Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
ah, check. Tja, hoe groter, how fijner, maar realiseer je ook dat het meer brandstof verbruikt.
Een gemiddelde full suze suv zal, met een normale rijstijl, zo'n 18 tot 20 miles per gallon doen. Een standard SUV rond de 25 mpg. Als je dan 4000 mijl rijdt dan tikt dat best aan.
Een gemiddelde full suze suv zal, met een normale rijstijl, zo'n 18 tot 20 miles per gallon doen. Een standard SUV rond de 25 mpg. Als je dan 4000 mijl rijdt dan tikt dat best aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Zie mijn eerder gedeelde ervaring van mei dit jaar. Ben toen er bij Hertz niets was doorgelopen naar Alamo voor mijn backup boeking en online skip-the-counter gedaan vlak voor het uitrijden. Dus dat kan op het laatste moment.
Standard SUV is prima voor 4 personen, wij nemen die bijna altijd met onze 2 dochters (zijn al geen pubers meer). Ford Explorer, GMC Acadia enz.
Ok dank je voor de snelle reacties. Ik behoud voor nu mijn beide reserveringen en kijk ter plaatse wat er bij standard staat. Als dat niks is pak ik alsnog de grote SUV en anders cancel ik de ene en skip-the-counter de standaard SUV. De Ford Edge is volgens mij wel flink kleiner dan de SUV's die jij noemt (Ford Explorer en GMC)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
De laatste keer bij Alamo was het een VW Atlas, vergelijkbaar met die andere 2. Ford Edge is inderdaad maatje kleiner.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat dacht ik zelf ook meteen en vroeg of hij dat misschien bedoelde maar hij corrigeerde mij: het ging niet om het bedrag in euro's maar het bedrag in dollars dat duurder was geworden. Hij noemde ook het nieuwe bedrag in dollars dat hij zag staan.roelb schreef: ↑17 jun 2024, 11:06Wellicht bedoelde de medewerker dat het (op het moment van je telefoontje) 25 euro duurder zou zijn na wisselkoersconversie dan de schatting in Euro's die je kreeg op het moment van boeken. Dat zou kunnen, immers, je betaalt pas na het inleveren van de auto, en de koers op dat moment geldt. Het bedrag in dollars is het bedrag dat in rekening wordt gebracht. Als de EUR/USD op het moment van boeken gunstiger was dan nu dan kan dat best 25 euro schelen. Wellicht dat die medewerker dat ook bedoelde met het "dagtarief" wat zou gelden.
Klopt ook niet want zelfs als ik nu een nieuwe reservering zou maken is het bedrag in dollars nog exact hetzelfde.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben een verandering van onze autohuur door ziekte van onze Amerikaanse vrienden, waardoor we nu in SEA de auto al nodig hebben vanaf 19/7 , en moeten inleveren in SLC op 15/8. We hadden een scherpe prijs met Avis( president status)vanuit Bend. Avis heeft voorzover ik het heb bekeken geen auto’s op diverse locaties in SEA op deze data.
Echter de welbekende code Alamo.de valt hier erg duur uit.(bijna $3000 voor suv) Wie is bekend met welk autohuurbedrijf vanaf deze plek/route het meest geschikt qua prijs zou kunnen uitvallen? Of toch gewoon alles even dagelijks langs gaan met de codes? Geeft wel weer stress om nu de hele boel weer om te gooien
Echter de welbekende code Alamo.de valt hier erg duur uit.(bijna $3000 voor suv) Wie is bekend met welk autohuurbedrijf vanaf deze plek/route het meest geschikt qua prijs zou kunnen uitvallen? Of toch gewoon alles even dagelijks langs gaan met de codes? Geeft wel weer stress om nu de hele boel weer om te gooien

@JeroenenTineke
Ik weet niet hoe jullie reis er nu uit ziet, maar kun je geen 2e boeking maken? Van Seattle naar de plek waar je de auto van de bestaande reservering op zou halen?
Jammer dat het eerste deel niet doorgaat. Klinkt ook niet goed als je dat nu al weet...
Ik weet niet hoe jullie reis er nu uit ziet, maar kun je geen 2e boeking maken? Van Seattle naar de plek waar je de auto van de bestaande reservering op zou halen?
Jammer dat het eerste deel niet doorgaat. Klinkt ook niet goed als je dat nu al weet...
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je een goede huurprijs had vanuit Bend, en je komt daar nog steeds langs, kun je die dan niet gewoon laten staan en een losse huur regelen van Seattle naar Bend?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@1N9R1D Dank voor je bericht! Gelukkig blijft de reis nog hetzelfde, alleen hadden we voor het eerste deel een auto die we van hun konden gebruiken, wat nu niet doorgaat, omdat ze op dat stuk niet meer kunnen meereizen.
Ik heb nog een boeking staan Vanuit Newport OR naar Bend(1 dag)( enterprise) en vanuit Bend naar SLC( Avis) Deze combi was toen de beste.
Ik was idd ook al aan het kijken, om de avishuur van Bend naar SLC te laten staan @Tantelotje , iig dank voor het meedenken.
Nog een vraag, als je 10.15 landt in SEA, is dan 12 een haalbare tijd om de auto te halen, mits dit op t vliegveld is?
Ik heb nog een boeking staan Vanuit Newport OR naar Bend(1 dag)( enterprise) en vanuit Bend naar SLC( Avis) Deze combi was toen de beste.
Ik was idd ook al aan het kijken, om de avishuur van Bend naar SLC te laten staan @Tantelotje , iig dank voor het meedenken.
Nog een vraag, als je 10.15 landt in SEA, is dan 12 een haalbare tijd om de auto te halen, mits dit op t vliegveld is?
-
- Amerika-ontdekker
We zijn twee jaar geleden om 11.33 aangekomen in Seattle (telefoon aangezet) en om 12:57 waren we aan de balie (lang leve google maps). We hadden toen wel veel geluk met wat chaos en een nieuw te vormen rij voor de douane. Als je gewoon je vluchtnummer opgeeft en de tijd inderdaad anderhalf uur later instelt zit je altijd goed denk ik.JeroenenTineke schreef: ↑17 jun 2024, 22:19Nog een vraag, als je 10.15 landt in SEA, is dan 12 een haalbare tijd om de auto te halen, mits dit op t vliegveld is?
- dejong89
- Amerika-expert
Meerdere keren op Seattle gevlogen. Nooit langer dan een uurtje over de controles gedaan. Jullie zitten helemaal goed qua tijd.
De shuttlebus voor de autoverhuurders stopt voor de terminal en het ritje duurt een kleine 10 minuten.
De shuttlebus voor de autoverhuurders stopt voor de terminal en het ritje duurt een kleine 10 minuten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Nu grote kortingen op autohuur bij drive-usa.de tov Alamo.de
Scheelt voor een maand bij ons 700 euro.
Scheelt voor een maand bij ons 700 euro.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Even een update hoe het allemaal verder gegaan is met onze autohuur en afwijkende afhaaltijden afgelopen vakantie, misschien heeft iemand anders nog iets aan onze ervaringen. Bovenstaande quote ging over usareisen en het positieve eraan was dat usareisen wel een kosteloze annulering heeft gedaan wat normaal niet binnen de 48 uur kan ( als je daar boekt) we hebben uiteindelijk een auto bij Herz gehuurd die wel een heel stuk kleiner was maar voor 5 dagen bij familie ( op 1 plek) was dit niet erg.butterfly schreef: ↑03 mei 2024, 10:59Even een vraag:
Morgen vertrekken wij naar de VS. Ik had een auto gehuurd bij usareisen.de maar kwam er achter dat ik de verkeerde tijd had ingevuld. Dus ik probeer usa reisen al een paar dagen te bellen maar dat lukt steeds niet. (na het bandje dat ik doorverbonden wordt valt hij in gesprek) Dus gisterenavond maar gebeld met avis dat we een uur later zijn. Dit werd aangepast, maar vandaag krijg ik de bevestiging dat ik ipv 308 euro 485 euro moet gaan betalen!
Hierna vlogen we van Norfolk (Virginia) naar Dallas. We hadden in Dallas een auto gehuurd bij Avis via Autoeurope. We begonnen met een vertraging van ruim 1,5 uur, daarna moesten we 2 uur op onze koffers wachten. Toen we met de shuttlebus naar Avis gingen stonden we daar ook nog 2 uur in de rij. Eindelijk vooraan zei de vrouw achter de balie dat onze reservering gecancelled was. Ik vroeg of dit kwam omdat we zo laat waren, maar dat was het niet "een reservering blijft altijd 24 uur staan" zei deze mevrouw. ( en daarmee weten we meteen hoe het zit bij te laat komen) maar hij was er uitgehaald omdat er geen bedrag achter stond bij de boeking van autoeurope. Ze kon wel een nieuwe reservering voor ons maken voor 5300 dollar! ( ipv 1500) We hebben dus eerst naar Avis gebeld, daarna naar autoeurope. Autoeurope zou een nieuwe boekingsbevestiging sturen en gelukkig kwam deze wel door en konden we door naar de garage om een auto op te halen. In de garage stond een enorme rij want er waren geen auto's genoeg. Alles wat binnen kwam werd meteen uitgegeven. Als je een elektrische auto wilde kon je er meteen een krijgen ( was voor ons te klein) ook een 12-persoons mocht je meteen zonder meerprijs meenemen ( maar 3 weken met zo'n touringcar vonden we ook geen goed plan) Wij stonden er tot aller-allerlaatste. Uiteindelijk kregen we een minivan ( Jeep Grand Cherokee) mee zonder extra kosten. We hadden een midsize suv gehuurd, dus een mooie upgrade na een hele nacht wachten. Om 6:00 in de ochtend kwamen we bij ons hotel aan.
Hoi, zijn er hier mensen die al eens gehuurd hebben bij Hertz Japan? Deze heeft mooie prijzen op het moment
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
@butterfly Wat een verhaal zeg. Jullie zullen wel helemaal uitgeput bij het hotel zijn aangekomen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@butterfly
Wat een verhaal en absoluut geen reclame voor Avis. Wij waren afgelopen week op Las Vegas en er stond een aardige rij bij de balie van Avis. Wij hadden via Alamo geboekt en met skip the counter konden we zo naar de auto's. Toeval dat het bij Avis zo druk is??
Wat een verhaal en absoluut geen reclame voor Avis. Wij waren afgelopen week op Las Vegas en er stond een aardige rij bij de balie van Avis. Wij hadden via Alamo geboekt en met skip the counter konden we zo naar de auto's. Toeval dat het bij Avis zo druk is??
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- dejong89
- Amerika-expert
Je vraag is volgens mij al beantwoord in het Hertz topic.. Hertz.JP/NL/DE/GR/IE/CO.UK, het maakt niets uit. Hertz = Hertz.
Je huurt alleen via een '' ander land '' . Je gaat er niets van merken. De reservering is straks ook te vinden wanneer je inlogt op Hertz.nl.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Gewoon wel even de nodige verzekeringen controleren.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-expert
Net mijn Large Elite SUV nog eens herboekt, $120 af weer. $946 nu nog een een P6 (Infinity QX80 of Cadillac Escalade, ik hoop uiteraard stevig om het laatste) voor 11 dagen.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Kom er net achter dat wanneer je in Canada je auto boekt bij Alamo.de, ondanks dat je uit Europa komt, niet alle verzekeringen erbij zitten:
Blijk nu een boeking te hebben met eigen risico en geen EP!
Wanneer je in de USA boekt zit wel alles erbij:
Kortom, blijk nu na maanden dus een goedkope maar waardeloze boeking te hebben
Blijk nu een boeking te hebben met eigen risico en geen EP!
Wanneer je in de USA boekt zit wel alles erbij:
Kortom, blijk nu na maanden dus een goedkope maar waardeloze boeking te hebben

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne