Dat de techniek steeds verder vooruit gaat hoef IK U niet te vertellen , maar sommige dingen gaan wel erg ver vindt ik soms. Zo kent men hier in Florida en waarschijnlijk in veel staten Het Warning System op de highways. Als iemand ontvoerd wordt of een kind is ontvoerd of een misdadiger is ontsnapt en heeft een auto gestolen, komt dat natuurlijk meteen op elke vooral lokale zender hier. Maar de waarschuwingsborden op de snelwegen vermelden ook dit soort zaken in een soort verkorte berichten. Bijvoorbeeld Child Kidnapped look for Latin Man in Red 1999 Chrysler Voyager. Oftewel wordt er van je verwacht dat je meteen alle auto’s om je heen bekijkt en checkt of er een latin man inzit die een kind bij heeft. Is de auto rood en ook nog een Chrysler Voyager moet je zeker op gaan letten. Maar is ie uit 1999 die auto ? Hoe kan ik dat zien? Wordt er van elke Amerikaan verwacht dat hij alle type auto’s van elk bouwjaar kan herkennen? Dan mag ik wel gaan studeren want soms kan ik het merk niet eens herkennen laat staan het type. ? Laat staan het bouwjaar? En wat als je denkt dat je hem ziet ? Moet je dan 911 gaan bellen ? Moet je niet gewoon op de weg letten ? Is dat niet het veiligste ipv rond te gaan zitten loeren in je auto of je toevallig die auto ziet? De laatste maanden heb ik al 2x meegemaakt dat zo’n bericht op alle borden boven de snelwegen van Zuid FLorida verschijnt en meestal zie je binnen 5 a 10 minuten wel 1 of 2 aanrijdingen. Zou men aan het rondkijken zijn geweest en even niet opgelet hebben op andere kleuren auto’s ?
En wat als je DENKT dat je hem ziet? Hoeveel rode Chrysler Voyagers uit 1999 zijn er wel niet op de weg in Zuid Florida met een Latin Man en een kind in de wagen ? Zowiezo zijn er hier heel veel Latino’s en de meeste automerken hebben hier heel weinig keuze in kleuren dus zijn er wel duizenden rode op de weg. Neen dit systeem werkt volgens mij niet echt.
Maar waarschijnlijk daarom heeft men nu er een nieuwe methode bij, je belt gewoon iedereen op. Vanmorgen ging de telefoon en de nummerherkenner gaf UNKNOWN NAME aan. Die telefoontjes neem ik altijd op want meestal is het Colombia of iemand uit Nederland die er belt. Deze keer was het een vrouwelijke computerstem die me meldde dat een 22 jarige zwarte man vermist was in onze area van Plantation en als ik die zou zien of ik even de plaatselijke politie wilde bellen. Of hij gevaarlijk was , of geestelijk in de war of whatever werd niet vermeldt. Neen een 22 jarige zwarte man gekleed in een donkere broek en een licht shirt in Plantation. Meteen dacht ik weer : “ WHAT THE F….” … Wat verwacht men nu van mij ? Dat ik meteen alle deuren op slot doe en uit het raam ga gluren of ik een zwarte jonge man rond mijn huis zie sluipen ? Of moet ik in de auto gaan rondrijden in Plantation op zoek naar die man ? Volgens mij wonen er wel zo’n 100000 mensen met een donkere huid in onze stad. Dus daarvan iedereen die 22 is en donkere broek en licht shirt aan heeft is verdacht opeens? Misschien is de techniek achterhaald en krijg je voortzo automatisch een foto toegestuurd op je mobieltje van de man ? Dat zal ook iets gemakkelijker te herkennen zijn dan een beschrijving van 1 minuut over de telefoon door een computersysteem. Of zie ik dit verkeerd ???