Op Vegas wordt er natuurlijk wel véél meer gevlogen dan naar Salt Lake City, waardoor er veel meer concurrentie zal zijn die de prijzen drukt. Ik gok dat dat er voor veel zal tussenzitten.HillBillies schreef: ↑11 dec 2024, 10:57Ik snap dat er niemand een glazen bol heeft maar ik ben toch even benieuwd naar jullie mening:
Dit jaar vlogen we met KLM, 4 personen inclusief ruimbagage direct naar Las Vegas voor net geen €4800, we hebben in november geboekt. Ik heb tot aan het vertrek wekelijks de prijzen bijgehouden en deze waren in die periode max €250 gestegen, een maand voor vertrek scheelde het zelfs maar €150.
Volgend jaar willen we met KLM direct naar Salt Lake City. Prijzen in augustus waren iets boven de €5000 en met de ervaring van afgelopen jaar heb ik besloten af te wachten en m'n geld te investeren.
De prijzen blijven maar stijgen. Eerst €5400, toen boven de €6000 en toen ik zojuist keek zit de prijs al op bijna €7800!
Wat is er nu zo anders dan dit jaar?
Schiphol heeft natuurlijk de luchthavenbelasting verhoogd, de dollar staat sterker, KLM draait slechte cijfers over het eerste half jaar, maar zijn dit de redenen dat de prijzen zo exorbitant stijgen?
Merken andere dit ook op andere bestemmingen en wat is jullie verwachting?
Tips kan ik niet echt geven. Persoonlijk geef ik geef ik echt niet zoveel méér uit aan vluchten, van dat geld kan ik veel andere dingen doen... Dan pas ik mijn bestemming wel aan en en reis ik een andere keer naar (in dit geval) SLC.