Ik heb al even op het forum gezocht naar topics met de voorwaarden van greencards, ik heb er bijna GEEN gevonden!
Wel heb ik 1 antwoord gevonden gevonden over het geld dat je moet hebben, Dennis schreef:
Ook te lezen op http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... rd+lottery!Het minimum schijnt (de getallen zijn nooit officieel bevestigd) rond de $10.000 te liggen voor de hoofdaanvrager en $5.000 extra voor elke mede-aanvrager. Dus als een gezin van 4 personen zou willen verhuizen, zouden ze minstens $10.000 + 3x$5.000 = $25.000 ter beschikking moeten hebben.
Dat geld mag overigens uit verschillende bronnen komen: spaargeld, aandelen, bezittingen die je verkoopt zoals je huis, etc. Het vereiste is, dat het geld cash beschikbaar is als je naar de VS verhuist, zodat je de eerste periode kan overbruggen tot je een baan gevonden hebt.
Nou heb ik nog enkele andere vragen:
1. als je me aanmeld ben ik 16 (komende inschrijving dus), is er een minimum leeftijd aan de loterij verbonden?
2. ik heb ALS ik win denk ik GEEN 10.000$ maar ik wil wel college doen, is het dan mogelijk om toch een green card te krijgen?
3. als ik een green card win, mogen mijn ouders dan automatisch mee?
4. je mag in de usa geloof ik niet onder de 18 alleen reizen, hoe zit dat dan met de green card als ik dan 16 ben?
5. wat zijn de kosten als je een green card "gewonnen" hebt? ik heb gehoord dat je dan voor diverse papieren moet betalen, hoeveel is dit en hoe zit dat met een emigratie advocaat?
6. Hoeveel "winnaars" zijn er per land of worden er gewoon 50.000 getrokken ongeacht van welk land je afkomstig bent?
7. als mijn vader bijv. een green card wint en hij besluit om in nederland te blijven, is het dan toegestaan dat ik WEL naar de USA mag?
Wie-o-wie kan mijn vragen beantwoorden?
Graag alleen nuttige berichten
Groet,
Patrick