Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VS trivia

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

rperre schreef:What about NJIT's moederbordje???? ASUS zeker weten, maar het specifieke moederbord nummer?
A8N5X

Prestatief 939-board voor iedereen
- AMD Socket 939 Athlon 64 X2/Athon 64 FX/Athlon 64
- NVIDIA ® nForce ™ 4
- PCI Express-architectuur
- Seriële ATA RAID
- Gigabit Ethernet
- AI NOS
- Precision Tweaker
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Njit schreef:
rperre schreef:What about NJIT's moederbordje???? ASUS zeker weten, maar het specifieke moederbord nummer?
A8N5X

Prestatief 939-board voor iedereen
- AMD Socket 939 Athlon 64 X2/Athon 64 FX/Athlon 64
- NVIDIA ® nForce ™ 4
- PCI Express-architectuur
- Seriële ATA RAID
- Gigabit Ethernet
- AI NOS
- Precision Tweaker
Hè verdarrie, ben je me net voor met je antwoord. Ik wilde Richard net verbeteren. Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

rperre schreef:NJIT

Asus met een Socket 939
de A8N-SLI Premium?

Richard
:whistling: pretty close

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

En nu weer even iets interressants.
Wist je dat veel vacantiegangers een reis naar Florida kiezen vanwege de grote kans op mooi weer
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

6foot6 schreef:En nu weer even iets interressants.
Wist je dat veel vacantiegangers een reis naar Florida kiezen vanwege de grote kans op mooi weer
Het is maar net wat je mooi vind. Als je in het hoogseizoen gaat heb je best een grote kans op een orkaan...
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

de kans dat je een orkaan op je (gehuurde) dak krijgt is 1x per17 jaar

ik bedoel hurricane(of was het nou tornado)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

6foot6 schreef:En nu weer even iets interressants.
Dat is ook de reden dat mensen naar spanje gaan... :roll:
- Mike
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Op 8 februari 2002 besloot het toemalige Kabinet Kok II dat Nederland moest deelnemen aan het project. Na veel discussie, rapporten, en tegenstand uit politiek en samenleving, stemde de Tweede Kamer tenslotte op 4 juni 2002 in meerderheid voor definitieve deelname. Pikant detail was dat ook de LPF voor stemde, hoewel hun een maand eerder doodgeschoten lijsttrekker Pim Fortuyn altijd een tegenstander van het project was geweest.

Over welk Amerikaans project gaat het hier?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

rene.jager schreef:Op 8 februari 2002 besloot het toemalige Kabinet Kok II dat Nederland moest deelnemen aan het project. Na veel discussie, rapporten, en tegenstand uit politiek en samenleving, stemde de Tweede Kamer tenslotte op 4 juni 2002 in meerderheid voor definitieve deelname. Pikant detail was dat ook de LPF voor stemde, hoewel hun een maand eerder doodgeschoten lijsttrekker Pim Fortuyn altijd een tegenstander van het project was geweest.

Over welk Amerikaans project gaat het hier?
JSF :?:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

We have a winner..... :D

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

rene.jager schreef:We have a winner..... :D
Welke nu officieel door het leven gaat als de F-35 Lightning II :)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jippie!!!!!!!!!! Heb ik nou een ritje in een straaljager gewonnen? Dat is nu mijn grootste droom om dat nog eens mee te mogen maken............
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

In welke staat worden de meeste boten geregistreerd?
- Mike
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ook een leuke, maar wel weer makkelijk op te zoeken op internet (dat maakt het toch niet leuker? Gokken!):

Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.

Op het allerlaatste moment is de naam gewijzigd naar Ford Mustang.

Waarom???

(Overigens bestaat de Ford Torino wel)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.

This leaves us with the Mustang, probably one of the most recognized icons that defines a generation, whether on or off the track. It’s a most interesting tale. The car that was earmarked to carry the Torino, or possibly the Cougar badge, did receive its “Mustang” name change seemingly in the eleventh hour. While the emblem depicts a horse, the car was actually named after the lightning quick P-51 Mustang WWII fighter, very capable of duking it out with the state-of-the-art German jet fighters. The Mustang’s introduction began the “pony car” era.

Another quirky fact is that many were quick to point out that the horse emblem was placed incorrectly, galloping in a clockwise direction, instead of counter-clockwise, the direction in which the Mustang gallops. The Father of the Mustang, Lee Iacocca, never at a loss for words, just answered, “it’s a wild mustang.”

http://www.september8th.com/insight_wha ... a_name.htm
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Trivia: waarom heet de Hot Dog zo ?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:
Mack schreef:Ford ontwikkelde in 1963/64 een nieuwe auto, een klein sportwagentje (klein voor Amerikaanse begrippen dan). De auto zou de Ford Torino gaan heten.

This leaves us with the Mustang, probably one of the most recognized icons that defines a generation, whether on or off the track. It’s a most interesting tale. The car that was earmarked to carry the Torino, or possibly the Cougar badge, did receive its “Mustang” name change seemingly in the eleventh hour. While the emblem depicts a horse, the car was actually named after the lightning quick P-51 Mustang WWII fighter, very capable of duking it out with the state-of-the-art German jet fighters. The Mustang’s introduction began the “pony car” era.

Another quirky fact is that many were quick to point out that the horse emblem was placed incorrectly, galloping in a clockwise direction, instead of counter-clockwise, the direction in which the Mustang gallops. The Father of the Mustang, Lee Iacocca, never at a loss for words, just answered, “it’s a wild mustang.”

http://www.september8th.com/insight_wha ... a_name.htm
Je uitleg bevat niet waarom de naam veranderd werd op het laatste moment!!! Geen goed antwoord!!!
Mack
MW Drawings

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Je uitleg bevat niet waarom de naam veranderd werd op het laatste moment!!! Geen goed antwoord!!!
John Najjar and Jim Sipple (de ontwerpers bij Ford) were asked to work on two-seater ideas. Their result looked promising enough on paper to go ahead with a full-model first in clay. Najjar, an aviation buff, named it Mustang to honour the World War II fighter plane.

http://home.planet.nl/~nugte075/History ... stang.html
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nog steeds niet waarom de naam op het laatst werd veranderd...

(ik ben vervelend, ik weet het...)

De codenaam was Torino, inderdaad. Later werd hij Mustang genoemd naar het vliegtuig, ook correct... Maar waarom werd ineens de naam Torino afgeschaft, en werd de naam Mustang gekozen?

Dat het echt op het laatste moment was, blijkt uit het feit dat er al een complete reclame-campagne was voor de Ford Torino, en dat je zelfs bij hele vroege productiemodellen kunt zien dat het Mustang-paardje over een stier-vormige uitsparing is geplaatst...
Mack
MW Drawings

Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Pfff. Henry Ford de 2e had wat relatie probleempjes met zijn vrouw en hield contact met een italiaanse.
Ze wilden hem niet in de verlegenheid brengen door een naam met Italiaanse achtergrond te kiezen, dus vandaar een name change op het allerlaatste moment!

Als mijn vraag zo makkelijk op te zoeken is, waarom geef je het antwoord dan niet mack? ;-)
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer