Op 8 februari 2002 besloot het toemalige Kabinet Kok II dat Nederland moest deelnemen aan het project. Na veel discussie, rapporten, en tegenstand uit politiek en samenleving, stemde de Tweede Kamer tenslotte op 4 juni 2002 in meerderheid voor definitieve deelname. Pikant detail was dat ook de LPF voor stemde, hoewel hun een maand eerder doodgeschoten lijsttrekker Pim Fortuyn altijd een tegenstander van het project was geweest.
rene.jager schreef:Op 8 februari 2002 besloot het toemalige Kabinet Kok II dat Nederland moest deelnemen aan het project. Na veel discussie, rapporten, en tegenstand uit politiek en samenleving, stemde de Tweede Kamer tenslotte op 4 juni 2002 in meerderheid voor definitieve deelname. Pikant detail was dat ook de LPF voor stemde, hoewel hun een maand eerder doodgeschoten lijsttrekker Pim Fortuyn altijd een tegenstander van het project was geweest.
Over welk Amerikaans project gaat het hier?
JSF
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ook een leuke, maar wel weer makkelijk op te zoeken op internet (dat maakt het toch niet leuker? Gokken!):
Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.
Op het allerlaatste moment is de naam gewijzigd naar Ford Mustang.
Waarom???
(Overigens bestaat de Ford Torino wel)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Mack schreef:Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.
Op het allerlaatste moment is de naam gewijzigd naar Ford Mustang.
This leaves us with the Mustang, probably one of the most recognized icons that defines a generation, whether on or off the track. It’s a most interesting tale. The car that was earmarked to carry the Torino, or possibly the Cougar badge, did receive its “Mustang” name change seemingly in the eleventh hour. While the emblem depicts a horse, the car was actually named after the lightning quick P-51 Mustang WWII fighter, very capable of duking it out with the state-of-the-art German jet fighters. The Mustang’s introduction began the “pony car” era.
Another quirky fact is that many were quick to point out that the horse emblem was placed incorrectly, galloping in a clockwise direction, instead of counter-clockwise, the direction in which the Mustang gallops. The Father of the Mustang, Lee Iacocca, never at a loss for words, just answered, “it’s a wild mustang.”
Mack schreef:Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.
Op het allerlaatste moment is de naam gewijzigd naar Ford Mustang.
This leaves us with the Mustang, probably one of the most recognized icons that defines a generation, whether on or off the track. It’s a most interesting tale. The car that was earmarked to carry the Torino, or possibly the Cougar badge, did receive its “Mustang” name change seemingly in the eleventh hour. While the emblem depicts a horse, the car was actually named after the lightning quick P-51 Mustang WWII fighter, very capable of duking it out with the state-of-the-art German jet fighters. The Mustang’s introduction began the “pony car” era.
Another quirky fact is that many were quick to point out that the horse emblem was placed incorrectly, galloping in a clockwise direction, instead of counter-clockwise, the direction in which the Mustang gallops. The Father of the Mustang, Lee Iacocca, never at a loss for words, just answered, “it’s a wild mustang.”
Je uitleg bevat niet waarom de naam veranderd werd op het laatste moment!!! Geen goed antwoord!!!
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Mack schreef:Je uitleg bevat niet waarom de naam veranderd werd op het laatste moment!!! Geen goed antwoord!!!
John Najjar and Jim Sipple (de ontwerpers bij Ford) were asked to work on two-seater ideas. Their result looked promising enough on paper to go ahead with a full-model first in clay. Najjar, an aviation buff, named it Mustang to honour the World War II fighter plane.
Nog steeds niet waarom de naam op het laatst werd veranderd...
(ik ben vervelend, ik weet het...)
De codenaam was Torino, inderdaad. Later werd hij Mustang genoemd naar het vliegtuig, ook correct... Maar waarom werd ineens de naam Torino afgeschaft, en werd de naam Mustang gekozen?
Dat het echt op het laatste moment was, blijkt uit het feit dat er al een complete reclame-campagne was voor de Ford Torino, en dat je zelfs bij hele vroege productiemodellen kunt zien dat het Mustang-paardje over een stier-vormige uitsparing is geplaatst...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Pfff. Henry Ford de 2e had wat relatie probleempjes met zijn vrouw en hield contact met een italiaanse.
Ze wilden hem niet in de verlegenheid brengen door een naam met Italiaanse achtergrond te kiezen, dus vandaar een name change op het allerlaatste moment!
Als mijn vraag zo makkelijk op te zoeken is, waarom geef je het antwoord dan niet mack?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.