Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Je hebt een aantal LM Port Parking garages aan de overkant van de Hudson.
Je kunt met het bootje over of een Uber nemen (maar ik denk dat je dan tol betaalt voor de lincoln tunnel en dat vrij duur is).
Die garages kosten 20 dollar per dag.
Ik denk dat je in de buurt niet veel goedkoper gaat parkeren.
45 dollar is voor Manhattan geen gekke prijs. En voor alles rondom Manhattan is volgens mij minimaal 25 ook heel normaal. Voor Jersey City en LIC is dat in ieder geval wel zo.
Je kunt met het bootje over of een Uber nemen (maar ik denk dat je dan tol betaalt voor de lincoln tunnel en dat vrij duur is).
Die garages kosten 20 dollar per dag.
Ik denk dat je in de buurt niet veel goedkoper gaat parkeren.
45 dollar is voor Manhattan geen gekke prijs. En voor alles rondom Manhattan is volgens mij minimaal 25 ook heel normaal. Voor Jersey City en LIC is dat in ieder geval wel zo.
Ja precies. Denk dat we maar gewoon even door de zure appel moeten heenkijken en de 315 dollar parkeerkosten ophoesten.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Welke code heb je gebruikt Harry en op welke site?
Merk dat ik toch niet graag boek op de US sites ivm verzekeringen enzo

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ingelogd op hertz.com, dan krijg je de voor ons benodigde verzekeringen. 510000 code.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nieuw op het forum hier en graag jullie hulp. Volgend jaar zomer doen we een 3-weeks rondje Westkust doe met het gezin (3 jongens van 10-16) vanaf San Francisco. Na een paar dagen San Francisco willen we maandag 21 juli een auto huren om donderdag 7 aug daar weer terug te keren. Reis en overnachtingen zijn al bijna allemaal geboekt, nu nog een auto. We verblijven in de buurt van Fisherman's Warf en willen daar ook een auto huren. Voorkeur auto is grote SUV.
Al best wat gelezen op het forum over tips en tricks maar toch wat vragen:
Is voor SFO Alamo de aan te raden verhuurder? Via een tip op dit forum (https://www.alamo.fr/fr/offres-location ... emise.html) kom ik al vergelijkend tot een goedkoopste prijs (tot nu toe
): 1537 euro (incl damage coverage en extended protection). Zijn er nog andere (landen)sites van Alamo om te checken?
Welke andere verhuurders raden jullie aan voor SFO? En via welke (landen)site?
Ik lees daarnaast ook van alles over kortingscodes/coupons. Hoe werkt dat precies en waar kun je die vinden? Bij het invullen lijkt het of je naast die code vaak nog andere zaken moet invuilen.
Graag jullie hulp (Much appreciated!
)
Al best wat gelezen op het forum over tips en tricks maar toch wat vragen:
Is voor SFO Alamo de aan te raden verhuurder? Via een tip op dit forum (https://www.alamo.fr/fr/offres-location ... emise.html) kom ik al vergelijkend tot een goedkoopste prijs (tot nu toe

Welke andere verhuurders raden jullie aan voor SFO? En via welke (landen)site?
Ik lees daarnaast ook van alles over kortingscodes/coupons. Hoe werkt dat precies en waar kun je die vinden? Bij het invullen lijkt het of je naast die code vaak nog andere zaken moet invuilen.
Graag jullie hulp (Much appreciated!

Dank! Ja drop off kosten weten we inderdaad. Nee we hebben de route behoorlijk aangepast. We hebben samen met de jongens alles bekeken en beginnen nu in SLC, dan yellowstone-GT-Zion-GC-LV-DV-Mammoth lakes-Yosemite-SF-Monterey-Pismo-LA en naar huis. Veel wat we al gezien hebben maar gaan er nu met kinderen een andere invulling aangeven
.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Vorig jaar oktober auto gehuurd via SunnyCars. Eigenlijk niet teveel over nagedacht, boeken en klaar. Dit jaar toch meer prijzen gaan vergelijken en zagen we dat Sunny Cars echt enorm duur is t.o.v andere maatschappijen. We boekten nu een auto bij Easyterra (JFK, 630 euro voor 14 dagen, 2-16 november 2024). Toevallig keek ik deze week naar de prijzen en zie dat ik dezelfde auto voor 150 euro minder kan boeken. Top dus, maar ik bedacht me ook de voorwaarden nog even goed te checken. Zie nu dat de WA toch opgehoogd moet worden voor VS, dan ben ik dus duurder uit aan het einde van de rit. Denk ik?
Ik kan niet vinden wat zo'n extra verzekering dan weer kost wanneer ik het aan de balie afsluit. Iemand ervaring hiermee?
Of kan ik gewoon beter verder zoeken en zo ja, waar is het het voordeligst in jullie ervaring? Of kom ik dan weer bij Sunny Cars uit
? Na de vele berichten in dit topic duizelt het me inmiddels van alle aanbieders, extensies en codes...
Ik kan niet vinden wat zo'n extra verzekering dan weer kost wanneer ik het aan de balie afsluit. Iemand ervaring hiermee?
Of kan ik gewoon beter verder zoeken en zo ja, waar is het het voordeligst in jullie ervaring? Of kom ik dan weer bij Sunny Cars uit

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik kan niet vinden wat zo'n extra verzekering dan weer kost wanneer ik het aan de balie afsluit.
Nooooit extra verzekeringen afsluiten aan de balie. Dan betaal je de hoofdprijs (en dat kan makkelijk in de tientallen dollars per dag lopen).
Altijd vooraf het volledige pakket boeken dat je nodig hebt zodat je ter plekke alle extra's kan afwijzen.
Ik zie even snel een midsize SUV voor €500 voor jouw dagen vanaf JFK (Dollar via Autoeurope). Inclusief alle benodigde verzekeringen.
Nooooit extra verzekeringen afsluiten aan de balie. Dan betaal je de hoofdprijs (en dat kan makkelijk in de tientallen dollars per dag lopen).
Altijd vooraf het volledige pakket boeken dat je nodig hebt zodat je ter plekke alle extra's kan afwijzen.
Ik zie even snel een midsize SUV voor €500 voor jouw dagen vanaf JFK (Dollar via Autoeurope). Inclusief alle benodigde verzekeringen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
@Frasi.
Dat is mij bekend inderdaad, niets aan de balie afsluiten...maar dat wordt dus wel door EasyTerra geadviseerd. Vandaar dat ik hier even check
.
Bij Auto Europe zit dus alles wat ik nodig heb erbij? Ook die verhoogde WA dekking?
Dat is mij bekend inderdaad, niets aan de balie afsluiten...maar dat wordt dus wel door EasyTerra geadviseerd. Vandaar dat ik hier even check

Bij Auto Europe zit dus alles wat ik nodig heb erbij? Ook die verhoogde WA dekking?
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met verhoogde WA dekking?
Wat is de standaard (bij jouw reservering) en wat is verhoogd?
($1.000.000 is doorgaans de standaard/minimum)
Wat is de standaard (bij jouw reservering) en wat is verhoogd?
($1.000.000 is doorgaans de standaard/minimum)

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
"WA-verzekering (TPI)
Materiële of lichamelijke schade aan een andere auto of aan personen die niet in jouw huurauto zitten, dek je af met een WA-verzekering. Dit wordt ook wel Third Party Insurance genoemd. Binnen de EU is de dekking hiervan voldoende, daarbuiten kan dit te weinig zijn. Check bij je verhuurder hoe dit zit en sluit eventueel ter plekke een aanvullende dekking af."
Dit staat op de website.
Maar een paar kliks verder lees ik nu dit:
"WA-dekking huurauto Europa / VS
We schreven hierboven al dat claims hoog kunnen oplopen als je schade maakt bij derden. Gelukkig is de standaard WA-verzekering bij onze huurauto’s ruim voldoende voor alle landen in Europa. Anders ligt dat voor de Verenigde Staten en Canada. Is het je wel eens opgevallen dat bij een reisverzekering die landen zijn uitgesloten als het gaat om medische kosten of dat je er een fors hogere premie voor moet betalen? Dat is niet voor niks, want juist medische verzorging is in Noord-Amerika peperduur.
Als je een auto huurt in de VS of Canada heeft die een standaard minimum WA-dekking die per staat verschillend is. Die wettelijke minimumdekking is erg laag en niet voldoende als je goed verzekerd wilt zijn voor wettelijke aansprakelijkheid. Daarom hebben alle huurauto’s die je via ons in Canada of de VS huurt de zogeheten Supplemental Liability Insurance (SLI), waarmee het bedrag dat de WA-verzekering maximaal uitkeert fors wordt verhoogd. Zorgeloos op weg in Noord-Amerika als je een auto hebt gehuurd via EasyTerra!"
Dus uiteindelijk weer zorgen om niets gemaakt
Maar, ik kan nergens bedragen zien. Daar was ik naar op zoek (of ik zoek op de verkeerde plek).
Toch vind ik de aanbieding van Auto Europe ook aantrekkelijk, maar gelden daar dus ook dezelfde voorwaarden? Heb jij ervaringen met Auto Europe in deze?
Materiële of lichamelijke schade aan een andere auto of aan personen die niet in jouw huurauto zitten, dek je af met een WA-verzekering. Dit wordt ook wel Third Party Insurance genoemd. Binnen de EU is de dekking hiervan voldoende, daarbuiten kan dit te weinig zijn. Check bij je verhuurder hoe dit zit en sluit eventueel ter plekke een aanvullende dekking af."
Dit staat op de website.
Maar een paar kliks verder lees ik nu dit:
"WA-dekking huurauto Europa / VS
We schreven hierboven al dat claims hoog kunnen oplopen als je schade maakt bij derden. Gelukkig is de standaard WA-verzekering bij onze huurauto’s ruim voldoende voor alle landen in Europa. Anders ligt dat voor de Verenigde Staten en Canada. Is het je wel eens opgevallen dat bij een reisverzekering die landen zijn uitgesloten als het gaat om medische kosten of dat je er een fors hogere premie voor moet betalen? Dat is niet voor niks, want juist medische verzorging is in Noord-Amerika peperduur.
Als je een auto huurt in de VS of Canada heeft die een standaard minimum WA-dekking die per staat verschillend is. Die wettelijke minimumdekking is erg laag en niet voldoende als je goed verzekerd wilt zijn voor wettelijke aansprakelijkheid. Daarom hebben alle huurauto’s die je via ons in Canada of de VS huurt de zogeheten Supplemental Liability Insurance (SLI), waarmee het bedrag dat de WA-verzekering maximaal uitkeert fors wordt verhoogd. Zorgeloos op weg in Noord-Amerika als je een auto hebt gehuurd via EasyTerra!"
Dus uiteindelijk weer zorgen om niets gemaakt

Maar, ik kan nergens bedragen zien. Daar was ik naar op zoek (of ik zoek op de verkeerde plek).
Toch vind ik de aanbieding van Auto Europe ook aantrekkelijk, maar gelden daar dus ook dezelfde voorwaarden? Heb jij ervaringen met Auto Europe in deze?
Laatst gewijzigd door KimZuidema op 21 sep 2024, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Iemand al een een maand na de afgehandelde huur een vraag gehad over schade? Men vraagt in de mail expliciet om niet te mailen maar de link te klikken. De mail komt raar over met verschillende lettertypen en kleuren van de letters
We hadden wel een sterretje in de ruit gekregen.
We hadden wel een sterretje in de ruit gekregen.
Laatst gewijzigd door Familyof4 op 21 sep 2024, 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hadden dit ook afgelopen juli, hebben het bij het inleveren gemeld, er werd gelijk een schademelding aangemaakt, daarna niets meer van gehoord. Ik zou wel reageren en meewerken aan het aanmaken van een melding, dat had je eigenlijk moeten melden bij het inleveren.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@KimZuidema
De informatie die Easyterra geeft is op zijn minst bijzonder (of zelfs misleidend).
SLI is in de regel inbegrepen wanneer je als Europeaan een auto huurt in de VS (net zoals er nooit eigen risico is). Dus helemaal geen bijzondere feature van Easyterra (of anderen die "Worriefree" aanbieden). SLI/LIS en CDW is standaard.
Ik heb nog geen reisverzekering gezien die de VS uitsluit bij de werelddekking medische kosten. Zullen er vast zijn, maar niet bij de reguliere verzekeraars in NL.
Ik heb verschillende keren bij AutoEurope gehuurd (maar ook via anderen, totaal >15 keer). Nooit een aanrijding gehad of ergens voor aansprakelijk gesteld dus geen eigen ervaring met de afhandeling. Uiteindelijk is het de service van de verhuurder ter plekke (Alamo, Budget, hertz, Dollar etc) die de ervaring bepaald.
@Familyof4 Inderdaad bijzonder dat Hertz hier na een maand nog mee komt. De auto zal intussen al lang gerepareerd en weer verhuurd zijn. Kan zijn dat ze zeker willen zijn dat er geen tegenpartij in het spel is bij deze schade. Ik heb ook wel eens een ster (met 30cm scheur) in de voorruit gehad. Zonder problemen de auto halverwege de reis omgeruild. Je had het ook bij het inleveren even kunnen melden; is toch verzekerd.
De informatie die Easyterra geeft is op zijn minst bijzonder (of zelfs misleidend).
SLI is in de regel inbegrepen wanneer je als Europeaan een auto huurt in de VS (net zoals er nooit eigen risico is). Dus helemaal geen bijzondere feature van Easyterra (of anderen die "Worriefree" aanbieden). SLI/LIS en CDW is standaard.
Ik heb nog geen reisverzekering gezien die de VS uitsluit bij de werelddekking medische kosten. Zullen er vast zijn, maar niet bij de reguliere verzekeraars in NL.
Ik heb verschillende keren bij AutoEurope gehuurd (maar ook via anderen, totaal >15 keer). Nooit een aanrijding gehad of ergens voor aansprakelijk gesteld dus geen eigen ervaring met de afhandeling. Uiteindelijk is het de service van de verhuurder ter plekke (Alamo, Budget, hertz, Dollar etc) die de ervaring bepaald.
@Familyof4 Inderdaad bijzonder dat Hertz hier na een maand nog mee komt. De auto zal intussen al lang gerepareerd en weer verhuurd zijn. Kan zijn dat ze zeker willen zijn dat er geen tegenpartij in het spel is bij deze schade. Ik heb ook wel eens een ster (met 30cm scheur) in de voorruit gehad. Zonder problemen de auto halverwege de reis omgeruild. Je had het ook bij het inleveren even kunnen melden; is toch verzekerd.

-
- Amerika-ontdekker
@Frasi
Weer een paar muisklikken verder zag ik wéér wat anders staan. Inderdaad erg onduidelijk. Maar op de voucher stond het wel, toen ik wist waar ik naar moest zoeken. Máár, nog steeds geen bedragen.
Ik heb sowieso de boeking geannuleerd en de SUV bij Auto Europe geboekt. We hadden een intermediate. Rijgenot is me ook wat waard. Viel me op dat de facturering van Easy Terra ook door Auto Europe gedaan is. Het is dus 1 en hetzelfde bedrijf....
Ook op de nieuwe voucher staat dat SLI inbegrepen is, dus het zal wel in orde zijn. Vreemd blijft het wel, deze gang van zaken.
Weer een paar muisklikken verder zag ik wéér wat anders staan. Inderdaad erg onduidelijk. Maar op de voucher stond het wel, toen ik wist waar ik naar moest zoeken. Máár, nog steeds geen bedragen.
Ik heb sowieso de boeking geannuleerd en de SUV bij Auto Europe geboekt. We hadden een intermediate. Rijgenot is me ook wat waard. Viel me op dat de facturering van Easy Terra ook door Auto Europe gedaan is. Het is dus 1 en hetzelfde bedrijf....

Ook op de nieuwe voucher staat dat SLI inbegrepen is, dus het zal wel in orde zijn. Vreemd blijft het wel, deze gang van zaken.
-
- Amerika-ontdekker
Over wel of niet voldoende verzekering. De auto die ik nu bij Alamo gehuurd heb is inclusief (1) damage waiver en (2) extended protection. Veel meer opties kreeg ik niet tijdens het boeken. Is dat voldoende verzekering. Over TPI heb ik niets voorbij zien komen... Iemand een idee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ontheroad2025 Als je bij een Europese site boekt zit je qua verzekeringen goed. Lees ook het eerste bericht in dit topic eens door.
Hoeveel dagen SF heb je nu gepland? Je lijkt weinig tijd voor de rondreis te hebben.
Marianne
Hoeveel dagen SF heb je nu gepland? Je lijkt weinig tijd voor de rondreis te hebben.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne, die had ik eerder al wel gelezen, maar door de informatieoverload al niet meer paraat... Ik lees "Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering [...] Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt."
Ik heb geboekt via Alamo.fr (Frans),maar in de reservering/bevestiging waren de 2 bovengenoemde zaken inclusief. Ik kan niet beoordelen of dat nu voldoende is ondanks dat ik via een Europese broker geboekt heb. Te meer als inlog en de FAQ lees dat je naast de Damage waiver nog een CDW kan afsluiten. Dan lijkt het van niet?
Wat betreft de reis: we komen vrijdag aan in SFO en vertrekken dan de maandag in de ochtend. Na ruim 2,5 week komen we op donderdag weer terug in SFO om zaterdag weer naar NL te vliegen.
Ik heb geboekt via Alamo.fr (Frans),maar in de reservering/bevestiging waren de 2 bovengenoemde zaken inclusief. Ik kan niet beoordelen of dat nu voldoende is ondanks dat ik via een Europese broker geboekt heb. Te meer als inlog en de FAQ lees dat je naast de Damage waiver nog een CDW kan afsluiten. Dan lijkt het van niet?
Wat betreft de reis: we komen vrijdag aan in SFO en vertrekken dan de maandag in de ochtend. Na ruim 2,5 week komen we op donderdag weer terug in SFO om zaterdag weer naar NL te vliegen.
- bedeve
- Amerika-expert
Bij Avis.sk kun je niet boeken voor de VS ...
Welke bedoelde jij ?
Ik zie dat Avis.be op dit moment ook vriendelijke prijzen heeft.
Mijn AWD referentie blijft W819200
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel wat off topic nu: je hebt dus 3 volle dagen SF. Dat is relatief veel. Ik zou de auto huren t/m zaterdag. Is het niet fijner om een dag SF te gebruiken in je rondreis? Of doe je niet het standaardrondje?ontheroad2025 schreef: ↑21 sep 2024, 16:47Wat betreft de reis: we komen vrijdag aan in SFO en vertrekken dan de maandag in de ochtend. Na ruim 2,5 week komen we op donderdag weer terug in SFO om zaterdag weer naar NL te vliegen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20568 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-