zijn ook vrijwel nergens meeverzekerd.
Ik ben met mezelf tot het compromis gekomen om alleen te huren met codes waar ik recht op heb en daarbij te spelen met huren vanuit bepaalde landen (al is ook dat discutabel in dit verhaal misschien), omdat een onterechte code gebruiken nogal makkelijk te achterhalen is en dus ook bij relatief kleine meer voorkomende schades van laten we zeggen enkele duizenden euro's, een probleem kunnen geven als je een slimme schadebehandelaar treft. Ondertussen hou ik ook de prijzen van Sunny in de gaten. Ook daar zit wel eens een goede prijs tussen. Maar na gedegen onderzoek is de conclusie al snel dat je niet veel moet rekenen op je verzekeringen, want dat kan nog wel eens tegen vallen. Geldt ook voor woonverzekering bij brand en het hebben van een niet deugdelijk aangelegd stroomnetwerk in de schuur bijvoorbeeld.
Laten we vooral veilig rijden!
Het risico op een forse schade/ongeluk is in het algemeen niet heel hoog uiteraard en daarbij is de max 300.000 tegenwoordig sowieso een vrij laag bedrag, wat bij het veroorzaken van blijvende invaliditeit bij een ander in de USA mogelijk niet toereikend is. Zo gezien kun je beter via Sunnycars huren. Maar ook die zullen alles uit de kast trekken om niet te hoeven uitkeren (bij forse bedragen) en de nodige uitsluitingen hebben.
Daaronder kan (denk ik) zelfs vallen dat je aantoonbaar je niet aan de verhuurregels hebt gehouden als je bijvoorbeeld foto's hebt gedeeld van jezelf op plaatsen die alleen via niet toegestane onverharde wegen te bereiken zijn en je geen bewijs van een geboekte tour kunt tonen. Ook als je schade is ontstaan door bijvoorbeeld een uitbarsting van een vulkaan is niet gedekt. Zo gezien zou je nooit weer een auto durven huren.
Je hebt ook nog het euvel /risico van een grote schade/ongeluk met grote gevolgen veroorzaakt door een on- of onderverzekerde (in de USA niet ondenkbaar). Dat is vrijwel nergens afdoende gedekt. Bij Sunnycars tot ik meende 80.000 en met de nodig mitsen en maren. Als je heel goed kijkt naar verzekeringen zijn er heel veel uitsluitingen, die je niet meteen verwacht. Ook bij reisverzekeringen bijvoorbeeld hele lijsten soms met gevaarlijke activiteiten zoals bijv. raften die dan niet onder de verzekering vallen en de 'normale' uitsluitingen zoals bepaald natuurgeweld en onlusten. Procedeerkosten om een en ander aan te vechten zijn ook vrijwel nergens meeverzekerd.
Ik ben met mezelf tot het compromis gekomen om alleen te huren met codes waar ik recht op heb en daarbij te spelen met huren vanuit bepaalde landen (al is ook dat discutabel in dit verhaal misschien), omdat een onterechte code gebruiken nogal makkelijk te achterhalen is en dus ook bij relatief kleine meer voorkomende schades van laten we zeggen enkele duizenden euro's, een probleem kunnen geven als je een slimme schadebehandelaar treft. Ondertussen hou ik ook de prijzen van Sunny in de gaten. Ook daar zit wel eens een goede prijs tussen. Maar na gedegen onderzoek is de conclusie al snel dat je niet veel moet rekenen op je verzekeringen, want dat kan nog wel eens tegen vallen. Geldt ook voor woonverzekering bij brand en het hebben van een niet deugdelijk aangelegd stroomnetwerk in de schuur bijvoorbeeld.
Laten we vooral veilig rijden!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Familyof4
Ik boek een midsize SUV rechtstreeks bij Hertz met de juiste verzekeringen en een CDP waar ik zelfs recht op heb voor 621 USD. Dezelfde auto kost mij bij Sunnycars 1350 euro. Daar heb je wel een auto voor waarbij de binnenspiegels kunnen vertellen wat ze zien en je hebt 0 zorgen over wat je allemaal wel niet zou kunnen overkomen.Zo gezien kun je beter via Sunnycars huren
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- nwolf
- Amerikakenner
@dejong89
!!
Tsja, die zit alleen in de weg als ik de spiegelhanger van de VTP Orlando er aan wil hangen
@Familyof4 , ik snap wat je zegt, overigens heb je genoeg andere partijen waar je je aanvullend kunt verzekeren.
Sunnycars is in mijn ogen bijna altijd te duur, ze kunnen niet voor niets de TV reclame's betalen als broker
.
Maar even serieus nu, ik ga eens kijken wat de verschillen zijn en of mij dat risico waard is. De code die ik nu bij Avis gebruik is dacht ik voor een visa card gold holder.

Tsja, die zit alleen in de weg als ik de spiegelhanger van de VTP Orlando er aan wil hangen

@Familyof4 , ik snap wat je zegt, overigens heb je genoeg andere partijen waar je je aanvullend kunt verzekeren.
Sunnycars is in mijn ogen bijna altijd te duur, ze kunnen niet voor niets de TV reclame's betalen als broker

Maar even serieus nu, ik ga eens kijken wat de verschillen zijn en of mij dat risico waard is. De code die ik nu bij Avis gebruik is dacht ik voor een visa card gold holder.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb inmiddels contact gehad met Budget betreffende bovenstaande.michelly schreef: ↑15 jun 2025, 15:06Ik heb een vraagje betreffende onze huur van afgelopen vakantie. Op de 2e dag zijn wij over een net boven de grond afgebroken paaltje gereden en hadden dus zowel voor als achter een lekke band. We hebben Budget gebeld en we mochten niet zelf de banden (laten) repareren of vervangen omdat het er 2 zijn. We moesten dus weggesleept worden terug naar Denver. Daar kregen we vervangend vervoer. Dat was overigens een prettige upgrade. Tot dusver dus helemaal goed. Nu kregen wij gisteren bij thuiskomst een onaangename verrassing: een factuur van bijna 400 dollar voor afsleepkosten. Wij hebben geen extra roadside assistance genomen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik dacht dat die kosten gedekt zouden zijn omdat we geen keuze hadden om het zelf op te lossen. Ik heb de overeenkomst er eens bijgepakt maar daar is het me allemaal niet zo duidelijk. Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Dit was hun reactie:
We hebben inderdaad die Extended Roadside Assistance niet gekocht maar LDW natuurlijk wel. Dat staat zowel op de voucher van Autoeurope als op de Rental Agreement.Vehicle was towed and removed from our fleet to be repaired.
When a customer rents from Budget Rent A Car, they have the option to purchase the Extended Roadside Assistance (RSN) coverage at the time of rental that will waive additional costs associated with any roadside service provided by our Roadside Service Team. Customers can also purchase a Loss Damage Waiver (LDW) that will waive their responsibility for vehicle damages incurred during an Emergency Roadside event.
Our records do not reflect that you purchased either the Extended Roadside Assistance (RSN) or the Loss Damage Waiver (LDW) that would have waived these costs. Since these waivers were not purchased, we have determined that you are responsible for the full cost of the services provided and/or any damage incurred to the vehicle.
Ik heb dit natuurlijk zo terug gemaild. Nu kreeg ik zojuist een reactie met de vraag of ik een schadeformulier ingevuld had (is dat nog nodig als je telefonisch gemeld hebt?) en dat Sedgwick Claims Management blijkbaar de claims behandeld en niet Budget Customer Service.
Nu maar weer een mailtje daarheen gestuurd.
Mijn vraag is eigenlijk of ik Visa in moet schakelen om dit bedrag eventueel te laten blokkeren op mijn credit card of maar weer af moet wachten wat Sedgwick voor reactie geeft.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@michelly Een schadeformulier heb ik 2x moeten invullen bij het terugbrengen van de huurauto (wegens kapot vooruit). Voor hen is dat nodig, zo vertelden zij mij, omdat zij dan weer de kosten vergoed kunnen krijgen. Is ook wel logisch natuurlijk. Voor 2 lekke autobanden verwacht je niet direct een schadeformulier in te hoeven vullen. Eigenlijk had de chauffeur van de sleepdienst jullie daar op moeten wijzen of in ieder geval de verhuurder toen jullie telefonisch contact hadden of toen jullie de andere auto aan het eind van de vakantie terugbrachten (of is er toen überhaupt niet meer gesproken over de bandenschade van de eerste auto)?
Ik weet niet of het blokkeren van je creditcard afschrijving iets oplevert. Budget zal hun schade toch vergoed willen zien als dat nu niet lukt omdat er geen schadeformulier is ingevuld.
Roland
Ik weet niet of het blokkeren van je creditcard afschrijving iets oplevert. Budget zal hun schade toch vergoed willen zien als dat nu niet lukt omdat er geen schadeformulier is ingevuld.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-