Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door vinceG »

joost1982 schreef:
Je kiest voor een zogenaamde Open Jaw ticket; op twee verschillende plekken aankomen en vertrekt. Dat is bij veel maatschappijen vaak al een duurdere optie. Zal overigens ook gelden voor de huurauto/camper die je zal huren. 2500 euro moet redelijk lukken als je maximaal flexibel bent en geen probleem hebt met wat langere overstaptijden.

Nog 1 ding, je geeft aan dat je naar PHX wil in juli. Wij hebben net een reis in NV en AZ achter de rug (en dan niet eens zo zuidelijk als PHX) en ik zou het je niet aanraden. Het is echt bloedheet en dat maakt het voor jou, de kinderen en jullie opties om uitstapjes overdag te maken echt een stuk beperkter. Overdag kun je bijna niks doen, wat best zonde is met al het moois om je heen.
Wellicht heb je een andere reden om naar Phoenix te gaan, maar voor het klimaat raad ik het je anders echt af!

Mocht Keulen een optie zijn om te vertrekken; je kunt bij hun rechtstreeks boeken naar Las Vegas heen en terug voor hele scherpe tarieven.
Je zou bij hen een enkeltje heen of terug kunnen boeken, en met WOW Air of Norwegian het andere enkeltje naar Los Angeles.
Dat moet echt de allergoedkoopste manier zijn om de reis te boeken in ieder geval.

Succes met boeken en de voorpret!
Ik denk dat je een multi city ticket bedoelt in plaats van Open Jaw :wink:

Als ik naar de temperaturen kijk van Las Vegas en Phoenix dan zit daar weinig verschil in voor juli. Dit zijn sowieso de warmste maanden in die gehele regio. Dus om phoenix af te raden vanwege het klimaat vind ik wat kort door de bocht. Het is gewoon overal heet.

Ik zou niet adviseren om 2 aparte tickets te boeken bij 2 verschillende maatschappijen. Ik betwijfel ook of dit de goedkoopste optie is.
De beste tip is om gewoon veel te kijken en veel te vergelijken bij de diverse brokers (wel even checken of ze betrouwbaar zijn) en de diverse maatschappijen. Neem ook zoveel mogelijk opties mee.
Het is niet heel handig om eerst de hotels vast te leggen en daarna pas de tickets, het kan wel, maar het beperkt de flexibiliteit.
Agnieszka
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnieszka »

Ik zal ook kijken of we retour Phoenix kunnen vliegen. Dan gaan we ff lange rit van LA naar Phoenix maken. Als dat kosten kan besparen dan doen we dat. Plus dat het autohuur een stuk goedkoper is als je op zelfde locatie terugbrengt.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Een aantal verhuurders rekent geen dropoff kost tussen de staten Californie, Nevada en Arizona.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Je moet je ook afvragen of zo'n lange rit het waard is om de drop off kosten te vermijden. Ik betaal liever wat meer dan een vakantiedag op te offeren voor zo'n lange rit die je anders niet zou maken. Daarnaast loopt de auto die rit ook niet op water.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Tussen Arizona en Californië betaal je volgens mij geen drop off kosten. Hadden wij ook niet toen we van Phoenix tot San Francisco reden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

vinceG schreef: Ik denk dat je een multi city ticket bedoelt in plaats van Open Jaw :wink:
Agnieszka wil naar PHX vliegen en drie weken later van LAX weer terug. Dat is wel degelijk een Open Jaw.
Wat zijn open jaw vliegtickets

Dit zijn retourtickets waarbij de reiziger niet op het hetzelfde vliegveld land als waar hij van vertrokken is gedurende de heenreis. En/of niet vertrekt van het vliegveld waar hij geland is voor zijn bestemming.
Hieronder drie voorbeelden ter verduidelijking:
Drie voorbeelden van een open jaw constructie
voorbeeld 1
Heenreis Amsterdam -> Londen
Terugreis Londen -> Rotterdam

voorbeeld 2
Terugreis Liverpool -> Amsterdam

voorbeeld 3
Terugreis Liverpool -> Rotterdam
Bron: https://www.vlieginfo.com/open-jaw-vlie ... s-open-jaw

Het is mijn ervaring dat zo'n ticket niet per se duurder uit hoeft te vallen dan een retour met dezelfde aankomst- en vertreklocatie.
Groet,

Old Faithful
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ok, weer wat geleerd. Was bij mij bekend als multi-city ticket. :thumbup:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Volgens mij is multi-city-ticket gewoon hetzelfde, in ieder geval is het wel duidelijker dan open jaw (voor een leek althans).
joost1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door joost1982 »

vinceG schreef:
joost1982 schreef:
Je kiest voor een zogenaamde Open Jaw ticket; op twee verschillende plekken aankomen en vertrekt. Dat is bij veel maatschappijen vaak al een duurdere optie. Zal overigens ook gelden voor de huurauto/camper die je zal huren. 2500 euro moet redelijk lukken als je maximaal flexibel bent en geen probleem hebt met wat langere overstaptijden.

Nog 1 ding, je geeft aan dat je naar PHX wil in juli. Wij hebben net een reis in NV en AZ achter de rug (en dan niet eens zo zuidelijk als PHX) en ik zou het je niet aanraden. Het is echt bloedheet en dat maakt het voor jou, de kinderen en jullie opties om uitstapjes overdag te maken echt een stuk beperkter. Overdag kun je bijna niks doen, wat best zonde is met al het moois om je heen.
Wellicht heb je een andere reden om naar Phoenix te gaan, maar voor het klimaat raad ik het je anders echt af!

Mocht Keulen een optie zijn om te vertrekken; je kunt bij hun rechtstreeks boeken naar Las Vegas heen en terug voor hele scherpe tarieven.
Je zou bij hen een enkeltje heen of terug kunnen boeken, en met WOW Air of Norwegian het andere enkeltje naar Los Angeles.
Dat moet echt de allergoedkoopste manier zijn om de reis te boeken in ieder geval.

Succes met boeken en de voorpret!
Ik denk dat je een multi city ticket bedoelt in plaats van Open Jaw :wink:

Als ik naar de temperaturen kijk van Las Vegas en Phoenix dan zit daar weinig verschil in voor juli. Dit zijn sowieso de warmste maanden in die gehele regio. Dus om phoenix af te raden vanwege het klimaat vind ik wat kort door de bocht. Het is gewoon overal heet.

Ik zou niet adviseren om 2 aparte tickets te boeken bij 2 verschillende maatschappijen. Ik betwijfel ook of dit de goedkoopste optie is.
De beste tip is om gewoon veel te kijken en veel te vergelijken bij de diverse brokers (wel even checken of ze betrouwbaar zijn) en de diverse maatschappijen. Neem ook zoveel mogelijk opties mee.
Het is niet heel handig om eerst de hotels vast te leggen en daarna pas de tickets, het kan wel, maar het beperkt de flexibiliteit.
Prima als je mij corrigeert, maar Google dan zelf eerst even wat Open Jaw betekent. :-) Exact dat wat ik bedoelde.
Qua regio zijn we het eens, eigenlijk is alles in Nevada, Arizona en Zuidelijk Utah te warm om echt lekker rond te kunnen reizen. Toch is het zuidelijk, laag gelegen deel van Arizona nog wel een tikje erger qua temperatuur.
Twee tickets bij 1 low cost airline kan trouwens ook; met WOW heen naar LAX en terug vanaf SFO.
Maar dan moet de reisroute wel omgegooid worden ;-)
2002 NYC
2014 Cali en Nevada
2016 New England
2016 Florida
2017 Nevada, Arizona en Utah
2018 Houston, Tenessee, Missisippi en Lousiana
2019 Colorado en New Mexico
Agnieszka
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnieszka »

Op momondo heb ik tickets gevonden van AMS naar PHX retour voor 2240 euro voor ons viertjes. Met BA heen en terug. Heen via Philly en terug via Londen. Voor mij als leek lijkt me prima prijs maar misschien ben ik erg vroeg met boeken? Wat is jullie ervaring? Kopen of toch nog wachten?
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Over welke data heb je het?
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Agnieszka
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnieszka »

Juli/ augustus 2018
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik ga op jacht naar tickets voor heen denver en terug portland of andersom. Ben benieuwd of we een goede prijs kunnen scoren. Uiteraard pas voor volgend jaar augustus.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
bjaytee
Amerika-ontdekker

Bericht door bjaytee »

Hoi hoi,

Wij zijn een (Belgisch) gezin met twee kinderen (volgend jaar 11 & 12) die volgend jaar een vijftal weken naar westen van US willen gaan om daar enkele national parks te gaan bezoeken. We willen ongeveer van 5 juli tem 9 augustus rond trekken.

Ik ben me aan het oriënteren op vluchten van Bxl/A'dam/Parijs naar San Fransisco en heb al het één en het ander zien voorbij komen maar weet niet of dit een "redelijk" moment is om al te boeken.

De goedkoopste vlucht is via Turkish airlines vanaf Bxl, maar dan vliegen we eerst naar Istanbul om van daaruit te vertrekken naar SFO (prijs: +/- €3100 voor ons vier, eerst vijf uur vliegen naar Istanbul).
Rechstreeks vanuit Schiphol (of Lille) is het +/- €4100.
Vanuit Bxl zijn er blijkbaar geen (of nog geen) rechtstreekse vluchten.

Zijn dit aanvaardbare/goedkope tarieven of wacht ik best nog wat af? En kan het eventueel goedkoper via reisbureau of zoek ik gewoon verder (ik gebruik skyscanner, kayak en momondo)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door bjaytee op 23 aug 2017, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Wij zoeken tickets voor denver, vertrek amsterdam, brussel of dusseldorf. Begin juli volgend jaar. Heb er zo'n zin in :clap:
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

bjaytee schreef:Hoi hoi,

Wij zijn een (Belgisch) gezin met twee kinderen (volgend jaar 11 & 12) die volgend jaar een vijftal weken naar westen van US willen gaan om daar enkele national parks te gaan bezoeken. We willen ongeveer van 5 juli tem 9 augustus rond trekken.

Ik ben me aan het oriënteren op vluchten van Bxl/A'dam/Parijs naar San Fransisco en heb al het één en het ander zien voorbij komen maar weet niet of dit een "redelijk" moment is om al te boeken.

De goedkoopste vlucht is via Turkish airlines vanaf Bxl, maar dan vliegen we eerst naar Istanbul om van daaruit te vertrekken naar SFO (prijs: +/- €3100 voor ons vier, eerst vijf uur vliegen naar Istanbul).
Rechstreeks vanuit Schiphol (of Lille) is het +/- €4100.
Vanuit Bxl zijn er blijkbaar geen (of nog geen) rechtstreekse vluchten.

Zijn dit aanvaardbare/goedkope tarieven of wacht ik best nog wat af? En kan het eventueel goedkoper via reisbureau of zoek ik gewoon verder (ik gebruik skyscanner, kayak en momondo)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!
Ik zou nog even wachten, er kan nog veel komen.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou nooit eerst naar Turkije vliegen om vervolgens naar Amerika te vliegen. Je zal vast een extra controle krijgen....
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik ook niet.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

bjaytee schreef: We willen ongeveer van 5 juli tem 9 augustus rond trekken.
Op dit moment zijn de tarieven van de meeste maatschappijen voor jullie terugreis nog niet beschikbaar. Je kunt ze 330 dagen tevoren pas opvragen. Vandaar dat je nu hoge prijzen en dit soort routes krijgt.
bjaytee
Amerika-ontdekker

Bericht door bjaytee »

Op dit moment zijn de tarieven van de meeste maatschappijen voor jullie terugreis nog niet beschikbaar. Je kunt ze 330 dagen tevoren pas opvragen. Vandaar dat je nu hoge prijzen en dit soort routes krijgt.
Ah, dat wist ik niet. Dat is goede info. Dan wacht ik best nog eventjes.
En Turkije valt ook zeker af na jullie feedback :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer