Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wat is wijsheid, kom er niet echt uit. We reizen met 5 waarschijnlijk FRA-LAS/LAS-FRA (vertrek kan ook nog DUS of BRU worden) maar hoeven maar 3 ruimkoffers mee. Boek ik dan het beste een basic tarief zonder ruimbagage en koop ik achteraf de 3 koffers bij ? Dit zou bij online inchecken mogelijk moeten zijn ? Of kan dit ook al eerder ? (Maatschappij wordt waarschijnlijk United/Lufthansa) Of is het later bijboeken van 3 duurder dan meteen het hogere tarief waar 5 koffers inbegrepen zijn ? Heb prijzen proberen op te zoeken op de diverse sites, maar is mij niet helemaal duidelijk of de genoemde prijs het bedrag is meteen bij boeking of dus als je achteraf bijboekt. En bestaat ook de mogelijkheid dat het helemaal niet mogelijk is om achteraf bagage te boeken ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
De prijs is hetzelfde, alleen als je Economy boekt incl koffers krijg je ook het kiezen van een stoel erbij. Je kunt bij het inchecken altijd bagage toevoegen en betalen, maakt niet uit wanneer je dit doet.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Harryh, is het kiezen van de stoel dan gratis ? Of bijbetalen, maar je krijgt tijdens het boeken in ieder geval de mogelijkheid
En anders kun je pas tijdens inchecken stoelen kiezen ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Als je Basic Economy boekt en later koffers toevoegt krijg je helaas geen stoelkeuze meer. Inderdaad kun je pas kiezen bij het inchecken.
bij klm krijg je zelfs geen stoel er meer bij als je economy boekt alleen de koffer
Bij standaard bij klm geeft hij ook aan geen gratis stoelkeuze maar later in het proces kun je toch gratis een stoel kiezen.
@stan.kim
Wij vliegen dezelfde route komende zomer met Lufthansa (uitgevoerd door Swiss Air en Edelweiss). Wij nemen 2 ingecheckte koffers mee en voor ons was het goedkoper om die apart bij te boeken en ook de zitplaatsen los te boeken.
De vlucht van Zurich naar Las Vegas en vice versa was qua zitplaatsen gratis. Frankfurt naar Zurich en vv kostte 14 euro pp.
Een koffer is 65 euro per enkele reis.
Dit was goedkoper dan een categorie duurder boeken dan economy light.
Wij vliegen dezelfde route komende zomer met Lufthansa (uitgevoerd door Swiss Air en Edelweiss). Wij nemen 2 ingecheckte koffers mee en voor ons was het goedkoper om die apart bij te boeken en ook de zitplaatsen los te boeken.
De vlucht van Zurich naar Las Vegas en vice versa was qua zitplaatsen gratis. Frankfurt naar Zurich en vv kostte 14 euro pp.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Dat is op zich een prima optie. Maar ik heb er altijd een hekel aan dat, als ik ga boeken bij Expedia, je nooit de prijs krijgt die er eerst staat maar dat het altijd (flink) duurder wordt naarmate je verder in het proces komt! Zou dat niet het geval zijn zou ik daar zeker boeken.ludwig schreef: ↑09 okt 2023, 22:22Expedia pakketreis geeft tarief Lufthansa inclusief koffer. En voor hotel de datum naar 1 nacht aanpassenA&A schreef: ↑07 okt 2023, 15:41Ah, gevalletje “als iets te mooi lijkt om waar te zijn etc”.
We keken op verschillende sites en daar stond steeds dat de 1e ruim bagage gratis was. Maar dat is dus niet zo bij de geadverteerde prijzen want wat je uit elke zoekmachine krijgt is uiteraard “Economy Light”. En dat staat er natuurlijk niet bij.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor deze reactie. Je hebt dus niet tot aan het inchecken hoeven wachten om stoelen te reserveren. Zal per maatschappij misschien verschilllen.1N9R1D schreef: ↑11 okt 2023, 19:31@stan.kim
Nee, boeken van stoelen kan eigenlijk overal direct, komt verderop in het boekingsproces vanzelf tevoorschijn. Ik heb sowieso nog nooit tickets geboekt waarbij ik niet direct zitplaatsen kon kiezen.
Bij Lufthansa gaf-ie bij mij soms per segment wel aan dat zitplaatsen kiezen niet mogelijk is, maar dan even de pagina verversen en dan kon het wel.
Bij Lufthansa gaf-ie bij mij soms per segment wel aan dat zitplaatsen kiezen niet mogelijk is, maar dan even de pagina verversen en dan kon het wel.
Reisverslagen USA:
Je ziet wel dat partijen als United zelfs bij het boeken van normale Economy enkel het achterste deel van het vliegveld beschikbaar maken. De betere rijen wat verder naar voren zijn dan geen Premium Economy, maar wel 'premium seats'.
Hierdoor vind ik de toegevoegde waarde van stoelen bij dat soort tickets redelijk klein. Maar goed, je wilt toch wel 7 uur bij elkaar zitten.
Hierdoor vind ik de toegevoegde waarde van stoelen bij dat soort tickets redelijk klein. Maar goed, je wilt toch wel 7 uur bij elkaar zitten.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
-
- Amerika-ontdekker
Dat is goed om te horen.
Heb nog een vraag: iemand bekend met "media streamen naar je apparaat" als inflight entertainment van United ? Dus geen scherm in de stroel voor je, maar wel dezelfde media via WiFi streamen naar je eigen tel / ipad. WiFi is normaal niet gratis volg mij, bij deze optie wel ? En hoe is de kwaliteit ? Het geldt bijvoorbeeld bij vlucht UA 58 Boeing 777 van SFO naar FRA.
Heb nog een vraag: iemand bekend met "media streamen naar je apparaat" als inflight entertainment van United ? Dus geen scherm in de stroel voor je, maar wel dezelfde media via WiFi streamen naar je eigen tel / ipad. WiFi is normaal niet gratis volg mij, bij deze optie wel ? En hoe is de kwaliteit ? Het geldt bijvoorbeeld bij vlucht UA 58 Boeing 777 van SFO naar FRA.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Werkt prima, je maakt verbinding met het lokale wifinetwerk in het vliegtuig. Dan kom je op een pagina met diverse films / series en streamen maar .Alsof je Neflix oid kijkt. Ik download voor de zekerheid wel altijd voor de gehele vluchtduur een films of een serie. ik heb al 2x gehad dat de boel niet werkte en 8/9 uur naar de hoofdsteun voor je kijken wordt ik niet vrolijk van.
Tijdens onze laatste vlucht BRU-IAD kon je gratis appen via de wifi. Geen foto's en/of video. Voor 20 euro kreeg je dit er wel bij, inclusief normaal surfen. Echt streamer kan niet, behalve dus inderdaad vanaf het interne mediasysteem, aangezien dat gewoon van een harddisk in het vliegtuig komt.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
-
- Amerika-ontdekker
Hmmm.... met 3 pubers erbij wil ik liever niet het risico lopen dat het niet werkt. Dan is een scherm in de stoel toch de veiligere optie helaas.
Ik denk er nog ff over na. Bedankt in ieder geval
Ik denk er nog ff over na. Bedankt in ieder geval

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik ga er gemakshalve vanuit dat die 3 pubers op "minimaal" 27 streamingsdiensten geabonneerd zijn. En niet zitten te wachten op het schermpje voor ze. Even een headsup geven dat ze spullen moeten downloaden en dan kunnen ze meer dan vooruit!
Onze meiden vullen hun iPads van tevoren ook met series van Netflix. Al was het alleen al omdat ze dan gewoon Nederlandse ondertiteling hebben 

Reisverslagen USA:
TLDR; N=1 maar mijn ervaring met United is dikke prima.
Wij hebben In 2017 tijdens onze huwelijksreis naar Hawaii met United de overstap op Chicago gemist. Customer Service probeerde ons in eerste instantie via een echt onmogelijke route via meerdere luchthavens met veels teveel overstaptijd en veels teveel vlieguren alsnog richting Oahu te krijgen.
Heb dit uiteraard geweigerd. Zijn toen in een hotel vlakbij vliegveld gestopt, waar United echt alles voor ons heeft geregeld (taxi heen en terug, dinerbonnen etc.). Volgende ochtend met een fatsoenlijk vluchtschema alsnog snel op locatie gekomen.
Bij thuiskomst uiteraard een klacht ingediend ivm de opgelopen vertraging en zonder problemen 2 x 600 euro vergoeding gekregen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb de afgelopen jaren de prijzen in de gaten gehouden maar zo hoog als nu heb ik ze nooit gezien. Ik vraag me af of ik misschien niet goed kijk. Zou iemand eens met mij mee willen kijken?
Ik zoek een vlucht naar Denver: heen 9 juli, terug 12 augustus. Inclusief ruimbagage en standaard stoelkeuze. IK vind niks onder de 1000 euro pp en het meeste ver erboven.
Vertrek kan bruss, Duss of Ams zijn. Tijd heen mag vroeg maar aankomst graag voor 18:30 en max. 1 haalbare overstap.
De prijzen die aanvankelijk ok lijken (rond de 850) bij google flights blijken bij doorklikken niet te bestaan. Ook niet als ik vervolgens bij de betreffende airlines zelf kijk.
Bij Skiplagged is het zelfs zo dat je bij de heenvlucht een prijs rond de 800 krijgt maar bij de terugvlucht staat dan een totaalprijs van meer dan 2000 euro per persoon. Dat kan toch niet kloppen.
Ik kijk nu als vanaf eind augustus maar er zit geen beweging in.
Bedankt voor het meekijken alvast!
Ik zoek een vlucht naar Denver: heen 9 juli, terug 12 augustus. Inclusief ruimbagage en standaard stoelkeuze. IK vind niks onder de 1000 euro pp en het meeste ver erboven.
Vertrek kan bruss, Duss of Ams zijn. Tijd heen mag vroeg maar aankomst graag voor 18:30 en max. 1 haalbare overstap.
De prijzen die aanvankelijk ok lijken (rond de 850) bij google flights blijken bij doorklikken niet te bestaan. Ook niet als ik vervolgens bij de betreffende airlines zelf kijk.
Bij Skiplagged is het zelfs zo dat je bij de heenvlucht een prijs rond de 800 krijgt maar bij de terugvlucht staat dan een totaalprijs van meer dan 2000 euro per persoon. Dat kan toch niet kloppen.
Ik kijk nu als vanaf eind augustus maar er zit geen beweging in.
Bedankt voor het meekijken alvast!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Ruth,
Op skyscanner zie ik er vanaf Brussel voor ongeveer 850 euro, weliswaar zonder bagage, met united.
Groetjes!
Op skyscanner zie ik er vanaf Brussel voor ongeveer 850 euro, weliswaar zonder bagage, met united.
Groetjes!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-