Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffer kwijt...maar ik weet waar het is.. (Airtag)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Koffer kwijt...maar ik weet waar het is.. (Airtag)

Bericht door AstridenCo »

Vorige week zijn wij naar een weer geweldige rondreis thuis gekomen.
Alles is voorspoedig gegaan behalve dat bij terugkomst een van de 3 koffers niet op de bagageband lag. We vlogen met BA van LA naar London naar Amsterdam. Helaas is 1 van de koffers achtergebleven in London zag ik via de Airtag. Geen nut dus om bij de bagageband te blijven staan. Thuis meteen gemeld bij een bagage afhandelingspartner van BA (Avia partner bagage tracing). Inmiddels zag ik dat de koffer met de volgende vlucht naar Amsterdam is vervoerd. Mooi dacht ik... echter verneem ik niets van deze tussenpersoon. Vervolgens gemaild, gebeld (2u in de wacht gestaan, gaat vervolgens over en er wordt gewoon niet opgenomen..daarna nog een aantal keer een poging zonder succes), Schiphol Lost en Found gebeld (geen gehoor), BA gebeld (geen contact vanwege personeelstekort)... tja wat nu. Ik weet precies de locatie van mijn koffer maar kan er niet bij. Op de site van Schiphol staat ook dat het geen nut heeft om naar Schiphol te reizen om je koffer te zoeken.
Ik heb enige haast aangezien er natte handdoeken in de koffer zitten. Ik vrees dus dat er van de inhoud niet veel overblijft. De kinderen hadden wat spulletjes gekocht daar en kadootjes. Dat vind ik nog het meest vervelend. Het wasgoed geloof ik wel.. scheelt weer wassen :lol:

Heeft iemand voor mij nog een tip?
aapjea
Amerika-ontdekker

Re: Koffer kwijt...maar ik weet waar het is.. (Airtag)

Bericht door aapjea »

Heb je bij aankomst op schiphol geen PIR rapport opgemaakt? Als je dichtbij schiphol woont kun je proberen met je pir rapport je te melden bij deur 16 in aankomsthal 2. Wel je paspoort en je PIR rapport en de claimtags van je bagage meenemen dan en ik kan je niet vertellen of ze je daar doorlaten dan tegenwoordig maar is het proberen waard als je kunt aantonen waar je koffer precies staat
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Als je exact weer waar de koffer is zou ik toch de stoute schoenen aan doen en naar Schiphol gaan..
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Er liggen er inderdaad nog steeds een aantal te wachten (foto van 3 sept. 03:00 uur vrijdagnacht op zaterdag).
Bijlagen
85E2D0F4-DAF4-4493-9E7E-412D2535B38E.jpeg
85E2D0F4-DAF4-4493-9E7E-412D2535B38E.jpeg (100.51 KiB) 2331 keer bekeken
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

In een facebook groep heeft iemand foto's gemaakt van een aantal eigenaarloze koffers die daar al een tijdje stonden. Ze heeft de eigenaars benaderd (tel nrs stonden op de labels) en die konden dankzij haar foto's en het doorgeven van de exacte locatie hun bagage terugkrijgen. Na weken oeverloos wachten, kon het dus wel.
Ik probeer nog even terug te zoeken op facebook hoe ze dat gedaan hebben. Als ik het gevonden heb laat ik het hier weten.

Gevonden op facebook in de groep Amerika & Friends, het bericht waarna verwezen wordt stond op LinkedIn. Er is daarna ook een nieuwsbericht van gemaakt: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... V7jWWhKyuY
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AstridenCo »

Bedankt voor jullie reacties!
De koffers hebben wij ook gezien inderdaad. Verlaten, rommelig en als je wilt kun je er volgens mij zo een meenemen.

Maar..er is een goede afloop voor ons. Afgelopen vrijdagavond stond er onaangekondigd een mijnheer aan de deur met de koffer!!! Nooit een melding gehad maar daar was hij ineens. Er gaan toch ook nog wel dingen goed met verloren bagage dus.
De inhoud viel alles mee. Een beetje muf maar alles intact gelukkig. :thumbup:
Jethz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jethz »

Wij zijn ook eens 2 koffers kwijtgespeeld bij een vlucht met BA. Bij aankomst in Brussel een aangifte gedaan en en dag of 5 later stond er een koerierdienst aan de deur op een zondag om de koffers te bezorgen. Dus dat ging wel goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer