"WA-verzekering (TPI)
Materiële of lichamelijke schade aan een andere auto of aan personen die niet in jouw huurauto zitten, dek je af met een WA-verzekering. Dit wordt ook wel Third Party Insurance genoemd. Binnen de EU is de dekking hiervan voldoende, daarbuiten kan dit te weinig zijn. Check bij je verhuurder hoe dit zit en sluit eventueel ter plekke een aanvullende dekking af."
Dit staat op de website.
Maar een paar kliks verder lees ik nu dit:
"WA-dekking huurauto Europa / VS
We schreven hierboven al dat claims hoog kunnen oplopen als je schade maakt bij derden. Gelukkig is de standaard WA-verzekering bij onze huurauto’s ruim voldoende voor alle landen in Europa. Anders ligt dat voor de Verenigde Staten en Canada. Is het je wel eens opgevallen dat bij een reisverzekering die landen zijn uitgesloten als het gaat om medische kosten of dat je er een fors hogere premie voor moet betalen? Dat is niet voor niks, want juist medische verzorging is in Noord-Amerika peperduur.
Als je een auto huurt in de VS of Canada heeft die een standaard minimum WA-dekking die per staat verschillend is. Die wettelijke minimumdekking is erg laag en niet voldoende als je goed verzekerd wilt zijn voor wettelijke aansprakelijkheid. Daarom hebben alle huurauto’s die je via ons in Canada of de VS huurt de zogeheten Supplemental Liability Insurance (SLI), waarmee het bedrag dat de WA-verzekering maximaal uitkeert fors wordt verhoogd. Zorgeloos op weg in Noord-Amerika als je een auto hebt gehuurd via EasyTerra!"
Dus uiteindelijk weer zorgen om niets gemaakt

Maar, ik kan nergens bedragen zien. Daar was ik naar op zoek (of ik zoek op de verkeerde plek).
Toch vind ik de aanbieding van Auto Europe ook aantrekkelijk, maar gelden daar dus ook dezelfde voorwaarden? Heb jij ervaringen met Auto Europe in deze?