Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

deebee7 schreef:
09 dec 2024, 18:07
Welke aanbieders hebben nu eigenlijk nog een SLI van 1mio? Want National ook al niet meer zie ik. Alamo was er ook al een tijdje uit.
Er is al veel over geschreven in dit forum en ben het spoor ook een beetje bijster, maar wanneer je via Sunnycars huurt heb je een verhoogde WA verzekering tot 10 miljoen. (de USA wordt hier specifiek genoemd)
https://www.sunnycars.nl/all-inclusive- ... -huurauto/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

MattRob schreef:
10 dec 2024, 12:27
ik kom echt tot hele hoge prijzen ... Heb hier posts teruggezocht over de laatste acties en codes, maar echt helpen doet het mij nog niet. Mocht iemand een geniale tip hebben voor toch een beetje acceptabele prijs
Hele hoge prijzen , zoeken naar een beetje acceptabele prijs ...
Ai Ai Ai , @MattRob das taalgebruik die ik niet van jou had verwacht....
In welke valuta eenheid denkt u ...
Dat geheel terzijde ...
ik zag heel snel dat Hertz ook vestigingen heeft buiten het vliegveld .
Heb je die al doorgerekend ?
Ik kwam bij avis.is/en met AWD W819200 bij een mid size SUV op 108.344 IJslandse kroon is Eur. 743
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hahaha, ja, ik vind 750 euro voor Midsize SUV voor een weekje echt een hele hoge prijs ... Bij Hertz kom je nog veel hoger uit ! Maar ik ga ook eens locaties buiten Anchorage bekijken dan, had ik nog niet gedaan, dank. We komen overigens met de cruise boot aan (en vliegen terug).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Alaska is wel een dure staat om te huren, verheet dat niet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
10 dec 2024, 13:29
Hahaha, ja, ik vind 750 euro voor Midsize SUV voor een weekje echt een hele hoge prijs ...
In 1,5 jaar tijd zijn de prijzen van de huurauto's nou niet bepaald goedkoper geworden. :wink: Ik zou de goedkope tarieven van vroeger maar vergeten. Denk dat je niet veel lager gaat komen dan die EUR 750 die @bedeve voor je vond.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Op zoek naar 2 keer een autohuur voor 2025. 1 keer in Orlando. Die boekte ik gisteren. Met meer dan 80euro/dag is dat toch wel een heftige prijs. Is maar voor 3-4 dagen dus ik kan er mee leven als er niets beters meer uit de bus komt.
Maar dan: op zoek naar autohuur Washington DC-Miami 5 juli (ochtend) tem 23 juli (avond). De prijzen die ik krijg, zijn hoger dan wat ik voor 4 personen betaalde aan de vliegtickets. :shock: Ttz, enkel Hertz blijft eronder met 'maar' $1380. Niet de grootste Hertz fan als het op presidents circle op aan komt. Zou liever National huren maar die zitten met meer dan $1800 toch wel erg hoog.
Ik heb zowat alle codes die ik kende gebruikt. Ttz 510000 bij Hertz, National 5004946, Avis flying blue/Visa/BA, Alamo via korting werk wat identiek hetzelfde uitkomt als de gekende alamo.de code.

Ik heb ook al gespeeld mat de ophaallocatie maar dat maakt niet echt iets uit, lijkt het. Ik zocht wel enkel op locaties met 'aisles'. Of indien Avis dan kijk ik naar de tarieven voor een standaard SUV.

Mis ik nog ergens een code die mogelijks betere prijzen geeft?
Lynn-1986
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lynn-1986 »

Goedemorgen allemaal!

Ik ben sinds gisteren lid en heb meteen een vraag :). In de zomer van 2025 gaan wij met onze kinderen voor het eerst naar Amerika. De vliegtickets hebben we al, de rest moeten we nog regelen. We beginnen in New York en eindigen in Miami. We hadden het plan om vanaf Washington DC een auto te huren. En we willen het liefst een fullsize SUV, vanwege de pubers en hun bagage :lol:

Wie heeft er ervaring met een auto huren in Washington DC zonder dat je daar met een vlucht aan komt? Ik zag bijvoorbeeld bij Sunnycars dat je dan geen gebruik kunt maken van het ophaalpunt bij het vliegveld. Is dat bij alle aanbieders zo? En hoe is het geregeld bij Union Station? Ik kwam online veel slechte ervaringen tegen, bijvoorbeeld van mensen waarvoor er helemaal geen auto meer beschikbaar was, ondanks dat ze vooraf gereserveerd/betaald hadden. Ik hoor graag jullie tips :thumbup:
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door BiaAlly »

Wij hebben vorig jaar ook de auto opgehaald op het vliegveld in Dulles zonder dat we daar op het vliegveld aankwamen. Wij zijn geland op JFK en zijn met de trein naar Washington DC gegaan. Wij hebben de auto ook geboekt via SunnyCars dus dit zeker wel mogelijk.
Lynn-1986
Amerika-newbie

Bericht door Lynn-1986 »

Bedankt @BiaAlly.
Kun je daar misschien wat meer over vertellen? Was het op het kantoor op de luchthaven? En dan in de aankomsthal?
Bij alle auto's die ik nu vind bij sunnycars (die voldoen aan onze wensen) is het of met shuttleservice of aan de balie in de aankomsthal. Ik denk niet dat we de aankomsthal in mogen als we geen vlucht hebben daar? En sowieso moeten we ook de vluchtgegevens invullen. Ik had al gezocht op de website van sunnycars, maar daar staat: "Kom je niet met een vlucht aan, maar wil je de huurauto wél op de luchthaven ophalen? Dit kan helaas niet."
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Lynn-1986 Er is geen enkele verplichting of link tussen de autohuur en of je ook op die plek aankomt met het vliegtuig. Geen idee wat Sunnycars daarmee bedoelt. De aankomsthal is een open/publieke ruimte.
Wel is het zo dat nagenoeg iedereen direct na aankomst naar de autoverhuur gaat. In veel autoreserveringen kan je dan ook je vluchtnummer opgeven zodat (theoretisch) de autoverhuurder weet dat je later komt bij vertragingen. Maar je hoeft helemaal geen vluchtnummer op te geven en er wordt nergens gevraagd hoe je bij de autoverhuur bent terecht gekomen.
Bedenk wel zelf even vooraf hoe je dan bij de autoverhuur op Washington Dulles komt. Zelf ben ik een keer met de bus van Manhattan (NY) naar Philadelphia gereden om daar mijn huurauto op te halen op de luchthaven (Megabus van NY tot Philadelphia train station en met de trein/metro naar de luchthaven).
Een fullsize SUV is inderdaad erg fijn als je met 4 personen reist. Ik neem aan dat je rekening houd met de one-way fee tussen Washington en Miami.

P.S. Ik ben niet bekend op Washington Dulles (maar heb wel een dozijn andere luchthavens gezien in de VS) Óf de autoverhuurders zitten in de openbare ruimte in de aankomsthal, maar vaker zitten ze afzonderlijk in een car-rental-center. Een gratis shuttle bus brengt je daar naar toe; iedereen kan daar gebruik van maken. En er zijn meer travelagents dan Sunnycars. Vaak nog goedkoper ook (en even goed)...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Lynn-1986
Amerika-newbie

Bericht door Lynn-1986 »

Ow top, bedankt @Frasi. Waarschijnlijk denk ik veel te moeilijk allemaal, maar als ik zoiets lees, dan durf ik het niet aan om een auto vanaf het vliegveld te boeken. Fijn om te lezen dat dat dus wel gewoon kan.
En we houden inderdaad rekening met de one-way fee :).
BiaAlly
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaAlly »

Hoi, vraagje; wij boekten voorheen altijd via een broker en dus ook via Sunnycars. Nu heb ik het plan opgevat om dit keer zelf te boeken. Nu heb ik een vlucht bij Jetblue geboekt en daar had ik in de naam al een fout gemaakt. Ik wil dus nu eigenlijk een auto huren bij Alamo.de maar nu durf ik eigenlijk niet meer. Als ik nu op die site alles invul en dan klik op "reserveren" zit ik dan ergens aan vast? Ik kan dan nog gewoon annuleren of aanpassen? En waar doe ik dat dan? Op de site van Alamo? :oops:

Sorry voor de vele vragen maar ik begin nu toch heel onzeker te worden. Alvast bedankt! :thumbup:
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Wij hebben al vaak op een luchthaven een auto geboekt terwijl we daar nooit aankwamen met een vlucht. Dat is helemaal geen issue.
Ik ben zelf dus ook op zoek naar een auto vanaf Washington DC (naar Miami). Voorlopig een boeking staan met Hertz vanaf Dulles maar ik denk dat ik deze wijzig naar de andere luchthaven in Washington nl. DCA (Ronald Reagan). We verblijven nl. eerst een paar dagen in Washington en halen dan pas de auto op. DCA is veel dichter tegen ons hotel en de uber zal ook goedkoper zijn daar naartoe dan naar Dulles. Maar vooral omdat ik zie dat het car rental center van Dulles een offsite locatie is waar alle verhuurders nogal ruim naast elkaar zitten. Het lijkt ook niet zo makkelijk om van de ene naar de andere verhuurder te wandelen. Ik maak vaak 2 boekingen bij 2 verschillende verhuurders en vergelijk dan op het moment zelf welke optie de beste is. Dat kan enkel makkelijk op een locatie waar alles verhuurders bv in dezelfde parkeergarage zitten. Dat is zo in DCA maar niet op Dulles dus.
Sunnycars is zelden de goedkoopste optie. Lees gerust dit topic wat verder door en kijk ook eens naar het stappenplan van de status match. Mits een beetje moeite haal je makkelijk de hoogste status binnen bij een verhuurder (gratis). Het laat je toe om een goedkoper type auto te boeken maar toch de keuze te krijgen uit duurder type. Op een airportlocatie kan je vaak zelf kiezen uit een rij auto's die tot een bepaalde categorie behoren.

Voor onze data kwam Hertz er momenteel het beste uit. (met code 510000 via hertz.nl). Persoonlijk huur ik liefste bij National. Vaak zeer recente auto's, goed onderhouden, veel keuze en vriendelijk personeel.
Laatst gewijzigd door deebee7 op 11 dec 2024, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

BiaAlly schreef:
11 dec 2024, 10:45
Hoi, vraagje; wij boekten voorheen altijd via een broker en dus ook via Sunnycars. Nu heb ik het plan opgevat om dit keer zelf te boeken. Nu heb ik een vlucht bij Jetblue geboekt en daar had ik in de naam al een fout gemaakt. Ik wil dus nu eigenlijk een auto huren bij Alamo.de maar nu durf ik eigenlijk niet meer. Als ik nu op die site alles invul en dan klik op "reserveren" zit ik dan ergens aan vast? Ik kan dan nog gewoon annuleren of aanpassen? En waar doe ik dat dan? Op de site van Alamo? :oops:

Sorry voor de vele vragen maar ik begin nu toch heel onzeker te worden. Alvast bedankt! :thumbup:
Je moet je geen zorgen maken bij een reservering via alamo.de. In de laatste stap staat duidelijk 'pay at counter'. Je hoeft nu niets te betalen en kan altijd nog annuleren.
BiaAlly
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaAlly »

Thanx! Dan gaat dat vast lukken!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Sunnycars.. Het roept wel meer en eigenlijk alles wat ze roepen zorgt voor verwarring. Op 1 ding na. Onbezorgd huren. Daar betaal je dan ook (vaak) voor.. Zeker binnen de V.S. Doe jezelf een lol en kijk eens wat het je gaat kosten wanneer je rechtstreeks bij een Alamo/Hertz/Dollar/Avis etc huurt.
Mijn reis naar Costa Rica, prachtig voorbeeld. Welke blog je ook las: Boek.. bij.. Sunnycars.. Want alles is geregeld! Onbezorgd! Wauw! Konden die spiegels maar praten....
Ik zou dan wel het 3 voudige betalen en dat voor een compact. Rechtstreeks bij Sixt was het voor een kleine SUV een stuk goedkoper en weet je wat het leuke was? Alles inclusief en geen eigen risico.

Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk. Binnen Europa vind ik het weer een ander verhaal. Dan liggen de prijzen dichter bi elkaar. Al kom ik qua verzekeringen en onbezorgd huren met mijn huidige creditcarddekking ook een heel eind bij de meeste verhuurders.

@MattRob Wil je perse een kleine SUV? In 2019 zijn we in Alaska geweest. De prijzen waren toen al skyhigh. Maar blijf vooral zoeken want uiteindelijk kwam ik via Hertz een prijs tegen van 470 USD voor 18 dagen. Voor een pick up. En deze is ons uitstekend bevallen!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Lynn-1986 »

Jullie ook bedankt voor jullie inzichten @deebee7 en @dejong89.

Ik merk dat alle informatie die op me af komt een beetje overweldigend is op dit moment :lol: :lol: Ik ga zeker nog even goed dit topic doorspitten, dus dan komt het vast goed.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Coyote schreef:
10 dec 2024, 21:28
MattRob schreef:
10 dec 2024, 13:29
Hahaha, ja, ik vind 750 euro voor Midsize SUV voor een weekje echt een hele hoge prijs ...
In 1,5 jaar tijd zijn de prijzen van de huurauto's nou niet bepaald goedkoper geworden. :wink: Ik zou de goedkope tarieven van vroeger maar vergeten. Denk dat je niet veel lager gaat komen dan die EUR 750 die @bedeve voor je vond.

Roland

Hier,

2022 voor €450 via Avis.is een vrijwel nieuwe Explorer voor 16 dagen was wel een mooie deal voor een 1e keer Amerika, SFO-SFO.

2023 voor €850 een vrijwel nieuwe Explorer voor 22 dagen, SFO-SFO.

2024 voor €400 een vrijwel nieuwe Edge voor 13 dagen, DC-NY.

Voor 2025 vorige week een midsize vastgezet via Avis.is voor €645 en bij Hertz ook een midsize voor €650 voor 13 dagen, LAX-LAX.

Dus geen idee hoe weinig het in het verleden echt was, maar op dit moment is het echt wisselend en benieuwd hoe het in januari zal zijn. Afgelopen 2 keren had ik de goedkoopste tarief altijd in januari gehad en beter dan wat vast staat voor 2025 zal het niet worden ben ik bang.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik had een mooie deal met Alamo.de voor 360 een F150 ophalen op IAD.... Nu heeft Play Airlines in eens besloten dat mijn heenvlucht via BWI gaat (3 uur later en 1 1/2 langer reizen) en als ik deze reservering probeer aan te passen wordt de auto in eens 250,- duurder :|

Thnx Play.... 1e en laatste keer.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Die reservering kan je gewoon gebruiken zonder aanpassing. Ik heb al meerdere keren fikse vertraging gehad op de heenweg en de auto opgehaald zonder iets aan te passen.
Als je een dag later aankomt is het een ander verhaal
Florida 2007, 2014, 2015, 2x 2016, 2x 2017, 2x 2018, 2x 2019, 2x 2022, 2x2023, 2x2024, next april 2025

New York 2024

California, Utah, Nevada, Arizona 2016, 2017, 2019, 2022, next januari 2025
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer