Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Dezelfde Alamo auto die hierboven wordt genoemd is bij ustravel.nl weer iets goedkoper namelijk €1215. Het is verstandig om post paid te boeken dan kun je regelmatig de prijzen vergelijken en als je een betere prijs tegen komt (en dat zal wellicht gebeuren omdat je reis nog een flink poos weg is) kun je gratis annuleren en een nieuwe boeking maken (of wijzigen als je bij dezelfde verhuurder blijft).
Voor een huurauto van Alamo zijn de adressen die je in de gaten moet houden alamo.de (met code thpps15), ustravel.nl en usatogo.de (inloggen voor laagste prijs). Soms is de één goedkoper en dan weer de ander. Voorwaarden zijn bij allen gelijk en je kunt gebruik maken van 'skip the counter' en dus direct naar de garage gaan (dus geen wachten en gedoe aan de counter) en een auto uit jouw categorie uitzoeken.
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ferno67 »

Coyote schreef:
28 jan 2025, 20:12

Even een algemene opmerking: ik ben de laatste weken wat minder actief in dit topic maar wat merk ik ineens veel bangmakerij qua hoogte SLI/LIS hier in dit topic. USD 300.000 of USD 500.000 zou ineens niet voldoende zijn? :think: Ik krijg bijna de indruk dat hier ineens veel chauffeurs zijn die zichzelf niet vertrouwen in het verkeer? Alsof we ervan uitgaan dat we zware ongevallen veroorzaken? :?

Roland
Hmm,,

Nou kom ik net na het lezen van dit bericht gelijk dit tegen:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... welwording

Tja. zoals ik al eerder zei, 16 keer in de US geweest waarvan zeker 14 een auto gehuurd, nooit wat gehad ( een keer een dame die haar lippen aan het doen was tijdens het rijden en achterop botste, gelukkig heel langzaam en zonder schade) in het verkeer. Niet eens een pitje in de deur van andere parkeerders.

Maar wat als het lot (zoals bij die jongen boven) toch toeslaat, wat dan? Als je het niet overleeft tja, dan is dat wat het is, maar als je het wel overleeft en je eindelijk van de letsels o.i.d. bent herteld en er ligt dan een brief van een of andere advocaat die je aanklaagt voor alles wat je hebt en de verzekering dekt maar 300K, poeh is net wat je zegt hoeveel risico wil je lopen?

Overigens ben ik het wel eens met je stelling dat het niet per se hebzucht is aan de kant van Alamo, ik heb gezocht maar ze bieden geen extra cover tegen bijbetaling. Het zou dus best kunnen dat ze hebben onderzocht dat claims nooit boven dat bedrag uit komen en dat hun verzekeraar de evt. claims die daar boven zitten meestal wel wint.

Daarom heb ik ook dat verhaaltje van een Amerikaanse site eerder gepost om andere perspectief te belichten.

Ik zelf ben graag goed (lees over) verzekerd, maar ben nog wel aan het twijfelen of ik AutoEurope ga cancelen en een duurdere broker neem die wel alles dekt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, misschien moet je ook niet bij elke nare gebeurtenis stil staan. Dan wordt het leven wel erg moeilijk. Ik bedoel, blijven we dan ook thuis omdat we een bericht als deze (vorige maand) of deze (vandaag) lezen? :think:

Voor iedereen die toch persé hoog verzekerd wil zijn, raad ik USA-reisen.de aan. In het verleden daar zelf ook gehuurd. Niet om de verzekering overigens. Je kunt je daar tot EUR 10.000.000 verzekeren. Kost wat extra maar dan moet je er dan maar voor over hebben. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
brigittf
Amerika-ontdekker

Bericht door brigittf »

Is er hier helemaal niemand die ooit een auto bij tui cars heeft gehuurd? Zij dekken standaard tot 7,5 mil.
Omdat ik er hier niets over terug kan vinden twijfel ik om daar te huren
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Tuicars is, net zoals Autoeurope, Rentalcars,Sunnycars etc etc, een broker
Ik heb er onlangs nog naar gekeken voor een huurauto in Costa Rica. Ze bieden dezelfde formule als Sunnycars. Volledig gedekt, geen zorgen etc.

* Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen (verzekerd bedrag tot EUR 7,5 miljoen)
* Diefstalverzekering
* Onbeperkt aantal kilometers
* Luchthavenvoorziening binnen Openingsuren
* Volledige uitgebreide bescherming zonder eigen risico

Wil je nog wat centjes besparen? Boek dan via deze link... Scheelt je weer een paar tientjes.

https://www.tuicars.com/ibe/?agk=vacationatsea

Of kijk eens rechtstreeks bij de verhuurder.. Ik weet niet of je bij Tui direct dient te betalen maar dat zou voor mij al een flinke afhaker zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door brigittf »

Thanks voor de code, scheelt zo een 200 euro.
Zonder restricties te gebruiken neem ik aan?

Ik snap alleen niet hoe ze met bijna dezelfde formule bij Tui cars bijna de helft goedkoper kunnen zijn dan bijv. Sunny cars.
Volgens mij wel gelijk betalen maar wel met de mogelijkheid om tot 24 uur vtv te annuleren.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Verwonder je er niet over, maak er gebruik van. :mrgreen:
De link die ik je stuurde is via Vacationatsea. Kan iedereen vrij gebruik van maken. Vacationatsea is een reisorganisatie in Duitsland maar je boekt via het Tui portaal Bij Alamo...
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Hoe zit het bij TUI met "spouse gratis"? Ik zie:

- Echtgenoten (inclusief echtgenoten van hetzelfde geslacht) kunnen over het
algemeen zonder kosten worden geregistreerd in het contract.

Maar ja, "over het algemeen", dat geeft uiteraard geen enkele garantie. En als je via TUI bij AVIS huurt; geldt dan je President-status? Want daarmee is de spouse (al dan niet gehuwd) wel gratis.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Ze zetten daar "over het algemeen" omdat het uiteindelijk te maken heeft met het beleid van de locale autoverhuurder. En dat is dan vaak weer gebaseerd op zgn. 'state policy'. In een hoop Amerikaanse staten is het gebruikelijk dat de spouse namelijk gratis als extra bestuurder behandeld wordt.

Als je weet in welke staat je de auto ophaalt en bij welke verhuurder dan zou ik vooral ook daar eens op de site kijken.

Let er wel op dat de spouse in kwestie vaak wel een geldig rijbewijs moet kunnen laten zien bij het ophalen van de auto.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Vandaag een mooie deal gemaakt bij Tui. 16 Dagen midsize suv inclusief one way voor iets meer dan 1000 euro. Ophalen op SEA en terug op SFO eind september/begin oktober. Nu gewoon wachten dat hij nog gaat zakken. En bij Alamo dus gewoon doorlopen en een mooie auto uitzoeken binnen je klasse en weg. Inclusief 7.5M verzekering
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@diver99 Weet je zeker dat je skip the counter hebt bij Alamo. Lang niet alle brokers bieden dat.
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Hoi allen, ik ben lid als AVIS PC, ook zo ingelogd. Als ik een boeking op avis.dk wil maken, rekent hij 65 euro extra voor de spouse (partner).
Dit was toch gratis bij AVIS PC?
Of geldt dat niet bij avis.dk?

Alle verzekeringen die nodig zijn zitten er altijd ook bij toch ook bij .dk? Even ter check..
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Nee hoor @jerkar ; je spouse is een automated extra driver .
Is hier ook wel eens eerder over geschreven....
Spouse wordt bij de Extra ś dan ook niet genoemd : daar moet je zelf voor zorgen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hallo allemaal, ik ben voor midden mei nog op zoek naar een huurauto voor een week die ik in Seattle (airport) ophaal en in Vancouver (downtown locatie) aflever. Ik dacht dat dat in het verleden best 'standaard' was, maar ik zie even zo snel niet echt meer aanbieders die dat aanbieden ... Iemand nog goede tip hiervoor toevallig, of recente ervaring ermee ? Ik kom (wederom) op Avis uit hiervoor ... En weer niet zo goedkoop, hahaha ! Maar goed, ben al blij dat ik iets heb hoor !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@MattRob Hoe ziet je route eruit?
Mijn man en ik zijn jaren geleden met de Amtrak trein van Vancouver naar Seattle gereisd en hebben daar een huurauto opgehaald. Is dat misschien een optie voor je (in de andere richting weliswaar)?
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Sorry ik begrijp het nog niet helemaal
Ik heb Avis presidents circle qua loyaliteitsprogramma .
In het topic van Avis staat dit uitgelegd dat bij PC gratis extra bestuurder bij zit. Hoe kan het dan toch dat ik daar 65€ voor bij moet betalen, ook al ben ik ingelogd als Avis pc?
IMG_7885.png
remco_rc
Amerika-ontdekker

Bericht door remco_rc »

Heel vaak zie ik bij de verhuur dat er een optie is om gps tehuren. Als je dit niet doet, zit er dan nog steeds een werkende navigatie in de auto of schakelen ze dit uit? Het klinkt alsof je iets huurt wat standaard in elke auto zit tegenwoordig.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Glorious schreef:
05 feb 2025, 20:41
@MattRob Hoe ziet je route eruit?
Mijn man en ik zijn jaren geleden met de Amtrak trein van Vancouver naar Seattle gereisd en hebben daar een huurauto opgehaald. Is dat misschien een optie voor je (in de andere richting weliswaar)?
Ik heb al een "redelijke prijs" voor een week van EUR 600, dus op zich is het wel geregeld. Maar ik blijf wat zoeken en vergelijken. We landen op Seattle, en maken dan in een week een rondreis via Olympic NP, Willamette Valley (ja, de prachtige wijnen die daar vandaan komen), en dan via Mount Hood (en Yakama Indian Reservaat) naar het Noorden en dan via North Cascades NP terug richting Vancouver (waar we dag erna een cruise gaan maken). Dus ja, ik zou in theorie in Seattle weer kunnen eindigen, en dan de trein of bus nemen. Maar liever niet, dan maar deze dure huurprijs ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

jerkar schreef:
05 feb 2025, 22:17
Sorry ik begrijp het nog niet helemaal
Ik heb Avis presidents circle qua loyaliteitsprogramma .
In het topic van Avis staat dit uitgelegd dat bij PC gratis extra bestuurder bij zit. Hoe kan het dan toch dat ik daar 65€ voor bij moet betalen, ook al ben ik ingelogd als Avis pc?
Per ongeluk aangevinkt bij extra's? Dat hoeft niet. Volgens mij gewoon bij het uitrijden 2 rijbewijzen laten zien is voldoende?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

jerkar schreef:
05 feb 2025, 22:17

In het topic van Avis staat dit uitgelegd dat bij PC gratis extra bestuurder bij zit. Hoe kan het dan toch dat ik daar 65€ voor bij moet betalen,...
Laten we het dan ook hier bij houden :
In het topic van Avis staat dit uitgelegd dat bij PC gratis extra bestuurder bij zit.

Er staat nergens dat je voor die gratis bestuurder moet betalen.
Er wordt een extra driver aangeboden : van dat aanbod hoef je dan ook geen gebruik te maken.
nonavis.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer