Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Miss Pageants in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Miss Pageants in Amerika

Bericht door Ziva »

Ik dacht, laat ik nog zo'n leuk onderwerp starten, Miss Pageants ;) Kan iemand me uitleggen waar dit bijzondere fenomeen vandaan komt en waarom het zo groots is in Amerika?

Ik heb een hele leuke Amerikaanse kennis in onze vriendengroep die zelf 2 zonen heeft en zichzelf helemaal tot stress en Xanax pillen aan toe stort op de organisatie van de lokale Miss Pageant. Ieder zijn ding denk ik op zich maar het wordt anders als je zowat de enige vrouw (lees: nuchtere Nederlandse doos) in de kennissenkring met meerdere dames bent die gewoonweg niet begrijpt waar de fascinatie vandaan komt. Ik lees al die berichten en hoor die gesprekken over jurken, stress, DE avond... de titels die erbij horen en ik begrijp gewoon niet waarom dat zo belangrijk is.

Misschien heel gemeen van mij hoor maar veel van de dames die in de jury zitten zijn zelf niet altijd bepaald schoonheden en dan kan ik me toch niet inhouden door te denken "en dan gaan jullie oordelen over leuke en knappe jonge dames????" En dan degene die niet winnen een complex bezorgen? En in de stad waar ik woon zijn dan ook nog tig titels te vergeven. Dus het is niet "Miss" van de stad, nee je hebt "Miss Princess", "Miss Royal", "Miss Teen"... en zo sleept iedereen dus wel een titel binnen geloof ik.

En zelfs elk festival heeft een dozijn Missen. Ik had een paar maanden geleden een lokaal festival in de stad waar ik werk en dat leek me heel leuk om mee te maken. Maar het bleek slechts een enorm lange rij met gave auto's te zijn met op elke auto wel een Miss met een spannende sjerp met titel om haha.

Is dat nou een fenomeen wat altijd zo populair was en zal blijven of is het juist aan het afnemen? In een tijd waarin we proberen onszelf te accepteren zoals we zijn en zelfs bekende mensen foto's van zichzelf plaatsen waarin ze "puur natuur" beweren te zijn vind ik die Miss Verkiezingen wel bijzonder. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet Anti ofzo... ik begrijp het gewoon niet zo goed :)
goldenhills
Amerika-expert

Re: Miss Pageants in Amerika

Bericht door goldenhills »

I'm with you... ik snap er ook weinig van. Het zit ook wel meer in de cultuur hier, het schoonheidsideaal en het pushen voor 'achieven'.

Het onderwerp doet me overigens denken aan Little Miss Sunshine, erg leuke film!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Is het niet dat de kandidates meestal een aantal extra kansen krijgen als ze winnen? Miss Universe 1989, de Nederlandse Angela Visser, heeft er toch een (kleine) carrière in Hollywood aan overgehouden en woont mede daardoor nu in de VS. Dit is wel de meest bekende show, en het zal op "lagere" niveaus uiteraard niet zoveel voordelen opleveren, maar toch. Alhoewel ik ook het idee dat een lokale winnares in NL er minder baat bij heeft dan een lokale winnares in de VS.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij is dit ook weer regio gebonden. Ik ken in mijn omgeving geen enkele miss pageant en al helemaal niemand, die er aan mee doet of heeft gedaan. Het dichtst bij komen de Homecoming king en queen en de Prom king en queen, maar dat is niet echt een pageant. Ik vind Toddlers & Tiara's trouwens een tenenkrommend programma en inderdaad, de moeders zijn vaak allerminst schoonheden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Toch zijn er ook in jouw staat veel Miss Pageants als ik het zo lees,Petra.
Dit is alleen nog maar de kalender van November in Virginia :?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik herken het ook niet, er was hier alleen bij de jaarlijkse county fair 1 miss, maar verder heb ik er nooit iets over gehoord.
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet een ding wel. De meeste van die moeders zijn van die enorm lelijke paarden :lol: en volgens mij proberen ze met hun kinderen hun eigen wanstaltigheid op te vijzelen. De enige die er trouwens beter van worden zijn de organisatoren
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Toch zijn er ook in jouw staat veel Miss Pageants als ik het zo lees,Petra.
Dit is alleen nog maar de kalender van November in Virginia :?
Mijn staat is ook 3 keer zo groot als Nederland, ongeveer :). Van die pageants is er maar een in ons gebied, de rest verder naar het zuiden. Dat klopt ook wel, want die pageants zijn toch meer iets van het zuiden en midden-westen, volgens mij. Niet dat ze hier niet voorkomen, maar het is me wel duidelijk, waarom ik persoonlijk niemand ken, die eraan meedoet. Virginia is een heel verdeelde staat, het noordelijke gedeelte waar wij wonen is heel anders, dan als je verder naar het zuiden trekt. Daar is het ook echt een zuidelijke staat en een wereld van verschil in mentaliteit (niet altijd in negatieve zin, trouwens).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

ned in MO schreef:Ik weet een ding wel. De meeste van die moeders zijn van die enorm lelijke paarden :lol: en volgens mij proberen ze met hun kinderen hun eigen wanstaltigheid op te vijzelen. De enige die er trouwens beter van worden zijn de organisatoren
Haha.. ik bracht het iets subtieler maar daar komt het wel op neer ja! Ik verbaas me er dus inderdaad over dat die moeders hun dochters niet alleen veelal pushen in die verkiezingen maar dat veel van die dames dan zelf ook in de jury zitten want dat zijn volgens mij dus vaak geen vakmensen maar meer "tante Annie en ome Kees figuren" geloof ik. Dan denk ik echt "wie ben jij dan"? Het zou dus echt niet in me opkomen om over iemand anders zijn schoonheid te gaan oordelen.

Maar ik begrijp nu dat dit weer een lokaal iets is? Haha.. ik dacht echt dat dit in elke staat wel aan de orde was maar blijkbaar hebben sommigen van jullie het geluk er ver vanaf te zitten. Ik heb er gelukkig ook niet dagelijks mee te maken, het fascineert me alleen waar de hype vandaan komt ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sommige van die pageants hebben wel heel aantrekkelijke prijzen, zoals scholarships voor colleges. Ik denk trouwens dat er inderdaad wel in iedere staat van die pageants zijn, in ieder geval de staats Miss pageant, waarvan de winnaars naar de Miss USA competitie gaan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Petra/VS schreef:Sommige van die pageants hebben wel heel aantrekkelijke prijzen, zoals scholarships voor colleges.
Kijk, dit wist ik dan weer niet! Nu begrijp ik ineens iets beter waarom dames er uberhaupt aan mee doen want ik dacht echt dat alleen dat kroontje de prijs was :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

hmm, demmeesten koste het echter een hoop geld
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

En dan hebben we nog Honey Boo Boo met haar Go Go Juice ...zoals mijn collega haar noemt: Shame of the South... :mrgreen:

Ik kan zo gauw geen filmpje plaatsen, zoek maar eens op You Tube....
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

die pageants zullen er hier in het noordoosten ook wel zijn, maar ik ken niemand die er bij betrokken is. Echt niets voor mij, het lijkt me erg plastic en oppervlakkig.

wiepster, ik zag es een paar minuten van honey boo boo - vreselijk, beyond tenenkrommend.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:hmm, demmeesten koste het echter een hoop geld
Dat is ook weer zo.

Noney Boo Boo, ik heb me er nog niet toe kunnen brengen naar een aflevering te kijken. :blink: :
[youtube]9emMJlk-dSw#![/youtube]
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Prima aflevering Petra. Niet alleen een een kijkje in de litlle miss pageants maar ook extreme couponing. Amerika op z'n best :thumbup: 8)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

dutchie_in_boston schreef:wiepster, ik zag es een paar minuten van honey boo boo - vreselijk, beyond tenenkrommend.
Ik heb het trouwens nooit gekeken, tot mijn collega's het erover hadden en ook ik echt zoiets had...what the heck... :o
Snap niet dat DCF (Amerikaanse kinderbescherming) niet ingrijpt ..het is puur exploitation. GoGo juice = redbull+mountain dew...dat je kind dagelijks geven is voor mij al genoeg om in te grijpen... :evil:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, daar hadden we het tijdens onze sportklas ook over een paar weken geleden. Heel veel mensen vinden dat TLC (The Learning Channel, echt???) veel te ver gaat met deze serie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bekeek zonet dat filmpje. Ik ben sprakeloos.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Petra/VS schreef:[Noney Boo Boo, ik heb me er nog niet toe kunnen brengen naar een aflevering te bekijken
:blink:
de homo marginalis, alive and kicking :roll:

zielig hoe dat meisje ook al symptomen van aankomende obesitas vertoont
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer