Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Galapogos »

Old Faithful schreef: Weet je dat er nog een verschil is tussen "harde" en "zachte" viapunten? Harde viapunten worden door het toestel afgeroepen en moet je aandoen, voor zachte viapunten geldt dit niet. Je zou van de bestemmingen dus harde viapunten kunnen maken en zachte van de tussenpunten die alleen voor de gewenste route zorgen.
Wist ik nog niet, dank voor de tip! Er zijn een aantal routepunten die ik er puur in heb gezet om via de gewenste route gestuurd te worden. Die heb ik voor de duidelijkheid ook maar namen gegeven als 'willekeurig tussenpunt route x'. Met jouw tip kan ik die vervolgens inderdaad 'verbergen' zodat ze wel worden gebruikt voor de route, maar niet als bestemmingen an sich worden gezien. Net geprobeerd in Basecamp en het werkt inderdaad heel makkelijk.

Al met al vind ik die Trip Planner van Garmin erg geslaagd. Mooi product! :thumbup:
rosao
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rosao »

jorisjansen schreef:Here Maps van Nokia is nu uit voor Android en IOS en heeft gratis offline kaarten voor héél Amerika.
Misschien een tip voor de mensen die een GPS nodig hebben voor hun roadtrip.
Deze app hebben wij gebruikt voor onze trip begin mei. Superapp! Je kunt nog best veel dingen offline zoeken en geeft ook aan hoe hard je mag en je kunt vooraf per state kaarten downloaden. Die nemen een paar honderd mb in beslag.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

De Here app werkt echt super.
Klopt het dat deze app alleen staand werkt?
Ik ben op zoek naar een mount voor aan het raam maar deze zijn alleen maar liggend.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ter info: Here Maps voor Windows Phone 10 wordt vanaf 30 juni niet meer ondersteund door Here.
Gelukkig is er voor WP10 een nieuwe versie van de standaard Kaarten/Mapps app die ook offline maps heeft.
En even getest: Zowel in portrait als landscape modus.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik draai hem op android.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen.
Via google uiteindelijk gevonden dat je hem simpel kunt draaien door je tablet in landscape vast te houden als je de route opdracht geeft.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Goedemorgen, weten jullie of je een pc nodig hebt om een bij walmart aan te schaffen garmin nuvi 57LM te installeren? 49 states zijn al pre installed zo lijkt het. Een laptop nemen we niet mee, alleen een tablet.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marco en Cindy »

Ik heb zelf de 57LMT. Die was recht uit de doos zo te gebruiken. Uiteraard mis je misschien een software of kaart update. Maar daar zal hij niet minder om werker.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
JuliaValerie
Amerikafan

Tnx! En heb je die ook in Amerika gekocht?
Marco en Cindy
Amerikafan

Nee, hier in Nederland en naderhand een losse kaart van de VS. Maar volgens mij werken alle navigatie systemen gewoon zo recht uit de doos. Die van mij in ieder geval wel en die is nagenoeg gelijk aan de versie die jij wilt aanschaffen. Ik heb alleen verkeersinformatie als extra optie op die van mij zitten.
JuliaValerie
Amerikafan

Uiteindelijk toch hier al gekocht (ook een garmin nuvi 57LMT) en een losse kaart van de 49 staten apart gekocht en gisteren geinstalleerd. Weer iets dat van de lijst af kan :)
JuliaValerie
Amerikafan

ps eerder deze week, vóór mijn vraag een tom tom go world besteld (de goedkoopste versie), maar daar bleken geen detailkaarten van vs op te zitten, dus die weer teruggestuurd.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

:lol:
Grapje zeker?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik was dat ook van plan hier een garmin kopen en dan kaart van de V.S. tot ik las dat op kaarten die bijkoopt je geen van de snufjes hebt zoals traffic, lane guidance en real directions of hoe heet het allemaal. Zelfs nog gevraagd aan hun helpdesk maar het is niet anders. Dan maar een TomTom met wereld kaarten gekocht, daar heb je alles buiten de flitspalen en traffic die enkel voor in europa zijn.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik heb een aantal gratis android apps getest met off-line navigatie mogelijkheden. Be-on-road, Magic Earth, Here Maps & Maps.ME. Voorlopig hou ik het bij Here Maps & Magic Earth.

Voordelen van Here Maps: zeer nette interface, uitgebreide POI database, base terrain map, POI zoekresultaten op kaart zichtbaar (helaas niet op naam, enkel een pinnetje die je weer een-voor-een moet aantikken), "follow mode" (geen navigatie, maar je ziet wel waar je rijdt en eventueel hoe snel je mag). Je kan ook een account aanmaken en op je pc al allerlei stops gaan toevoegen als favorieten en groeperen per dag. Die synchroniseren dan met je smartphone zodat je ondanks het gebrek aan waypoints toch relatief snel doorheen je dagelijkse routes zou moeten kunnen navigeren.

Nadelen van Here Maps: zeer, zéér kale kaarten vergeleken met Openstreetmap kaarten: Je oriënteren gaat 1000x makkelijker met OSM kaarten. Geen lane-assistance. Niet mogelijk POI's te zoeken "langs de route" of "nabij de bestemming"; enkel "in de huidige omgeving". Geen dynamische zoom/tilt tijdens rijden. Algemeen tragere kaart-weergave. Geen waypoints mogelijk. Niet mogelijk .kml routes te importeren.

Voordelen Magic Earth: lane-assistance, iets aangenamere stembegeleiding, veel duidelijkere kaarten (OSM) als je inzoomed, POI search "langs de route" en "nabij bestemming" mogelijk, snellere kaart-weergave, dynamische zoom/tilt, 2 waypoints mogelijk.

Nadelen Magic Earth: geen follow-mode, geen base terrain map, niet mogelijk POI resultaten op kaart weer te geven; enkel in een lijst, iets slechtere POI database, interface minder gelikt. Ook mogelijks favorieten toe te voegen, echter niet te groeperen per dag bijvoorbeeld. .kml routes importeren werkt niet zo goed.

Maps.ME is ook een heel goede als referentiekaart; ingezoomed is die de duidelijkste van allemaal, met veel POIs direct zichtbaar én met naam vernoemd. En ondanks dat importeren van .kml tracks hier het best werkt, vind ik hem om te navigeren toch niet geschikt: er ontbreekt lane guidance, speed limits en waypoints; uitgezoomed is die het meest kaal van allemaal; zelfs interstates verdwijnen, en voice is vreselijke robotische text-to-speech itt de andere.

(Verder heeft be-on-road een heel ongebruiksvriendelijke manier van POI's zoeken.
OsmAnd is dan weer veel te complex voor m'n copiloot, maar vertoont wel de meest gedetailleerde kaarten op alle zoomniveau's dus zou eventueel als referentiekaart kunnen dienen op een 2e smartphone bv. Dat gezegd zijnde, vind ik Maps.ME hiervoor toch eenvoudiger in gebruik.)

Als iemand nog alternatieven kent, laat maar weten :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor onze road trip naar Colorado (met name op mijn Off Road trails en hiking trails in kaart te brengen) kwam ik op deze site terrecht: gpsies.com

Hier mijn trails tot nu toe http://www.gpsies.com/mapUser.do?userna ... ice_lannee

Wellicht leuk als meer mensen dit gaat gebruiken en we misschien GPX informatie kunnen delen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Stan.Gobien schreef:Ik was dat ook van plan hier een garmin kopen en dan kaart van de V.S. tot ik las dat op kaarten die bijkoopt je geen van de snufjes hebt zoals traffic, lane guidance en real directions of hoe heet het allemaal. Zelfs nog gevraagd aan hun helpdesk maar het is niet anders. Dan maar een TomTom met wereld kaarten gekocht, daar heb je alles buiten de flitspalen en traffic die enkel voor in europa zijn.
Hmz, dat is vreemd. Op mijn Europese Garmin met bijgeïnstalleerde Amerikaanse kaarten had ik gewoon lane guidance en real directions, net als in Europa. Traffic heb ik niet kunnen testen omdat ik verouderde firmware voor de antenne had en ik in de VS niet kon upgraden ivm geen laptop voor handen.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij is het inderdaad zo dat die informatie in de kaart zit en hangt het van (de software in) het toestel af of je die informatie ook te zien krijgt.
Groet,

Old Faithful
Marco en Cindy
Amerikafan

Dus als je hier met je Europese kaart al gebruik kunt maken van Lane Guidance, Trafic control etc. dan heb je dat ook in de VS op je extra gekochte kaart?
JuliaValerie
Amerikafan

Bij ons is het zo dat onze in nl gekochte Garmin en in nl los gekochte vs kaarten hier in de vs gewoon werken met traffic etc. Wij zijn er erg blij mee, werkt super.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer