Hieronder wat foto's en een filmpje van Rolling Thunder, meer op mijn weblog:

Op de achterkant van een "doodskist":

Emotioneel:

Krijgsgevangene:

Wij hebben het gevierd door te soldaten te herinneren die sneuvelden bij de veldslag van Gettysburg. Later zijn we ook nog even als deelnemers per ongeluk in de Memorial Day optocht beland van Gettysburg. Ons verhaal hierover staat in dit topic.Petra/VS schreef:
Hoe vierden andere Neder-Amerikanen deze "feest"dag?
Nee, het zit er jammer genoeg niet in. We gaan vanuit Lancaster weer terug via Kentucky, dus Virgina zal moeten wachten voor een ander keertje...Petra/VS schreef: Loek, Gettysburg is wel een van de beste voorbeelden van onnodig bloedvergieten. Inderdaad is Memorial Day na deze oorlog begonnen. Jullie zijn zo dichtbij, geen tripje naar Washington dit keer? Wij hebben jullie graag hier!
Om eerlijk te zeggen: niet.. Mijn vrouw is gewoon aan het werk vandaag en je ziet hier ook helemaal nergens geen vlaggen of andere dingen die je erop attent zouden kunnen maken dat het memorial day is.. op de kantoren, banken en het postkantoor na is ook alles gewoon open geweest vandaag, eigenlijk een dag als alle andere. Ik denk dat Hawaii op sommige momenten echt een beetje een ander land is (was het natuurlijk ook tot 1890's).Petra/VS schreef:Hoe vierden andere Neder-Amerikanen deze "feest"dag?